Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΊρις Λιακόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
2
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Οι μηχανές δημιουργούν τον βίο των ανθρώπων, δημιουργούν το περιβάλλον που φυλακίζεται η σύγχρονη καταναλωτική κοινωνία, και αποτελούν μέρος της καθημερινότητας τους. Τα τελευταία διακόσια χρόνια ο άνθρωπος έμαθε να επικοινωνεί άμεσα, πιο γρήγορα και κυρίως πιο αξιόπιστα καθώς η τεχνολογία που γιγαντώνεται καθημερινώς με τις νέες της εφαρμογές, του παρέχει τα απαιτούμενα εργαλεία. Η τεχνολογία έγινε μέρος της ημερήσιας του παραγωγής, με λίγα λόγια διαμορφώνει τον αισθητικό του ορίζοντα. Η τέχνη δεν μπορούσε παρά να συνοδοιπορήσει με τα όποια επιτεύγματα παράγονται από τη σύγχρονη τεχνολογία, έτσι ώστε αφ’ ενός χρησιμοποίησε τον τελευταίο αιώνα τα αποτελέσματα ως εφαρμογές της παραγόμενης τεχνολογίας και εφ’ετέρου οραματίστηκε τις θεματικές της ενότητες από τη βία που η τεχνολογία εφάρμοσε ως εφαρμογές στο σώμα και στην ψυχή των σύγχρονων καταναλωτών. Το ΤΕΕ / Τμήμα Δυτικής Ελλάδος με την Μόνιμη Επιτροπή ‘Πολιτισμού’, αισιοδοξεί να συνομιλήσει με το θεσμό «Πάτρα, Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2006», καταθέτοντας μια σειρά από πολιτιστικές δράσεις που συγκροτούν την θεματική ενότητα «ΠΑΤΡΑ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΦΩΣ» η οποία βασίζεται στην διαχρονική σύμπραξη της τεχνολογίας με την τέχνη.
3
Η συγκεκριμένη πρόταση αναλύεται σε τρεις (3) ενότητες που υπηρετούν τόσο το παρελθόν, όσο και το παρόν και το μέλλον αυτής της σημαντικής συνομιλίας που έχει η τεχνολογία με την τέχνη : 1.ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ Π/Υ 310.000 € 2.ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ Π/Υ 422.000 € 3.ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ Π/Υ 1.030.000 € ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ Π/Υ 1.762.000 €
4
Την πρόταση συνέθεσε, συνέταξε και εξειδίκευσε η ομάδα εργασίας της Μόνιμης Επιτροπής ‘Πολιτισμού’ που αποτελείται από τους Μηχανικούς: Βασίλη Παπαϊωάννου, Τζούλια Ροδοπούλου, Αντώνη Δ. Σκιαθά Άλκηστις Σταθοπούλου τον Φεβρουάριο του έτους 2005.
6
Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΝΤΑΧΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΟΥ Ε.Μ.Π. ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (Ε.Μ.Α.Ε.Τ.) Θ. Π. ΤΑΣΙΟ. Η Εταιρεία Μελέτης της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (Ε.Μ.Α.Ε.Τ.) ιδρύθηκε το 1993 με σκοπό να καλλιεργήσει την επιστημονική έρευνα και να διαδώσει τις ιστορικές γνώσεις γύρω απ’ τα τεχνολογικά επιτεύγματα των Αρχαίων Ελλήνων, μέχρι το Βυζάντιο. 1.ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ
7
Έκθεση με θέμα «Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία» Η παρούσα πρόταση αφορά την διοργάνωση Έκθεσης με θέμα «Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία» στην Πάτρα το έτος 2006. Εκθέσεις για την Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία έχουν παρουσιασθεί με διαφορετική έκταση και ποικιλία εκθεμάτων στις εξής περιστάσεις: 1997, Θεσσαλονίκη-στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Πολιτιστική Πρωτεύουσα» 1999, Ρέθυμνο-στο πλαίσιο της Συνόδου της FEANI 2000, Ανόβερο-παγκόσμια έκθεση EXPO 2001, Φρανκφούρτη-έκθεση βιβλίου 2002, Αθήνα-στην Τεχνόπολη-Γκάζι 2004, Αθήνα-στο πλαίσιο της 27 ης Γενικής Συνέλευσης της FIG
8
Στην μορφή που προτείνεται για την Πάτρα, η έκθεση θα εναρμονιστεί με το θεσμό της πόλης «Πάτρα-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2006» και θα περιλαμβάνει: Εισαγωγική προβολή πολυθεάματος 15 λεπτών Διαδραστικά πολυμέσα σε Η/Υ Εποπτικό υλικό σε πινακίδες Λειτουργικά και στατικά ομοιώματα Προβολές Βίντεο Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός της πρότασης ανέρχεται στα 310.000€ μη συμπεριλαμβανομένου του κόστους ενοικίασης και λειτουργίας της αίθουσας και της ασφάλισης του υλικού της έκθεσης κατά την διάρκεια λειτουργίας της.
10
2 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ Τι είναι αρχιτεκτονική ; Μια κατασκευή που ολοκληρώνει ότι δεν πρόφτασε να ολοκληρώσει ο καλός Θεός. Τι είναι αρχιτεκτονική ; Η τέχνη που δεν θέλει να ψεύδεται. (ΑΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ)
11
ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΡΑΣΕΙΣ : Α.Συλλογή και έκθεση μελετών, βάση για μελλοντική ίδρυση Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής στην πόλη της Πάτρας. Βασικός στόχος της αρχιτεκτονικής είναι η δημιουργία χώρων ζωής σε ένα συγκεκριμένο τόπο και χρόνο. Ο αρχιτέκτονας προσπαθεί να αποδώσει όσο το δυνατόν πιο παραστατικά μέσω των εργαλείων που διαθέτει (σκίτσα, σχέδια, μακέτες, computers, videos κ.λπ.) τον αρχιτεκτονικό χώρο που πρόκειται να υπάρξει στο μέλλον. Οι αρχιτεκτονικές μελέτες κατά συνέπεια έχουν στόχο να δώσουν την ακριβή εικόνα του κτιρίου στον εργοδότη, αλλά και τις λεπτομέρειες κατασκευής στα συνεργεία που θα αναλάβουν το χτίσιμό του. Για την κοινή γνώμη, ένας αρχιτεκτονικός διαγωνισμός είναι μονάχα μια επιχείρηση που στοχεύει στην ανάληψη μιας μελέτης και στο οικονομικό της αντικείμενο, θέματα που σχετίζονται ελάχιστα με το νόημα και την ουσία του διαγωνισμού. Οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί αποτελούν τη διαδικασία που παρέχει τις περισσότερες δυνατότητες διερεύνησης των δεδομένων και την αναζήτηση της βέλτιστης λύσης για τον εργοδότη και το ευρύτερο κοινό.
12
Σε συνέχεια των ανωτέρω, και δεδομένου ότι : o οι μελέτες καθορίζουν την ποιότητα των έργων και o οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί αποτελούν τη διαδικασία που παρέχει τις περισσότερες δυνατότητες εξεύρεσης της βέλτιστης (λειτουργικής, οικονομικής και αισθητικής) λύσης, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι: Οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί πρέπει να είναι πριν απ’ όλα η αφορμή για έναν εμπράγματο δημόσιο διάλογο γύρω από την αρχιτεκτονική σκέψη και πρακτική και τα προβλήματα τους. Τοιουτοτρόπως οδηγηθήκαμε στις ακόλουθες προτάσεις δράσεων :
13
Α.1.Συλλογή και έκθεση των μελετών που έχουν βραβευθεί (Α’, Β’ Γ’ βραβεία, έπαινοι, εξαγορές) και αφορούν κτίρια δημόσια ή ιδιωτικά τα οποία ευρίσκονται εντός των ορίων της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος. ΚΟΣΤΟΣ δράσης Α. 1. : 67.000 € Η έκθεση προβλέπεται να διαρκέσει : 1 μήνες, από 1 Οκτωβρίου 2006 έως 31 Οκτωβρίου 2006 Α.2.Συλλογή και έκθεση των μελετών των δημοσίων έργων πολιτισμού-τουρισμού που έχουν υλοποιηθεί ή υλοποιούνται στην Περιφέρειά μας, με χρηματοδότηση του Γ’ Κ.Π.Σ. 2000-2006. ΚΟΣΤΟΣ δράσης Α. 2. : 62.000 € Η έκθεση προβλέπεται να διαρκέσει : 1 μήνα, από 1 Ιουνίου 2006 έως 31 Ιουνίου 2006 ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (Α. 1. + Α. 2. ) = 129.000 €
14
Β.Σειρά κύκλων ομιλιών με θέματα σχετικά με τις εκθέσεις, την ιστορία της αρχιτεκτονικής της Πάτρας, τα σύγχρονα αρχιτεκτονικά – πολεοδομικά προβλήματα της πόλης κ.λ.π. Σχετικά με το χτισμένο περιβάλλον, τα κύρια ερωτήματα που θα πρέπει κάθεφορά να απαντηθούν είναι : πώς διαμορφώνεται ο χώρος της πόλης και πως εμφανίζεται το στοιχείο της αλλαγής μέσα του. Οι απαντήσεις προσφέρουν το κλειδί ερμηνείας της παραγωγής του χώρου για κάθε περίπτωση. Το στοιχείο του χρόνου είναι θεμελιακό, εμπεδωμένο στη σύσταση του πολεοδομικού φαινομένου. Είναι εκείνο το οποίο πιστοποιεί την ιστορικότητα του χώρου, δηλαδή που συνιστά το νοηματικό του περιεχόμενο. Η αντιμετώπιση του πολεοδομικού φαινομένου πρέπει να γίνει με απόλυτο σεβασμό της ιδιότητος αυτής, δηλαδή με συνεκτίμηση της ιστορίας που έχει αποτυπωθεί κατά στρώματα πάνω στον κοινωνικό χώρο, διαμορφώνοντάς τον σταδιακά ώστε να φτάσει στη σύγχρονή του κατάσταση. Τοιουτοτρόπως οδηγηθήκαμε στην πρόταση 5 κύκλων ομιλιών:
15
Β.1. Ομιλίες για την ιστορία της αρχιτεκτονικής της Πάτρας Β.2.Ομιλίες σχετικές με την έκθεση των μελετών των δημοσίων έργων πολιτισμού που έχουν υλοποιηθεί ή υλοποιούνται στην Περιφέρειά μας, με χρηματοδότηση του Γ’ Κ.Π.Σ. 2000-2006. Β. 3.Ομιλίες σχετικές με την έκθεση των μελετών που έχουν βραβευθεί (Α’, Β’ Γ’ βραβεία, έπαινοι, εξαγορές) και αφορούν κτίρια δημόσια ή ιδιωτικά τα οποία ευρίσκονται εντός των ορίων της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος. Β.4.Ομιλίες με θέσεις για την πολεοδομία της Πάτρας Β. 5.Ομιλίες διακεκριμένων ελλήνων αρχιτεκτόνων ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ 5 κύκλων ομιλιών (Β. 1. + Β. 2. + Β. 3. + Β. 4. + Β. 5. ) = 30.000 €
16
Γ.Φωτιστικές παρεμβάσεις σε επιλεγμένα σημεία της πόλης (φωτισμός, σημάνσεις, πολεοδομικές προτάσεις και καλλιτεχνικά δρώμενα). ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ Γ = 105.000 € Δ.Κινηματογραφικές προβολές ταινιών που αναφέρονται στην αρχιτεκτονική και γενικότερα στην διαχείριση του χώρου. ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ Δ = 28.000 € Ε. Εφήμερη κατασκευή σε κοινόχρηστο χώρο της πόλης για την στέγαση του μεγαλύτερου μέρους των εκδηλώσεων του ΤΕΕ. ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ Ε = 130.000 €
17
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ : ( Α + Β + Γ + Δ + Ε ) = (129.000+30.000+105.000+28.000+130.000) = 422.000 € (129.000+30.000+105.000+28.000+130.000) = 422.000 €
19
3 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ Η σύγχρονη έκφραση όπως αυτή βρήκε εφαρμογή τον εικοστό αιώνα, υπηρέτησε την αγωνία των δημιουργών, με τα μέσα που παρήχθησαν ως ανακαλύψεις στο συγκεκριμένο χρονικό επίπεδο. Η τεχνολογία υπηρετώντας τo βίο των ανθρώπων έδωσε σημαντικά εργαλεία στους δημιουργούς για να αναπτύξουν με το δικό τους τρόπο την έμπνευση τους. Η τέχνη επιρρεπής στο νέο, φλερτάρει άμεσα με ότι καινούργιο μπορεί να χρησιμοποιήσει ως μέσο για να φέρει σε εφαρμογή τις όποιες αναζητήσεις, τις όποιες αγωνίες τις όποιες εμμονές έχει κάθε φορά ο δημιουργός. Η τεχνολογία τον εικοστό αιώνα συνομίλησε άμεσα με την τέχνη, καθώς η όποια δημιουργία βρήκε μέγιστη εφαρμογή σε χώρους, που σε καμία περίπτωση δεν ήταν δυνατό να χρησιμοποιηθούν με τους κλασσικούς τρόπους που μέχρι τότε επικοινωνούσε. Όπως αναφέρει ο Μάνος Στεφανίδης: ‘Η τέχνη μεταπολεμικά βλέπει αμυντικά τη μηχανή και τη μυθολογία της, έστω κι αν από τη δεκαετία του ΄60 χρησιμοποιεί κατά κόρον την τηλεοπτική εικόνα και τη βίντεο- εγγραφή για να καταγράψει ή να σχολιάσει αυτοαναφορικά τις δραστηριότητες της’.
20
καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι: Καθώς τα όρια τέχνης, τεχνολογίας και επιστήμης αρχίζουν να συγχέονται, ξεκινά μια μακρά διαδικασία αναπροσδιορισμού της ίδιας της τέχνης και του ρόλου του καλλιτέχνη που συνεχίζεται βέβαια ως σήμερα. Μια νέα ηθική αρχίζει να νομιμοποιείται με τα παραγόμενα έργα, μια νέα ηθική και ταυτόχρονα πλαστική ηθική δομείται με τα όποια σύγχρονα δημιουργήματα των ανά τον κόσμο καλλιτεχνών.
21
Α.Έκθεση με θέμα : Σύγχρονες τεχνολογίες και τέχνη στον εικοστό αιώνα ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ Α = 300.000 € Β. Κατασκευές τέχνης σε κοινόχρηστους χώρους της πόλης Γ. Εικαστικά δρώμενα σε σημεία της πόλης. Γ. 1. Κέντρο Γ. 2. Παραλιακή Ζώνη ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ Β + Γ = 450.000 €
22
Δ. Θεματικές εκδόσεις. ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ Δ = 180.000 € Ε. Πάρτι και οικολογική τέχνη στην περιοχή της Πλάζ. ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ Ε = 100.000 €
23
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ : ( Α + Β + Γ + Δ + Ε ) = ( 300.000 + 450.000 + 180.000 + 100.000 ) =1.030.000 €
24
Τέλος Το ΤΕΕ/Τμ. Δυτ. Ελλάδος, κομμάτι της τοπικής κοινωνίας, οφείλει και μπορεί να την συνδράμει προς την αισθητική αναβάθμιση της πόλης και για αυτό προτείνουμε τα μέλη του ΤΕΕ, να προσφέρουν ένα συμβολικό ποσό για την απόκτηση της κατασκευής εκείνης που θα υποδειχθεί από τους πολίτες ως η πλέον εναρμονισμένη με την ιστορία, την δομημένη αισθητική και την κατεύθυνση που τείνει να αποκτήσει η Πάτρα τον 21ο αιώνα στα πλαίσια της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.