Μαθήματα των ΤΕΕ ßΧρήση Η/Υ (για όλους τους τομείς) ßΥλικό Υπολογιστών (Α’ τάξη - 1ος κύκλος) ßΕργασιακό Περιβάλλον (Α’ τάξη - 1ος κύκλος) ßΣυντήρηση Υπολογιστών (Β’ τάξη - 1ος κύκλος) ßΕφαρμογές Πληροφορικής (εκτός τομέα Πληροφορικής) ßΠρογραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο (Β’ κύκλος) ßΟργάνωση και Λειτουργία Κέντρων Πληροφορικής (Β’ κύκλος) ßΗ Κοινωνία της Πληροφορίας (Β’ κύκλος)
Χρήση Η/Υ (για όλους τους τομείς) ßBιβλίο μαθητή, Tετράδιο εργασιών μαθητή, Bιβλίο καθηγητή ß1 ώρα την εβδομάδα, εργαστηριακό ßΓενική επισκόπηση των Εφαρμογών της Πληροφορικής (2 διδακτικές ώρες) ßΚατηγορίες Υπολογιστών (2 διδακτικές ώρες) ßΤο Υλικό των Υπολογιστών (4 διδακτικές ώρες) ßΤο Λογισμικό Συστήματος (2 διδακτικές ώρες) ßΤο Λογισμικό Εφαρμογών (15 διδακτικές ώρες) ßΠληροφορική και Σύγχρονος Κόσμος (2 διδακτικές ώρες)
ßΗ άσκηση των μαθητών γίνεται στο πλαίσιο συγκεκριμένων εργασιών που τους ανατίθενται και επιδιώκεται η καλλιέργεια διαχρονικών δεξιοτήτων στη χρήση λογισμικού γενικής χρήσης ( Λογισμικό Εφαρμογών - 15 ώρες) ßΝα γίνει πρακτική άσκηση στο λειτουργικό σύστημα και στο περιβάλλον εργασίας του σχολικού εργαστηρίου (Λογισμικό Συστήματος - 2ώρες) Χρήση Η/Υ (για όλους τους τομείς)
Υλικό Υπολογιστών ßΒιβλίο Μαθητή, Βιβλίο Καθηγητή, Τετράδιο Εργασίας Μαθητή, Εκπαιδευτικό Λογισμικό, Εγχειρίδια των κατασκευαστών για κάθε υλικό του υπολογιστή ßΘεωρητικό (1 ώρα) + Εργαστηριακό (3 ώρες) (νέο Π.Δ. τον Ιανουάριο - ) Αξιολόγηση (νέο Π.Δ. τον Ιανουάριο - ) : 2απόκτηση γνώσεων - προφορική (ή γραπτή) εξέταση 2ατομική πρακτική εξέταση - τουλάχιστον 1 στο τετράμηνο ή στο κάθε εργαστηριακό μάθημα 2τελική αξιολόγηση : συναρμολόγηση ενός υπολογιστή εξ αρχής και να τον φέρουν σε κατάσταση λειτουργίας ßΥλικό / Λογισμικό : Ικανός αριθμός υπολογιστών για συναρμολόγηση - αναβάθμιση - δοκιμές, εργαλεία, μονάδες Ε/Ε, μνήμες, επεξεργαστές, μητρικές πλακέτες,, μονάδες αποθήκευσης κλπ. ßΕπιμόρφωση εκπαιδευτικών στο γνωστικό αντικείμενο
Εργασιακό Περιβάλλον ßΒιβλίο Μαθητή ßΘεωρητικό (1 ώρα) ßΑξιολόγηση : Ατομική ή Ομαδική εργασία για το βαθμό του τετραμήνου. Δεν εξετάζεται γραπτά τον Μάιο-Ιούνιο ßΓενικός σκοπός : η κατανόηση των εργασιακών σχέσεων, των επαγγελματικών ρόλων, των ιεραρχιών, των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των εργαζομένων, των συνθηκών και του καταμερισμού εργασίας που χαρακτηρίζει κάθε επαγγελματική δραστηριότητα όπως επίσης και των προοπτικών που προδιαγράφονται για την επαγγελματική αποκατάσταση στον Τομέα Πληροφορικής
Συντήρηση Υπολογιστών ßΒιβλίο Μαθητή, Βιβλίο Καθηγητή, Τετράδιο Εργασιών Μαθητή ßΕργαστηριακό (2 ώρες) ßΑξιολόγηση : 2απόκτηση γνώσεων - προφορική (ή γραπτή) εξέταση 2ατομική πρακτική εξέταση - τουλάχιστον 1 στο τετράμηνο ή στο κάθε εργαστηριακό μάθημα 2τελική αξιολόγηση : συναρμολόγηση ενός υπολογιστή εξ αρχής και να τον φέρουν σε κατάσταση λειτουργίας ßΥλικό / Λογισμικό : Ικανός αριθμός υπολογιστών για συναρμολόγηση - αναβάθμιση - δοκιμές, εργαλεία, μονάδες Ε/Ε, μνήμες, επεξεργαστές, μητρικές πλακέτες,, μονάδες αποθήκευσης, ειδικές συσκευές δημιουργίας βλαβών, διαγνωστικές κάρτες, modem, SCSI, σαρωτές, κατάλληλο λογισμικό ßΕπιμόρφωση εκπαιδευτικών στο γνωστικό αντικείμενο
Εφαρμογές Πληροφορικής (εκτός τομέα Πληροφορικής) ßΒιβλίο Μαθητή, Τετράδιο εργασιών ßΕργαστηριακό (1 -3 ώρες ανάλογα με την ειδικότητα) ßΑξιολόγηση : 2απόκτηση γνώσεων - προφορική (ή γραπτή) εξέταση 2ατομική πρακτική εξέταση - τουλάχιστον 1 στο τετράμηνο ή στο κάθε εργαστηριακό μάθημα ßΥλικό / Λογισμικό : Ικανός αριθμός υπολογιστών και το αντίστοιχο λογισμικό της ειδικότητας
Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο ßΒιβλίο Μαθητή, Βιβλίο Καθηγητή, Τετράδιο Εργασιών Μαθητή ßΕργαστηριακό (6 ώρες) ßΑξιολόγηση : 2Ατομικές ή Ομαδικές Συνθετικές εργασίες 2Εργαστηριακή εξέταση στο τέλος του τετραμήνου στα πλαίσια συγκεκριμένων ασκήσεων - σφαιρική εικόνα του μαθησιακού προφίλ του κάθε μαθητή ßΥλικό / Λογισμικό : Ικανός αριθμός υπολογιστών, σύνδεση με το Διαδίκτυο, τοπικό δίκτυο, browser(s), client (s), web authoring tool (s), Perl, Java, VBScript ßΕπιμόρφωση εκπαιδευτικών στο γνωστικό αντικείμενο
Οργάνωση και Λειτουργία Κέντρων Πληροφορικής ßΒιβλίο Μαθητή ßΘεωρητικό : 2 ώρες έμφαση στα θέματα ßΑξιολόγηση : Προτείνεται μια ή δυο γραπτές εξετάσεις με έμφαση στα θέματα : Εκτέλεση Εφαρμογής (ΒΔ ή εμπορικό πακέτο) με «πραγματικά» δεδομένα και παραγωγή «πραγματικών αποτελεσμάτων (π.χ λάθη πληκτρολόγησης, σβήσιμο χρήσιμου αρχείου,ομαδική ενημέρωση κλπ), Backup-Recovery, Εγκατάσταση εκτυπωτή, Προβλήματα εκτυπώσεων -εκτυπωτών, Χειρισμός περιφερειακών μονάδων, Disaster-Recovery ßΥλικό / Λογισμικό : Υπολογιστής, tape streamer, DAT, ταινίες, εκτυπωτής/ες, antivirus, manual(s) εκτυπωτών, Εφαρμογή με «πραγματικά» δεδομένα σε μεγάλες ποσότητες
Η Κοινωνία της Πληροφορίας ßΒιβλίο Μαθητή ßΘεωρητικό : 2 ώρες ßΑξιολόγηση : Γραπτή ή/και προφορική εξέταση Ομαδικές εργασίες
Επίλογος “Οι άνθρωποι της πράξεως που δεν έχουν θεωρητική παιδεία χάνονται στις λεπτομέρειες, οι άνθρωποι της θεωρίας που δεν έχουν πρακτική άσκηση χάνονται στις γενικότητες. Το να κατέχεις ισόρροπα και τα δύο είναι δώρο μεγαλοφυΐας. (Λεονάρντο ντα Βίντσι) Το να κατέχεις ισόρροπα και τα δύο είναι δώρο μεγαλοφυΐας.” (Λεονάρντο ντα Βίντσι)