ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΙΚΙΝΗΤΗΡΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πετρέλαιο – Νάφθα - Πετροχημικά
Advertisements

Ο Ηλεκτρονόμος Ο Ηλεκτρονόμος (Relay) είναι ένας μηχανικός διακόπτης, του οποίου οι επαφές ελέγχονται από έναν ηλεκτρομαγνήτη. Ο ηλεκτρονόμος είναι ένα.
HOT PISTONS 1o ΓΕΛ Κέρκυρας
(ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΑΕΡΑ)
ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΣΗ ΜΗΧΑΝΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΔΗΛΑΔΗ….
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
TEST ΑΈΡΙΑ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
ΘΕΜΑ : ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 περίοδος ΒΑΣΙΚΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΣΗΜΑΤΩΝ
ΘΥΡΙΣΤΟΡ.
Ο Ηλεκτρονόμος Ο Ηλεκτρονόμος (Relay) είναι ένας μηχανικός διακόπτης, του οποίου οι επαφές ελέγχονται από έναν ηλεκτρομαγνήτη. Ο ηλεκτρονόμος είναι ένα.
2.2 ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ.
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
Καύση αιθανίου με αέρα Σ' έναν καυστήρα τροφοδοτείται μίγμα αιθανίου (C2H6) και οξυγόνου (Ο2) με γραμμομοριακή παροχή 10 kmol/h και αναλογία 80% v/v αιθάνιο.
ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗ Νινο Σιναϊ Αρης Μερκάι Γιτσας Ανδρεας.
ΣΧΕΣΗ (ΛΟΓΟΣ) ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ
Μηχανεσ Εσωτερικησ Καυσησ
Νόμοι αερίων.
ΚΥΚΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ Μ.Ε.Κ. ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ Ι
Η ρύπανση της ατμόσφαιρας
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ V-TEC.
ΕΠΑΛ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ.
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Σχήμα βαθμολόγησης Εβδομαδιαία Τεστ2 μονάδες έως την 1 η Πρόοδο 1 μονάδα η βαθμολόγηση των τεστ (0,5 μονάδες η βάση) 1 μονάδα αν δοθούν όλα έγκαιρα (0,5.
Βασικά εξαρτήματα κινητήρα
Ερωτήσεις Θεωρίας. Ερ. 1: Αναφέρετε τα μέρη του κορμού ενός εμβολοφόρου κινητήρα. Σύντομη περιγραφή. Απάντηση: ΜΕΚ. 1 ο Μαθημα σλαιντ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ Ενότητα # 1: Πνευματικά Συστήματα Μιχαήλ Παπουτσιδάκης Τμήμα Αυτοματισμού ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Εναλλακτικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα με αέρια καύσιμα Τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου –υγραέριο, που είναι μίγμα προπανίου (30%)
ΟΜΑΔΑ 2 ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΡΑΜΙΩΤΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΠΛΑΣΤΑΡΑΣ ΝΙΚΗΤΑΣ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
Θεωρητικοί κύκλοι αέρα-Γενικά Θερμοδυναμικός κύκλος: Εργαζόμενο μέσο σταθερό, με μόνιμη (σταθερή) παροχή σε κλειστό κύκλωμα. Μηχανικός κύκλος σε εμβολοφόρο.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση
Πετρέλαιο – Νάφθα - Πετροχημικά Χημεία Β΄ Λυκείου.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Μηχανισμός Εμβόλου-Διωστήρα-Στροφαλοφόρου άξονα ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Επιμέλεια διαφάνειας Mehmet Kanoglu
Κεφάλαιο 4 Σύστημα παρασκευής καυσίμου μίγματος
Κεφάλαιο 4 Κυλινδρισμός Σχέση συμπίεσης - Πίεση συμπίεσης
Κεφάλαιο 2 Πίεση – Απόλυτη Πίεση Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ Ο κύλινδρος είναι το μεγαλύτερο τμήμα του κινητήρα και μπορεί να χαρακτηρισθεί ως το τμήμα εκείνο, επάνω στο οποίο συναρμολογείτε ολόκληρος ο.
Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Ατμοστρόβιλοι με Αναθέρμανση και Αναγέννηση
5A ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 4 Πολυκύλινδροι κινητήρες
(χρησιμοποιείται στους βενζινοκινητήρες)
Ενότητα 8 : Κύκλοι Θερμικών Μηχανών
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΕΠΑΛ ΟΙΝΟΗΣ-ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡ
5B β’ μέρος θερμικές μηχανές
1ος Θερμοδυναμικός Νόμος
Οδυσσέας Μανωλιάδης 20 Οκτωβρίου 2010
Κεφάλαιο 9 Κύκλοι ισχύος των αερίων
ΣΟΦΙΑΝΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
Η μηχανή του Carnot Sadi Carnot (1796 – 1832)
Ελληνογαλλικη σχολη-ο αγιος παυλος
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Δομή του μαθήματος Το σύστημα και το περιβάλλον του συστήματος
Επιμέλεια διαφάνειας Mehmet Kanoglu
Κεφάλαιο 4 Ενεργειακή Ανάλυση Κλειστών Συστημάτων
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 4-ΧΡΟΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ. ΣΠΕΙΡΟΕΙΔΕΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 4-ΧΡΟΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ.
Κεφάλαιο 4 Ενεργειακή Ανάλυση Κλειστών Συστημάτων
Κεφάλαιο 9 Κύκλοι ισχύος των αερίων
Τύποι & Κατηγορίες Μ.Ε.Κ. Ανάλογα με τη δυνατότητα παραγωγής έργου :
ΚΑΥΣΤΗΡΕΣ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
1ος Νόμος της Θερμοδυναμικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΙΚΙΝΗΤΗΡΑ

Βασικά εξαρτήματα κινητήρα Κύλινδρος Κύλινδρος είναι ο χώρος μέσα στον οποίο καίγεται το καύσιμο και παλινδρομεί το έμβολο.

Έμβολο Παλινδρομεί μέσα στον κύλινδρο Η ανώτερη θέση που μπορεί να βρεθεί ονομάζεται άνω νεκρό σημείο Α.Ν.Σ Η κατώτερη θέση που μπορεί να βρεθεί ονομάζεται κάτω νεκρό σημείο Κ.Ν.Σ

Βαλβίδες Βαλβίδα εισαγωγής που βρίσκεται σε ανοικτή ή κλειστή θέση και από αυτή εισέρχεται το μίγμα αέρα και βενζίνης στον κύλινδρο. Βαλβίδα εξαγωγής που βρίσκεται σε ανοικτή ή κλειστή θέση και από αυτή εξέρχονται τα καυσαέρια από τον κύλινδρο στην ατμόσφαιρα.

Μπουζί (σπινθηριστής) Μπουζί είναι το εξάρτημα εκείνο της μηχανής που όταν του δωθεί ρεύμα υψηλής τάσης δημιουργείται σπινθήρας, ο οποίος και προκαλεί την ανάφλεξη του μίγματος αέρα-καυσίμου.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ

Με τον όρο λειτουργία εννοούμε το σύνολο των μεταβολών της εργαζόμενης ουσίας (βενζίνης) που πραγματοποιούνται μέσα στον κύλινδρο της μηχανής κατά τη διάρκεια ενός πλήρους κύκλου. Θα αναλύσουμε τι ακριβώς πρέπει να συμβαίνει θεωρητικά μέσα στον κύλινδρο σε κάθε έναν από τους 4 «χρόνους» ή «διαδρομές» του εμβόλου της μηχανής.

Στόχοι της διδασκαλίας: Μετά το τέλος της διδασκαλίας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση: να ορίζουν την έννοια της λειτουργίας της τετράχρονης βενζινομηχανής, να εξηγούν τις φάσεις της λειτουργίας, να περιγράφουν τους 4 «χρόνους» ή «διαδρομές» της τετράχρονης βενζινομηχανής, να αναφέρουν τα βήματα της λειτουργίας, να διακρίνουν πότε παράγεται και πότε καταναλώνεται έργο.

1ος Χρόνος (Αναρρόφηση ή εισαγωγή) 1ος Χρόνος (Αναρρόφηση ή εισαγωγή) Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι κλειστές. Το έμβολο βρίσκεται στο Α.Ν.Σ. Ανοίγει η βαλβίδα εισαγωγής και το έμβολο κατεβαίνοντας προς το Κ.Ν.Σ αναρροφά μίγμα αέρα και βενζίνης. Όταν το έμβολο φτάσει στο Κ.Ν.Σ κλείνει η βαλβίδα εισαγωγής. Ο κύλινδρος είναι γεμάτος από το μίγμα αέρα και βενζίνης Τέλος πρώτου χρόνου.

2ος Χρόνος (Συμπίεση) Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι κλειστές. Το έμβολο βρίσκεται στο Κ.Ν.Σ Το έμβολο ανεβαίνοντας από το Κ.Ν.Σ προς το Α.Ν.Σ συμπιέζει το μίγμα αέρα και βενζίνης, οδηγώντας στην αύξηση της πίεσης και της θερμοκρασίας του. Τέλος δεύτερου χρόνου.

3ος Χρόνος (Καύση – Εκτόνωση) 3ος Χρόνος (Καύση – Εκτόνωση) Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι κλειστές. Το έμβολο βρίσκεται στο Α.Ν.Σ Το μπουζί σπινθηρίζει το μίγμα αέρα και βενζίνης κάνει έκρηξη και τα αέρια που δημιουργούνται σπρώχνουν βίαια το έμβολο προς το Κ.Ν.Σ Είναι ο μοναδικός χρόνος που παράγεται έργο (όλοι οι άλλοι χρόνοι καταναλώνουν έργο). Τέλος τρίτου χρόνου.

Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι κλειστές. 4ος Χρόνος (Εξαγωγή) Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι κλειστές. Το έμβολο βρίσκεται στο Κ.Ν.Σ Ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής και το έμβολο ανεβαίνοντας από το Κ.Ν.Σ προς το Α.Ν.Σ σπρώχνει τα καυσαέρια έξω (ατμόσφαιρα). Όταν το έμβολο φτάσει στο Α.Ν.Σ κλείνει η βαλβίδα εξαγωγής. Τέλος τέταρτου χρόνου. Όταν ολοκληρωθεί και ο τέταρτος χρόνος, ο κινητήρας είναι έτοιμος να αρχίσει έναν νέο κύκλο.

Διάγραμμα P-V

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Σήμερα αναλύσαμε στους 4 «χρόνους» ή «διαδρομές» του εμβόλου μέσα στον κύλινδρο της τετράχρονης βενζινομηχανής. O 1ος χρόνος της αναρρόφησης ή εισαγωγής του καυσίμου ο 2ος χρόνος της συμπίεσης του καυσίμου ο 3ος χρόνος της καύσης του καυσίμου ή εκτόνωσης και ο 4ος χρόνος της εξαγωγής των καυσαερίων στην ατμόσφαιρα.

Ανακεφαλαίωση

Βιβλιογραφία Δανιήλ, Γ. (1988). Κινητήριες Μηχανές ΙΙ. Θεωρητική λειτουργία της τετράχρονης βενζινομηχανής. (σελ.30-31). Αθήνα: ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ.   Ροζάκος, Ν., Σπυρίδωνος, Π. (2005). Θερμοδυναμική. Η βενζινομηχανή. (σελ 10-13). Αθήνα: ΟΕΔΒ.