Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Advertisements

Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Α. Λούβρης, Προϊστάμενος Γραφείου Δ.Ε.Π. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιμορφώτρια: Νότα Σεφερλή
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Συστήματα Οπτικοποίησης, Περιβάλλοντα Προσομοίωσης & Περιβάλλοντα Μοντελοποίησης 8ο Κεφάλαιο Κόμης, Β. (2004), Εισαγωγή στις Εφαρμογές των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση,
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Εποικοδομισμός
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Εγκαθιδρυμένη ή Εμπλαισιωμένη Νόηση ή Γνώση (Situated Cognition)
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣ ΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΡΟΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Το μανθάνον υποκείμενο δεν κατασκευάζει την προσωπική του γνώση μέσα σε ένα πολιτισμικό και επικοινωνιακό.
Μικρόκοσμος, Μισοψημένος Μικρόκοσμος Μαθησιακή διαδικασία & Νέες Τεχνολογίες Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (Φ.Π.Ψ/ΕΚΠΑ)
Εργαλεία σημειωτικής διαμεσολάβησης της γνώσης
Μαθησιακή διαδικασία και Σύγχρονες Τεχνολογίες
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 10 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Κοινωνιογνωστικές Θεωρίες- Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες.
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
Θεωρίες Μάθησης Υλικό Γ.Μ. ενότητα 2.1. E. L. Thorndike ( ) B. F. Skinner ( ) J. Piaget ( ) J. Bruner (1915-) Ivan Pavlov ( )
Θεωρίες μάθησης και ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση.
«Θεωρίες Μάθησης» Επιμέλεια: Φιλοθέη Κολίτση Δραστηριότητα στην Ενότητα 2 ΠΑΚΕ Κεντρικής Μακεδονίας Ιανουάριος 2012.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 11: Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Πολυμέσα- Υπερμέσα (Μέρος Α) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
1 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism) Διασυνδέοντας θεωρητικά πλαίσια (Connectivity and networking)
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Το Μαστόρεμα ως επιστημολογία, θεωρία μάθησης και διδακτικού σχεδιασμού.
Η θεωρία της δραστηριότητας (activity theory) (Vygotsky, Leont’ev, Luria, Nardi, Cole and Engestrom) & Artefacts Επικ. Καθ. Ζ. Σμυρναιου.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
Οι φυσικές επιστήμες στην πρώτη σχολική ηλικία μέσα από το πρίσμα της κοινωνικοπολιτισμικής θεωρίας. Κατερίνα Πλακίτση Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Διδακτικής.
Επιςτημολογια παιδαγωγικης
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism)
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
Εργαλεία σημειωτικής διαμεσολάβησης της γνώσης
Διδακτική της Πληροφορικής
Θεωρίες μάθησης και ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Αντικείμενο διδασκαλίας
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Η θεωρία της δραστηριότητας (activity theory) (Vygotsky, Leont’ev, Luria, Nardi, Cole and Engestrom) & Artefacts Ζ. Σμυρναιου.
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου. Θεωρίες Μάθησης και υπολογιστικά περιβάλλοντα Τρεις κύριες ψυχολογικές θεωρίες στην ανάπτυξη υπολογιστικών περιβαλλόντων.
Έφη Γουργιώτου Eπίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
Θεωρίες Μάθησης και Διδακτική Μεθοδολογία της ΘΕ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories)

Μπιχεβιοριστικές θεωρίες μάθησης (behaviorist learning theories) Γνωστικές θεωρίες μάθηση (cognitive learning theories) Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories) Ουμανιστικές θεωρίες μάθησης, θεωρίες κινήτρων, θεωρίες ταυτότητας (Humanistic, motivational

Κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (Sociocultural theories of learning) Vygotsky, Wertsch Διαμεσολάβηση (mediation –semiotic mediation) Radford, Mariotti Ζώνη επικείμενης ανάπτυξης (Zone of proximal development) Κοινότητες πρακτικής και μάθησης (Communities of practice ) Lave & Wenger Διαμοιρασμένη νόηση (distributed cognition) Salomon, Pea, Engestrom Πολυτροπική μάθηση (multimodal learning) Kress, Jewitt, van Leeuwen Activity theory Engestrom, Luria, Leont’ev Sign/ semiot ic system tool Discursive approaches to learning Sfard, kieran Συνεργατική μάθηση (Collaborative learning) Dillenbourg, Littleton, Light

Κονστρακτιονισμός (constructionism) Papert, Harel, Kafai & Resnick Μικρόκοσμος (microworld) Μισοψημένος μικρόκοσμος (half-baked microworld) Kynigos Βελτιώσιμα οριακά αντικείμενα (boundary- objects) Kynigos, Psycharis, Ενσώματη μάθηση (embodied learning) Nunez, Lakoff, Johnson Εγκαθιδρυμένη μάθηση (situated learning) Lave & Wenger, Hoyles & Noss Κοινωνικός εποικοδομισμός (social constructivism) Ernest Κονστρουκτιβισμός (constructivism) Piaget, Bruner, Dewey Γνωστικές σκαλωσιές (scaffolding ) Διερευνητική/α ανακαλυπτική μάθηση (Inquiry learning) Problem based learning Barrows, Hmelo-Silver

Εργαλειακή γένεση (Instrumental genesis) Verillon & Rabardel, Guin & Trouche Instrumentalisat ion Instrumentation Εργαλειακή ενορχήστρωση (instrumental orchestration) Drijvers Θεωρία διασυνδεσιμότητας (Connevtivism ) Siemmens,