Δοκιμασίες αξιολόγησης τεχνικών ικανοτήτων στις αθλοπαιδιές (test and evaluation) N. Apostolidis Phd.
διαπίστωση αν οι σκοποί του προγράμματος έχουν εκπληρωθεί. τι επιδιώκει ο προπονητής από το πρόγραμμά του. ομαδοποίηση αθλητών ανάλογα με τις ικανότητες τους. εξακρίβωση της τεχνικής και φυσικής ικανότητας. έλεγχο της προόδου των αθλητών. αντικειμενικό τρόπο κρίσης και αξιολόγησης των αθλητών. πρόσθετο κίνητρο για τους αθλητές Σκοπός των δοκιμασιών
Tennis test for throw accuracy (Herbert et al., 1996) 5p 4p 3p 2p 1p
Volleyball serve test (Meira et al., 2003) 0p. net or out, 2p. rest of the area, 4,6,8,10p. in the circles
Volleyball service test (AAHPERD, 1999) 1p. net, 2p. out, 4p. beside the circle, 6p. front net area, 8,10, 12, 14p. in the circles
Volleyball service test (Lidor et al., 2007) 0p. out, 1p. long area, 3p. net area, 5p. base line area, 7p. side areas
Handball test for throw velocity and accuracy (Zapartidis et al., 2007) eight concentric circles 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40cm rad throwing point 7m from target
Football tests (Free University of Amsterdam, 1993) 1 st Shot for accuracy 16.5m, 5 trials each foot, 3p per goal
Manipulation of the ball (time) 2 nd test. A start point (distance between the parallel lines 4.5m)
Manipulation of the ball (time) 3 rd test. A start point (distance between the cones 9m)
Threw the ball with a header 4 th test. Distances 1.8m, 5.5m, 11m for 11y respectively (one bounce bump is allowed)
Shot for accuracy 16.5m, 2.80 impetus, 3 trials each foot, 0, 2, 3, 1p per goal 5 th test goalpost 7mX2.40m, cones 2.80m from the post