Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προσωπικές δεξιότητες
Advertisements

ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΦΥΣΗ ΖΩΝΤΩΝ ΛΑΩΝ
Έκλειψη σελήνης Μύθοι και μυστήρια περιβάλλουν το φεγγάρι από γενέσεως κόσμου. Ο άνθρωπος πίστευε ότι η Σελήνη -όπως και ο Ήλιος- επηρέαζε τα πάντα γύρω.
Μαριλένα Παπαχριστοφόρου, Ερευνήτρια, Κέντρον Ερεύνης Ελληνικής Λαογραφίας, «Η ανάπτυξη της εφαρμογής τεκμηρίωσης και διαχείρισης του ψηφιοποιημένου υλικού»
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Υπερφυσικό και Κοινωνικές Πρακτικές Παρουσίαση: «Το νερό του Καματερού»: Όταν η απελπισία συναντά τον κομπογιαννιτισμό» Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΣΙΑΜΕΤΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΑΘΗΜΑ : Λαϊκοί πολιτισμοί και σύνορα στα Βαλκάνια ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Ευάγγελος Γρ. Αυδίκος.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Επιστήμη, Τεχνολογία και Πολιτισμός Science, Technology and Culture όπως: Επιστήμη, Τεχνολογία, Κοινωνία Science, Technology, Society και η Διδακτική των.
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 20 ου ΑΙΩΝΑ. Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ « ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ » ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ. Φωτεινή Τσιμπιρίδου …  Καθηγήτρια.
Βιωματική δράση Ταξιδεύοντας με τα παραμύθια Β΄ Τάξη 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα Ενότητα 1: Τι είναι μύθος; Ευφημία Δ. Καρακάντζα Τμήμα Φιλολογίας.
O ρόλος των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε μια κρίσιμη εποχή για τον κόσμο της εργασίας Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο.
Αφήγηση αφήγηση.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
501. Εξέλιξη των ιδεών στις φυσικές επιστήμες
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Γνώρισε και ανταποκρίσου στις ανάγκες των μαθητών
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Νεοελληνικός Πολιτισμός
Ερευνητική Εργασία Α’ Λυκείου Α’ Τετράμηνο
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Πιέρ Μπουρντιέ Ο Πιέρ Μπουρντιέ ( 1 Αυγούστου  Ιανουαρίου 2002) ήταν Γάλλος φιλόσοφος, κοινωνιολόγος και κοινωνικός επιστήμονας.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου

Η Μαριλένα Παπαχριστοφόρου γεννήθηκε το Σπούδασε γαλλική φιλολογία και συγκριτική λογοτεχνία στη Σορβόννη και εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στην κοινωνική ανθρωπολογία και εθνολογία στην Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, στο Παρίσι. Κατά το διάστημα εργάστηκε κυρίως ως ερευνήτρια στο Κέντρο Έρευνας της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών. Από το 2009 διδάσκει λαογραφία και λαϊκή λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

«Ο προφορικός λόγος» Ελεύθερες αφηγήσεις Στερεοτυπικές αφηγήσεις

Ελεύθερες αφηγήσεις είναι κατά τη συγγραφέα οι προσωπικές αφηγήσεις ενός ατόμου το όποιο αποτελεί και το επίκεντρο των αφηγήσεων αυτών. Αυτό λοιπόν το πρόσωπο αφηγείται μια ιστορία με μυθοπλαστικό τρόπο την όποια ανακαλεί από την μνήμη του. Έτσι θα μπορούσαμε επίσης να τις ονομάσουμε μαρτυρίες ή βιωματικές ιστορίες οι οποίες διατυπώνουν μια υποκειμενική αλήθεια.

Στερεοτυπικές αφηγήσεις είναι εκείνες οι οποίες μεταφέρονται από στόμα σε στόμα σε μια κοινότητα, δηλαδή οι φήμες, έχουν ένα συγκεκριμένο μηχανισμό μέσω του όποιου η κοινότητα ενημερώνεται, έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής (γέννηση, κορύφωση- εμπλουτισμός, παραμόρφωση, θάνατος), έχουν σταθερά μορφολογικά και επιτελέστηκα χαρακτηριστικά.

Φάρσες έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, βασίζονται στην άγνοια του θύματος, για άνδρες κάτι αντίστοιχο με αυτό που είναι για τις γυναίκες το κουτσομπολιό (Handman), η πλοκή είναι σταθερή, συγκεκριμένη και αποτελείται από ένα μόνο επεισόδιο.

Αφηγηματικός ρόλος φάρσεων Θεατρική αφήγηση: η αφήγηση σαν ένα δρώμενο γίνεται πράξη. Αφηγηματική: κάποιος αφηγείται την φάρσα σαν ένα αυτοβιογραφικό ανέκδοτο.

«Ιστορίες πίστεως» (belief tales) Είναι αφηγηματικές βιωματικές ιστορίες στις οποίες εμπλέκεται σε έναν μεγάλο βαθμό η σωματική εμπειρία ενός ατόμου αφού μέσω των θαυμάτων το σώμα ή η ψύχη θεραπεύονται. Αλλά και οι ιστορίες εκείνες που αναφέρονται στα αντίθετα αποτελέσματα, δηλαδή μπορεί να επηρεάζουν αρνητικά το σώμα κάνοντας το να υποφέρει.

Θαύματα ενσωμάτωση αξιοσύνη συμμετοχή

Θαύματα, χώροι και αντιλήψεις Κουζίνα - εκκλησία Καφενείο - λιμάνι

«Αφηγηματικότητα και λατρεία» συνδέονται μέσω των επιτελεστικών τους χαρακτηριστικών δηλαδή μέσω της δραματοποίησης των ιερών κείμενων και των θρησκευτικών αφηγήσεων.

«Η συγκρότηση της κοινότητας στο χώρο» Η θέση την όποια έχει το χωριό στο χώρο σε σχέση με τα μοναστήρια τα όποια βρίσκονται γύρω του. Η σημειολογία δηλαδή της τοποθεσίας του.

Συλλογικές πρακτικές, οι λιτανείες σύμφωνα με τον Eliade η κοινότητα βρίσκεται μοιρασμένη μεταξύ δυο κόσμων, του οικείου που είναι στο εσωτερικό των ορίων της και του εχθρικού που είναι πέρα από αυτά. Ωστόσο, με αυτές τις συλλογικές κινήσεις, τις λιτανείες οι χώροι αυτοί που βρίσκονται περά από τα οικεία όρια καθαγιάζονται.

«Οι αφηγηματικοί χάρτες» Σύμφωνα με τον Gell ορίζονται έτσι οι εικόνες εκείνες που σχηματίζονται στο νου μας ως βιωματικές εμπειρίες και χαρτογραφούνται με τέτοιο τρόπο που δημιουργούν νοητικούς χάρτες στο χρόνο.

Μύθος - Durand Σύμφωνα με τον Durand, «μύθος είναι ένα δυναμικό σύστημα συμβόλων, αρχέτυπων και σχημάτων, ένα δυναμικό σύστημα που κάτω από την επιρροή ενός ‘σχήματος’ τείνει να γίνει αφήγηση.»

Μύθος - εθνολόγοι μύθος είναι η αναπαραστατική όψη μιας τελετουργικής πράξης

Μύθος είναι οποιαδήποτε αφήγηση η όποια γίνεται αντιληπτή ως αληθινή στο εσωτερικό μιας συγκεκριμένης κοσμοθεωρίας, όπου ο ‘κόσμος’ αποτελεί συνδυασμό φύσης και υπερφυσικού ενώ η ‘θεωρία’ το σύστημα αξίων και δοξασιών μέσα από το οποίο η κοινότητα προσλαμβάνει τελικά τον εαυτό της και τον κόσμο.

Επινοημένη παράδοση Σύμφωνα με τον Hobsbawn οι Λειψοί αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας επινοημένης παράδοσης αφού οι αφηγήσεις τους δεν μπαίνουν σε ένα ιστορικό πλαίσιο άλλα επινοούνται ή καλύτερα τοποθετούνται στο εσωτερικό μιας μυθικής ή ιερής παράδοσης.

Παραδοσιακή παράδοση- Επινοημένη παράδοση Παραδοσιακή παράδοση: τα έθιμα μεταβάλλονται αργά όπως και η ζωή Επινοημένη παράδοση: τα έθιμα επαναλαμβάνονται στερεοτυπικά χωρίς αλλαγές.

Ερωτήματα: Μπορείτε να σκεφτείτε κάποιες επινοημένες παραδόσεις; Αν ναι, ποιές; Κατά τη γνώμη σας επηρεάζει η τεχνολογία και τα νέα τεχνολογικά μέσα την παράδοση και τις αντιλήψεις των ανθρώπων; Σε ποιό βαθμό και γιατί; Γνωρίζετε αφηγηματικούς χάρτες; Ποιοί είναι αυτοί;

Ευχαριστώ!