Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τύποι Έρευνας Αγοράς Υπάρχουν διάφορα σχέδια έρευνας που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας ερευνητής. Τα σχέδια αυτά μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τρεις βασικές.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Keller: Stats for Mgmt & Econ, 7th Ed
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
1 Έρευνα κοινής γνώμης για την κρίση στην Εκκλησία ΠΕΙΡΑΙΑΣ 1-3 Μαρτίου 2005.
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
1 ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ Δήμος Ιωαννιτών (αποσπάσματα δημοσίευσης την εφημερίδα ‘Ελευθερία’ ) ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάρτιος 2005.
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
1 Έρευνα 13-14/4 Έρευνα κοινής γνώμης για το θέμα των Σκοπίων και τις προκλήσεις της Τουρκίας στα Ίμια ΠΕΙΡΑΙΑΣ Απρίλιος 2005.
Μάιος 2010 Πανελλαδική έρευνα γνώμης. 2 Συλλογή στοιχείων 11-12/05 Ανάθεση: ‘ Περίοδος έρευνας: Η έρευνα διεξήχθη από 11 έως και 12 Μαΐου.
Slide 1 Δίκτυα Τηλεπικοινωνιών ENOTHTA 7 η ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΚΛΗΣΕΩΝ (ΜΕΡΟΣ Α’) 1. ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ  Εκτός από τις τερματικές.
1 24/1-2/2/2004 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ 24 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2004.
1 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ Δήμος Πειραιά ΠΕΙΡΑΙΑΣ Φεβρουάριος 2005.
1 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ Δήμος Θεσσαλονίκης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Φεβρουάριος 2005.
Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ
Εισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία
1 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ Φεβρουαρίου 2004.
Πανελλαδική Έρευνα Metron Forum Συντάχθηκε για το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Α Θ Η Ν Α Ϊ Κ Ο Κ Ε Ν Τ Ρ Ο Ε Ρ Ε Υ Ν Ω Ν Έρευνα Web Id. Τεχνικές Προδιαγραφές.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
1 Πανελλαδική πολιτική έρευνα γνώμης Ιανουάριος 2015.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
Βασικές Αρχές Μέτρησης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Καταγραφή ενός πληθυσμού σε ένα οικοσύστημα
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Συγχρονικές μελέτες ή Χρονικής στιγμής
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
Πρακτική Άσκηση Ονοματεπώνυμο: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ Α.Μ: Δ18411 Υπεύθυνος Καθηγητής: Ζωγραφάκης Σταύρος Χρονικό διάστημα: ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ Έτος:
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #5: Δειγματοληψία – Sampling. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 2 : Δειγματοληψία Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 6 Η (Θ) ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 3 : Έρευνα Αγοράς ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ & ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων Τουρισμού & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΟΣΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΤΣΗΣ
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Έλεγχος Υπόθεσης για το μέσο ενός πληθυσμού
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Δειγματοληψία Ορισμοί Είδη δειγματοληψίας
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ΙΑΤΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εισαγωγή στην Στατιστική
Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους. 1 Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους! 1. Ο πρώτος συνίσταται.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
Επιλογή κατάλληλης μεθόδου στην ποιοτική έρευνα
Δειγματοληψία Αποδοχής Παρτίδων Οδυσσέας Κοψιδάς
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Πιθανότητες και Βιοστατιστική (Θ)
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ Μάθημα 12ο

Τα υποκείμενα της έρευνας Μέθοδοι δειγματοληψίας στις ποσοτικές έρευνες • Προσδιορισμός του πληθυσμού Στηρίζεται σε 2 κριτήρια: - Πεδίο εφαρμογής για τα συμπεράσματα της έρευνας - Προϋπολογισμός

Τυχαία δειγματοληψία Η πιο γνωστή μέθοδος για επιλογή αντιπρο- σωπευτικού δείγματος   κάθε μονάδα του πληθυσμού έχει την ίδια πιθανότητα να επιλεγεί στο δείγμα Πρώτο βήμα: Διαμόρφωση δειγματολογικού πλαισίου– κατάλογος του πληθυσμού Δεύτερο βήμα: Χρήση πίνακα τυχαίων αριθμών Ιδανική μέθοδος για μικρό πληθυσμό

Πίνακας τυχαίων αριθμών 75369 78800 88835 54486 23293 48264 90822 97022 94188 16127 56196 80091 18488 27437 49632 24041 13692 72294 07477 44606

Συστηματική δειγματοληψία: Παραλλαγή τυχαίας δειγματοληψίας για μεγαλύτερους πληθυσμούς Αν ξέρουμε πόσες μονάδες περιλαμβάνει ο πληθυσμός διαιρούμε αυτόν τον αριθμό με αριθμό του δείγματος που επιθυμούμε  δειγματοληπτικό διάστημα (k) π.χ. Εάν ο πληθυσμός περιλαμβάνει 2.000 άτομα και θέλουμε δείγμα 100 ατόμων, το δειγματοληπτικό διάστημα είναι 20. Η πρώτη μονάδα από τον πίνακα τυχαών αριθμων θα έχει αριθμό από 1 έως 20. Εάν η πρώτη έχει αριθμό 10, η δεύτερη 30, η τρίτη...

Δειγματοληψία κατά στρώματα Πρώτο βήμα: Ο πληθυσμός υποδιαιρείται σε ομοιογενή υποσύνολα ( π.χ. φύλο, μόρφωση) Δεύτερο βήμα: Επιλέγεται τυχαίο δείγμα κατά στρώμα Αναλογική  ο αριθμός σε κάθε στρώμα αντι- στοιχεί στο ποσοστό που ισχύει στον πληθυσμό Μη αναλογική  η εκπροσώπευση στο δείγμα διαφέρει. Χρήσιμη για συγκριτική ανάλυση και για να δοθεί βαρύτητα στις μικρές ομάδες στο δείγμα.

Μέθοδος κατά δεσμίδες Όταν δεν μπορούν να καταγραφούν όλα τα άτομα που περιλαμβάνονται στον πληθυσμό η δειγματοληψία δεν βασίζεται σε άτομα αλλά σε γεωγραφικές μονάδες π.χ. νοικοκυριά , σχολικές τάξεις. Αν και τα άτομα αλλάζουν, π.χ. τα παιδιά στο σχολείο, οι σχολικές τάξεις παραμένουν σταθερές

Μέθοδος διαθέσιμου δείγματος Χρησιμοποιούνται άτομα που δέχονται να συμμετάσχουν –όποιος τυχαίνει να είναι διαθέσιμος, π.χ. όποιος περνάει στο δρόμο, όποιος τηλεφωνεί απαντώντας σε μια διαφήμιση

Σκόπιμη δειγματοληψία Επιλέγονται περιπτώσεις που ο ερευνητής θεωρεί ότι είναι χαρακτηριστικές και του χρειάζονται για την έρευνά του (π.χ. η Florida  στις Αμερικανικές εκλογές)

Δειγματοληψία στην ποιοτική έρευνα Εναλλακτική λογική επιλογής των δειγματοληπτικών μονάδων • μια πλήρης απογραφή του ευρύτερου πληθυσμού δεν ενδιαφέρει. Ιδιογραφικό ενδιαφέρον • το δείγμα έχει σχέση με την κοινωνική εξήγηση με βάση την οποια θέλει να πει κάτι η έρευνα

Διαστάσεις σχετικές με τη συγκρότηση του δείγματος • Χρονικές διαστάσεις: όχι μόνο «ποιό» το δείγμα αλλά «πότε» • Χωροταξικές διαστάσεις: σε ποιό χώρο; • Οργανωσιακές, διοικητικές, κοινωνικές, πολιτισμικές διαστάσεις: πώς είναι τοποθετημένες οι μονάδες του δείγματος σε σχέση με αυτές τις διαστάσεις;

Δειγματοληψία χιονοστιβάδας (snowball sample) Οταν είναι δύσκολο να εντοπιστεί το δείγμα επιλέγονται κατ’ αρχήν άτομα που διαθέτουν τα προκαθορισμένα χαρακτηριστικά τα οποία στη συνέχεια συστήνουν άλλους

Μέγεθος δείγματος στις ποιοτικές έρευνες Υπαγορεύεται από τις κοινωνικές διαδικασίες που εξετάζονται Πληροφοριακός κορεσμός

Αποφάσεις σχετικά με τη δειγματοληψία • Στις ποσοτικές έρευνες στην αρχή της έρευνας • Στις ποιοτικές έρευνες η δειγματοληπτική στρατηγική μπορεί να αναθεωρηθεί στην πορεία