Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014 ΔΙΑΧΥΣΗ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Τρέφομαι σωστά – Μεγαλώνω σωστά
Προγραμμα στα πλαισια τησ ευελικτησ ζωνησ Δημοτικό Σχολείο Προφήτη - Εγνατίας Προγραμμα στα πλαισια τησ ευελικτησ ζωνησ
ΤΑΞΗ: Β΄ Τμήμα Β1 Εκπαιδευτικός: Καραγιάννης Κων/νος Τμήμα Β2 Τζιουμούρτος Γεώργιος Σύνολο μαθητών: 14 Σύνολο μαθητών: 14
Χρονικη διαρκεια προγραμματοσ 2 τρίμηνα Δεκέμβριος 2013 – Ιούνιος 2014 ( 1δίωρο κάθε εβδομάδα )
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Να βελτιώσουν οι μαθητές την αυτοαντίληψή τους Να μάθουν οι μαθητές να συνεργάζονται και να αποκτήσουν καλές σχέσεις μέσα στο σχολείο Να γνωρίσουν τα οφέλη της Μεσογειακής διατροφής και να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες Να έρθουν σε επαφή με παραγωγούς και να γνωρίσουν καλύτερα την τοπική κοινωνία Να γνωρίσουν ήθη έθιμα και παραδόσεις διατροφικές
Μεθοδολογια προγραμματοσ Ατομικά και ομαδικά φυλλάδια με πληροφορίες και ευχάριστες δραστηριότητες Διασύνδεση με τη διδακτέα ύλη των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Μελέτης Βιωματικές δραστηριότητες στηριζόμενες στη ζωγραφική, τη μουσική και το τραγούδι καθώς και τη παντομίμα και τη θεατρική αγωγή και ασφαλώς το παιχνίδι Επισκέψεις σε χώρους παραγωγής και διάθεσης προϊόντων διατροφής με βιωματική συμμετοχή σε δραστηριότητες όπου ήταν δυνατό Χρήση υπολογιστή και υλικού από το διαδίκτυο και λογισμικών
Εκπαιδευτικεσ επισκεψεισ Σε οινοποιείο Σε εργαστήριο αρτοποιημάτων Σε τυροκομείο Σε μελισσουργό για να δούμε τον τρύγο του μελιού Σε φυτώριο τοπικού παραγωγού Στο λαογραφικό μουσείο του Προφήτη
Πριν την εναρξη του προγραμματοσ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ Πριν την έναρξη του προγράμματος έγινε συνάντηση με τους γονείς των μαθητών και ενημερώθηκαν για το περιεχόμενο του προγράμματος, τους στόχους του και τη διάρκεια του και κατά τη συζήτηση ζητήθηκε η συγκατάθεση και η στήριξή τους
1ο μαθημα συμβολαιο συνεργασιασ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Οι μαθητές σημειώνουν στοιχεία της προσωπικής ταυτότητας και των προτιμήσεων που έχουν γράφουν ένα κείμενο για τον εαυτό τους και τα παρουσιάζουν στην τάξη Συζητάμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές των ανθρώπων και το σεβασμό στη διαφορετικότητα Μιλάμε για τη συνεργασία στα ομαδικά παιχνίδια και στο σχολείο
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες εργασίας Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες εργασίας. Κάθε ομάδα παίρνει ένα όνομα σχετικό με τη διατροφή ( λαχανικά-φρούτα-γλυκά) και κάθε παιδί έχει ταμπέλα με τη δική του ονομασία (π.χ. ντομάτα-αγγούρι-κρεμμύδι) Καταγράφουν κάποιες ιδέες για το πώς θα μπορούν να συνεργαστούν σωστά και αφού τις ανακοινώσουν γράφεται και υπογράφεται από όλους ένα συμβόλαιο συνεργασίας Γίνεται μέτρηση του ύψους και του βάρους των μαθητών και καταγράφουν τα στοιχεία Μιλάμε για το κιλό ως μονάδα μέτρησης του βάρους, για τα γραμμάρια και για τα είδη ζυγαριάς
Μιλάμε για το μέτρο ως μονάδα μέτρησης του ύψους και του μήκους και για τις υποδιαιρέσεις του Τα παιδιά ζωγραφίζουν το μέτρο και το χωρίζουν σε δεκατόμετρα με χρώματα Λύνουμε προβλήματα μαθηματικών πρόσθεσης και αφαίρεσης σχετικά με το ύψος και το βάρος
φωτογραφιεΣ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
2ο μαθημα διατροφη και διατροφικεσ συνηθειεσ Δραστηριότητες: Οι μαθητές καταγράφουν την άποψή τους για το τι είναι η διατροφή, σημειώνουν κάποιες διατροφικές τους προτιμήσεις και τα ανακοινώνουν Συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο για τις διατροφικές τους συνήθειες και φτιάχνουν κι ένα δικό τους Κατασκευάζουμε ραβδογράμματα που βασίζονται στα δεδομένα του ερωτηματολόγιου Αναφέρουμε τι είναι η Στατιστική και πού χρησιμοποιούνται ερωτηματολόγια
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
3ο μαθημα στο κυλικειο Δραστηριότητες Επισκεπτόμαστε το κυλικείο και καταγράφουμε τι πουλάει και τις τιμές Τα παιδιά σημειώνουν τι αγοράζουν συνήθως από το κυλικείο, τι από αυτά πιστεύουν πως είναι υγιεινό και τι βλαβερό, τι θα μπορούσε ακόμη να πουλάει το κυλικείο μας Συζητάμε αν είναι προτιμότερο, πιο ωφέλιμο και οικονομικό να παίρνουμε φαγητό από το σπίτι Λύνουμε απλά προβλήματα μαθηματικών με Ευρώ Κάνουμε αναπαράσταση οικονομικών συναλλαγών και αγορών με Ευρώ
Μαθαίνουμε να στεκόμαστε στη σειρά στο κυλικείο και να σεβόμαστε την προτεραιότητα των άλλων. Γράφουμε κανόνες συμπεριφοράς και τι πρέπει να κάνουμε στο κυλικείο. Δίνεται διπλό έντυπο στους γονείς για τον κανονισμό λειτουργίας του κυλικείου και πώς μπορούν να ανταγωνιστούν το κυλικείο και να πείσουν τα παιδιά να παίρνουν φαγητό από το σπίτι ( πηγή το διαδίκτυο)
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ