Ο μύθος της ομοιογένειας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Ιστορία και Δομή της Ελληνικής
Νόηση-γλώσσα-κόσμος Η γλώσσα είναι ένα σύνολο σημασιών και μορφών, που δηλώνουν έννοιες, με τις οποίες αναφερόμαστε στα όντα, στα πράγματα. Η γλώσσα, ως.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
10 Μύθοι για τη γλώσσα 1. Το παρελθόν Την αποκλειστική κληροδοσία της στη νέα ελληνική Την αποκλειστική κληροδοσία της στη νέα ελληνική Την καθαρότητα.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΤΠΕ & Γλωσσική διδασκαλία
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Σωφρ. Χατζησαββίδης ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ Α. Π
Σωφρ. Χατζησαββίδης ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ Α. Π
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Σημασιολογία Σχέση ανάμεσα σε σημαινόμενο και αντικείμενο αναφοράς
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Γ1 – Πολύ καλή γνώση) Παρασκευή, 27 Μαρτίου ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ.
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ Βασικές έννοιες: μητρική γλώσσα Μητρική γλώσσα Η γλωσσική μορφή με την οποία έρχεται σε επαφή το παιδί.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Προφορικός ή γραπτός λόγος;
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
περιεχόμενο της γλωσικής διδασκαλίας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 7 η Θεματική ενότητα Κοινωνιογλωσσολογία και σχολείο Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 4η Θεματική ενότητα Γλώσσα, ταυτότητα και εξουσία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η έννοια της ποικιλίας στην ανθρώπινη γλώσσα
Εισαγωγή στη Θεωρητική Γλωσσολογία A’ εξάμηνο ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ, Ακαδ. Έτος Μαρία Ιακώβου, Τομέας Γλωσσολογίας γρφ. 830 (Tε, )
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Διγλωσσία: Ορισμός, χαρακτηριστικά και ορολογία Εαρινό Εξάμηνο: Σαραβελάκης Κώστας Α.Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας.
ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΑΘΗΜΑ Περιεχόμενα μαθήματος: 1.Οριοθέτηση της διγλωσσίας α) Σχέσεις επιστημών με τη διγλωσσία β) Τι είναι.
Ο Saussure (1979) πραγματοποίησε τη διάκριση ανάμεσα:  Στην αφηρημένη πλευρά της γλώσσας, δηλαδή στη δομή της γλώσσας (langue), το γλωσσικό σύστημα.
Achilleas Kostoulas
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 5 η Θεματική ενότητα Διγλωσσία, πολυγλωσσία, επαφή γλωσσών Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
Κατάκτηση της γλώσσας από το παιδί Ο γενικευτικός και αφαιρετικός χαρακτήρας της γλώσσας Το νόημα = σημαινόμενο του γλωσσικού σημείου συγκροτείται στη.
ΤΡΙΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Πότε θεωρείτε ένα άτομο δίγλωσσο; Ποια κριτήρια λαμβάνονται υπόψη όταν θέλουμε να προσδιορίσουμε τον ορισμό της διγλωσσίας; ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Ποια.
Συγχρονία έναντι Διαχρονίας κατά Saussure Η έννοια της Γραμματικής στη Σύγχρονη Γλωσσολογία.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
7. Λόγος – Γλώσσα – Ομιλία Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης Φωνητική
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 2η Θεματική ενότητα Μεθοδολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Τπε και γλώσσα.
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Σάββατο, 03/12/2016 Ελένη Παπαϊωάννου
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Από την γλωσσική ποικιλία στην γλωσσική μεταβολή
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Τι είναι η σχολική γραμματική;
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Βασικές αρχές της σύγχρονης Γλωσσολογίας: Σωστό ή λάθος;
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;;
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Γλώσσα και Κοινωνία.
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
<Χ> ε πώς την είδες την κλήρωση; (.)
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο μύθος της ομοιογένειας Μιλάνε όλα τα μέλη μιας «γλωσσικής κοινότητας» την ίδια γλώσσα; «γλωσσική κοινότητα»: σύνολο ανθρώπων που θεωρητικά μοιράζονται την ίδια γλώσσα, αγγλική, γαλλική, σουαχίλι… ως μητρική γλώσσα

Γλωσσική/ές ποικιλία/ες ανάλογα με ΠΟΙΟΣ: γλωσσικός χρήστης Στη γλώσσα υπάρχει ετερότητα/ κάθε ομιλητής μιας γλώσσας είναι για το δικό του σύστημα πρώτα απ΄’όλα πολύγλωσσος/ Γλωσσική/ές ποικιλία/ες ανάλογα με ΠΟΙΟΣ: γλωσσικός χρήστης ΠΟΤΕ: χρήση, περίσταση γλωσσικής επικοινωνίας

Γλωσσική ποικιλία με βάση τον ΧΡΗΣΤΗ Γεωγραφικές ποικιλίες Διάλεκτοι Ιδιώματα Κοινωνιογλωσσικές ποικιλίες (κοινωνιόλεκτοι) - Φύλο Ηλικία Επίπεδο μόρφωσης Επαγγελματική κατηγορία Κοινωνική τάξη

Γλωσσική ποικιλία με βάση τη ΧΡΗΣΗ Προφορικό έναντι Γραπτού ύφους Επίσημο έναντι μη επίσημου ύφους Ειδικές περιστάσεις επικοινωνίας Π.χ. λογοτεχνία Δημοσιογραφικός λόγος Επιστημονικό κείμενο

Δείγματα δημοσιογραφικού ύφους: τίτλοι εφημερίδων 12-10-2010 Παρατείνεται η ομηρία της ελληνικής οικονομίας «Πράσινο φως» ΔΝΤ για επιμήκυνση του χρέους «Λύνει» τη θηλιά το ΔΝΤ Ευκολίες…πληρωμής από τρόικα και ΔΝΤ Φως στο τούνελ: Τριπλή ανάσα για την οικονομία Νέο Μνημόνιο μακράς διαρκείας θέλει το ΔΝΤ

Τι καθορίζει τελικά τις γλωσσικές μας επιλογές; Οι επιλογές μας, συνειδητές ή ασυνείδητες, είναι εξίσου συστηματικές και αναγνωρίσιμες. Η καταλληλότητα των όποιων επιλογών μας είναι σημαντικό μέρος της ορθής και αποτελεσματικής χρήσης της γλώσσας, της ένταξής μας σε συγκεκριμένη γλωσσική κοινότητα, της αποδοχής και της διαμόρφωσης των όρων που την χαρακτηρίζουν.

Τι είναι η γλώσσα κατά τον Saussure; Γλώσσα (langage) Λόγος Ομιλία (langue) (parole)

Η γλωσσική συμπεριφορά (πραγμάτωση) Δυϊκές διακρίσεις του Saussure: λόγος – ομιλία Ποιος από τους παρακάτω ορισμούς αντιπροσωπεύει καλύτερα τον κάθε όρο: Τα δεδομένα της γλωσσικής συμπεριφοράς από συγκεκριμένους ομιλητές σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο (φωνούμενος λόγος). Το αφηρημένο γλωσσικό σύστημα που κατέχουν από κοινού όλα τα μέλη μιας γλωσσικής κοινότητας και τους επιτρέπει να συνεννοούνται μεταξύ τους (ενδιάθετος λόγος). Ο όρος με τη γενικότερη εφαρμογή που αναφέρεται σε όλες τις εκφράσεις της γλώσσας. Η γλωσσική ικανότητα Η γλωσσική συμπεριφορά (πραγμάτωση)

Κοινωνική και ατομική γλώσσα Εσωτερική και εξωτερική γλώσσα Λόγος - Ομιλία Κοινωνική και ατομική γλώσσα Γενικός συμβατικός κώδικας/ συγκεκριμένα εξατομικευμένα μηνύματα της κάθε ιδιολέκτου Εσωτερική και εξωτερική γλώσσα Εσωτερικευμένη, ασυνείδητη γνώση ενός συστήματος επικοινωνίας/ συνειδητή, πρακτική εφαρμογή της γνώσης για την κάλυψη συγκεκριμένων επικοινωνιακών αναγκών Μονιμότητα, σταθερότητα, διάρκεια, μη αφαιρέσιμος/ προσωρινότητα, περιπτωσιακή εμφάνιση, αφαιρέσιμη Συστηματική και α-συστηματική γλώσσα Το «κυρίως» σύστημα/ το απείκασμα του συστήματος, η εκφώνησή του, λάθη, κείνται εκτός συστήματος

Γλωσσική ικανότητα και γλωσσική πραγμάτωση Γνώση παραγωγής και κατανόησης άπειρου αριθμού προτάσεων σε μία γλώσσα Εφαρμογή της γνώσης αυτής σε πραγματικές συνθήκες παραγωγής και κατανόησης (φυσιολογικοί/ ψυχολογικοί περιορισμοί) 10

Σύγχρονη Γλωσσολογία 1. Προτεραιότητα στον προφορικό λόγο (έναντι γραπτού λόγου) 2. Περιγραφή (έναντι ρύθμισης) 3. Συγχρονική προσέγγιση (έναντι διαχρονικής προσέγγισης)