Συμβαδίζοντας με τις προσδοκίες των γονέων και των σχολείων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Απριλίου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Advertisements

«Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη»
Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό
Το συμμάζεμα της σοφίτας του σπιτιού έφερε στο μυαλό μου πολλές αναμνήσεις όταν ήρθε στα χέρια μου …. Το συμμάζεμα της σοφίτας του σπιτιού μου έφερε στο.
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ
Με πόση ασφάλεια χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο;
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Ο λύκος που ήταν χορτοφάγος
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
35ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
 ΜΑΡΙΑ XATΖΗΚΑΛΛΙΑ  ΤΑΞΗ Β2  ΕΤΟΣ  ΜΑΘΗΜΑ ΙΛΙΑΔΑ –ΣΕΛΙΔΑ45, ΑΣΚΗΣΗ 2δ 1 ZAΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Ας μιλήσουμε για τη φιλία!!!
«Πως συμπεριφέρομαι στην κυρία μου»
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
Κελεσίδης Βαγγέλης.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ξυπνάς το πρωί. Μια μέρα ξεκινάει….
Ο Πέτρος ήταν ένα πολύ καλό παιδί. Ήταν γυμνασμένος και σοβαρός. Η εξωτερική του εμφάνιση δεν σε άφηνε να καταλάβεις πόσο ευαίσθητος και συναισθηματικός.
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Κάνε τη ζωή σου comic «Μια μέρα στο σχολείο»
Μερικές φορές νιώθω πολύ θυμωμένη!!
ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΛΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑΣ- ΕΙΡΗΝΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΑΘΗΝΑ ΠΕΪΟΥ.
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Αγαπημένο μου παιδί....
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
Έχω κάτι … διαφορετικό??. ’διαφορετικός «το να είσαι …’διαφορετικός’…» 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Επιμέλεια από την εκπαιδευτικό της Στ2 τάξης: Μέλλου.
Σχολική και Κοινωνική Ζωή 1 ου Γυμνασίου Χαλκίδας ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ Υπεύθυνη καθηγήτρια Τσαρουχά Ελένη ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ Υπεύθυνη καθηγήτρια.
Μια εργασία από τις μαθήτριες του Β’2 Γυμνασίου: Ελένη Αγγελοπούλου, Άννα Συριοπούλου, Δανάη Τροκούδη, Εβίνα Μαρτινάκου.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Μαθηματικά ΣΤ΄ τάξης Δίκαιη μοιρασιά! Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
6ο Δημοτικό σχολείο Αρτέμιδος Ομάδα CBoys
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
25 Σεπτεμβρίου 2015 ΣΤ΄1 Γιωργοσ Λυγουρησ.
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΡΟΖΜΑΡΙ ΤΣΙΝΑ ΣΤ’2 17/9/2015.
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Αγαπημένο μου παιδί....
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Εκφοβισμός στα σχολεία
11/2/16 Aims Object and Numbers
ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ... Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΓΚΩΜΗΣ (Κ.Α΄)
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Μια γυναίκα φρόντιζε τον κήπο του σπιτιού της,
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
«Πως συμπεριφέρομαι στην κυρία μου»
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
Ούρδας Ιωάννης Παιδιά ας μιλήσουμε για οικοσυστήματα Οικοσυστήματα τι είναι πάλι αυτό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συμβαδίζοντας με τις προσδοκίες των γονέων και των σχολείων Γιάννης Καλλινικάκης, Δέσποινα Κουρτίδου, Τάνια Λαφτσή, Ελση Μαμαλικιδου, Ελένη Μαργαρίτη, Αναιτ Μερτζανιδου, Χριστίνα Παπαδοπούλου, Βάσω Παπανδρέου, Λία Φωτίδου, Ειρήνη Χαριτωνίδου. ΕΥ: Θεανώ Καλλινικάκη & Αγάπη Κανδυλάκη

Αντικείμενα της δράσης: Οι κοινωνικές παράμετροι ως την εγγραφή και τη διατήρηση της φοίτησης σε ΝΓ, ΔΣ, Γ & Λ (ότι λείπει, αποτρέπει, εμποδίζει) Η ανάγνωση των Προσδοκιών Μαθητών – γονέων Εκπαιδευτικών Αιτήματα εκπαιδευτικών για ταχτική φοίτηση μόνο των προσαρμοσμένων «εχθροί μας»: ο χρόνος ενημ/σης για απουσίες και ο σχολικός, ασάφεια αποφάσεων, ζητήματα ορίων και διαταρακτικότητας Καλλιέργεια κινήτρων και δεξιοτήτων σε μαθητές Ανατροπή εμποδίων που αναφύονται στην οικογένεια Η υπέρβαση: ΓΥΜΝΑΣΙΟ και ΛΥΚΕΙΟ και άβατα και δύσβατα - οι Ομάδες εκπαιδευτικών στο Γυμν Δροσερού - οι ομάδες μαθητών γυμνασίου σε Γασκανέ και Αβαντα - το Αλληλοδιδακτικό «σχολείο» Ηφαίστου: Στελέχη και εθελοντές φοιτητές στηρίζουν τη μελέτη μαθητών Η ένταξη στην κοινωνία – συμμετοχή στη ζωη ομηλίκων και πόλεων

Η (Α΄) τάξη έχει συμπληρωθεί - Κυρία τι σημαίνει Ιπεράριθος? - Που άκουσες αυτή τη λέξη ? Στο γυμνάσιο. Εγώ είμαι, Νάτο, Τογραψα για να σε ρωτήσω….. Χμ, ιπεράριθος Μήπως εννοείς υπεράριθμος? Τι, έχω μεγάλο νούμερο ? Ποιος σου το είπε, Ο διευθυντής Είπε και κάτι ακόμα ? Να φύγω Η τάξη έχει πολλούς μουσ/νους Αντιδρούν πολύ οι γονείς των χριστ. Αν τον πάρω, δεν θα λειτουργεί η τάξη Ρίχνει το επίπεδο της τάξης !! Και νάρθει, πάλι θα εξαφανιστεί Δεν ξέρει ΓΡΙ ελληνικά

Και Αμφίσημα – Και Πολύσημα Ο Διευθυντής: «αυτοί έχουν εξαφανιστεί, μάζεψε τους» Ο δάσκαλος προς ΚΛ: «Μην τον φέρεις, μου χαλά την τάξη» Η μητέρα: «γιατί να πάει: δεν μαθαίνει τίποτα, ή τον /την κοροϊδεύουν, ή την/τον κτυπούν Ο δάσκαλος προς μαθητή μόλις επανήλθε: «τι να σε κάνω τώρα?», «κάτσε και ζωγράφισε»

Ο διευθυντής υποδεικνύει στην Κ Λ να παρέμβει για τη φοίτηση του Α Ο διευθυντής υποδεικνύει στην Κ Λ να παρέμβει για τη φοίτηση του Α., 13,5χρ. μαθητή της Στ΄ για 2η χρονιά «Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Έχει καταντήσει ο φόβος και ο τρόμος του σχολείου, βρίζει και χτυπάει, και δεν μπορώ να πω ότι όλα αυτά είναι φήμες. Πριν μια βδομάδα στην εκδρομή πέταξε μια πέτρα, τεράστια κοτρώνα, πάνω σε ένα παιδί. Είναι τύχη που δεν τον χτύπησε, ο πατέρας όμως του παιδιού ήταν εδώ την επόμενη μέρα και ζητούσε τα ρέστα. Και είχε και δίκιο». « Έχω μόνο το κινητό του πατέρα, ο οποίος πια δεν σηκώνει το ακουστικό. Την πρώτη φορά, σε παρόμοιο περιστατικό στο προαύλιο του σχολείου, ο πατέρας του – ένας αγριάνθρωπος που μόνο δεν μου όρμησε όταν κατηγόρησα τον Α. για αυτές τις πράξεις – ήρθε στο γραφείο όταν τον κάλεσα. Αποτέλεσμα μηδέν. Απεγνωσμένος πια τους είπα ότι θα ειδοποιήσω τον εισαγγελέα ανηλίκων, οι πράξεις του Α. δεν ελέγχονται. Είναι η πρώτη φορά που νιώθω ότι δεν μπορώ, ότι οι προσπάθειες, όσες και αν έκανα από την αρχή της χρονιάς, που από την αρχή ξεκίνησα με το καλό, να τον πιάσω με το φιλότιμο, δεν βοηθούν. Πόσες φορές του έχω πει να μην μπλέκει σε καβγάδες, πολλές φορές ίσως και να μην φταίει ο ίδιος και να προκαλείται από τα άλλα παιδιά, αλλά ο ίδιος δεν καταλαβαίνει». «Δεν ξέρω τι άλλο να κάνω. Αν υπάρχει τρόπος κάνε κάτι, με τους γονείς; με τον ίδιο; Ότι νομίζεις πως θα βοηθούσε. Εγώ το έχω ξεκαθαρίσει και σε εκείνον και στον πατέρα του… το σχολείο είναι πάντα ανοικτό και τον θέλουμε εδώ, ποτέ μου δεν έκανα διακρίσεις μεταξύ των παιδιών, όλα είναι παιδιά. Να η μικρή η Π. από τον ίδιο Οικισμό που είναι στη Β τάξη, είναι ένα αγγελούδι, τις προάλλες μου είπε με τέτοιο νάζι κύριε σας αγαπώ πολύ…, ή ο Ε. που είναι ήσυχος και καλός… αλλά ο Α. θα πρέπει να τα σταματήσει αυτά. Υπάρχουν όρια και κανόνες, στο σχολείο δεν θα γίνεται ότι θέλει ο Α. Είναι κρίμα όμως να μην ολοκληρώσει την τάξη και το δημοτικό, τουλάχιστον να πάρει το απολυτήριο. Από εκεί και μετά ας κάνει ότι θέλει στη ζωή του... Αλλά από την άλλη είναι και εκείνος ο ξάδερφος που τον έχει και πρότυπο, ο οποίος από ότι ακούγεται ανήκει σε συμμορία που κλέβει. Τον έχει πρότυπο.»

Στο σπίτι Πατέρας 38 ετών, εργάζεται περιστασιακά, μητέρα 35 ετών, άνεργη. Έχει 2 μεγαλύτερους αδελφούς, 21, 19 χρ. και τη 16χρονη Σ. Με την οικογένεια του Α. συνοικούν τα μέλη της οικογένειας του μεγαλύτερου αδερφού Μ., η γυναίκα και το 5 μηνών παιδί τους. Η οικία αποτελείται από 3 χώρους, το σαλόνι και 2 υπνοδωμάτια που φιλοξενούν 8 άτομα. Ο Α. κοιμάται στο ίδιο δωμάτιο με την 16χρονη αδερφή του.

Ο πατέρας «άντε να τελειώσει το σχολείο» (μπελά- δες, προβλ/τα) να πάει νυκτερινό τεχνίτης να γίνει. «Δεν ξέρω γιατί αυτός ο Διευθυντής τα έχει βάλει με τον Α., Από τότε που ήρθε… πώς να το πω... έχει βάλει στο μάτι τον Α. Όλο ο Α... Ότι γίνεται ο Α. φταίει… και εκείνος θυμώνει, παιδί είναι. Δεν ξέρω πως θα τελειώσει όλο αυτό, αλλά το σχολείο είναι όλο προβλήματα. Περιμένω να βγάλει το δημοτικό να τον στείλω στο νυκτερινό γυμνάσιο και μετά να τον πάρει ο θείος του στα αυτοκίνητα σαν τεχνίτη [ο αδερφός του ίδιου δουλεύει σε συνεργείο - λαμαρινάδικο φορτηγών]. Μπούχτισα πια, κάθε μέρα και από ένα πρόβλημα, όχι τίποτα άλλο, στεναχωριέται και η μάνα του και δεν τον πιέζει για το σχολείο. Ούτε και εκείνος θέλει. Όλο με κοροϊδεύουν λέει. Είναι δυνατόν να λέει ψέματα; Μου λέει τα παιδιά βρίζουν τη μάνα του και εκείνος τα χτυπάει. Άντε να τελειώσει η χρονιά, να τελειώσουμε με τα μπλεξίματα. Αλλά να ξέρεις, ο Α. παλιά δεν έφερνε μπελάδες, ο άλλος ο διευθυντής, ο παλιός, ήταν καλός».

Αίσθημα κατωτερότητας, ανεπιθύμητου και απόρριψης Να δώσουμε στον μαθητή/στη μαθήτρια ό,τι του/της λείπει (προαπαιτούμενα για εγγραφή και ταχτ φοίτηση υλικά, οικον, υγείας) Να φέρουμε πίσω αυτόν/αυτή που λείπει Υποβαθμισμένος ΤΟΠΟΣ ζωής Διαφορετικός τρόπος ζωής, Διαφορετικές πεποιθήσεις Χαμηλό μορφωτικό επίπεδο Αρνητική εικόνα Διάκριση Στιγματισμός Περιθώριο Φοβος δυσανεξία Αίσθημα κατωτερότητας, ανεπιθύμητου και απόρριψης Ανασφάλεια, αίσθημα του «αβοήθητου»

Ομάδες λόγου και δράσης Εντασσονται όλοι όσοι μετέχουν στην εκπαιδευτική πράξη, ή ετοιμάζονται να επανασυνδεθούν με αυτήν (απολ δημοτ, β΄ ευκ, μαθημ ΚΕΣΠΕΜ) Με σύνθημα εκκίνησης «Ολοι μαζί, με όλους μαζί» συνδυαζουμε διασχολικές δρασεις, και δρασεις με συμμετοχή φοιτητων ΔΠΘ

Παροσυσίες –ορια

Αλληλοδιδακτικό «σχολείο» Στελέχη και εθελοντές φοιτητές στηρίζουν τη μελέτη μαθητών

Έκτακτη συμβολή στο αλληλοδιδακτικό «σχολείο»

συμμετοχή ομάδων μαθητών πολιτιστικές εκδηλώσεις με μείζονα απήχηση στη Θράκη και απευθύνονται στο ευρύ κοινό πλειονότητας και μειονότητας, όπως: Ελευθέρια Κομοτηνής (11.5.2012) Γιορτές Νεολαίας στην Ξάνθη (22.5.2012) Παγκόσμια ημέρα Κοινωνικής Εργασίας (24 Μάρτη 2012)

Συμμετοχή στην κοινότητα

Στη διεθνή δράση για την κοιν. εργασία, Κομοτηνή, Μάρτη 2012

Στις γιορτές νεολαίας της Ξάνθης

Στο καρναβαλι του Δήμου

Ξενάγηση στο χωριό και το σχολειό μας καθηγητών και φοιτητών Κοινωνικής Εργασίας, από την Ελβετία και το ΔΠΘ, 8.6.12