Πρακτικη ασκηση στην Κοινοτητα Στεργιου Ιωαννα , 21051 Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης: Νηπιακός Σταθμός Margarita Kindergarten Διεύθυνση: Κουντουριώτου και Σκουζέ 35, Πασαλιμάνι
Λίγα λόγια για τον Νηπιακό Σταθμό Ιδιωτικός Νηπιακός Σταθμός Αποτελείται από 3 τμήματα : 1 βρεφικό τμήμα (1 ετών έως 3 ετών) 2 νηπιακά τμήματα (από 3 ετών έως 6 ετών ) Το κάθε τμήμα περιέχει από 6 μέχρι 12 παιδιά Εγκαταστάσεις : 1 κουζίνα, 1 τουαλέτα για τα παιδιά, 1 τουαλέτα για τους μεγάλους, 3 δωμάτια για το κάθε τμήμα, 1 μεγαλύτερο δωμάτιο για δραστηριότητες, 1 χώρος αποθήκης - γραφείο
Δραστηριότητες Γνωριμία με τις νηπιαγωγούς, την μαγείρισσα και τα παιδιά Εξοικείωση με τον χώρο Συζήτηση για τη δομή τις πρακτικής άσκησης Συζήτηση για τις δραστηριότητες
Δραστηριότητες Ερωτήσεις και προβληματισμοί Τι τρώμε; Από πού προέρχονται οι τροφές μας; Γιατί τρώμε; Που τρώμε και πως; Όλοι οι άνθρωποι τρώνε τα ίδια φαγητά ; Διευρύνουμε : γνώσεις, εμπειρίες , απορίες, προτάσεις για θέματα συζήτησης
Δραστηριότητες Εισαγωγή στα φρούτα και τα λαχανικά Αναφορά σε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά μέσα από χρωματιστές εικόνες Διαχωρισμός φρούτων και λαχανικών ανάλογα με την εποχή Συζήτηση για τη διατροφική τους αξία , που βοηθάνε στον οργανισμό μας και πόσα πρέπει να καταναλώνουμε κάθε μέρα
Δραστηριότητες Παιχνίδια με φρούτα και λαχανικά Παιχνίδια αφής- ακοής- μνήμης με φρούτα και λαχανικά π. χ ο τυφλός μανάβης, τι κρύβω μέσα στο κουτί , ποιο φρούτο λείπει από το κελάρι Ζωγραφίζω το αγαπημένο μου φρούτο Χαρτοκοπτική Παροιμίες και αινίγματα με φρούτα
Δραστηριότητες Υγιεινή στόματος Διαχωρισμός κακών τροφίμων που χαλάνε τα δοντάκια των παιδιών και τερηδόνα Αφήγηση παραμυθιού : Δόνα η Τερηδόνα, Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Για να έχω γερά δόντια: Δεν τρώω γλυκά Βουρτσίζω τα δόντια μου καθημερινά
Δραστηριότητες Παιχνίδι με κολάζ και εικόνες Ξεχωρίζω υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα.
Δραστηριότητες Το πρωινό μου Συζήτηση για το τι τρώει το κάθε παιδί στο πρωινό του. Πώς να τρώω σωστά το πρωί για να έχω ενέργεια Ζωγραφική
Δραστηριότητες Κατασκευή πυραμίδας με χαρτόνι και εικόνες Μαθαίνουμε τις ομάδες τροφίμων και πόσο συχνά πρέπει να καταναλώνουμε τα τρόφιμα της κάθε ομάδας
Δραστηριότητες Λίγα λόγια για την νηστεία της Σαρακοστής Ποια τα Σαρακοστιανά φαγητά Ποίημα της κυρά Σαρακοστής Ζωγραφίζω την κυρά Σαρακοστή Το τραπέζι της Σαρακοστής
Δραστηριότητες Παιχνίδια με εικόνες και χαρτοκοπτική: Ξεχωρίσαμε ποια τρόφιμα έχουν πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπος και τα κατατάξαμε σ ’ένα πίνακα Παιχνίδι ποια ομάδα θα φτιάξει 1η την πίτσα ανάλογα με το αρχικό γράμμα που αντιστοιχεί στη κάθε εικόνα
Δραστηριότητες Προετοιμασία για Πάσχα Πασχαλινά έθιμα τι συμβολίζουν : λαζαράκια, βάψιμο αυγών και τσούγκρισμα, τσουρέκια, λαμπάδες και Άγιο φώς , επιτάφιος, μαγειρίτσα και αρνί στη σούβλα Χρωματισμός πασχαλινών εικόνων Φτιάχνουμε τα δικά μας πασχαλινά κουλουράκια
Πασχαλινά κουλουράκια
Πασχαλινά κουλουράκια
Έτοιμα
Δραστηριότητες Όσπρια Ποια είναι τα όσπρια? Ποια από αυτά έχουμε δοκιμάσει? Πόσο ωφέλιμα είναι - θρεπτική αξία Φύτεμα φακών σε πλαστικά κεσεδάκια Ποιος είναι καλός κηπουρός
Δραστηριότητες Φυσική Δραστηριότητα Τακτική σωματική δραστηριότητα για σώμα υγιές Ποια τα οφέλη της άσκησης Τι πρέπει να αποφεύγουμε για να έχουμε ένα γερό σώμα (π.χ. πολλές ώρες στην τηλεόραση, παιχνίδια στον υπολογιστή) Διάφορες ασκήσεις στο παιδικό σταθμό
Δραστηριότητες Πεπτικό σύστημα Πορεία της τροφής (από το στόμα στην τουαλέτα) Ζωγραφική της πορείας Μαθαίνω τα όργανα του σώματος και τις λειτουργίες τους Που βρίσκεται το καθένα
Δραστηριότητες Ξηροί καρποί Αναφορά στους ξηρούς καρπούς και ποια η διατροφική τους αξία. Δοκιμή άγνωστων ξηρών καρπών. Ξεχωρίζω φλοιό από καρπό
Δραστηριότητες Σπιτικά καλοκαιρινά σνακ Σπιτικός φρουτοχυμός με καλοκαιρινά φρούτα ή αντίστοιχα κρεμούλα Σπιτικό παγωτό με δικά μας υλικά Κατασκευή παγωτού με χαρτόνι
Δραστηριότητες Φτιάξαμε τα δικά μας σουπλά για το σπίτι με φόντο πιάτο και μαχαιροπίρουνα Το κάθε παιδί ζωγράφισε το αγαπημένο του υγιεινό φαγητό επάνω
Πλεονεκτήματα- Μειονεκτήματα Ευχάριστο περιβάλλον και κλίμα Φιλικοί και συνεργάσιμοι παιδαγωγοί και μαγείρισσα Καλή συνεργασία με τα περισσότερα παιδιά Μειονεκτήματα Μειωμένο ενδιαφέρον παιδιών σε λεκτικές ομιλίες Σχετική οικονομική επιβάρυνση Δεν υπήρξε επικοινωνία με γονείς
Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!