Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΥΛΟΦΑΓΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Φέτος μας δόθηκε η ευκαιρία να ταξιδέψουμε και να συνεργαστούμε με 15 διαφορετικά νηπιαγωγεία απ’ όλη την Ελλάδα καθώς και με δυο από την Τουρκία και.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΘΑΛΑΣΣΟΥΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ ΠΕ10.50 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΟΣΧΟΒΑ Γ.ΠΕ18.12-ΠΑΠΑΔΗΣ Δ.ΠΕ17.06.
Βιωματική δράση Ταξιδεύοντας με τα παραμύθια Β΄ Τάξη 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Το «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» για μαθητές Δημοτικού Σχολείου Σκοπός των ενοτήτων του προγράμματος «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου είναι: -Η.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΩ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ.
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …» Σχολικό έτος 2012-2013 8/θ Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Μίχαλου Αιμιλία Συνεργαζόμενοι: Κεκεμπάνου Αθανασία Τάξη: Ε Τμήμα:2

Κατά τις πρώτες εβδομάδες υλοποίησης του προγράμματος οι μαθητές δούλεψαν ατομικά, παρουσιάζοντας τον εαυτό τους, εντοπίζοντας τα δυνατά και αδύναμα σημεία τους, τον κακό και τον καλό τους εαυτό κ.α. καθώς απώτερος στόχος ήταν η γνωριμία και το δέσιμο της ομάδας . Στη συνέχεια σε ζευγάρια επεξεργάστηκαν τρόπους επικοινωνίας και έκφρασης με διαφορετικούς τρόπους από θεατρικό παιχνίδι, παρακολούθηση ταινιών κ.α. Περνώντας στο επίπεδο της ομάδας , οι μαθητές μέσα από παιχνίδια ρόλων, δραματοποιήσεις, εικαστικές δράσεις, επεξεργασία σεναρίων και συζητήσεις τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες διαχείρισης συναισθημάτων και αποδοχής του εαυτού τους και του άλλου, αξιοποιώντας και ανακαλώντας παράλληλα τα όσα έμαθαν- ανακάλυψαν στις προηγούμενες δραστηριότητες.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Αφορμή για την υλοποίηση του παρόντος προγράμματος αποτέλεσε η διαπίστωση δυσκολιών στα πλαίσια της επικοινωνίας, της συνεργασίας των μαθητών αλλά και στην έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων τους.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Το συμβόλαιο της ομάδας Για να λειτουργήσει σωστά η ομάδα μας, στην πρώτη συνάντηση σας και αφού συζητήσαμε όλοι μαζί για τις ανάγκες, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας, φτιάξαμε και υπογράψαμε το δικό μας συμβόλαιο.

Οι παλαμίτσες μας Φτιάξαμε τις δικές μας παλαμοφατσούλες, τους δώσαμε ονόματα, χαρακτηριστικά και συνήθειες. Τους παραχωρήσαμε την δική μας φωνή για να παρουσιαστούν στους συμμαθητές μας.

Ο καλός και ο κακός μου ευατός Κλείσαμε τον κακό μας εαυτό σε ένα φάκελο και απέξω αφήσαμε μόνο τον καλό….

Γιατί το κάνω αυτό; Παρακολουθήσαμε το επεισόδιο του Παραμυθά (https://www.youtube.com/watch?v=FYqAXSIO0h8) και συζητήσαμε για τους λόγους που μπορεί να μας οδηγούν σε κάθε συμπεριφορά ή επιλογή αλλά και για το πόσα θα άλλαζαν αν ξανασκεφτόμασταν πριν αποφασίσουμε.

Συλλαβίζοντας το όνειρο Παρακολουθήσαμε την ταινία «Συλλαβίζοντας το όνειρο» και μιλήσαμε για τα συναισθήματα, τον τρόπο συμπεριφοράς των πρωταγωνιστών, την αλλαγή τους και το τι κατάφεραν….

Τα δέντρα του «Μπορώ» και του «ΘΕΛΩ" Ζωγραφίσαμε τα δεντράκια του «Μπορώ» και του «ΘΕΛΩ» όπου ο καθένας αποτύπωσε και έκφρασε τις δικές του επιθυμίες και ικανότητες.

Το αλφαβητάρι των συναισθημάτων Δημιουργήσαμε την δική μας αλφαβήτα των συναισθημάτων

Αμύνομαι για τον εαυτό μου Γνωρίσαμε μια αθλήτρια TAE KWO DO και γνωρίσαμε τρόπους- τεχνικές αυτοάμυνας.

Οι ζωγραφιές αλλάζουν Συνεχίσαμε ο ένας την ζωγραφιά του άλλου και διαπιστώσαμε ότι τελικά κάτι καλό μπορεί να βγει, ο ένας να συμπληρώσει τον άλλο χωρίς να καταστρέψει ότι έχει φτιάξει ο προηγούμενος…. Όλοι οι καλοί χωράνε…. αν υπάρχει σεβασμός…

Μας επισκέφθηκαν… Στο πλαίσιο της γνωριμίας με τον εαυτό μας και την αποδοχή του σώματός μας , μας επισκέφτηκε η κα Χήτα, αθλήτρια του TAE KWO DO, και μας μίλησε για τεχνικές αυτοάμυνας .

Η παρουσίασή μας… Έχοντας υπόψη ότι η αυτοεκτίμηση έχει άμεση σχέση με την εικόνα του σώματος μας, μιλήσαμε για την έκφραση των συναισθημάτων μέσα από το φαγητό και φτιάξαμε παρέα με τη μουσικό μας ένα τραγούδι που το παρουσιάσαμε μαζί με άλλα στην Αγορά Αργύρη. Παράλληλα, λειτούργησε στο σχολείο, για τους γονείς των δυο τμημάτων της Ε τάξης, ομάδα στην οποία τους παρουσιάστηκαν τρόποι επικοινωνίας και έκφρασης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούσαν την αυτοεκτίμηση των παιδιών, την αποδοχή και την διαχείριση «δύσκολων» συμπεριφορών κτλ. Η ομάδα λειτούργησε με την υποστήριξη του σχολικού Συμβούλου, κ. Ν. Μάνεση.

Ας αξιολογηθούμε… Η αξιολόγηση του προγράμματος έγινε μέσα από τη συμμετοχή των μαθητών και την παρατήρηση της συμπεριφοράς τους και των σχέσεων –συνεργασίας τους κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς (μείωση συγκρούσεων –βελτίωση της λειτουργίας των ομάδων –διαμόρφωση υποστηρικτικού κλίματος προς τους συμμαθητές τους). Τα αποτελέσματα αλλά και οι δραστηριότητες του προγράμματος δεν περιορίστηκαν αποκλειστικά και μόνο στις ώρες τις ευέλικτης ζώνης, αλλά η υλοποίηση των στόχων, όπως και το περιεχόμενο των θεματικών ενοτήτων του προγράμματος επεκτάθηκε σε μεγάλο μέρος του ωρολογίου προγράμματος και των δραστηριοτήτων που συμμετείχαν οι μαθητές Ωστόσο σε αυτή την πρώτη εφαρμογή του προγράμματος δεν καταφέραμε λόγο αντικειμενικών δυσκολιών να επισκεφτούμε το Μουσείο Συναισθημάτων Παιδικής Ηλικίας και να υπάρξει μια εκτεταμένη συνεργασίας με τα άλλα σχολεία, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί

Κλεινοντασ… Τα συναισθήματα μου είμαι εγώ. Το τι θέλω, τι μπορώ, για ποιο πράγμα προσπαθώ. Σε μια τάξη τα χωρώ σαν σύνολο με τους άλλους ενεργώ το «εγώ» με το «εμείς» αντικαθιστώ.