ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ… ΜΕΘΟΔΟΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
 Εκτίμηση Ικανοτήτων  Αντιμετώπιση Άγχους  Σχεδιασμός Παρουσίασης  Οργάνωση της Παρουσίασης  Έλεγχος του Περιβάλλοντος  Πραγματοποίηση Παρουσίασης.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΕΥ ΖΗΝ Άννα Κοστούνοβα Β'3 Άντρια ΠαναγιώτουΒ '6 Δήμητρα Σταύρου Β'1 Ελένη Θεοφάνους Β '1 Ευαγγελία Χαραλάμπους Β'3 Κάλλια Γρηγορίου.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Στο εργαστήριο Τεχνικές Επικοινωνίας. Παίρνοντας ότι καλύτερο από το εργαστήριο •Τολμήστε •Κάντε ερωτήσεις •Μάθετε από τους άλλους •Φυσικός Εαυτός.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
Μερικά ακόμη παραδείγματα
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το πρώτο πράγμα που περνά από το μυαλό κάποιου που δεν γυμνάζεται όταν ακούει τη λέξη 'άσκηση' είναι κούραση, πόνος, ταλαιπωρία. Κι όμως ξεχνάμε.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
Παροχή υπηρεσιών σωματικής άσκησης στα ιδιωτικά γυμναστήρια σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Εισηγητής: Δώρος Κλεοβούλου Γενικός Γραμματέας Πανελληνίου Συνδέσμου.
Μοντέλο προαγωγής προγραμμάτων αγωγής υγείας μέσω της φυσικής αγωγής
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Εισηγητές: Βαλεντίνα Τουμάνιου Ζαχαρίας Ιωάννου Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Σύστημα Αξιολόγησης Προπονητικής Συμπεριφοράς # CBAS #
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Το σώμα ως μια μηχανή.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το σώμα ως μια μηχανή.
Γιατί είναι δημοφιλείς οι ΟΒΕΑ;
ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Διδάσκων καθηγητής Γιαννούδης Γιώργος
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ… ΜΕΘΟΔΟΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ Ε. Τσίτσκαρη etsitska@phyed.duth.gr

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Το 50% αυτών που ξεκινούν ένα πρόγραμμα άσκησης θα έχουν σταματήσει σε έξι μήνες…. 6 Παραμονή 2 Απόφαση διακοπής της καθιστικής ζωής Έναρξη συμμετοχής 1 Επανάληψη της προσπάθειας 4 3 5 Εγκατάλειψη Σχέδιο των Sallis & Hovell (1990)

ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ & ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ: Έχουν αυτοπεποίθηση (μπορούν να τα βγάλουν πέρα Θεωρούν ότι μπορούν να ξεπεράσουν τα εμπόδια που παρουσιάζονται (π.χ. ασθένεια, τραυματισμός, κ.α.) ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ Κατανοούν τα πλεονεκτήματα της συμμετοχής τους στην υγεία, την εμφάνιση, την ευεξία, τη δύναμη, κ.α. Κατέχουν & μπορούν να χρησιμοποιήσουν δεξιότητες που τους βοηθούν να ξεπερνούν τα εμπόδια

ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ & ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ: Δεν πιστεύουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν ή έχουν αρνητική ιδέα για το σώμα τους Θεωρούν ότι δεν μπορούν να ξεπεράσουν τυχόν εμπόδια που αφορούν τη συμμετοχή τους ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ Δεν έχουν σαφή αντίληψη των ωφελειών της άσκησης Δεν έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε να ξεπεράσουν τα πιθανά εμπόδια

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ: Συχνά οι λόγοι διακοπής είναι καθαρά ψυχολογικοί (π.χ. ο καθορισμός στόχων μπορεί να βοηθήσει) Η εφαρμογή ψυχολογικών τεχνικών είναι ανέξοδη (φυσικά απαραίτητη η εκπαίδευση του προσωπικού)

ΤΕΧΝΙΚΕΣ:

1η: Παροτρύνετε τους ασκούμενους να σκεφτούν τα υπέρ & τα κατά της συμμετοχής τους σ’ ένα γυμναστήριο Προσδοκία αποτελέσματος (π.χ. συμμετοχή για νέες γνωριμίες) Τρόπος: Φόρμα καταγραφής Βήματα: 1. Καταγραφή από τον ασκούμενο των πιθανών ωφελειών & απωλειών από την τακτική άσκηση 2. Συζήτηση με το γυμναστή για διευκρινήσεις & περαιτέρω ανάπτυξη αυτών των οποίων καταγράφηκαν (+ πιθανών εμποδίων) 3. Ο γυμναστής ενισχύει τις θετικές προσδοκίες & προσπαθεί να εξαλείψει τις αρνητικές. Επίσης, δείχνει τρόπο στον ασκούμενο να ξεπεράσει πιθανά εμπόδια.

Παράδειγμα: Παρακαλούμε σκεφτείτε σύντομα & καταγράψτε: τι όφελος & τι κόστος θα υπάρχει, τόσο για εσάς όσο & για τους οικείους σας, αν συμμετέχετε τακτικά στο πρόγραμμα γυμναστικής για τους επόμενους μήνες. Οφέλη για εμένα Οφέλη για τους άλλους Κόστος για εμένα Κόστος για τους άλλους Καλύτερη εμφάνιση Λιγότερα κιλά Καινούργιες γνωριμίες Να νιώθω νέα Να νιώθω όμορφα Καλύτερη διάθεση Λιγότερος χρόνος για ξεκούραση & χαλάρωση Λιγότερος χρόνος για την οικογένειά μου

2η: Μάθετε στους ασκούμενους να παρατηρούν τη συμπεριφορά τους. Η αυτοπαρατήρηση βοηθά στη διατήρηση της συμμετοχής στην άσκηση. Τρόπος: Φόρμα Σημασία: Καταγραφή & της άσκησης εκτός γυμναστηρίου για 2 βασικούς λόγους Η άσκηση: «τρόπος ζωής» για τους ασκούμενους Το άτομο που ασκείται εκτός γυμναστηρίου μπορεί πιο εύκολα ν’ ανταποκριθεί στο οργανωμένο πρόγραμμα άσκησης

Παράδειγμα: Φόρμα Καταγραφής Συμπεριφοράς Εβδομάδα:………………………… Ημερομηνία: ………… Ημέρα Δραστηριότητα Διάρκεια Σχόλια Δευτέρα Περπάτημα στη δουλειά 25’ Αρκετά γρήγορο Άργησα λίγο-άγχος Τρίτη - Τετάρτη Τρέξιμο στο διάδρομο του γυμναστηρίου 15’ Ένιωσα πολύ καλά. Πρώτη φορά 15’ συνεχόμενου τρεξίματος Πέμπτη Παρασκευή Τμήμα aerobic 30’ Κάπως δύσκολο Σάββατο Κυριακή Βόλτα στην παραλία με τον Κώστα 60’ Αργά. Η ώρα περνάει γρήγορα με παρέα

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΑΥΤΗΣ: Η καταγραφή δίνει μία αίσθηση επίτευξης Μπορεί να λειτουργήσει ως κίνητρο άσκησης Επιτρέπει την περαιτέρω ανάλυση & βελτίωση

3η: Μάθετε στους πελάτες - ασκούμενους σας να βάζουν στόχους Στόχος:  Αυτό που τα άτομα προσπαθούν να πετύχουν ή  Η επίτευξη ενός ορισμένου επιπέδου απόδοσης σε μία δραστηριότητα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (δηλ. τη διαδικασία για ένα αποτέλεσμα, κάτι που ελέγχεται από εμάς, είναι συγκεκριμένο, σαφές, μετρήσιμο, ρεαλιστικό) Παράδειγμα στόχου:  «Θέλω να αδυνατίσω» ΌΧΙ  «Θέλω να χάσω 5κιλά σε ένα χρόνο» ΝΑΙ  «Θα καταναλώνω 1500 θερμίδες την ημέρα & θα έρχομαι στο γυμναστήριο 3 φορές την εβδομάδα» ΝΑΙ!!

Ο ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ ΒΟΗΘΑΕΙ: Αυξάνει την προσπάθεια, Αυξάνει την επιμονή & αντοχή Κατευθύνει την προσοχή & τη δράση προς τη σωστή κατεύθυνση

ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ: Εστιάζουμε στη διαδικασία, την προσπάθεια, την απόδοση (π.χ. να βελτιώσω το σκορ των κοιλιακών μου +5) Επιλέγουμε στόχους προκλητικούς αλλά ρεαλιστικούς (π.χ. να εκτελώ 20 επαναλήψεις σε αυτήν την άσκηση & σε αυτά τα κιλά ως το τέλος του μήνα) Επιδιώκουμε πράγματα συγκεκριμένα, βραχυπρόθεσμα & μετρήσιμα & έτσι αποδίδουμε καλύτερα (π.χ. κάθε φορά πριν φύγω θα εκτελώ 20 κοιλιακούς)

…………… Επιλέγουμε ό,τι εξαρτάται από εμάς προσωπικά & έτσι αναπτύσσουμε υπευθυνότητα (π.χ. να πίνω ένα ποτήρι νερό κάθε πρωί πριν από ο,τιδήποτε άλλο) Καταγράφουμε & παρακολουθούμε την πρόοδο (π.χ. στο τέλος της εβδομάδας θα καταναλώσω λιγότερο αλάτι)

Φόρμα Καταγραφής Στόχων Γράψε τους στόχους σου για τους επόμενους 2 μήνες σε ότι αφορά στη συμμετοχή σου στο πρόγραμμα άσκησης Διορθωμένοι στόχοι Τι εμπόδια είναι πιθανόν να συναντήσεις στο να πετύχεις το στόχο σου Τι μπορείς να κάνεις για να αντιμετωπίσεις τα εμπόδια; 1. 2. 3. 4. 5.

ΒΗΜΑΤΑ: 1ο: Εισαγωγή στον καθορισμό στόχων (διαφορά των επιθυμιών από τους στόχους) 2ο: Διόρθωση των στόχων 3ο: Εξέταση των εμποδίων – ξεπέρασμα των εμποδίων 4ο: Απολογισμός & επαναπροσδιορισμός

4η: Επιβραβεύστε τη συμπεριφορά και αυξήστε την αυτοπεποίθηση των ασκούμενων Τα άτομα ρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους με βάση τις επιπτώσεις που έχει επάνω τους αποφεύγουν συμπεριφορές με δυσάρεστες συνέπειες εκτελούν συμπεριφορές με θετικές συνέπειες Σημαντική: Η θετική ενίσχυση Π.χ. στο γυμναστήριο:  Έπαινος & ενθάρρυνση από το γυμναστή  Η διαπίστωση από τον ασκούμενο της βελτίωσης της Φ.Κ. του μετά από κάποιο σχετικό τεστ Η παροχή προνομίων (π.χ. μετά από 1 χρόνο συμμετοχής)

ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ Πρέπει να είναι άμεση (δηλ. να δίνεται αμέσως μόλις εκδηλωθεί η επιθυμητή συμπεριφορά) 2. Πρέπει να είναι συγκεκριμένη (π.χ. «Μπράβο Ελένη, το γόνατό σου είναι ψηλά όπως πρέπει!» και όχι «Μπράβο Μαρία, τα πας καλά!»

ΘΕΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΠΟΣΟΣΤΟ 1. Τεχνικές οδηγίες 2. Οργανωτικές οδηγίες 3. Γενικός έπαινος 4. Συγκεκριμένη θετική ενίσχυση 5. Αρνητικά σχόλια 6. Συγκεκριμένη αρνητική ενίσχυση 7. Γενικές παρεναίσεις Θα πρέπει:  το 4 να εμφανίζεται συχνά  τα 1, 2, 3, 4 & 7, να έχουν υψηλά ποσοστά και  τα 6 & 7 να εμφανίζονται όσο το δυνατόν λιγότερο

ΘΕΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗΣ Βασικό: η τήρηση ενός αρχείου παρουσιών των ασκουμένων. Οι λόγοι που το καθιστούν σημαντικό είναι: Ακριβής γνώση των συμμετοχών των ασκουμένων Εντοπισμός ασκουμένων που πιθανά έχουν εγκαταλείψει και Εκτίμηση της κατάστασης των ασκουμένων & σχεδιασμό καλύτερα δομημένου προγράμματος

Παράδειγμα 1ο ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ τον προηγούμενο μήνα τα άτομα που συμπλήρωσαν 16 παρουσίες στο γυμναστήριο Είναι: …………………………. ……………………………… …………………………………

Παράδειγμα 2ο Αγαπητή κυρία…………….., Θα θέλαμε να σας συγχαρούμε διότι κατά το μήνα Ιανουάριο, ΓΥΜΝΑΣΤΗΚΑΤΕ 14 ΦΟΡΕΣ στο γυμναστήριό μας! Η συστηματική αυτή προσπάθειά σας είναι πολύ σημαντική για την υγεία σας και άξια επαίνων. Με τιμή, Το προσωπικό του γυμναστηρίου μας

Επιβράβευση μέσω του συστήματος των ανταλλάξιμων αμοιβών Ανταλλάξιμη αμοιβή: κάθε μη υλικής αξίας αμοιβή, την οποία ένα άτομο δέχεται για τη συμπεριφορά του, την οποία αργότερα μπορεί ν’ ανταλλάξει με μία υλική αμοιβή (π.χ. ορίζουμε ότι ο ασκούμενος που θα μαζέψει, π.χ. 30 κουπόνια συμμετοχής, μέσα σε 2 μήνες, θα έχει τη Χ αμοιβή!). Το σύστημα θα πρέπει να χρησιμοποιείτε σε περιόδους (π.χ. κυρίως αυτές που μειώνουν τη συμμετοχή μου) ώστε να μη χάνει την ισχύ του αν λειτουργεί συνέχεια! Δημοσιοποίηση των κανόνων τους: π.χ. με σχετικό φυλλάδιο

5η τεχνική: Βελτίωση της επικοινωνίας με τους πελάτες Αποτελείται από: αυτόν που στέλνει το μήνυμα την κωδικοποίηση του μηνύματος τον τρόπο επικοινωνίας αυτόν που θα λάβει το μήνυμα την αποκωδικοποίηση του μηνύματος

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Γλωσσική Μη-γλωσσική Λεκτική Παραλεκτική Σωματική επαφή Χρήση του χώρου Γλώσσα του σώματος

Παραδείγματα Αξιολόγησης της επικοινωνίας: Λεκτική επικοινωνία: Δίνεις σύντομες & ξεκάθαρες οδηγίες Επιβραβεύεις λεκτικά; Ρωτάς για απορίες; Ρωτάς αν τους ικανοποίησε το μάθημα; Παραλεκτική επικοινωνία: Ελέγχεις την ένταση της φωνής σου; Ελέγχεις τον τόνο της φωνής σου; Χρήση του χώρου: Στη διάρκεια της προπόνησης χρησιμοποιείς όλο το χώρο; Στη διάρκεια της προπόνησης πλησιάζεις όλους τους ασκούμενους; Γλώσσα του σώματος: Χαμογελάς στους ασκούμενος; Είναι οι χειρονομίες σου ελκυστικές;

Παραδείγματα βελτίωσης της επικοινωνίας: Συστήσου, δώσε χειραψία, σύστησε στο τμήμα τους νέους αθλούμενους, κ.α., Δώσ’τους την ευκαιρία να σου πουν την ιστορία τους, τις ανάγκες τους, κ.α., Απέφευγε ορολογίες και επιστημονική γλώσσα αλλά με απλή γλώσσα εξήγησε τα πάντα, Δώσε την αίσθηση ότι πρόκειται να υποστηρίξεις την προσπάθειά τους και όχι ότι πρόκειται να τους ελέγξεις, Να συμμετέχεις στον ενθουσιασμό τους (π.χ. «πολύ ωραία, θες να συνεχίσεις λίγο ακόμη;») Χρησιμοποίησε τις λέξεις: υπέροχα, θαυμάσια, άψογα, τέλεια, ανεπανάληπτο, ωραίο, μπράβο, καλύτερα, κλπ…

6η τεχνική: Φροντίστε για ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ των ασκουμένων – Αυξήστε τη συνοχή στο γυμναστήριο Στρατηγικές: Δημιουργία των ομάδων, Συμπεριφορά των ομάδων, Αλληλεπίδραση και επικοινωνία μεταξύ των μελών της ομάδας, Περιβάλλον του γυμναστηρίου, Δομή του τμήματος ή του γυμναστηρίου

2ο Τμήμα: Ισμαηλίδου Μαργαρίτα (8500) Κωφίδης Κυριάκος 8590 Λαμπρόπουλος Αλέξανδρος 8564 Πιττάλης Μιχάλης 8710 Ποποβίδης Κώστας 8731 Χρηστίδου Παναγιώτα 8664

3ο τμήμα: Οικονόμου Βασιλική (8741) 3ο Τμήμα: Ράπτη Μαριάννα (8450) 3ο Τμήμα: Σιώλος Παύλος-Κων/νος (8687) 3ο Τμήμα: Αλεξίου Κων/νος (7540) 3ο Τμήμα: Ανδρέου Μάριος (8689) (τελικά δεν απάντησε!) 3ο Τμήμα: Γκερέκος Ιωάννης (8684) 3ο Τμήμα: Αγιαννιτόπουλος Διονύσης (8676)