Χορός και ελληνική παραδοσιακή κοινωνία. Χαρακτηριστικά Των Παραδοσιακών Κοινωνιών 1. Προφορικότητα 2. Συλλογική Μνήμη 3. Κοινοτική Οργάνωση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Advertisements

ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 4 ο.
AΤΛΑΣ Λαογραφίας Εκπαιδευτικό παιγνίδι  Κύριος στόχος της εφαρμογής είναι η σύνδεση της εκπαίδευσης με τον θησαυρό της Λαϊκής Παράδοσης.  Η εκπαιδευτική.
Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
Οικιακή οικονομία Γιατί? Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία- Βενετία.
Μαθηματικα και χορος.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Α΄ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ Α΄, Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΕΙΣ Λούλα Χαραλάμπους ΕΔΕ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ
4 η διάλεξη: 16/3/2015 Ο χορός ως θεατρική πράξη Συντελεστές Χορευτικών Παραστάσεων.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου.
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Σεμινάριο με τη μορφή δειγματικής διδασκαλίας: '' Το μονοφωνικό τραγούδι στο σχολείο'' Για τους εκπ/κους μουσικής των νομών Έβρου και Ροδόπης στο Πρότυπο.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο (15/02/2013): ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
Όμιλοι παραδοσιακών τραγουδιών. Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού Το "Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού" είναι ένας σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 9 Ο (19/04/2013): ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Ένταξη χωρίς πίστη; Διαστάσεις του θρησκευτικού φαινομένου στην Ελλάδα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Νεοελληνικός Πολιτισμός
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
ΧΟΡΟΣ ΚΟΜΠΑΤΣΙΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Χορός και ελληνική παραδοσιακή κοινωνία
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
To Teach Curricular Subjects
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χορός και ελληνική παραδοσιακή κοινωνία

Χαρακτηριστικά Των Παραδοσιακών Κοινωνιών 1. Προφορικότητα 2. Συλλογική Μνήμη 3. Κοινοτική Οργάνωση

Ελληνική Παραδοσιακή Κοινωνία & Πολιτισμός Ακμάζει την περίοδο (ελληνικός διαφωτισμός) Ομοιομορφία, συνοχή, διάρκεια στο χρόνο, δημιουργικότητα, αυτοσχεδιασμός Αρχή μετασχηματισμού με τη σύσταση του σύγχρονου ελληνικού κράτους (1832)

Κοινότητα Και Κοινοτική Ταυτότητα Ίδιος χώρος, κοινές παραδόσεις, κοινοί θεσμοί, κοινά ήθη & έθιμα. Η αίσθηση του «ομού ανήκειν» Κατοικία (αρχιτεκτονική & διακόσμηση), το τοπικό γλωσσικό ιδίωμα, φορεσιά, τροφή, μουσική & τραγούδι και ΧΟΡΟΣ

ΧΟΡΟΣ – Έννοια & Ορισμοί Χορεύω, ξέρω να χορεύω, ευχαρίστηση, μια ικανότητα Ένα γεγονός Ένα αντικείμενο Είδος κοινωνικής συμπεριφοράς

Ενδεικτικοί ορισμοί Χορός είναι μια κομψή και κανονική κίνηση, αρμονικά συντιθέμενη από ωραίες στάσεις του σώματος που έχουν ως κοντράστ χαριτωμένες πόζες του σώματος και μερών του Χορός είναι οργανωμένα σχήματα στο χώρο και το χρόνο… είναι μια χωροχρονική τέχνη και μόνο τέτοια Χορός είναι ανθρώπινη συμπεριφορά, συντιθέμενη από σκόπιμες ρυθμικές και πολιτισμικά σχηματοποιημένες διαδοχές μη λεκτικών σωματικών κινήσεων και χειρονομιών, που επεξεργάζεται ότι στην κοινωνία περιπλέκεται Τελικά ο ορισμός που δίδεται εξαρτάται από την οπτική γωνία του μελετητή

Αντίθετα, οι ανθρωπολόγοι προσεγγίζουν το χορό ως κοινωνική πρακτική, που δομείται από ελεγχόμενες ρυθμικές και πολιτισμικά σχηματοποιημένες διαδοχές σωματικών κινήσεων, που εντάσσονται σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο. Το ενδιαφέρον μεταφέρεται πλέον από το «τι είναι χορός» στο «τι μπορεί να μας πει ο χορός για την κοινωνία και τις κοινωνικές δομές που διαμόρφωσαν τα διάφορα χορευτικά σχήματα»

Ελληνικός Παραδοσιακός Χορός Συνδέεται άμεσα με τη μουσική και το λόγο (κίνηση, μελωδία, λόγος) Ομαδική δραστηριότητα Περιλαμβάνει ακόμη τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιείται ο χορός, το περιβάλλον, τη φορεσιά και τα αντικείμενα που κρατούν οι χορευτές Ως κοινωνικό γεγονός ακολουθεί τις κοινωνικές, οικονομικές και ιστορικές αλλαγές και ποτέ δε μένει στάσιμος.

Το Χοροστάσι  Πλατεία  Μεσοχώρι  Αυλόγυρος της εκκλησίας  Το αλώνι

Χορευτικά Γεγονότα  Τακτικά ή επίσημα: Θρησκευτικό ημερολόγιο Χριστούγεννα Πάσχα 15Αύγουστος τοπικός πολιούχος Δωδεκάμερο Αποκριές

Χορευτικά Γεγονότα Έκτακτα χορευτικά γεγονότα χορός της Κυριακής οικογενειακά γλέντια ο ερχομός μιας κομπανίας ο ερχομός και η αναχώρηση ξενιτεμένου τα νυχτέρια

Χορευτικά Γεγονότα  Διαβατήριες τελετές Γάμος έξοδος μετάβασης ενσωμάτωσης Βάπτιση

Χορευτικό Ρεπερτόριο Εξυπηρετεί τις ανάγκες κάθε κοινότητας Διαμορφώνεται από την οικονομική κατάσταση, την κοινωνική οργάνωση και τη διάρθρωση του θρησκευτικού ημερολογίου Έχει καθαρά τοπικό χαρακτήρα και συνήθως δε ξεπερνά τους 7-8 χορούς

Διαδικασία Εκμάθησης Βιωματική εκμάθηση (παρατήρηση & μίμηση, παιχνίδι Με «δάσκαλο» (γιαγιά, μητέρα, συγγενής) Το πότε θα χορέψει ο νέος και η νέα εξαρτάται από τον τόπο (Αριδαία, Αρβανίτες – Μέγαρα, Κάρπαθος)

Χορευτικό Σχήμα Κατά κύριο λόγο ομαδικοί Ανοιχτός κύκλος (συρτοί χοροί) Κλειστός κύκλος ( γύρω από μια εστία όπως ναός, φωτιά) Ζευγάρι (μπάλος, σούστα) Άτομο (Λουτζάκη, 1985)

Χορευτικό Σχήμα Α. Κλειστό κυκλικό σχήμα:. μονός κύκλος. δίπατο. τρίπατο

Χορευτικό Σχήμα Β. Ανοικτό κυκλικό σχήμα – ημικύκλιο: ημικύκλιο προς τα δεξιά ημικύκλιο προς τα αριστερά ημικύκλιο προς τα δεξιά και γύρισμα προς τα αριστερά σπειροειδές ή σαλίγκαρος ημικύκλιο και εξέλιξη σε καγκέλισμα «φουρκέτα» Ημικύκλιο με δύο σπείρες Γ. Σταυρωτό σχήμα Δ. Ευθεία γραμμή

Ονοματοδοσία Των Χορών Από: τους στίχους του τραγουδιού (Καλαματιανός) από τον τόπο που χορεύεται ( Πατινάδα) τα βήματα του χορού (Στα τρία) το όνομα γυναίκας ή άνδρα (Μαρίας, Χαραλάμπης) το όνομα ομάδας που το χορεύει (Τσότσο, Τσομπάνικος) τα αντικείμενα που κρατούν οι χορευτές (Ρόκα, Μαχαίρια) τον τρόπο που πιάνονται ή τοποθετούνται οι χορευτές (Ζωναράδικος, Καρσιλαμάς) το μουσικό όργανο που συνοδεύει το χορό (Γκάιντα)

Συμμετοχή, Τοποθέτηση & Σχέσεις Των Χορευτών  Πάνδημη  Ολιγομελή  Ανδρικού ή γυναικείου φύλου  Ανδρικού & γυναικείου φύλου με συγκεκριμένο αριθμό τελεστών  Παντρεμένοι – ανύπαντροι

Συμμετοχή, Τοποθέτηση & Σχέσεις Των Χορευτών  Λαβή από τις παλάμες σε ω ή Μ  Σταυρωτή λαβή  Από τους ώμους  Αγκαζέ  Ελεύθερα στο χώρο

Φορεσιά Η φορεσιά σύμβολο της κοινωνικής ομάδας και όχι προσωπικής προβολής Κάθε κοινότητα τη δική της φορεσιά Σηματοδοτεί τις εορταστικές από τις εργάσιμες μέρες Φορεσιά αποκλειστικά για το χορό (Νεστάνη Αρκαδίας, Συράκο Ηπείρου)

Ο αυτοσχεδιασμός στο χορό Ο αυτοσχεδιασμός στον παραδοσιακό χορό Η υπό όρους αναδημιουργία καινούργιων χορευτικών προτύπων βασισμένη στη χρήση παλαιοτέρων. Ο αυτοσχεδιασμός στο μοντέρνο χορό Σε μερικά σύγχρονα έργα, μπορεί να θεωρηθεί, ως η εκδήλωση μιας νέας δεξιοτεχνίας. ο αυτοσχεδιασμός όπως τον χρησιμοποίησε ο Bill Jones, σε σόλο, μπορεί να συμπεριλαμβάνει αυθόρμητα σχεδιασμένους μονολόγους και συνοδευτική κίνηση από ένα προκαθορισμένο θέμα. Για τους χορευτές του King, αυτοσχεδιασμός σημαίνει να είναι ελεύθεροι στην παράσταση να επιλέξουν μεταξύ διαφορετικών φράσεων και κινήσεων. Η Dana Reitz, που κάποτε συνέδεε τις μεθόδους τής αυτοσχεδιαστικής της σύνθεσης με εκείνες των μουσικών της jazz, που έπαιζαν παραλλαγές μιας γνωστής μελωδίας, δημιούργησε τόσο κομψά και δομικά συνεκτικά σόλο, που ο κόσμος συχνά αγνοούσε το ρόλο που έπαιζε ο αυτοσχεδιασμός.

Ο χορός σήμερα Ο χορός συνεχίζει να υπάρχει; Γιατί; Χαρακτηριστικά της σημερινής ελληνικής κοινωνίας αστικοποίηση, ανομοιογένεια και ρευστότητα πολλαπλή ένταξη των Ελλήνων σε συλλογικότητες. ετεροχρονονικότητα = το χθες στο σήμερα ετεροτοπία = το αγροτικό στην πόλη

Φολκλορικός χορός Folklore = folk (λαός) καιlore (γνώση) = γνώση του λαού Συνδέθηκε με το κίνημα του φολκλορισμού και σημαίνει «την τεχνητή αναβίωση παραδοσιακών μορφών της λαϊκής ζωής και του λαϊκού πολιτισμού, που δεν ανταποκρίνονται λειτουργικά στους όρους της σύγχρονης ζωής, αλλά ασκούν μια γοητεία κυρίως στους αστούς και γενικά στον αστικοποιημένο άνθρωπο του σήμερα» Φολκλορικός είναι ο παραδοσιακός χορός που διδάσκεται σε χορευτικούς συλλόγους και χορευτικές σχολές είτε για να παρουσιαστεί στη σκηνή ως θέαμα ή για ευχαρίστηση των συμμετεχόντων

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚH) Ελληνόγλωσση Δαμιανάκος Σ. (1984). «Λαϊκός Πολιτισμός: Ιδεολογική χρήση και Θεωρητική Συγκρότηση του όρου». Επιστημονική Σκέψη, τεύχος 19, Αθήνα Δαμιανάκος Σ.(1987). Παράδοση ανταρσίας και λαϊκός πολιτισμός. Πλέθρον, Αθήνα Δημαράς Κ.Θ. (1969). La Grèce au temps de lumières. Droz, Genève Δήμας Η. (1999). Η χορευτική παράδοση της Ηπείρου, Αθήνα Ζωγράφου Μ.(2003). Ο χορός στην Ελληνική Παράδοση. Art Work, Αθήνα Κιουρτσάκης Ι. (1989). Το πρόβλημα της παράδοσης. Στιγμή, Αθήνα Κράους Ρ. (1980). Ιστορία του χορού. Νεφέλη, Αθήνα Κυριακίδου-Νέστορος (1979). Λαογραφικά Μελετήματα. Νέα σύνορα, Αθήνα. Λουτζάκη Ε. (1992). Για μια ανθρωπολογία του χορού. Εθνογραφικά, τόμος 8, Ναύπλιο. Λουτζάκη Ε. (1992). Ο παραδοσιακός χορός στην Ελλάδα. Philoxenia 85, Θεσ/νίκη

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚH ) Ελληνόγλωσση Λουτζάκη Ε. (2004). Επιτελεστικές διαδικασίες και χορευτικές στρατηγικές στη μορφοποίηση της χορευτικής ταυτότητα στο Χορευτικά Ετερόκλητα. Ελληνικά γράμματα, Αθήνα Μάνος Ι. (2004). Η ανθρωπολογική έρευνα στα Βαλκάνια. Σημειώσεις, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα Μερακλής Μ. (1986). Ελληνική Εθνογραφία: κοινωνικές δομές, Αθήνα, Οδυσσέας Νιτσιάκος Β. Ν.(1991). Παραδοσιακές κοινωνικές δομές, Οδυσσέας, Αθήνα Ράφτης Α. (1985). Ο κόσμος του Ελληνικού χορού. Πολύτυπο, Αθήνα Τσαούσης Δ. (1991). Η κοινωνία του ανθρώπου-Εισαγωγή στην κοινωνιολογία. Gutenberg, Αθήνα, 7 η έκδοση

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚH ) Ξενόγλωσση Ardener (1978). Defining females: The Nature of women in society. Crom, London Bourdieu P., Passeron J. C.(1985). Les héritiers: Les étudiants et la culture. Les Editions de Minuit, Paris. Cooley H. (1962). Social organization. A study of a Larger Mind. Schocken, N.Y. Filippou (1993). La danse traditionnelle comme phénomène social dans la région d’Aridea-Orma. Mémoire de DEA non publie E.H.E.S.S., Paris Hanna J. L. (1980). Dance is Human, A theory of a nonverbal Communication. Texas. Goffman E. (1959). The presentation of self in everyday life. Doubleday and Company, Inc., New York Kealiinohomoku J. (1970). An Anthropologist looks at ballet as a form of ethnic dance, Impulse: Extensions of Dance. San Francisco Kaepler A. (1978). Dance in Anthropological Perspective, Ann. Rev. Anthropology, 7 Schechner R. (1988). Performance Theory. Routledge, New York Turner V. (1987). The Anthropology of performance. PAJ publications, New York