Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Όρασης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Οικονομική Ανθρωπολογία
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #: 8η Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Σχολή: Σ.Α.Κ.Ε. Τμήμα: Φιλοσοφίας.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 2: Βιοτικές κρίσεις και ηθικά επιχειρήματα (part B) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Κινητικά προβλήματα Πολλαπλές αναπηρίες
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 13: Τα Έντομα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Όρασης Ενότητα 7: ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΚΛΙΜΑ ΤΑΞΗΣ Βασίλης Αργυρόπουλος Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής

Σκοποί ενότητας Ορισμός μαθησιακού περιβάλλοντος Σκοποί ενότητας Ορισμός μαθησιακού περιβάλλοντος Οργάνωση μαθησιακού περιβάλλοντος Ειδικές διδακτικές περιοχές

Περιεχόμενα ενότητας Έννοια και περιεχόμενο ενός αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος για άτομο με αναπηρία όρασης: Βασικές έννοιες Χωροταξικά και μαθησιακά σημεία αναφοράς Κλίμα τάξης

Οργάνωση και Διαμόρφωση Κτιρίων Γενικός Σχεδιασμός Κτιρίων Απαραίτητος χώρος εργασίας μαθητών και φοιτητών Ειδικές μετατροπές για μεμονωμένα άτομα Διευκολύνσεις για τη δημιουργία & φύλαξη υλικού και εξοπλισμού Μετατροπή φωτισμού

ΔΙΧΟΓΝΩΜΙΑ Εάν και σε ποιο βαθμό τα εκπαιδευτικά κτίρια πρέπει να προσαρμόζονται στις ανάγκες των ατόμων με προβλήματα όρασης

The Chance to be equal and the Right to be Different ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΜΕ The Chance to be equal and the Right to be Different

Γενικός Σχεδιασμός Κτιρίων Τάξεις στο δημοτικό, κατά μήκος ενός διαδρόμου, από τη μια και από την άλλη Τάξεις στο γυμνάσιο, ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο Απτικός χάρτης στην είσοδο Αποφυγή προεξοχών στις σκάλες, διαδρόμους, τάξεις Πόρτες, καλοριφέρ σε εσοχές Επιφάνειες δαπέδων νά είναι ματ Χρωματιστές γραμμές στο δάπεδο, στον τοίχο Έντονες χρωματικές αντιθέσεις Ακουστική μελέτη του κτιρίου Κατάλληλα συστήματα προειδοποίησης και συναγερμού

Χώρος εργασίας μαθητών και φοιτητών Νηπιαγωγεία (μεσοπατώματα προς αντίληψη των διαστάσεων του δωματίου) Δημοτικό & Γυμνάσιο, ειδική διαμόρφωση για ΠΡΟΣΒΑΣΗ σε ΕΥΡΥ & ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιφάνεια εργασίας του Μ. πρέπει να είναι μεγάλη. ΓΙΑΤΙ; Μηχανή Braille Ογκώδη βιβλία κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης αναλόγιο φωτιστικό γραφείου ΔΩΜΑΤΙΑ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ (Πολυ-λειτουργικά)

ΕΙΔΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Μονοκόμματοι εντοιχισμένοι πάγκοι εργασίας Εντοιχισμένες ηλεκτρικές συσκευές Απτικά σύμβολα σε συσκευές Πρίζες με λαβές ασφαλείας Μη ολισθηρό πάτωμα Μαγειρικά σκεύη, πιάτα, εξοπλισμός, ΙΣΧΥΡΟ ΚΟΝΤΡΑΣΤ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΡΟΒΟΛΕΑΣ ΣΕ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΙΣΙΝΕΣ ΕΙΔΙΚΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΕΣ (ειδικός φωτισμός που εμποδίζει τη διάχυση της αντανάκλασης πάνω στο νερό) ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΦΩΤΟΦΟΒΙΚΟΥΣ

ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ Ακουστικές δυνατότητες Καλή γνώση του Braille Κινητικότητα & προσανατολισμός Ασκήσεις αυτοεξυπηρέτησης Παρότρυνση στην ανάπτυξη σχέσεων

ΦΩΣ ΥΠΟ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΚΛΗΡΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ (ο με αντανακλάσεις) Ροοστατες, περσίδες, επιχρωματισμένο γυαλί ΦΥΣΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΤΙΡΙΟΥ ΣΧΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΟΧΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ ΟΧΙ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΣΧΕΔΙΩΝ ΣΤΑ ΔΑΠΕΔΑ ΠΡΙΖΕΣ & ΧΕΡΟΥΛΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Κλίμα τάξης = Κλίμα χαράς, άνεσης και αποδοχής 1/3 Κλίμα τάξης = Κλίμα χαράς, άνεσης και αποδοχής 1/3 1. Χρήση λέξεων «βλέπω», «κοιτάζω» 2. Συνεχόμενη προσπάθεια για «εξοικείωση» των βλεπόντων με τους έχοντες προβλήματα όρασης. 3. Συμμετοχή των τυφλών μαθητών σε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου 4. Ίδιοι κανόνες πειθαρχίας και επίπληξης για όλους τους μαθητές

Κλίμα τάξης = Κλίμα χαράς, άνεσης και αποδοχής 2/3 Κλίμα τάξης = Κλίμα χαράς, άνεσης και αποδοχής 2/3 5. Πρωτοβουλία από μέρος των μαθητών με προβλήματα όρασης μέσα στην τάξη (ντουλάπα, βοηθήματα χαμηλής όρασης) 6. Απτική επαφή (δάσκαλος ) 7. Ενίσχυση του ενδιαφέροντος από τους βλέποντες για τη διαφορετικότητα 8. Τυφλισμοί (ενθάρρυνση για σωστή στάση σώματος)

Κλίμα τάξης = Κλίμα χαράς, άνεσης και αποδοχής 3/3 Κλίμα τάξης = Κλίμα χαράς, άνεσης και αποδοχής 3/3 9. Συνειδητοποίηση της μεγαλύτερης κούρασης (οπτική, σωματική), ψυχολογική σε σχέση με τα βλέποντα παιδιά της τάξης 10.Τα κοινά σημεία των τυφλών παιδιών με τα βλέποντα είναι πολύ περισσότερα από τα μη κοινά

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΝΑΠΗΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ή ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Αν υπάρχει θετική στάση και στάση αποδοχής από το κοινωνικό περιβάλλον, τότε τα προβλήματα του περιβάλλοντος μπορούν να ξεπεραστούν. ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΝΑΠΗΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ή ΑΝΑΠΗΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ...

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.