Συντονίστρια Καμπούκου Κυριακή Msc Σχολικής ψυχολογίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’1-2 ‘Τα συναισθήματα’
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΠΑΛ ΣΥΚΕΩΝ : ΣΧΟΛΙΑ ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Βιωματική Δράση 1ης Γυμνασίου 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΘΑΛΑΣΣΟΥΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ ΠΕ10.50 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΟΣΧΟΒΑ Γ.ΠΕ18.12-ΠΑΠΑΔΗΣ Δ.ΠΕ17.06.
Βιωματική δράση Ταξιδεύοντας με τα παραμύθια Β΄ Τάξη 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Ελαττώνω το θυμό, αυξάνω
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας Project με τα τμήματα Α2 & Α Υπεύθυνη καθηγήτρια: Λιάτζουρα Κ. ΠΕ 07.
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συντονίστρια Καμπούκου Κυριακή Msc Σχολικής ψυχολογίας ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ» Συντονίστρια Καμπούκου Κυριακή Msc Σχολικής ψυχολογίας

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ Την υλοποίηση της συγκεκριμένης δράσης εισηγήθηκε ,οργάνωσε και συντόνισε η Καμπούκου Κυριακή Τα σχολεία που συμμετείχαν είναι το 2ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου & το 1ο Λύκειο Χολαργού. Οι καθηγήτριες που έλαβαν μέρος είναι η Πούλου Ελένη με την Α΄ Γυμνασίου& η Χριστοφυλάκου Μαρία με την Α΄ Λυκείου στο μάθημα του project.

ΣΚΟΠΟΙ Οι δράσεις σχεδιάστηκαν για να πετύχουμε δύο κατηγορίες σκοπών Άμεσους: αυτούς που αφορούν την αξιοποίηση του μαθήματος για καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης. Έμμεσους : αυτούς που αφορούν την απόκτηση δεξιοτήτων ώστε η διδακτική ώρα να είναι για όλους ήρεμη χωρίς παρενόχληση .

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Τάξη Α΄ Αριθμός μαθητών:15 Μάθημα: project Θέμα: «τα συναισθήματα» Εκπαιδευτικός : Πούλου Ελένη ΠΕ16 Συντονιστής: Καμπούκου Κυριακή ΠΕδιοικ.

ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: Η «καλή πρακτική» αποσκοπούσε να καλλιεργήσει στους μαθητές την δεξιότητα της επίγνωσης της συμπεριφοράς τους και των συναισθημάτων που προκαλεί τόσο στους άλλους όσο και στο ίδιο το άτομο.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: Αναγνώριση των σωματικών αλλαγών από τα βασικά συναισθήματα ( φόβος, άγχος, θυμός, ματαίωση, χαρά, ικανοποίηση, θαυμασμός, ασφάλεια) Αναγνώριση των σκέψεων και πράξεων μας οι οποίες απορρέουν από συγκεκριμένο συναίσθημα. Εντοπισμός της αιτίας του συναισθήματος Επίγνωση της έντασης του συναισθήματος Μείωση της έντασης του συναισθήματος (αποκλιμάκωση) Αναγνώριση του συναισθήματος του άλλου Γνωριμία με την έννοια της ενσυναίσθησης

ΕΠΙΔΙΩΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Οι βιωματικές ασκήσεις ελπίσαμε να βοηθήσουν τους μαθητές να καταλάβουν ότι τα συναισθήματα στην αληθινή ζωή είναι συνήθως περίπλοκα και τα αίτια τους συχνά δυσδιάκριτα.

ΤΡΟΠΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Έγιναν συνολικά 16 συναντήσεις. Οι 2πρώτες σχετίζονταν με τη γνωριμία και το συμβόλαιο της ομάδας. Ακολούθησαν 14 βιωματικές ασκήσεις που υλοποιήθηκαν με τη μέθοδο και την οπτική της συστημικής κατεύθυνσης της ψυχολογίας.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ Τα θέματα που ασχοληθήκαμε αφορούσαν τα εξής συναισθήματα: 1.Φόβος-άγχος. 2.Γαλήνη-ικανοποίηση . 3.Απόρριψη. 4.Ασφάλεια-εμπιστοσύνη 5.Ματαίωση 6.Θυμός. 7. Χαρά. 8.Απώλεια-αποχωρισμός.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Μέσα από τις βιωματικές ασκήσεις οι μαθητές εξασκήθηκαν στις εξής δεξιότητες: Ενεργός Ακρόαση: Έμαθαν τι σημαίνει ακούω προσεκτικά και κατανοώ τον άλλον . Ενσυναίσθηση: Οι μαθητές βίωσαν τι σημαίνει μπαίνω στη θέση του άλλου κατανοώ την εκδοχή του

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Έκφραση συναισθημάτων: ΟΙ μαθητές, έμαθαν να αναζητούν το συναίσθημα που δημιουργεί στον άλλο η συμπεριφορά τους, το συναίσθημα που τους δημιουργούν οι άλλοι με τις δικές τους αντιδράσεις, το ονόμασαν και προσπάθησαν να ανακαλύψουν τρόπους διαχείρισης και αποκλιμάκωσης.

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥΣ «ξεφεύγαμε από την σχολική ρουτίνα» «τελικά περίμενα λιγότερα... Ενθουσιάστηκα και ανυπομονώ για του χρόνου» «έμαθα πολλά για το φόβο ...πως να τον ξεπερνάω» «έμαθα για τα συναισθήματα περισσότερα απ ότι νόμιζα ότι ήξερα»

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥΣ «είδα πως νιώθω και άλλα συναισθήματα καμιά φορά που δεν μπορώ να τα εκφράσω ακριβώς όπως τα νιώθω» «μου άρεσε η άσκηση με το χαρτί στη πλάτη που γράφαμε κάτι καλό για τον άλλο» «έμαθα συναισθήματα που δεν ήξερα»

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ο σημαντικότερος στόχος που ήταν η κατανόηση της πολυπλοκότητας των συναισθημάτων καταχτήθηκε. Επίσης με εντυπωσίασε το γεγονός ότι και παιδιά που συνήθως έκαναν φασαρία ήταν πολύ ήσυχα και συμμετείχαν ενεργά.

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ Toπρόγραμμα βοήθησε τους μαθητές να γνωρίσουν πολλά διαφορετικά συναισθήματα και να τα διαχωρίσουν σε σύνθετες συναισθηματικές καταστάσεις. συνειδητοποίησαν πως όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά (δυσάρεστα κι ευχάριστα) ,«μπήκαν» στη θέση των άλλων.

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ Αυτού του είδους η παρέμβαση μέσα από το μάθημα του project, το να μπορούν δηλαδή τα παιδιά να διαχειρίζονται κυρίως τα αρνητικά τους συναισθήματα χωρίς να κατακλύζονται από αυτά ,θεωρώ πως έβαλε τα θεμέλια στην πρόληψη εκφοβιστικών συμπεριφορών στο σχολικό πλαίσιο ..

1ο ΛΥΚΕΙΟ ΧΟΛΑΡΓΟΥ Τάξη Α΄ Αριθμός μαθητών:25 Μάθημα: project Θέμα: «Ναρκωτικά & Αλκοόλ» Εκπαιδευτικός : Χριστοφυλάκου Μαρία ΠΕ12.08 Συντονιστής: Καμπούκου Κυριακή ΠΕδιοικ.

ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Η «καλή πρακτική» αποσκοπούσε στο να κατανοήσουν οι μαθητές την σφαιρική έννοια της εξάρτησης. Να συνδυάσουν τη χημική- βιολογική και κοινωνική διάσταση του θέματος. Να εντοπίσουν τα ψυχολογικά αίτια που οδηγούν τους εφήβους στη χρήση ουσιών και την εξάρτηση.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: Καλλιέργεια δεξιοτήτων λήψης απόφασης. Τεχνικές απόκτησης αυτογνωσίας Συνέπειες της εξάρτησης στον οργανισμό Συνέπειες της εξάρτησης στην κοινωνική ζωή του ατόμου Συνέπειες της εξάρτησης στην επιθετικότητα του ατόμου Κατανόηση των επιρροών

ΕΠΙΔΙΩΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Οι βιωματικές ασκήσεις επιδιώξαμε να βοηθήσουν τους μαθητές να καταλάβουν την πολυπλοκότητα των παραγόντων που οδηγούν στην εξάρτηση. Να κατανοήσουν την δυσκολία που έχει συχνά στην εφηβεία η διαφοροποίηση από την παρέα και το να πεις «όχι» Να συνδυάσουν την εξάρτηση με εκδηλώσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς και σχολικού εκφοβισμού

ΤΡΟΠΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ Το μάθημα του project έγινε σε δύο επίπεδα. Το ένα δίωρο οι μαθητές μαζί με την καθηγήτρια τους κ. Χριστοφυλάκου ασχολήθηκαν με το κομμάτι της πληροφορίας (συλλογή και παρουσίαση). Το επόμενο δίωρο οι μαθητές με την κ. Καμπούκου και παρουσία της κ. Χριστοφυλάκου υλοποιούσαν βιωματικές ασκήσεις

ΤΡΟΠΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ Το υλικό των ασκήσεων ήταν από το εγκεκριμένο πρόγραμμα για την πρόληψη ουσιών «Στηρίζομαι στα Πόδια μου». Έγιναν συνολικά 9 δίωρες συναντήσεις οι εξής: Γνωριμία –συμβόλαιο ομάδας. « Στοιχεία για την κάνναβη. Τι σε εμποδίζει; Ερωτηματολόγιο ηρωίνης «Μύθοι και Αλήθειες». Τι σημαίνει είμαι ευάλωτος. Ηρεμιστικά η αναζήτηση της ευτυχίας . Μάθημα 15,φυλλάδιο 1,2.

ΤΡΟΠΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ Συνέπειες χρήσης ουσιών. Αλκοόλ, συνέπειες- λέω όχι, παιχνίδια ρόλων. Τι συμβαίνει σήμερα (απόσπασμα από το βιβλίο του δημοσιογράφου Σαβιάνο Γόμμορα). θεατρικό με τίτλο « Λέω όχι» Αξιολόγηση της εμπειρίας.

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥΣ «Έμαθα περισσότερα από όσα περίμενα» «περίμενα οι βιωματικές ασκήσεις να με βοηθήσουν στο γράψιμο της εργασίας» «είμαστε τυχεροί σαν τμήμα που είχαμε συμμετοχή στο βιωματικό» «μπήκα σε σκέψεις και στη θέση του τι θα έκανα αν μου πρότειναν ναρκωτικά» «ήθελα περισσότερη ησυχία από τα παιδιά»

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Το πρόγραμμα ωφέλησε τα παιδιά στο κομμάτι της πληροφορίας. Επίσης τους έδωσε μία ιδέα της πολυπλοκότητας του ζητήματος και της ευρύτερης σημασίας της εξάρτησης. Τόσο από τα γραφόμενα των παιδιών όσο και από το βίωμα μου, προτείνω ανάλογα προγράμματα να γίνονται χωρίς τον εξαναγκασμό να συμμετέχει όλη η τάξη.

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ Επέλεξα να συμμετέχω με το συγκεκριμένο τμήμα γιατί με προβλημάτισε η επιλογή του θέματος και από ζωηρούς μαθητές που δίνουν την εντύπωση με τη συμπεριφορά τους ότι αδιαφορούν για το μάθημα και έχουν διάθεση να το ανατρέψουν

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ Η αντιμετώπιση του μαθήματος από τους ζωηρούς μαθητές δεν άλλαξε. Ο αρχικός σκοπός για ήρεμη διδακτική ώρα δεν πραγματοποιήθηκε. Όμως πιστεύω ότι οι βιωματικές ασκήσεις άφησαν σε όλους κάτι πιο ουσιαστικό από μια πληροφορία

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ Κλείνω με τις σκέψεις μιας μαθήτριας πάνω στο κείμενο του Σαβιάνο που επεξεργαστήκαμε: «ότι δεν ενοχλεί λοιπόν είναι ουδέτερο, άχρηστο. Μήπως αυτό ισχύει γενικά για την κοινωνία και όχι μόνο για τους παρατηρητές στην αγοραπωλησία ναρκωτικών; ..Αυτός που επιτρέπει στους άλλους να αποφασίζουν για εκείνον είνανι θύμα ή θύτης που βλάπτει τον εαυτό του;»

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΜΠΟΥΚΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ. ΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ. ΧΡΙΣΤΟΦΥΛΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ.