Παναγιώτης Λαδόπουλος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο διωγμός του 1914 (Ο πρώτος διωγμός) Τσίγκα Ζέτα.
Advertisements

Ερευνητικό πρόγραμμα «Η δική μου ιστορία: Κατασκευή γενεαλογικού δέντρου μαθητών/τριών της Β΄ Γυμνασίου» Οικογενειακό δέντρο.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Βρογγίστα- Καλονέρι.
3. Η Σύμβαση της Λοζάνης και η ανταλλαγή των πληθυσμών
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
3. Η μεθοδευμένη εξόντωση (γενοκτονία) των Ελλήνων του Πόντου
Άλμπουμ φωτογραφιών από τη σχολική δραστηριότητα: «Ο ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ…», από το Εγώ στο Εμείς του χρήστη Φιλιώ.
Είμαστε οι μαθητές της Γ1΄ τάξης του 4ου Δημ. Σχολείου Ωραιοκάστρου.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
ΚΟΣΜΑΣ ΚΑΙ ΦΛΩΡΑ.  Τούρκικη Λίρα Η περιοχή που σήμερα ονομάζεται Τουρκία έχει κατοικηθεί από την Παλαιολιθική περίοδο, μεταξύ άλλων από διάφορους.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Μικρασιατική Καταστροφή
ΜΕΓΑΛΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
Τοπική Ιστορία Δράμα, 12/1/2011
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΗΛ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Ο διωγμός του 1914 (ο πρώτος διωγμός)
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Δ. Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΞΙΜΩΝ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ 1
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Αρχαιολογικά μνημεία και αξιοθέατα της πόλης της Αμμοχώστου
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
Πως είναι διαμορφωμένη η κοινωνία του τόπου μου
Μετανάστης είναι αυτός που έχει μεταναστεύσει, ιδίως με κίνητρο την εργασία. Οι μετανάστες ωθούνται από τη φτώχεια και την ανέχεια να αφήσουν τη χώρα.
Άλλα προσφυγικά ρεύματα
Η ζωή σε άλλους τόπους Αιολική γη Ηλίας Βενέζης. 2 Σμύρνη-Στίχοι τραγουδιού Σμύρνη Μουσική: Α. Καλδάρας Στίχοι Πυθαγόρας Τραγούδι: Γ. Νταλάρας Η Σμύρνη.
ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΣ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ Η Μικρά Ασία αποτελεί τη δυτικότερη προέκταση της Ασίας και αποτελεί στις μέρες μας το μεγαλύτερο μέρος της Δημοκρατίας.
Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ. Γεωγραφικά Στοιχεία ● Έκταση: km² ● Πρωτεύουσα: Σόφια ● Πληθυσμός: ● Γλώσσες: Βουλγαρική, Τουρκική, Τσιγγάνικη και άλλες.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
Η ΠΟΛΗ ΦΑΝΤΑΣΜΑ. 2 3 Εικόνες από την Αμμόχωστο Αμμόχωστος Εισαγωγή Η δεύτερη μεγαλύτερη επαρχία της Κύπρου Βρίσκεται στα ανατολικά της Κύπρου Υπάρχουν.
Bonjour Athenes, Καλημέρα Παρίσι
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
ΜΝΗΜΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ
Οι Ελληνεσ Δημιουργουν Αποικιεσ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ Χριστίνα Φανή.
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Στις μέρες μας δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις λαών που εξαναγκάζονται να εγκαταλείψουν τον τόπο και τα σπίτια τους...
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
Η προσφυγική Νέα Πέραμος Γυμνάσιο Νέας Περάμου Σχολ. έτος
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Θεσσαλονiκη, η Προσφυγομανα
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΣΒΑΡΝΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΛΑΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΝΟΣ ΑΡΘΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΛΕΤΗΤΗ KRASHING TOLOLYAN.
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
Η έντονη αθλητική δραστηριότητα που ανέπτυξαν οι πρόσφυγες στην Ελλάδα μετά την Μικρασιατική Καταστροφή, δεν ήταν απλώς και μόνο η αγάπη τους προς τον.
ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Οι Νεομαρτυρεσ.
Ο άνθρωπος ως διάκονος του πλησίον
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄2
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
Λέανδρος Αγιοργιωτάκης
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
Η εξωτερική πολιτική κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου
H ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Αιολική γη Ορθογραφία Τα Κιμιντένια είναι βουνά στη Μικρά Ασία. Εκεί ζούσε ο Πέτρος με την οικογένειά του. Μια μέρα έγινε ένας φοβερός πόλεμος και τα όνειρα.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παναγιώτης Λαδόπουλος Η επίμονη ταυτότητα. Μια διαγενεακή προσέγγιση των Μικρασιατών προσφύγων στους Φιλίππους της Καβάλας Παναγιώτης Λαδόπουλος Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Το Ιστορικό πλαίσιο Η σύμβαση της Λοζάνης του Ιανουαρίου του 1923 καθορίζει τις σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και την ανταλλαγή των πληθυσμών. Όλοι οι ορθόδοξοι χριστιανοί της Μικράς Ασίας και της Ανατολικής Θράκης αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις πατρίδες τους και να εγκατασταθούν σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Το πεδίο Το χωρίο/ η κοινότητα των Φιλίππων της περιφέρειας Καβάλας

800 κάτοικοι διαφόρων ηλικιών. Ένα εξατάξιο δημοτικό σχολείο, μια εκκλησία αφιερωμένη στη Κοίμηση της Θεοτόκου, χτισμένη από τους πρόσφυγες. Τρείς βρύσες σε τρία διαφορετικά σημεία από όπου οι κάτοικοι προμηθεύονταν νερό στα σπίτια τους. Στο κέντρο του χωριού υπάρχει μνημείο για τα θύματα της Βουλγαρικής κατοχής των ετών 1941-1945. Ο πολιτιστικός σύλλογος του χωριού.

Θεωρητικές και μεθοδολογικές προϋποθέσεις Η "προσφυγική ταυτότητα" στους Φιλίππους. Διαγενεακή προσέγγιση. Γιατί εξακολουθούμε να αποκαλούμε, συνειδητά ή όχι, τους εαυτούς μας "πρόσφυγες", παρόλο που έχουν περάσει πολλά χρόνια από την άφιξη και την εγκατάσταση των προσφύγων? "Υπάρχουν πολλές γενιές προσφύγων?" Η εθνογραφική μέθοδος και ειδικά οι συνεντεύξεις με τους κατοίκους.

Η πρώτη γενιά προσφύγων Θεωρούν τους εαυτούς τους πρόσφυγες, καθώς ήταν αυτοί που ήρθαν από τις πατρίδες τους και εγκαταστάθηκαν στο χωριό. Όταν αναφέρονται στους τόπους καταγωγής τους χρησιμοποιούν τον όρο πατρίδα Έθιμα που έφεραν από τις πατρίδες τους Η χρήση τοπικών διαλέκτων Τα προβλήματα που αντιμετώπισαν κατά τα πρώτα χρόνια Η διαμάχη για την αφιέρωση της εκκλησίας

Η δεύτερη γενιά προσφύγων Η δεύτερη γενιά προσφύγων γεννήθηκε στην Ελλάδα κατά την διάρκεια του μεσοπολέμου. Ανέπτυξαν αρνητικά συναισθήματα για τους Τούρκους τους οποίους θεωρούσαν υπεύθυνους για τον "ξεριζωμό" τους. Προσπάθησαν να διατηρήσουν στοιχεία της παράδοσης των προγόνων τους. Πολλοί από αυτούς θέλουν ακόμη να επισκεφθούν τους τόπους καταγωγής των γονιών τους.

Η τρίτη γενιά προσφύγων Η τρίτη γενιά προσφύγων ακόμη διατηρεί αρκετά στοιχεία της παράδοσης των παππούδων τους. Η δεύτερη γενιά προσφύγων ακολούθησε σε μεγάλο βαθμό το δρόμο της μετανάστευσης μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η διαγενεακή επικοινωνία μεταξύ της πρώτης και της τρίτης γενιάς. Η τρίτη γενιά καταλάμβανε τουλάχιστον την διάλεκτο ή την γλώσσα των παππούδων της. Θεωρούσαν την Μικρά Ασία ή την Ανατολική Θράκη, αν όχι πατρίδα τους, τουλάχιστον τόπο καταγωγής τους.

Η τέταρτη γενιά προσφύγων Η συλλογική μνήμη αρχίζει να εξασθενεί επειδή δεν είχαμε τη δυνατότητα να ζήσουμε με τους πρόσφυγες της πρώτης γενιάς. Σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της ταυτότητας έπαιξε ο πολιτιστικός σύλλογος του χωριού. Η τέταρτη γενιά δεν κατανοεί την γλώσσα των παππούδων της. Η εικόνα που έχουν για τους Τούρκους δεν διαμορφώθηκε από τις ιστορίες των προγόνων, αλλά από το σχολείο, διάβασμα, την τηλεόραση και το Διαδίκτυο.

Συμπεράσματα Η επιβεβαίωση της άποψης του Fredrik Barth ότι :"οι εθνικές ταυτότητες διαμορφώνονται από την επαφή και όχι από την απομόνωση". Η "προσφυγική" ταυτότητα είναι στις μέρες μας "αποκατεστημένη" και όχι πια "στιγματισμένη". Τη χρησιμοποιούμε για να αποδείξουμε ότι διαφέρουμε αλλά ταυτόχρονα ότι είμαστε ανώτεροι από τους άλλους.