ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ (2008) 78fb-48f4-bd82-bbba28ca1ef5/SYNTAGMA.pdf.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημήτρης Ν. Τζουγανάτος Καθηγητής Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών
Advertisements

Διαφορές Χριστιανών Καθολικών και Ορθόδοξων.
Η Ευρωπαϊκή K εντρική T ράπεζα ιδρύθηκε την 1 η Ιουνίου του 1998 και εδρεύει στη Φρανκφούρτη. Η ΕΚΤ είναι επιφορτισμένη με τη διαχείριση του ευρώ και.
Ελέυθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ατόμου
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Τμήμα Πολιτικών Επιστημών Α΄ εξάμηνο Διδάσκουσα : Βιργινία Τζώρτζη
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΗΚΑΣ ΣΤ’2 ΤΑΞΗ. ΔΙΚΑΣΤ ΙΚΗ ΚΡΑΤΟΣ ΛΑΟΣ ΕΔΑΦΟΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΟΜΟΘΕ ΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕ ΣΤΚΗ.
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
Πού βρισκόμαστε;.
ΣΤΡΑΤΕΥΣΗ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
Πολιτική και Δίκαιο Β’ Γενικού Λυκείου.
Μορφές πολιτευμάτων Τι θα πει πολίτευμα;
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΣ- ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΟΣ Π. Π. Γ. Ε. Σ Γ 1 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ. Ε.:3 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ :
Β. ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ (1844 – 1880) ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ 1844
Η 11 η από τις 12 Προτροπές Να είμαι καλός Πολίτης και να συμμετέχω στην Πολιτεία.
Τι είναι; Ποιος κάνει τι;
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Κώστας Μπάρτζης Ε 2 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ / νικης
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
ΙΟΥΝΙΟΣ 2016 ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Εντολέας:Ενημερωτική Ιστοσελίδα Περίοδος: 3 – 4 Ιουνίου.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Νομικής Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο Καθηγητής Χαράλαμπος Π. Παμπούκης.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Πολιτική Παιδεία Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Γεωργία Καζάκου, ΠΕ09 Οικονομολόγος 1.
Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Γ2 Θρησκευτικά Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης.
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΟΡΙΣΜΟΣ Πολίτευμα είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ελευθερία Θρησκευτικής Συνείδησης
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Ο όρκος στην υπηρεσία και η παραβίασή του
Νομική Πληροφορική Δρ. Δαμιανός Σακάς.
Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Ένταξη χωρίς πίστη; Διαστάσεις του θρησκευτικού φαινομένου στην Ελλάδα
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
Ειδικές κατηγορίες διοικητικών πράξεων
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Η αθηνα απο τον σολωνα στον κλεισθενη
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΟΥΡΙΑ
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Καθολικες Κοινοτητες στην ελλαδα
Ενδικοφανής προσφυγή
ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΛΟΥΘΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Από την 3η Σεπτεμβρίου 1843 έως την έξωση του Όθωνα (1862)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
E. Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Να είμαι καλός Πολίτης και να συμμετέχω στην Πολιτεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Από την έξωση του Όθωνα (1862) έως το κίνημα στο Γουδί
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ (2008) 78fb-48f4-bd82-bbba28ca1ef5/SYNTAGMA.pdf

Σύνταγμα Ελλάδας Άρθρο 59 «Οι βουλευτές πριν αναλάβουν τα καθήκοντά τους δίνουν στο Βουλευτήριο και σε δημόσια συνεδρίαση τον ακόλουθο όρκο: «Ορκίζομαι στο όνομα της Αγίας και Ομοούσιας και Αδιαίρετης Τριάδας να είμαι πιστός στην Πατρίδα και το δημοκρατικό πολίτευμα, να υπακούω στο Σύνταγμα και τους νόμους και να εκπληρώνω ευσυνείδητα τα καθήκοντά μου». Αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι βουλευτές δίνουν τον ίδιο όρκο σύμφωνα με τον τύπο της δικής τους θρησκείας ή του δικού τους δόγματος. Βουλευτές που ανακηρύσσονται όταν η Βουλή απουσιάζει δίνουν τον όρκο στο Τμήμα της που λειτουργεί».

Σύνταγμα Κυπριακής Δημοκρατίας ΑΡΘΡΟΝ 42 «1. Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος της Δημοκρατίας εγκαθίστανται υπό της Βουλής, ενώπιον της οποίας δίδουσι την κάτωθι διαβεβαίωσιν: «Διαβεβαιώ επισήμως πίστιν και σεβασμόν εις το Σύνταγμα και τους συνάδοντας αυτώ νόμους και εις την διατήρησιν της ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητος της Δημοκρατίας της Κύπρου». 2. Προς τον σκοπόν τούτον η Βουλή θα συνεδριάζη κατά την ημέραν, καθ’ ην λήγει η πενταετής θητεία του απερχομένου Προέδρου και Αντιπροέδρου της Δημοκρατίας, εν περιπτώσει δε αναπληρωματικής εκλογής συμφώνως τη τετάρτη παραγράφω του άρθρου 44 κατά την τρίτην ημέραν από της ημερομηνίας της τοιαύτης εκλογής».

Μια χρήσιμη σύνοψη για το θέμα του όρκου- Μ.Σταθόπουλος-εφημ.ΒΗΜΑ (δικαστήρια) «...Σωστότερη είναι η λύση που προβλέφθηκε από το 2001 (με εισήγηση στη Βουλή της σχετικής τροποποίησης της νομοθεσίας από τον γράφοντα) για την όρκιση μαρτύρων στα πολιτικά δικαστήρια: να ερωτάται, δηλαδή, ευθύς εξαρχής ο μάρτυρας από τον δικαστή (ο οποίος δεν θα ασχολείται με τις όποιες θρησκευτικές πεποιθήσεις του μάρτυρα) αν προτιμά να δώσει θρησκευτικό ή πολιτικό όρκο και ο μάρτυρας ελεύθερα να επιλέγει, χωρίς η επιλογή του να αποκαλύπτει το τι πιστεύει. Οπως είπαμε, υπάρχουν και χριστιανοί που, αντί του θρησκευτικού όρκου, προτιμούν τη διαβεβαίωση στην τιμή και στη συνείδησή τους... Γι΄ αυτό η καλύτερη λύση είναι η γενίκευση του πολιτικού όρκου για όλους... »

(συνεχ.) (Βουλή) Η παραπάνω λύση μπορεί να θεσπισθεί με απλό νόμο, εκτός από την περίπτωση του όρκου του Προέδρου της Δημοκρατίας και των βουλευτών, για την οποία υπάρχει συνταγματική πρόβλεψη και επομένως χρειάζεται αναθεώρηση του Συντάγματος. (Σημειωτέον ότι για τους υπουργούς το Σύνταγμα δεν προβλέπει όρκιση.) Πάντως και υπό το ισχύον Σύνταγμα η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης επιτρέπει τόσο στον εκλεγόμενο Πρόεδρο της Δημοκρατίας όσο και στους βουλευτές να αρνηθούν τον θρησκευτικό όρκο (όπως, άλλωστε, τα τελευταία χρόνια αρκετοί βουλευτές πράττουν).

(συνεχ.) «...Για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας το ισχύον Σύνταγμα χαλάρωσε μεν σαφώς την κατά το προηγούμενο Σύνταγμα (του 1952) σύνδεση Κράτους και Εκκλησίας και δεν επανέλαβε την παλαιά συνταγματική διάταξη ότι ο αρχηγός του κράτους πρέπει να πρεσβεύει τη θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας· προβλέπει όμως μόνο τον χριστιανοορθόδοξο θρησκευτικό τύπο όρκου. Αλλά, αφού συνειδητά κατήργησε την απαγόρευση ανάληψης καθηκόντων Προέδρου της Δημοκρατίας από έλληνες μη χριστιανούς ορθοδόξους, θα πρέπει για την (έστω, μη πιθανή) περίπτωση αυτή να καλυφθεί το (συγκαλυμμένο) κενό της μη πρόβλεψης άλλου τύπου όρκου...»

(συνεχ.) «...Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ τα προηγούμενα του ισχύοντος Συντάγματα (πλην του δημοκρατικού Συντάγματος του 1927) προέβλεπαν ότι ο όρκος του αρχηγού του κράτους έπρεπε να δίνεται ενώπιον της Βουλής, της κυβέρνησης και της Ιεράς Συνόδου, το ισχύον Σύνταγμα του 1975 ενσυνείδητα απήλειψε την παρουσία της Ιεράς Συνόδου ορίζοντας ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ορκίζεται μόνο «ενώπιον της Βουλής». Η σαφής θέληση του συνταγματικού νομοθέτη του 1975 να αποθρησκευτικοποιήσει την καθαρά πολιτειακή από τη φύση της τελετή της ορκωμοσίας του επικεφαλής της Πολιτείας (όχι της Εκκλησίας) υπονομεύεται όμως στην πράξη όταν αναλαμβάνουν αναρμοδίως αρχιερείς να ορκίσουν τον Πρόεδρο υπό την ανοχή της Βουλής αλλά και του ίδιου του ορκιζόμενου Προέδρου και σε αντίθεση με το πνεύμα της παραπάνω νέας συνταγματικής ρύθμισης...»

ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ *ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ* ΤΟΥ ΟΡΚΟΥ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ tou-thriskeftikou-orkou-apo-tin-orthodoxi-ekklisia/ tou-thriskeftikou-orkou-apo-tin-orthodoxi-ekklisia/ argolidas-kala-ekane-o-tsipras-kai-den-orkistike-na- katargithei-o argolidas-kala-ekane-o-tsipras-kai-den-orkistike-na- katargithei-o «εγώ δε λέγω υμίν, μη ομόσαι όλως» (ευαγγελική ρήση, Ματθ. ε', 34)

(συνεχ.) «Εγώ δε λέγω υμίν μη ομόσαι όλως (…) έστω δε ο λόγος υμών ναι ναι, ού ού, το δε περισσόν τούτων εκ του πονηρού εστί…» («εγώ, όμως, σας λέω να μην ορκίζεστε καθόλου (…) να λέτε μόνο ναι ή όχι, καθετί πέρα απ’ αυτά προέρχεται από τον πονηρό» (Ματθ. 5, 33 – 37). « Προ πάντων δε, αδελφοί μου, μη ομνύετε μήτε τον ουρανόν, μήτε την γήν, μήτε άλλον τινά όρκον. Ητω δε υμών το ναί, ναί, και το ού, ού, ίνα μη υπό κρίσιν πέσητε» («Προ παντός, αδελφοί μου, να μην ορκίζεσθε ούτε στον ουρανό, ούτε στη γή, ούτε να κάνετε άλλον όρκο. Ας είναι το «ναί» σας πραγματικό ναί, και το «όχι» σας πραγματικό όχι, για να μη βρεθείτε κατηγορούμενοι στη τελική κρίση») (αδελφόθεος Ιάκωβος, Επιστολή 5, 12)

(συνεχ.) Η ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ Ή ΑΛΛΟΥ ΟΡΚΟΥ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΠΛΕΥΡΑ Υπ’ αριθμ. 2601/1998 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ): έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να αρνηθεί να ορκισθεί εκείνος που επικαλείται κώλυμα για λόγους θρησκευτικής συνείδησης. Με την απόφαση αυτή δικαιώθηκε απόφοιτος του τμήματος Θεολογίας του παν/μίου Αθηνών ο οποίος προσέφυγε κατά της πράξεως του προέδρου του τμήματος που επέβαλλε υποχρεωτικά θρησκευτικό όρκο (καθομολόγηση). Ο απόφοιτος αρνήθηκε να ορκισθεί διότι ο όρκος είναι απαράδεκτος για το ορθόδοξο δόγμα το οποίο πρεσβεύει – και το ΣτΕ δεχόμενο τη προσφυγή του, ακύρωσε τη πράξη του προέδρου του τμήματος.