2ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ «ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ»
Κώδικας καλής συμπεριφοράς Κώδικας καλής συμπεριφοράς Α. Στην τάξη Το πρωί έρχομαι έγκαιρα και εκτελώ οποιαδήποτε καθήκοντα μου έχουν ανατεθεί. Παρακολουθώ το μάθημα, χωρίς να ενοχλώ ή να διακόπτω τους συμμαθητές μου. Συνεργάζομαι με τα παιδιά της ομάδας μου. Εκφράζω τις απόψεις μου, ακούω και σέβομαι, ακόμα κι αν διαφωνώ, τις απόψεις των άλλων. Δεν κοροϊδεύω τα λάθη ή τα ελαττώματα των άλλων. Σέβομαι τον εαυτό μου και τους συμμαθητές μου και συμπεριφέρομαι σε όλους με ευγένεια. Αναγνωρίζω πως όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα και είμαστε ίσοι μεταξύ μας.
(συνέχεια) Β. Στην αυλή Στο διάλειμμα βγαίνω στην αυλή. Δε μένω στην τάξη για λόγους ασφάλειας και για να ανανεωθεί ο αέρας της αίθουσας. Λύνω ειρηνικά, ήρεμα, με διάλογο και δημοκρατικά τις διαφορές που έχω με τους συμμαθητές μου. Περιμένω πάντα τη σειρά μου στο κυλικείο, στις βρύσες ή στα παιχνίδια. Δεν βγαίνω έξω από το σχολείο για κανένα λόγο.
(συνέχεια) Γ. Συμπεριφορά προς τους άλλους Χρησιμοποιώ τις λέξεις «ευχαριστώ», «παρακαλώ» και «συγγνώμη» όταν χρειάζεται. Χαιρετώ ευγενικά. Δ. Σωστές συνήθειες Φροντίζω να είμαι καθαρός(-ή). Διατηρώ καθαρά: την αυλή, τις τουαλέτες, την τάξη και το θρανίο μου. Διατηρώ σε καλή κατάσταση τα τετράδιά μου και τα βιβλία μου. Βοηθώ και ενισχύω τις προσπάθειες για τον καλλωπισμό του σχολείου. Βοηθώ και ενισχύω τις προσπάθειες του σχολείου για την προστασία του περιβάλλοντος: ανακύκλωση, εξοικονόμηση ενέργειας, προστασία πρασίνου.
Έτσι θα γίνω ένας υπεύθυνος, σοβαρός και καλός πολίτης. (συνέχεια) Προστατεύω την περιουσία του σχολείου μου. Προσέχω τα μικρότερα παιδιά του σχολείου. Η συμπεριφορά μου είναι άψογη όπου κι αν βρίσκομαι. Ακολουθώ πάντα τους κανονισμούς του σχολείου μου, Έτσι θα γίνω ένας υπεύθυνος, σοβαρός και καλός πολίτης.
Αντιμετώπιση του BULLYING από μαθητές Ψηλά το κεφάλι. Αξιοπρέπεια. Λύσε τη σιωπή. Δεν είσαι μόνος. Σταμάτα να αφήνεις τον εαυτό σου απροστάτευτο. «Όταν δε μπορείς να τους νικήσεις, πήγαινε μαζί τους» είναι ΛΑΘΟΣ. Δεν βρισκόμαστε σε …ρινγκ αγώνων. Είμαστε ίσοι. Απλά διαφορετικοί. Ι’m not scared
Παιδαγωγικά μέτρα αντιμετώπισης μαθητών με μη αποδεκτή συμπεριφορά στο σχολείο Με βάση τους κανονισμούς του Υπουργείου Παιδείας, όταν ένα παιδί παραβιάζει έναν από τους κανόνες του Κώδικα Καλής Συμπεριφοράς, τότε ακολουθείται η πιο κάτω διαδικασία: Συζήτηση με τον καθηγητή για τη συμπεριφορά του παιδιού και προσπάθεια από μέρους του για βελτίωση. Προσωπική παρατήρηση και ειδοποίηση του γονιού/ κηδεμόνα του παιδιού. Παραπομπή στη Διεύθυνση. Παραπομπή του θέματος στο Σύλλογο Διδασκόντων ο οποίος αποφασίζει τα παρακάτω:
(συνέχεια) -αποζημίωση σε περίπτωση ζημιάς -προσφορά κοινωνικής εργασίας στο χώρο του σχολείου -στέρηση συμμετοχής σε ενδοσχολικές δραστηριότητες και αθλοπαιδιές εντός του σχολείου Σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις συστήνεται τριμερής επιτροπή που αποτελείται από τον(την) Διευθυντή (Διευθύντρια), μέλη Συλλόγου Διδασκόντων και τον Ψυχολόγο του σχολείου για εξέταση του θέματος. Ενημέρωση του Συμβούλου, ο οποίος σε συνεργασία με τη Διεύθυνση θα πάρει την τελική απόφαση.
Αφού, λοιπόν, πήραμε υπόψη μας όλα τα παραπάνω: Αρχίζουμε…..
ΠΟΙΟΣ; ΤΙ; ΓΙΑΤΙ; Τα παιδιά της Α΄τάξης στις παρούσες βιωματικές πράξεις, εκπονήσαμε και συμφωνήσαμε να υπογράψουμε το παρακάτω συμβόλαιο: «ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ» με σκοπό να συμβάλουμε κι εμείς στην ομαλή λειτουργία των μαθημάτων.
ΕΙΜΑΣΤΕ: 1. Γεωργακάκη Ιφιγένεια 2. Γιονούζι Ιωάννης 1. Γεωργακάκη Ιφιγένεια 2. Γιονούζι Ιωάννης 3. Δεμεσκής Χρήστος 4. Κλιμπές Σεραφείμ 5. Κουκουφτοπούλου Ευαγγελία-Ραφαηλία 6. Κριτζαλιώτου Αικατερίνη 7. Κωνσταντινόπουλος Παναγιώτης 8. Μαραγκός Παναγιώτης 9. Μέλλιου Αναστασία 10. Μπεκοπούλου Παρασκευή 11. Μπεκτάση Ειρήνη 12. Νάτσου Θωμαή 13. Ντράμαλη Ασιέ 14. Σιώπη Λυδία 15. Σιώπης Παναγιώτης 16. Φαρεδίν- Αδήλ Νατζιέ 17. Χουριέτ Τζεβριέ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Διαμαντοπούλου Αννέτα ΠΕ05 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Διαμαντοπούλου Αννέτα ΠΕ05 Τα παιδιά χωρίστηκαν στις παρακάτω ομάδες: The minions Ιφιγένεια Γεωργακάκη Θωμαή Νάτσου Χρυσοβαλάντω-Ειρήνη Μπεκτάση Ευαγγελία-Ραφαηλία Κουκουφτοπούλου Τα Καρντάσιανς Παναγιώτης Μαραγκός Παρασκευή Μπεκοπούλου Λυδία Σιώπη Χρήστος Δεμεσκής
(συνέχεια) Άγγελοι του Τσάρλυ Τζεβριέ Χουριέτ Νατζιέ Φαρεδίν-Αδήλ Ασιέ Ντράμαλη Αναστασία Μέλιου Κατερίνα Κριτζαλιώτου Τα κλεφτρόνια Ιωάννης Γιονούζι Σεραφείμ Κλιμπές Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος Παναγιώτης Σιώπης
ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΜΑΣ Οι κάτωθι συμβαλλόμενοι, τα παιδιά της Α τάξης και η υπεύθυνη καθηγήτρια, δηλώνουμε υπεύθυνα και προσυπογράφουμε, έχοντας σώας τας …φρένας, ότι αποδεχόμαστε και σεβόμαστε τους κανόνες για την ομαλή λειτουργία της τάξης μας.
Κανόνας 1ος Ο ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ Κανόνας 1ος Ο ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ Ποτέ δεν κάνουμε στον άλλο αυτό που δε θέλουμε να μας κάνουν.
Κανόνας 2ος ΔΕ ΔΙΑΚΟΠΤΩ ΠΟΤΕ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΕΙ ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΙΤΕ ΣΥΜΜΑΘΗΤΗΣ.
Κανόνας 3ος ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ: ΤΗ ΦΥΛΗ, ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ, Κανόνας 3ος ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ: ΤΗ ΦΥΛΗ, ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΗΘΗ ΚΙ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ.
Έχω δικαίωμα να λέω ελεύθερα τη γνώμη μου. Κανόνας 4ος Έχω δικαίωμα να λέω ελεύθερα τη γνώμη μου. Εχω δικαίωμα να λέω ελεύθερα τη γνώμη μου
Δεν έχω δικαίωμα να ασκώ βία στους συμμαθητές μου. Κανόνας 5ος Δεν έχω δικαίωμα να ασκώ βία στους συμμαθητές μου.
Κανόνας 6ος Έχω υποχρέωση να κρατώ την τάξη μου καθαρή. Έχω υποχρέωση να βοηθώ τους συμμαθητές μου στην καθαριότητα. Έχω υποχρέωση να κρατώ την τάξη μου καθαρή.
Κανόνας 7ος Την ωρα του μαθηματος δε ςηκωνομαι απο τη θεςη μου εκτος αν εχω την αδεια του καθηγητη μου.
Κανόνας 8ος Σηκώνω το χέρι μου να ζητήσω την άδεια από τον καθηγητή για να βγω έξω ή για να πω κάτι.
οταν μιλαει ο ςυμμαθητης μου δεν πεταγομαι και δεν τον διακοπτω Κανόνας 9ος οταν μιλαει ο ςυμμαθητης μου δεν πεταγομαι και δεν τον διακοπτω
Δεν αντιμιλάω στον καθηγητή μου. Μιλάω μόνο όταν μου δώσει τον λόγο. Κανόνας 9ος Δεν αντιμιλάω στον καθηγητή μου. Μιλάω μόνο όταν μου δώσει τον λόγο.
Κανόνας 10ος Πρεπει να κανω ηςυχια Οταν μιλαει ο καθηγητης μου για να ακουω τι λεει.
Κανόνας 11ος Δεν έχω δικαίωμα να ρίχνω την ευθύνη σε άλλους για κάτι που έχω κάνει εγώ.
Δεν ζωγραφΙζω και δεν καταςτρΕφω τα θρανια. Κανόνας 12ος Δεν ζωγραφΙζω και δεν καταςτρΕφω τα θρανια.
Δεν πετΑμε χαρτΑκια Η ςκουπιδια μεςα ςτην ταξη. Κανόνας 13ος Δεν πετΑμε χαρτΑκια Η ςκουπιδια μεςα ςτην ταξη.
Δεν εχω δικαιωμα να αποκλειω ατομα απΟ το παιχνιδι. Κανόνας 14ος Δεν εχω δικαιωμα να αποκλειω ατομα απΟ το παιχνιδι.
Δεν τρωω τιποτα ουτε πινω αναψυκτικα την ωρα του μαθηματος. Κανόνας 15ος Δεν τρωω τιποτα ουτε πινω αναψυκτικα την ωρα του μαθηματος.
Δεν εκνευριζω και δεν φτανω τον καθηγητη μου ςτα ακρα. Κανόνας 16ος Δεν εκνευριζω και δεν φτανω τον καθηγητη μου ςτα ακρα.
Όμως και ο καθηγητής μου θα πρέπει… Να μη προστάζει συνέχεια. Να μην απειλεί. Να μη με προσβάλλει μπροστά στους συμμαθητές μου. Να μη με ειρωνεύεται. Να μη με σαρκάζει, να μη με απορρίπτει και να μη με γελοιοποιεί. Να είναι ευγενικός, ψύχραιμος, συγκαταβατικός και συζητήσιμος. Να θυμάται πάντα ότι είμαι ακόμα ΠΑΙΔΙ.
Τέλος… Υπογράφουμε , επικροτούμε το συμβόλαιό μας και εγγυόμαστε την σωστή εφαρμογή του κατά την διάρκεια της σχολικής μας χρονιάς. Αν χρειαστεί θα συνεδριάσουμε και θα προσθέσουμε ομόφωνα καινούργιους κανόνες. Ακολουθούν οι υπογραφές των συμβαλλομένων. Don’t bullying!