Υπερφυσικό και Κοινωνικές Πρακτικές Παρουσίαση: «Το νερό του Καματερού»: Όταν η απελπισία συναντά τον κομπογιαννιτισμό» Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα
«Καρκίνος: Ένα νέο φάρμακο ή νέα απογοήτευση; Ραδιενεργό νερό της Κω» Έμφαση στις έννοιες της μεθοριακότητας του υπερφυσικού
Ιστορικό πλαίσιο εκτός ΝΑΤΟ, ένταξη στην ΕΟΚ, κυπριακή τραγωδία το 1974 περίοδος δύσκολη μετά την 7χρονη δικτατορία.
«Νερού του Καματερού» Αναστάτωση ιατρικής επιστήμης - λαϊκής θεραπευτικής στις ζωές των καρκινοπαθών και των οικογενειών τους αντιφάσεις της ελληνικής κοινωνίας
Τι είναι το νερό του καματερού; υγρό άχρωμο άοσμο διαλύει τους κακοήθεις όγκους
Η διανομή: Αρχικά, με συνωμοτικό τρόπο Στη συνέχεια, δημιουργήθηκαν δημόσια δίκτυα διανομής (γειτονίες, εκκλησίες, πλατείες, γήπεδα)
Τι κάνει όλους αυτούς τους ανθρώπους να συνωστίζονται για ένα μπουκάλι «νερού»; αλλαγή των συνθηκών ζωής ψυχολογική τους ανάγκη για μία διέξοδο
Ελπίδα-«φακελάκι της ελπίδας» Η Kubler- Ross(1969) επισημαίνει την καθοριστική θέση της ελπίδας ως παράγοντα αντίστιξης στην απορρυθμισμένη ζωή των ασθενών και της οικογενείας τους. Η ελπίδα ήταν εκείνη που τους έδινε δύναμη να αντέχουν.
Lorenz και Sullivan - θεωρία του Eliade «διάγνωση- αποχωρισμός» μεθοριακότητα (Turner) επανένταξη
Ποιος ήταν ο Καματερός; Απατεώνας ή σύγχρονος σαμάνος- μάγος; δικηγόρος, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κω, ανακάλυψε «Την Πηγή του Ήλιον», πήγε στην Αθήνα για σπουδές, έπειτα στο εξωτερικό, μελέτησε πυρηνική φυσική, δεν έπαψε να ερευνά το θαυματουργό «νερό», το 1972 ήταν απόλυτα βέβαιος ότι το νερό αυτό θεράπευε τον καρκίνο.
Ιστορική τεκμηρίωση των απόψεων αρχαία μυθολογία το όνομα του νησιού της Κω, ήταν καρκίνος, μύθος της Λερναίας Ύδρας Ηρακλής
Δεν ήταν απατεώνας Ήταν ψυχικά άρρωστος, όσα έπραττε απέρρεαν από τη βαθιά πίστη στην αποστολή του.
Αντιμετώπιση από την πολιτική ατολμία - αντί να διαφωτίσει την κοινή γνώμη πλήττονταν το ελληνικό κύρος αδράνεια του κράτους- ανορθολογική κατάσταση. αναποτελεσματικότητα του κράτους
Η περίπτωση του «νερού του Καματερού» δεν ήταν μοναδική πικραγγουριά αρχές του 21 ου αι. – φραπελιά
Νεωτερικές κοινωνίες, αλλά; ανορθολογικό υπόστρωμα καφετζούδες, χαρτορίχτρες μάγοι και μάγισσες που «λύνουν» προβλήματα ακόμη και μέσω του ραδιοφώνου, του διαδικτύου ή της τηλεόρασης
Ευχαριστώ!
Ερωτήματα: Πιστεύετε ότι υπάρχει «ανορθολογικό» υπόστρωμα στη κοινωνία μας; Αν ναι, πώς το καταλαβαίνετε; Πώς και σε ποιό βαθμό πιστεύετε οτι μπορεί το υπερφυσικό να επηρεάσει τη ζωή των ανθρώπων; Έχετε πιστέψει εσείς ή κάποιος γνωστός σας σε κάποιο «νερό του Καματερού»; Ποιό ήταν αυτό;