Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Ορθές τάσεις λόγω κάμψης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΚΥΜΑΤΑ.
Advertisements

ΤΟΜΕΣ.
Κάμψη ενισχυμένων πλακών (1 από 2)
Αντοχή πλοίου ΙΙ (Θ) Ενότητα 5: Έλεγχος λυγισμού με βάση το πρότυπο UR S11 Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ. Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε. Ανοικτά.
Θερμικές τάσεις σε πλοία
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
Προϋποθέσεις ισχύος της απλής θεωρίας κάμψης (simple beam theory)
Η αντοχή του πλοίου Διαμήκης αντοχή Εγκάρσια αντοχή Τοπική αντοχή.
Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία
Ορισμοί Ελαστικότητα: Η ιδιότητα ενός σώματος να επανέρχεται στην αρχική του μορφή, όταν τα φορτία που προκαλούν την παραμόρφωσή του παύουν να επιδρούν.
ΤΟΜΕΣ.
Στρέψη του πλοίου Στρεπτικές καταπονήσεις αναπτύσσονται σε ένα πλοίο κυρίως: λόγω της πλεύσης σε πλάγιους μετωπικούς ή ακολουθούντες κυματισμούς (quartering.
Διατομή σύνθετης δοκού
ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΣΧΑΡΑΣ ΠΛΑΚΟΔΟΚΩΝ
ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ COURBON
2.6. ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ
Εισαγωγή, Ορισμοί και θέση του προβλήματος (1 από 2)
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ
ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ Υδροστατική είναι το κεφάλαιο της Υδραυλικής που μελετά τους νόμους που διέπουν τα ρευστά όταν βρίσκονται σε ηρεμία.
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Κατασκευή του πλοίου
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Διατμητικές τάσεις
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός πρισματικών φορέων
ΔΙΑΤΜΗΣΗ Εγκάρσια φορτία : Τ(x) στην διατομή (Γενική κάμψη)
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Κάμψη ενισχυμένων πλακών Α. Θεοδουλίδης.
Κατασκευές Οπλισμένου Σκυροδέματος Ι
Ενότητα 6η: ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
Ενότητα 8η: Η ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
Ενότητα 8η: Η ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
5.1 Παραμορφώσεις, Τροπές, Στροφές Το διάνυσμα της μετατόπισης: Θλίψη: Η τροπή ε -1, γιατί δε μπορούμε να κοντύνουμε ένα σώμα περισσότερο από το ίδιο του.
Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Ημερίδα Ευρωκωδίκων EC6 Ε. Βιντζηλαίου, Σχολή Π.Μ./ΕΜΠ.
  ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Γ. Γκοτζαμάνης.
1 Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 10: Γραμμή Φορτώσεως (Ύψος εξάλων) Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ ΠΛΟΙΟΥ. E1E1 E2E2 E3E3 E4E4 E5E5.
ΒΑΡΟΣ – ΑΝΤΩΣΗ - ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ. Κάθε σώμα που βυθίζεται σε υγρό χάνει τόσο από το βάρος του, όσο είναι το βάρος του υγρού που εκτοπίζει. Αρχή του Αρχιμήδους.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Εισαγωγή στις γραμμές επιρροής. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Π.Θ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Διαγράμματα δοκού με τη μέθοδο της ομόλογης αμφιέρειστης. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Απλή αρμονική ταλάντωση Περιοδική κίνηση όπου η δύναμη επαναφοράς είναι ανάλογη της απομάκρυνσης (απομάκρυνση είτε ως γραμμική ή ως γωνιακή μετατόπιση)
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΛΟΙΟΥ Γ. Γκοτζαμάνης Η κατασκευή χαλύβδινων πλοίων καθορίζεται από την λειτουργία του, την ασφάλεια του φορτίου και των ανθρώπων και από τις.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 12: Λόγοι Κύριων Διαστάσεων και Συντελεστές Μορφής Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός.
ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ ΠΛΟΙΟΥ Ευστάθεια καλείται η ιδιότητα του πλοίου, κάτω από την επίδραση μιας εξωτερικής δύναμης, να ανθίσταται να κλίνει καθώς και, αφού κλίνει.
Μηχανικές Ιδιότητες των Υλικών
6° ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΕΕΔΥΠ XANIA, IOYNΙΟΥ 2007 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΥΠΩΝ ΟΛΙΚΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΕΛΤΑ Σ’ ΕΝΑΝ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑ Χ. ΓΙΟΒΑΝΟΥΔΗΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 2 η : Ο ΔΙΚΤΥΩΤΟΣ ΔΙΣΚΟΣ Διάλεξη: Η μέθοδος τομών Ritter – γενικοί τύποι και ειδικές περιπτώσεις δικτυωμάτων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Ειδικά Μαθηματικά Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες-Ορισμοί Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Γ. Γκοτζαμάνης. ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΣΑΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ (ΠΑΡΙΣΑΛΟΙ) ΔΙΑΜΗΚΗ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΑΜΗΚΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα : ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΜΗΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ (εργαστήριο) Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 6 η : ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ Διάλεξη: Ασκήσεις πάνω στην Α.Δ.Ε. για παραμορφώσιμους και δικτυωτούς φορείς. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Συμπληρωματική Πυκνότητα Ελαστικής Ενέργειας Συμπληρωματικό Εξωτερικό Έργο W: Κανονικό έργο Τελικές δυνάμεις Ρ, τελικές ροπές Μ, ολικές μετατοπίσεις δ.
Μηχανική των υλικών Θερμικές τάσεις και παραμορφώσεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Γενικά (1 από 4) Το πλοίο , ως κοίλο σώμα που επιπλέει στην επιφάνεια του νερού , αποτελείται από ένα τμήμα μέσα στο νερό και ένα τμήμα έξω από το νερό.
Μηχανική των υλικών Μεταβολή όγκου λόγω παραμόρφωσης
Ναυπηγια ιι 04/ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΡΑΚΤΩΝ 05/ ΥΔΑΤΟΣΤΕΓΕΙΣ ΘΥΡΕΣ
Ελαστική Γραμμή Παραμόρφωση λόγω κάμψης. Η μέγιστη υποχώρηση ή αλλιώς το μέγιστο βέλος κάμψης εμφανίζεται στο ελεύθερο (δεξιό) άκρο.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ ΠΛΟΙΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Σχεδιασμός Γραμμικών Στοιχείων Ο.Σ. – ακ. έτος
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Έλεγχος λυγισμού βάσει του ΙΑCS UR S11
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα 1 : ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Ορθές τάσεις λόγω κάμψης ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ Ι Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Ορθές τάσεις λόγω κάμψης Α. Θεοδουλίδης

Η αντοχή του πλοίου Διαμήκης αντοχή Εγκάρσια αντοχή Τοπική αντοχή

Ανάλυση του συνθετου εντατικού πεδίου Πρωτεύουσες, δευτερεύουσες και τριτεύουσες τάσεις

Το πλοίο θεωρούμενο ως δοκός – Κατάσταση Hogging

Το πλοίο θεωρούμενο ως δοκός – Κατάσταση Hogging

Το πλοίο θεωρούμενο ως δοκός – Κατάσταση Hogging

Το πλοίο θεωρούμενο ως δοκός – Κατάσταση Hogging

Το πλοίο θεωρούμενο ως δοκός – Κατάσταση Sagging

Το πλοίο θεωρούμενο ως δοκός Φόρτιση = Βάρος - Αντωση Το πλοίο θεωρούμενο ως δοκός Φόρτιση = Βάρος - Αντωση

Το πλοίο θεωρούμενο ως δοκός – Φόρτιση = Βάρος - Αντωση

Το πλοίο θεωρούμενο ως δοκός – Μέση Τομή

Προυποθέσεις ισχύος της απλής θεωρίας κάμψης (simple beam theory) Πρισματική δοκός (ομοιόμορφες τομές / μεγάλο παράλληλο τμήμα) Οι επίπεδες τομές παραμένουν επίπεδες Εγκάρσιες παραμορφώσεις αμελητέες Το υλικό είναι ελαστικό και το μέτρο ελαστικότητας σε εφελκυσμό και θλίψη είναι ίδιο Δεν υπάρχει αλληλεπίδραση των διατμητικών τάσεων/παραμορφώσεων με τις καμπτικές

Βασικές εξισώσεις απλής θεωρίας κάμψης Όπου q = φορτίο ανά τρέχον μέτρο Q = διατμητική δύναμη Μ = καμπτική ροπή w = βέλος κάμψης Ι = ροπή αδράνειας της διατομής SM = ροπή αντίστασης της διατομής Ε = μέτρο ελαστικότητας

Υπολογισμός της θέσης του ουδέτερου άξονα ή στην περίπτωση διατομής με ένα υλικό:

Βασικές υποθέσεις στη θεώρηση της διαμήκους αντοχής πλοίου Ακίνητο σκάφος σε κατακόρυφη θέση Οι μόνες εξωτερικές αντιδράσεις από το νερό είναι οι κατακόρυφες δυνάμεις άντωσης b(x) Συμμετρία ως προς το διάμηκες κατακόρυφο επίπεδο Το σκάφος συμπεριφέρεται σαν μια απλή δοκός με βάρος ανά μονάδα μήκους w(x)

Σύμβαση προσήμου – Βασικές εξισώσεις ισορροπίας στοιχειώδους μήκους q

Φόρτιση του πλοίου ως δοκού

Φόρτιση του πλοίου ως δοκού Το εμβαδό κάτω από την καμπύλη άντωσης πρέπει να είναι ίσο με το εμβαδό κάτω από την καμπύλη βάρους Τα κέντρα βάρους των εμβαδών αυτών πρέπει να βρίσκονται στην ίδια κατακόρυφο

Υπολογισμός της καμπύλης βάρους Κατηγορίες βαρών Lightship weight (hull structure, machinery, furnishings, etc.) Variable weight (cargo, fuel & lube, water, stores, etc.) Κατανομή βαρών Πίνακας βαρών: για κάθε βάρος περιλαμβάνονται Συνολικό βάρος Θέση κέντρου βάρους (vcg, tcg, and lcg) Διαμήκης έκταση Μέθοδοι κατανομής βαρών κατά το διάμηκες Συγκεντρωμένα φορτία (machinery, transverse bulkheads, etc.) Κατανεμημένα φορτία(hull structure, cargo, fuel, etc.) Ομοιόμορφη κατανομή (παράλληλο τμήμα) Τραπεζοειδής κατανομή (εκτός παραλλήλου τμήματος)

Τραπεζοειδής κατανομή Για την εφαρμογή της απαιτείται: Το συνολικό βάρος W και η διαμήκης θέση lcg του κέντρου βάρους, ή Το βάρος ανά τρέχον μέτρο στην αρχή και το τέλος Για την μετατροπή από την μία στην άλλη μέθοδο ισχύουν τα ακόλουθα: FP Xg x wa g wf Note: lcg must be within center 1/3 of trapezoid Xf l/2 l Xa

Καταπόνηση σε κύμα Μορφή κύματος: Μήκος κύματος: Ύψος κύματος:

Καμπύλες διατμητικών δυνάμεων και καμπτικών ροπών Διατμητική δύναμη Καμπτική ροπή

Καμπύλες διατμητικών δυνάμεων και καμπτικών ροπών Θα πρέπει να ισχύουν τα ακόλουθα: Στα σημεία μηδενισμού του κατανεμημένου φορτίου η διατμητική δύναμη παρουσιάζει ακρότατο και η καμπτική ροπή σημείο καμπής. Στα σημεία μηδενισμού της διατμητικής δύναμης η καμπτική ροπή παρουσιάζει ακρότατο. Στα σημεία που έχουμε μέγιστα στο φορτίο εμφανίζεται σημείο καμπής στη διατμητική δύναμη

Καμπύλες διατμητικών δυνάμεων και καμπτικών ροπών Οι καμπύλες Q και Μ πρέπει να μηδενίζονται στα άκρα του πλοίου. Αν αυτό δε συμβαίνει υπάρχουν δύο δυνατές αιτίες: Λάθη λόγω των αριθμητικών προσεγγίσεων Δεν είναι σωστή η καμπύλη q(x) (το βάρος δεν ισορροπεί την άντωση) Στη δεύτερη περίπτωση γίνεται διόρθωση στο βυθισμα και τη διαγωγή:

Καμπύλες διατμητικών δυνάμεων και καμπτικών ροπών Όπου: QFE και MFE οι τιμές των Q και M στο πρωραίο άκρο, ΑWL και IWL η επιφάνεια και η ροπή αδράνειας της ισάλου r η απόσταση του κέντρου πλευστότητος από το πρωραίο άκρο ρg το ειδικό βάρος του νερού

Καμπύλες διατμητικών δυνάμεων και καμπτικών ροπών Οταν QFE < 0.03 Qmax και ΜFE < 0.06 Μmax αρκεί απλή αριθμητική διόρθωση με κατανομή του τελικού λάθους σε ολόκληρη την καμπύλη με τη βοήθεια των σχέσεων:

Καμπύλες διατμητικών δυνάμεων και καμπτικών ροπών Για τον αριθμητικό υπολογισμό των συναρτήσεων Q(x), M(x) χρησιμοποιείται η ανάπτυξη τους κατά Taylor οπότε και προκύπτει:

Υπολογισμός ορθών τάσεων λόγω κάμψης Από την απλή θεωρία της κάμψης προκύπτει ότι η ορθή τάση λόγω κάμψης δίνεται από τη σχέση: Εφόσον η τάση λόγω κάμψης αυξάνεται γραμμικά με την απόσταση από τον ουδέτερο άξονα, οι μέγιστες τιμές εμφανίζονται στον πυθμένα και το κατάστρωμα

Υπολογισμός ροπής αντίστασης Τα ακόλουθα κατασκευαστικά στοιχεία συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της ροπής αντίστασης: Ελασμα καταστρωμάτων Πλευρικά ελάσματα και εσωτερικός πυθμένας Διαμήκεις φρακτές και σταθμίδες Διαμήκη ενισχυτικά Ορισμένα από τα ανωτέρω στοιχεία μπορεί να μην ληφθουν υπ’ όψη αναλόγως του μήκους τους, της στήριξής τους και της ακαμψίας τους.

Υπολογισμός ροπής αντίστασης

Υπολογισμός ροπής αντίστασης Οριζόντια ή κατακόρυφα επίπεδα ελάσματα πάχους t: Κεκλιμένα επίπεδα ελάσματα : Καμπύλα ελάσματα σε σχήμα τεταρτοκυκλίου: Hughes Fig. 3.15 Table 3.5

Υπολογισμός ροπής αντίστασης Η ροπή αδράνειας I μιας τομής υπολογίζεται ως ακολούθως: Καταγράφουμε σε πινακοποιημένη μορφή εκείνα τα στοιχεία τα οποία θεωρούμε ότι συμμετέχουν στη διαμήκη αντοχή με τις διαστάσεις τους (scantlings) Υπολογίζουμε το εμβαδό κάθε στοιχείου (a) Υπολογίζουμε την απόσταση κάθε στοιχείου από την βασική γραμμή (h) Υπολογίζουμε την πρώτη ροπή επιφανείας κάθε στοιχείου ως προς τη βασική γραμμή (ah) Υπολογίζουμε τη ροπή αδράνειας (δεύτερη ροπή επιφάνειας) κάθε στοιχείου ως προς τη βασική γραμμή (ah2) Υπολογίζουμε τη ροπή αδράνειας κάθε στοιχείου ως προς τον ίδιο ουδέτερο άξονα (i)

Υπολογισμός ροπής αντίστασης Η ροπή αδράνειας I μιας τομής υπολογίζεται ως ακολούθως: Υπολογίζουμε την απόσταση του ουδέτερου άξονα από τη βασική γραμμή Υπολογίζουμε τη ροπή αδράνειας της διατομής ως προς τη βασική γραμμή Υπολογίζουμε τη ροπή αδράνειας της διατομής ως προς τον ουδέτερο άξονα Υπολογίζουμε τη ροπή αντίστασης της διατομής ως προς το κατάστρωμα και ως προς τον πυθμένα

Υπολογισμός ροπής αντίστασης Hughes Fig. 3.15 Table 3.5