I.Q. & E.I. – ΝΟΗΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ – – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ –

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Howard Gardner Η ανθρώπινη ευφυΐα δεν έχει μία και μοναδική μορφή αλλά εννέα μορφές ευφυΐας.
Advertisements

Μουσείο - Σχολείο Τι ακριβώς είναι μάθηση; Μάθηση είναι:
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Οι απόψεις των υπευθύνων των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη» Ιφιγένεια.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Συναισθηματικη αγωγη.
Διάλεξη 4η Νοητική Υστέρηση
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
PIAGET AND Kohlberg ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
KOHLBERG ( )  Στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στη θεωρία της γνωστικής ανάπτυξης Piaget για να εξηγήσει την ηθική ανάπτυξη  Η ηθική λογική (reasoning)
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
  Εργογραφία: Η βραδινή ώρα ενός μοναχικού περιπατητή  Λεονάρδος και Γερτρούδη  Πώς η Γερτρούδη μεγαλώνει τα παιδιά της  Κύκνειον Άσμα.
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Μετασχηματική ηγεσία Σεπτέμβριος 2011 Σεμινάριο Διευθυντών.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Οι πεποιθήσεις για τη νοημοσύνη και τη σχέση της με τη σχολική επίδοση.
Οι μέθοδοι και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στη ΘΚ Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και.
Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 11: Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής,
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Μουντάκης Κώστας Ομ. Καθηγητής Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου Πρώην σύμβουλος του Παιδ. Ινστιτούτου ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ.
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Μεταβλητές με φυσική υπόσταση και κατασκευασμένες
Εισηγητής: Ερρίκος Βασιλικός
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Howard Gardner Η ανθρώπινη ευφυΐα δεν έχει μία και μοναδική μορφή αλλά εννέα μορφές ευφυΐας.
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Νοημοσύνη: Μέτρηση των Νοητικών Επιδόσεων
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ.
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ GARDNER ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

I.Q. & E.I. – ΝΟΗΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ – – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ – Γιώργος Πιπερόπουλος Dr Κοινωνιολογίας – Ψυχολογίας Καθηγητής & τεως Πρόεδρος Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Θεσσαλονίκη

Στοιχεία Νοημοσύνης Διανόηση – Ψυχική διεργασία Μάθηση – Πρόσληψη πληροφοριών, Εκμάθηση νέων συμπεριφορών Συγκέντρωση – Προσήλωση Προσαρμογή – Σε νέες άγνωστες καταστάσεις και συνθέσεις γνωστών δεδομένων Αφηρημένη Σκέψη – Σύμβολα και έννοιες

Παράγοντες Επίδρασης Βιολογικοί (κληρονομικότητα) Κοινωνικοί (περιβάλλον) Πολιτισμικοί (κουλτούρα) Ο κρίσιμος ρόλος της μάθησης/ Παιδεία Ο όρος IQ κατέληξε να είναι συνώνυμος με την ευφυΐα

Τεστ Ευφυΐας Ο William Stern μελέτησε ατομικές διαφορές στο τέλος του 19ου αιώνα. Ο Alfred Binet το 1897 άρχισε μετρήσεις νοημοσύνης με παιδιά «χαμηλών ικανοτήτων» στα σχολεία του Παρισιού. 1905 παρουσιάζεται το πρώτο Alfred Binet τεστ νοημοσύνης Το τεστ αναθεωρείται το 1908 και μεταφράζεται στα αγγλικά από τον Henry Goddard.

Ο Lewis Terman του Πανεπιστημίου Stanford επεκτείνει το τεστ νοημοσύνης και το αναθεωρεί για να περιλάβει τέσσερις τύπους ικανότητας (1916/Stanford-Binet): 1. Λεκτική (verbal reasoning) 2. Ποσοτική (quantitative reasoning) 3. Αφαιρετική (abstract/ visual reasoning) 4. Βραχύχρονη μνήμη (short-term memory)

Το 1911 ο William Stern εισάγει την έννοια του σημερινού «δείκτη νοημοσύνης» (IQ) ως κλάσμα IQ=MA/CA X 100 IQ=ΠΗ/ΧΗ χ 100 Ένα παιδί με πνευματική ηλικία (ΠΗ) 10 ετών και χρονολογική ηλικία (ΧΗ) 10 ετών έχει ΙQ = 100 Ένα παιδί με πνευματική ηλικία (ΠΗ) 10 ετών και χρονολογική ηλικία (ΧΗ) 8 ετών έχει IQ = 125 Ένα παιδί με πνευματική ηλικία (ΠΗ) 8 ετών και χρονολογική ηλικία (ΧΗ) 10 ετών έχει IQ = 80

Wechsler Adult Intelligence Scale 1939 ο ψυχίατρος David Wechsler εισάγει το ομώνυμο τεστ νοημοσύνης για ενήλικες (WAIS - 17 ετών και άνω) Wechsler Adult Intelligence Scale Μερικά χρόνια αργότερα δημιουργεί και το ομώνυμο τεστ νοημοσύνης για παιδιά (WISC –από προσχολική ηλικία) Wechsler Intelligence Scale for Children

Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης Howard Gardner (α) Γλωσσική Νοημοσύνη (Συγγραφείς, Ποιητές, Γλωσσολόγοι) Μαθηματική - λογική νοημοσύνη (Μαθηματικοί, Φιλόσοφοι, Επιστήμονες) Μουσική Νοημοσύνη (Συνθέτες, Μαέστροι, Μουσικοί) Χωροταξική Νοημοσύνη (Αρχιτέκτονες, Ζωγράφοι, Γλύπτες)

Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης Howard Gardner (β) 5. Σωματικό-κιναισθητική Νοημοσύνη (Χορευτές, Αθλητές, Ηθοποιοί) 6.Διαπροσωπική Νοημοσύνη (Ψυχίατροι, Πολιτικοί, Θρησκευτικοί Ηγέτες) 7. Ενδοπροσωπική Νοημοσύνη (Γνώση Εαυτού) 8. Νατουραλιστική Νοημοσύνη (Βιολόγοι, Ασχολούνται με τη Φύση)

Ηγεσία, Νοημοσύνη, Συναίσθημα

What is Emotional Intelligence?

Αριστοτέλης: Ηθικά Νικομάχεια «Ο καθένας μας μπορεί να αισθανθεί θυμό – αυτό είναι εύκολο… Αλλά να θυμώσεις με το πρόσωπο που πρέπει, στο βαθμό που πρέπει, τη στιγμή που πρέπει, για τον λόγο που πρέπει, με το σωστό τρόπο – δεν είναι εύκολο.»

Σκέψου… Τι… Μου αρέσει Δεν μου αρέσει Αποφεύγω Με προσελκύει Φιλοδοξώ να κάνω Πώς χειρίζομαι… Το θυμό Την απογοήτευση Την απώθηση Την κριτική Την εκμετάλλευση Την επιτυχία Την χαρά Τι σε υποκινεί? Τι σε σταματά?

Συναισθηματική Νοημοσύνη (P. Salovey) Γνώση των συναισθημάτων μας (Self-awareness) Έλεγχος των συναισθημάτων (Self-regulation) Εξεύρεση προσωπικών κινήτρων (Self-motivation) Αναγνώριση συναισθημάτων άλλων (Empathy-Ενσυναίσθηση) Χειρισμός σχέσεων (People Skills)

Συναισθηματική νοημοσύνη Αντίληψη συναισθημάτων (Ικανότητα αντίληψης συναισθηματικών καταστάσεων στον εαυτό μου και σε άλλους, σε αντικείμενα, έργα τέχνης και άλλα ερεθίσματα) Διαχείριση σκέψης (Ικανότητα παραγωγής, χρήσης και αντίληψης συναισθημάτων απαραίτητων για να προχωρήσουμε σε άλλες γνωστικές διαδικασίες) Κατανόηση συναισθημάτων (Ικανότητα κατανόησης της γένεσης συναισθημάτων και της διαδικασίας της προόδου και μεταφοράς τους σε άλλες σχέσεις) Διαχείριση συναισθημάτων (Ικανότητα αποδοχής συναισθημάτων στον εαυτό μου και άλλους με στόχο την επιτυχία αυτογνωσίας και ωρίμανσης)

Κοινωνικές Δεξιότητες «Ικανότητα να προκαλεί κανείς στους άλλους τις αντιδράσεις που θέλει» Επιρροή: Άσκηση αποτελεσματικών μεθόδων πειθούς. Επικοινωνία: Έκφραση σαφών και πειστικών μηνυμάτων. Ηγεσία: Έμπνευση και καθοδήγηση ομάδων και ανθρώπων.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας Εδώ …τελειώσαμε! Ευχαριστώ για την προσοχή σας