ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Κατασκευή του πλοίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΣΤΟΧΙΑΣ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ
Advertisements

Παραδείγματα Εφαρμογής ανελαστικών μεθόδων (με βάση τον ΚΑΝΕΠΕ)
Εργασίες ατομικές ή ανά δύο Προθεσμία 8/1/2013
Πολιτικός Μηχανικός, Δρ Παν. Πατρών
Αντισεισμική Προστασία Γεφυρών (ΑΣΠροΓε) Διονύσιος Μπισκίνης Παν/μιο Πάτρας Διονύσιος Μπισκίνης Παν/μιο Πάτρας Ποσοτική έκφραση των παραμέτρων αντοχής.
Κάμψη ενισχυμένων πλακών (1 από 2)
Αντοχή πλοίου ΙΙ (Θ) Ενότητα 5: Έλεγχος λυγισμού με βάση το πρότυπο UR S11 Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ. Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε. Ανοικτά.
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
Εμφυτεύματα και υλικά οστεοσύνθεσης των καταγμάτων
Προϋποθέσεις ισχύος της απλής θεωρίας κάμψης (simple beam theory)
ΜΙΧΑΗΛ Ν. ΠΙΖΑΝΙΑΣ. ΜΙΧΑΗΛ Ν. ΠΙΖΑΝΙΑΣ ΜΙΧΑΗΛ Ν. ΠΙΖΑΝΙΑΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο Χαρακτηριστικά Υλικών
Η αντοχή του πλοίου Διαμήκης αντοχή Εγκάρσια αντοχή Τοπική αντοχή.
Ιδιαιτερότητες Πλοίων από κατασκευαστική άποψη
Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία
Ορισμοί Ελαστικότητα: Η ιδιότητα ενός σώματος να επανέρχεται στην αρχική του μορφή, όταν τα φορτία που προκαλούν την παραμόρφωσή του παύουν να επιδρούν.
ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΣΧΑΡΑΣ ΠΛΑΚΟΔΟΚΩΝ
ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ - ΒΑΘΡΩΝ
Εισαγωγή, Ορισμοί και θέση του προβλήματος (1 από 2)
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ
Ιδιαιτερότητες Πλοίων από κατασκευαστική άποψη
Επανάληψη Προηγούμενου Μαθήματος
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Διατμητικές τάσεις
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός πρισματικών φορέων
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ Ι Εισαγωγή
Θεωρία Πλοίου ΙΙ Διδάσκων: Α. Θεοδουλίδης Τμήμα Ναυπηγικής TEI-A
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Ορθές τάσεις λόγω κάμψης
ΔΙΑΤΜΗΣΗ Εγκάρσια φορτία : Τ(x) στην διατομή (Γενική κάμψη)
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Κάμψη ενισχυμένων πλακών Α. Θεοδουλίδης.
Κατασκευές Οπλισμένου Σκυροδέματος Ι
Ενότητα 6η: ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΟΥΛΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Ημερίδα Ευρωκωδίκων EC6 Ε. Βιντζηλαίου, Σχολή Π.Μ./ΕΜΠ.
  ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΛΟΙΟΥ Γ. Γκοτζαμάνης Η κατασκευή χαλύβδινων πλοίων καθορίζεται από την λειτουργία του, την ασφάλεια του φορτίου και των ανθρώπων και από τις.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Γ. Γκοτζαμάνης. Τα βασικά στοιχεία ενός προγράμματος διατήρησης και συντήρησης του σκάφους Η κατανόηση των αιτιών της φθοράς στο θαλάσσιο περιβάλλον Η.
Μηχανικές Ιδιότητες των Υλικών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Γ. Γκοτζαμάνης. ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΣΑΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ (ΠΑΡΙΣΑΛΟΙ) ΔΙΑΜΗΚΗ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΑΜΗΚΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Ιωάννου Αντ. Χρύσα Πολιτικός Μηχανικός MSc Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Βασικές.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα : ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
ΚΑΡΑΛΑΚΗ-ΚΥΡΙΑΖΗ 13/11/2016 ΤΙΤΛΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ: ΚΟΥΦΩΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑ: Δ΄2 ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:04/06/10 ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΚΩΝ.ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΡΑΛΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ ΚΥΡΙΑΖΗ.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΔΑΦΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ.
ΝΑΥΠΗΓΙΑ ΙΙ 01/ ΣΤΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
Μηχανική των υλικών Θερμικές τάσεις και παραμορφώσεις
Μηχανική των υλικών Εισαγωγή στις τάσεις και παραμορφώσεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Ναυπηγια ιι 04/ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΡΑΚΤΩΝ 05/ ΥΔΑΤΟΣΤΕΓΕΙΣ ΘΥΡΕΣ
Μακροσκοπική εξέταση των υλικών
Μηχανική Συμπεριφορά Εδαφών
Ελαστική Γραμμή Παραμόρφωση λόγω κάμψης. Η μέγιστη υποχώρηση ή αλλιώς το μέγιστο βέλος κάμψης εμφανίζεται στο ελεύθερο (δεξιό) άκρο.
ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Πρόβλημα Μέθοδος αντιμετώπισης
ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΑΛΟΥΜΙΝΑΤΟΙ.
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΑΛΟΥΜΙΝΑΤΟΙ.
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Έλεγχος λυγισμού βάσει του ΙΑCS UR S11
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΜΕ ΔΙΑΜΗΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΚΥΤΟΥΣ
Η μέθοδος των πεπερασμένων στοιχείων
Βασικές έννοιες της Μηχανικής
Βασικές αρχές δομικής σχεδίασης πλοίου
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα 1 : ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Κατασκευή του πλοίου Α. Θεοδουλίδης

Ιδιαιτερότητες Πλοίων από κατασκευαστική άποψη Τα πλοία, ως κατασκευές παρουσιάζουν τις ακόλουθες ιδιαιτερότητες σε σχέση με άλλα ανθρώπινες κατασκευές: Ειναι σύνθετες κελυφοειδείς μεταλλικές κατασκευές Έχουν μεγάλο μέγεθος (είναι οι μεγαλύτερες κινούμενες κατασκευές) Λειτουργούν σε ένα έντονα στοχαστικό περιβάλλον (στοχαστικές φορτίσεις) Υφίστανται μεγάλες φθορές λόγω του διαβρωτικού περιβάλλοντος στο οποίο λειτουργούν

Χρηισιμοποιούμενα υλικά για την κατασκευή της γάστρας Κοινός ναυπηγικός χάλυβας Χάλυβες υψηλής αντοχής Ειδικά κράματα αλουμινίου Άλλα υλικά

Μηχανικές ιδιότητες και τυπική συμπεριφορά μεταλλικών κραμάτων Α: Οριο γραμμικότητας, Β: Όριο διαρροής, C: Όριο αντοχής, D: Σημείο Αστοχίας

Μηχανικές ιδιότητες και τυπική συμπεριφορά μεταλλικών κραμάτων Πλαστική περιοχή Ελαστική περιοχή

Μηχανικές ιδιότητες και τυπική συμπεριφορά μεταλλικών κραμάτων σ = ορθή τάση, ε = γραμμική παραμόρφωση, Ε = μέτρο ελαστικότητας

Μηχανικές ιδιότητες και τυπική συμπεριφορά μεταλλικών κραμάτων ν = λόγος Poisson

Μηχανικές ιδιότητες και τυπική συμπεριφορά μεταλλικών κραμάτων τ = διατμητική τάση, γ = γωνιακή παραμόρφωση, G = μέτρο διάτμησης

Αβεβαιότητες κατά το σχεδιασμό Μοντελοποίηση/ιδεατοποίηση της κατασκευής Ανομοιομορφία των χρησιμοποιούμενων υλικών Ανθρώπινη δεξιοτεχνία (workmanship)

Είδη αστοχίας Οι ναυπηγικές κατασκευές συνήθως αστοχούν: Λόγω διαρροής Λόγω λυγισμού Λόγω κοπώσεως Λόγω ψαθυρής θραύσης

Κριτήρια αστοχίας – Όλκιμα υλικά Κριτήριο μέγιστης τάσης (Tresca): Κριτήριο Von Mises:

Κριτήρια αστοχίας – Ψαθυρά υλικά Κριτήριο μέγιστης ορθής τάσης: Κριτήριο Mohr:

Είδη αστοχίας Λυγισμός πλευρικού ελάσματος

Είδη αστοχίας Λυγισμός λόγω διάτμησης στην περιοχή της πλώρης (Καρύδης, 2002)

Είδη αστοχίας Αστοχία ελάσματος πυθμένα στην περιοχή εγκάρσιας φρακτής Αποκόλληση πλευρικού ελάσματος (Καρύδης, 2002)

Είδη αστοχίας Αυξημένη διάβρωση (Καρύδης, 2002)

Σημαντικώτεροι τύποι πλοίων Μέση τομή πλοίου γενικού φορτίου (General Cargo)

Σημαντικώτεροι τύποι πλοίων Μέση τομή πλοίου μεταφοράς φορτίου χύδην (Bulk Carrier)

Σημαντικώτεροι τύποι πλοίων Μέση τομή πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (Container ship)

Σημαντικώτεροι τύποι πλοίων Μέση τομή πλοίου μεταφοράς οχημάτων (Ro-ro ship)

Σημαντικώτεροι τύποι πλοίων Μέση τομή ταχύπλοου πλοίου (High Speed Craft)

Διάμηκες και εγκάρσιο σύστημα ναυπήγησης Η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των νομέων καθορίζεται από τους Νηογνώμονες, και για τα δύο συστήματα ναυπήγησης. Συχνά επιλέγεται συνδυασμός εγκαρσίου και διαμήκους συστήματος Το διάμηκες εξασφαλίζει μεγαλύτερη αντοχή σε διαμήκη καμπτική ροπή και λυγισμό.

Κατασκευή διπυθμένου

Κατασκευή διπυθμένου

Κατασκευή διπυθμένου

Κατασκευή διπυθμένου

Κατασκευή απλού πυθμένα

Κατασκευή απλού πυθμένα

Κατασκευή απλού πυθμένα

Κατασκευή πλώρης

Κατασκευή πλώρης

Κατασκευή πλώρης

Κατασκευή πρύμνης

Συνηθέστεροι τύποι ενισχυτικών

Ευθυγράμμηση και συνέχεια ενισχυτικών

Ευθυγράμμηση και συνέχεια ενισχυτικών

Ευθυγράμμηση και συνέχεια ενισχυτικών

Ευθυγράμμηση και συνέχεια ενισχυτικών

Hard Spots Hard spots είναι σημεία στα οποία η καμπύλη παραμόρφωσης αλλάζει απότομα λόγω αυξημένης ακαμψίας. Τα σημεία αυτά πρέπει να αποφεύγοται γιατί αποτελούν ενδεχόμενα σημεία έναρξης ρωγμών.

Συγκέντρωση τάσεων Σημεία συγκέντρωσης τάσεων συνήθως εμφανίζονται συνήθως στα ανοίγματα, όταν δεν έχουν γίνει οι κατάλληλες στρογγυλοποιήσεις

Ενίσχυση ανοιγμάτων

Crack arrestors

Βιβλιογραφία “Principles of Naval Architecture”, SNAME D.J. Eyres, “Ship Construction”, Butterworth-Heinemann, 5th Ed., 2001 W. C. Young, R.G. Budynas, “Roark’s Formulas for Stress and Strain”, Mac Graw Hill, 2002. Π.Α. Καρύδης, “ Η Μεταλλική Κατασκευή του Πλοίου – Θέματα τοπικής Αντοχής”, 2000. Π.Α. Καρύδης, “ Επιθεώρηση, συντήρηση και επισκευή της μεταλλικής κατασκευής του πλοίου”, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις ΕΜΠ, 2002 Yong Bai, “Marine structural design”, Elsevier, 2003 E. Tupper, “Introduction to Naval Architecture”, Butterworth-Heinemann, 3rd Ed., 2002