ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
Τεχνικές Προγραμματισμού με την JavaScript Στυλιάδης Κων/νος Φλώρινα, Οκτώβριος 2004.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εισαγωγή στους Η/Υ Πίνακες.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
ΤΕΛΕΣΤΕΣ - ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 4.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΤΥΠΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 3.
ΤΕΛΕΣΤΕΣ II ΜΑΘΗΜΑ 5.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Microsoft Excel 4.4 Τύποι και Συναρτήσεις
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Δηλαδή οι σημαντικοί δεν ασχολούνται με μικροπράγματα.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
Διαφάνειες παρουσίασης #2
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου
Γλώσσα Προγραμματισμού MicroWorlds Pro
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
Γλώσσες προγραμματισμού Ένας αλγόριθμος όταν περιγραφεί με μια μορφή που τη δέχεται ένας υπολογιστής, λέγεται πρόγραμμα (prοgram, prοgramme)
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Εισαγωγή στην Python.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Τύποι Μεταβλητών.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
Οι διάφορες εκδοχές της
Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος
Η Γλώσσα Pascal Υποπρογράμματα
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
3.2 Μεταβλητές και τύποι δεδομένων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Υπολογιστικά Φύλλα Περιεχόμενο κελιού - Πράξεις
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ενιαίου Λυκείου Διδάσκων: Τσιωτάκης Παναγιώτης

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον2  Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ  Τύποι δεδομένων  Σταθερές  Μεταβλητές  Αριθμητικοί τελεστές  Συναρτήσεις  Αριθμητικές εκφράσεις  Εντολή εκχώρησης  Εντολές εισόδου – εξόδου  Δομή προγράμματος Κεφάλαιο 7 : Βασικά στοιχεία προγραμματισμού

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον3 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον4  Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ  Τύποι δεδομένων  Σταθερές  Μεταβλητές  Αριθμητικοί τελεστές  Συναρτήσεις  Αριθμητικές εκφράσεις  Εντολή εκχώρησης  Εντολές εισόδου – εξόδου  Δομή προγράμματος Κεφάλαιο 7 : Βασικά στοιχεία προγραμματισμού

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον5 Τύποι δεδομένων  Ακέραιος τύπος. Όπως στα μαθηματικά. Οι ακέραιοι μπορούν να είναι θετικοί, αρνητικοί ή μηδέν  Πραγματικός τύπος. Όπως στα μαθηματικά. Οι αριθμοί , , , 0.45 είναι πραγματικοί αριθμοί  Λογικός. Αυτός ο τύπος δέχεται μόνο δύο τιμές ΑΛΗΘΗΣ και ΨΕΥΔΗΣ. Οι τιμές αντιπροσωπεύουν αληθείς ή ψευδείς συνθήκες

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον6 Τύποι δεδομένων  Χαρακτήρας. Ο τύπος αυτός αναφέρεται τόσο σε έναν οποιδήποτε χαρακτήρα ή σειρά χαρακτήρων  Παραδείγματα χαρακτήρων είναι ‘Κ’, ‘Κώστας’, ‘σήμερα είναι Τετάρτη’, ‘Τα πολλαπλάσια του 15 είναι’  Οι χαρακτήρες πρέπει υποχρεωτικά να βρίσκονται μέσα σε απλά ή διπλά εισαγωγικά  Τα δεδομένα αυτού του τύπου, επειδή περιέχουν τόσο αλφαβητικούς όσο και αριθμητικούς χαρακτήρες, ονομάζονται συχνά αλφαριθμητικά

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον7 Τύποι δεδομένων  Στην πραγματικότητα τα δεδομένα καταχωρούνται στη μνήμη του υπολογιστή καταλαμβάνοντας συγκεκριμένο αριθμό θέσεων (bytes)  Ανάλογα με τον τύπο του δεδομένου και το διατιθέμενο αριθμό bytes ποικίλει και το εύρος τιμών που μπορούν να λάβουν  Έτσι στον υπολογιστή διαθέτουμε ένα υποσύνολο ακεραίων ή πραγματικών αριθμών. Συνήθεις τύποι δεδομένων στις διάφορες γλώσσες προγραμματισμού είναι ο ακέραιος (integer) σε 1, 2 ή 4 bytes και ο πραγματικός (real) σε 4 ή 8 bytes

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον8  Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ  Τύποι δεδομένων  Σταθερές  Μεταβλητές  Αριθμητικοί τελεστές  Συναρτήσεις  Αριθμητικές εκφράσεις  Εντολή εκχώρησης  Εντολές εισόδου – εξόδου  Δομή προγράμματος Κεφάλαιο 7 : Βασικά στοιχεία προγραμματισμού

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον9 Σταθερές

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον10 Ονόματα  Τα ονόματα αυτά μπορούν να αποτελούνται από γράμματα πεζά ή κεφαλαία του ελληνικού ή του λατινικού αλφαβήτου (Α-Ω, Α-Ζ), ψηφία (0-9) καθώς και τον χαρακτήρα κάτω παύλα (underscore) (_), ενώ πρέπει υποχρεωτικά να αρχίζουν με γράμμα  Μερικές λέξεις χρησιμοποιούνται από την ίδια τη ΓΛΩΣΣΑ για συγκεκριμένους λόγους, π.χ. οι λέξεις ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΑΚΕΡΑΙΟΣ, ΑΝ κ.λπ, αυτές οι λέξεις δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ονόματα. Οι λέξεις αυτές αποκαλούνται δεσμευμένες

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον11 Ονόματα  Παραδείγματα ονομάτων που είναι αποδεκτά από τη ΓΛΩΣΣΑ είναι: Α, Όνομα, Τιμή, Τυπική_Απόκλιση, Α100, ΦΠΑ, μέγιστο, Υπολογισμός_Ταχύτητας  Παραδείγματα ονομάτων που δεν είναι αποδεκτά είναι: 100Α, Μέση Τιμή, Κόστος$

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον12  Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ  Τύποι δεδομένων  Σταθερές  Μεταβλητές  Αριθμητικοί τελεστές  Συναρτήσεις  Αριθμητικές εκφράσεις  Εντολή εκχώρησης  Εντολές εισόδου – εξόδου  Δομή προγράμματος Κεφάλαιο 7 : Βασικά στοιχεία προγραμματισμού

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον13 Μεταβλητές  Μια μεταβλητή λοιπόν, παριστάνει μία ποσότητα που η τιμή της μπορεί να μεταβάλλεται  Οι μεταβλητές αντιστοιχούνται από το μεταγλωττιστή σε συγκεκριμένες θέσεις μνήμης  Η τιμή της μεταβλητής είναι η τιμή που βρίσκεται στην αντίστοιχη θέση μνήμης και όπως αναφέρθηκε μπορεί να μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης του προγράμματος  Μπορούμε να παρομοιάσουμε τη μεταβλητή σαν ένα γραμματοκιβώτιο, το όνομα της μεταβλητής και ως περιεχόμενο εσωτερικά, την τιμή που έχει εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή η μεταβλητή

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον14 Μεταβλητές  Το όνομα κάθε μεταβλητής, ακολουθεί τους κανόνες δημιουργίας ονομάτων, δηλαδή αποτελείται από γράμματα, ψηφία καθώς και τον χαρακτήρα _, ενώ το όνομα κάθε μεταβλητής είναι μοναδικό για κάθε πρόγραμμα

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον15 Μεταβλητές

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον16  Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ  Τύποι δεδομένων  Σταθερές  Μεταβλητές  Αριθμητικοί τελεστές  Συναρτήσεις  Αριθμητικές εκφράσεις  Εντολή εκχώρησης  Εντολές εισόδου – εξόδου  Δομή προγράμματος Κεφάλαιο 7 : Βασικά στοιχεία προγραμματισμού

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον17 Αριθμητικοί τελεστές  Οι αριθμητικοί τελεστές που υποστηρίζονται από τη ΓΛΩΣΣΑ καλύπτουν τις βασικές πράξεις: πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό και διαίρεση ενώ υποστηρίζεται και η ύψωση σε δύναμη, η ακέραια διαίρεση και το υπόλοιπο της ακέραιας διαίρεσης

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον18  Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ  Τύποι δεδομένων  Σταθερές  Μεταβλητές  Αριθμητικοί τελεστές  Συναρτήσεις  Αριθμητικές εκφράσεις  Εντολή εκχώρησης  Εντολές εισόδου – εξόδου  Δομή προγράμματος Κεφάλαιο 7 : Βασικά στοιχεία προγραμματισμού

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον19 Συναρτήσεις

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον20  Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ  Τύποι δεδομένων  Σταθερές  Μεταβλητές  Αριθμητικοί τελεστές  Συναρτήσεις  Αριθμητικές εκφράσεις  Εντολή εκχώρησης  Εντολές εισόδου – εξόδου  Δομή προγράμματος Κεφάλαιο 7 : Βασικά στοιχεία προγραμματισμού

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον21 Αριθμητικές εκφράσεις  Οταν μια τιμή προκύπτει από υπολογισμό, τότε αναφερόμαστε σε εκφράσεις (expressions)  Για τη σύνταξη μιας αριθμητικής έκφρασης χρησιμοποιούνται αριθμητικές σταθερές, μεταβλητές, συναρτήσεις, αριθμητικοί τελεστές και παρενθέσεις  Οι αριθμητικές εκφράσεις υλοποιούν απλές ή σύνθετες μαθηματικές πράξεις

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον22 Αριθμητικές εκφράσεις  Κάθε έκφραση παριστάνει μια συγκεκριμένη αριθμητική τιμή, η οποία βρίσκεται μετά την εκτέλεση των πράξεων  Γι’ αυτό είναι απαραίτητο όλες οι μεταβλητές, που εμφανίζονται σε μια έκφραση να έχουν οριστεί προηγούμενα, δηλαδή να έχουν κάποια τιμή

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον23 Αριθμητικές εκφράσεις

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον24 Αριθμητικές εκφράσεις

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον25 Αριθμητικές εκφράσεις  Οταν η ιεραρχία είναι ίδια, τότε οι πράξεις εκτελούνται από τ’ αριστερά προς τα δεξιά  Η πράξη που πρέπει να προηγηθεί περικλείεται σε ένα ζεύγος παρενθέσων, οπότε και εκτελείται πρώτη. Π.χ. η έκφραση 2+3*4 δίδει ως αποτέλεσμα 14, ενώ η (2+3)*4 δίδει 20, διότι εκτελείται πρώτα η πρόσθεση και μετά ο πολλαπλασιασμός

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον26  Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ  Τύποι δεδομένων  Σταθερές  Μεταβλητές  Αριθμητικοί τελεστές  Συναρτήσεις  Αριθμητικές εκφράσεις  Εντολή εκχώρησης  Εντολές εισόδου – εξόδου  Δομή προγράμματος Κεφάλαιο 7 : Βασικά στοιχεία προγραμματισμού

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον27 Εντολή εκχώρησης

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον28  Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ  Τύποι δεδομένων  Σταθερές  Μεταβλητές  Αριθμητικοί τελεστές  Συναρτήσεις  Αριθμητικές εκφράσεις  Εντολή εκχώρησης  Εντολές εισόδου – εξόδου  Δομή προγράμματος Κεφάλαιο 7 : Βασικά στοιχεία προγραμματισμού

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον29 Εντολή εισόδου – εξόδου

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον30 Εντολή εισόδου – εξόδου  Η εντολή ΔΙΑΒΑΣΕ ακολουθείται πάντοτε από ένα ή περισσότερα ονόματα μεταβλητών  Αν υπάρχουν περισσότερες από μία μεταβλητές τότε αυτές χωρίζονται με κόμμα (,)  Κατά την εκτέλεση του προγράμματος η εντολή ΔΙΑΒΑΣΕ διακόπτει την εκτέλεσή του και το πρόγραμμα περιμένει την εισαγωγή από το πληκτρολόγιο τιμών, που θα εκχωρηθούν στις μεταβλητές

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον31 Εντολή εισόδου – εξόδου

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον32 Εντολή εισόδου – εξόδου  Η εντολή ΓΡΑΨΕ έχει ως αποτέλεσμα την εμφάνιση τιμών στη μονάδα εξόδου  Συσκευή εξόδου μπορεί να είναι η οθόνη του υπολογιστή, ο εκτυπωτής, βοηθητική μνήμη ή γενικά οποιαδήποτε συσκευή εξόδου έχει οριστεί στο πρόγραμμα  Η λίστα των στοιχείων μπορεί να περιέχει σταθερές τιμές και ονόματα μεταβλητών

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον33 Εντολή εισόδου – εξόδου  Κατά την εκτέλεση του προγράμματος η εντολή ΓΡΑΨΕ προκαλεί την εμφάνιση στην οθόνη των σταθερών τιμών  Όταν κάποιο όνομα μεταβλητής περιέχεται στη λίστα τότε αρχικά ανακτάται η τιμή της και στη συνέχεια η τιμή αυτή εμφανίζεται στην οθόνη

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον34  Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ  Τύποι δεδομένων  Σταθερές  Μεταβλητές  Αριθμητικοί τελεστές  Συναρτήσεις  Αριθμητικές εκφράσεις  Εντολή εκχώρησης  Εντολές εισόδου – εξόδου  Δομή προγράμματος Κεφάλαιο 7 : Βασικά στοιχεία προγραμματισμού

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον35 Δομή προγράμματος  Όπως κάθε εντολή ακολουθεί αυστηρούς συντακτικούς κανόνες, έτσι και ολόκληρο το πρόγραμμα έχει αυστηρούς κανόνες για τον τρόπο που δομείται  Η πρώτη εντολή κάθε προγράμματος είναι υποχρεωτικά η επικεφαλίδα του προγράμματος, η οποία είναι η λέξη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ακολουθούμενη από το όνομα του προγράμματος  Το όνομα πρέπει να υπακούει στους κανόνες δημιουργίας ονομάτων της ΓΛΩΣΣΑΣ

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον36 Δομή προγράμματος  Στη συνέχεια ακολουθεί το τμήμα δήλωσης των σταθερών του προγράμματος  Αμέσως μετά είναι το τμήμα δήλωσης μεταβλητών  Ακολουθεί το κύριο μέρος του προγράμματος, που περιλαμβάνει όλες τις εκτελέσιμες εντολές  Οι εντολές αυτές περιλαμβάνονται υποχρεωτικά ανάμεσα στις λέξεις ΑΡΧΗ και ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Κάθε εντολή γράφεται σε ξεχωριστή γραμμή

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον37 Δομή προγράμματος  Αν μία εντολή πρέπει να συνεχιστεί και στην επόμενη γραμμή, τότε ο πρώτος χαρακτήρας αυτής της γραμμής πρέπει να είναι ο χαρακτήρας &  Αν ο πρώτος χαρακτήρας είναι το θαυμαστικό (!), σημαίνει ότι αυτή η γραμμή περιέχει σχόλια και όχι εκτελέσιμες εντολές

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον38 Δομή προγράμματος

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον39 Βιβλίο Μαθητή Κεφάλαιο 7 : Βασικά στοιχεία προγραμματισμού

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον40 Ερωτήσεις 1. Οι τύποι μεταβλητών που δέχεται η ΓΛΩΣΣΑ είναι μόνο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ και ΑΚΕΡΑΙΕΣ 2. Οι δηλώσεις των σταθερών προηγούνται πάντοτε των δηλώσεων των μεταβλητών 3. Τα σχόλια τοποθετούνται πάντα στην αρχή του προγράμματος ΛÜèïò Σùóôü ΛÜèïò

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον41 Ερωτήσεις 4. Ποια από τις παρακάτω εντολές αυξάνει τη μεταβλητή Πλήθος κατά μία μονάδα Α) Πλήθος<-Πλήθος+1 Β) Πλήθος<- +1 Γ) Πλήθος<- 1 Δ) Πλήθος+1<-Πλήθος

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον42 Ερωτήσεις 5. Ποια η τιμή της μεταβλητής Α μετά την εκτέλεση της παρακάτω εντολής: Α <- (5+4/2*2)*2-(3*2+5-3)^2+9/3-2 Α) -53 Β) -37 Γ) -125 Δ) –45

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον43 Ερωτήσεις ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τεστ ……. Π=3.14 ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ……………….. :Ε, Ακτίνα ΑΡΧΗ ΔΙΑΒΑΣΕ Ακτίνα Ε <-Π*Ακτίνα^2 ΓΡΑΨΕ ‘Εμβαδό :’, … …….. ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ Ε ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον44 Συμβουλές – Υποδείξεις  Ôá ðñïãñÜììáôα ðñÝðåé íá åßíáé áðëÜ êáé êáôáíïçôÜ  Τα ïíüìáôá óôáèåñþí – ìåôáâëçôþí να õðïíïïýí ôç ÷ñÞóç τους  Κενές γραμμές και σχόλια για αναγνωσιμότητα  Κατάλληλη χρήση σταθερών  Αρχικοποίηση μεταβλητών  Αποφυγή πολύπλοκων υπολογισμών – διαίρεσή τους σε απλούς

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον45 Τεστ αυτοαξιολόγησης Γ, Β, Α, Δ Β, Γ, Δ, Α

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον46 Τεστ αυτοαξιολόγησης μεταβλητές Σùóôü ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ και ΟΝΟΜΑ Λάθος Σùóôü

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον47 Τεστ αυτοαξιολόγησης 9. Ðïéåò áðü ôéò ðáñáêÜôù åíôïëÝò äßíïõí óáí áðïôÝëåóìá åêôÝëåóçò ôï ìÞíõìá: Ç ôéìÞ åßíáé 100 Α. ÔéìÞ  100 ÃÑÁØÅ ‘Ç ôéìÞ åßíáé’ 100 Β. ÃÑÁØÅ ‘Ç ôéìÞ åßíáé’, ÔéìÞ Ã. ÔéìÞ  100 ÃÑÁØÅ ‘Ç ôéìÞ åßíáé’, 100 Δ. ÔéìÞ  100 ÃÑÁØÅ ‘Ç ôéìÞ åßíáé’, ÔéìÞ

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον48 Τεστ αυτοαξιολόγησης 10. ÌåôÜ ôçí åêôÝëåóç ôçò åíôïëÞò Õ  5*(×-3)+×^3-2+Æ ðïéá åßíáé ç ôéìÞ ôçò ìåôáâëçôÞò Y, áí ×=5 êáé Æ=1 Á. 35 Â. 134 Ã. 22 Ä. 148

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον49 Τεστ αυτοαξιολόγησης 11. Ôé èá ôõðþóïõí ïé ðáñáêÜôù åíôïëÝò Á  100 ×  (2+Ô_Ñ(Á)*3/10)^2-(Á+50)/5 ÃÑÁØÅ × Á. 22 Â. –5 Ã. 10 Ä.25

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον50 Τεστ αυτοαξιολόγησης 12.Óå Ýíá ðñüãñáììá Ý÷ïõìå ìßá ìåôáâëçôÞ ÐëÞèïò ôçí ïðïßá èÝëïõìå íá ôçí áõîÞóïõìå êáôÜ ìßá ìïíÜäá. Ðïéá áðü ôéò åíôïëÝò έ÷åé óáí áðïôÝëóìá ôçí áýîçóç áõôÞ; Á. ÐëÞèïò+1  ÐëÞèïòÃ. ÐëÞèïò  +1 Â. ÐëÞèïò  ÐëÞèïò+1Ä. ÐëÞèïò=ÐëÞèïò+1

24/4/2015Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον51 Τεστ αυτοαξιολόγησης