Οι Αθηναίοι πολίτες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

Παναθήναια Τα Παναθήναια ήταν αρχαία ελληνική γιορτή των Αθηνών  αφιερωμένη στη θεά Αθηνά η οποία λάμβανε χώρα στην πόλη κάθε τέσσερα χρόνια. Για.
Εκπαίδευση –εργασία -γιορτές
Η λειτουργία του πολιτεύματος
Ιερά Οδός Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία
Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
Πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
Tα χρoνια του Περικλh.
7 Η ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΙΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΗΣ. Θέλουν όλες οι χώρες- μέλη να ευημερούν,
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Χριστέ, γιατί; Επαύξησες την ανθρώπινη ελευθερία, αντί να την περιορίσεις, κι επέβαλες έτσι για πάντα στον ηθικό άνθρωπο τα μαρτύρια αυτής της ελευθερίας;
Ο πατέρας των Ελλήνων μυθοποιών, στον οποίο αποδίδονται οι περισσότεροι από τους διδακτικούς μύθους. Κατά τον Ηρακλείδη "Θράξ ην το γένος". Κατά τον.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Τα Αρχαία Πολιτεύματα της Αρχαία Ελλάδας
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Πολιτευματα στην αρχαια ελλαδα
ΑΡΧΑΙΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ Έζησε ως μέτοικος στην Αθήνα. Ο πατέρας του Κέφαλος είχε μετοικήσει στην πόλη από τις Συρακούσες μετά από προτροπή του Περικλή και έγινε.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ, Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ, Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Μορφές πολιτευμάτων Τι θα πει πολίτευμα;
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΙΣΤΟΡΙΑΙΣΤΟΡΙΑ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14 Ο ΣΟΛΩΝΑΣ (μέρος 1) Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη. Έτσι ο Σόλωνας έφτιαξε ένα.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Η ΠΟΛΗ- ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
Σωτήρχου Στέλλα Φιλιπποπούλου Ζωή Χατζή Γκερίνα
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΑΠΘ
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
O Κλεισθένης θεμελιώνει τη δημοκρατία
Τι είναι ο συνήγορος του πολίτη….. Ειρήνη Μιτελούδη Στ1
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ-Ο ΑΘΗΝΑΙΟΣ ΚΑΙ Η ΕΡΓΑΣΙΑ-Η ΑΘΗΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
ΛΙΝΤΙΑ ΒΥΣΚΑ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΥΜΕΛΑ ΠΛΑΤΩΝΑΣ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΝΟΤΗΤΑ Η πολιτική ζωή της Αθήνας, κυριαρχείται από δύο ανταγωνιστικά πολιτικά κόμματα το αριστοκρατικό και το δημοκρατικό.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Δ5. ΑΘΗΝΑ: ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αρχαία Ιστορία.
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος Οι λειτουργίες( σελ )
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Οι νέες πολιτικές έννοιες
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΥΝΘΕΣΗ
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
Η αθηνα απο τον σολωνα στον κλεισθενη
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Παραθέματα για επανάληψη
Ξεναγηση στην αρχαια ελλαδα
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
«Ιππείς» Μία πολιτειακή προσέγγιση του έργου του Αριστοφάνη
Το δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Οι νόμοι του Σόλωνα. Ο Πεισίστρατος γίνεται τύραννος.
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Ε5. Η διαδικασία της μόρφωσης- ο Αθηναίος και η εργασία- η Αθήνα γιορτάζει (σελ ) πηγές:
Ο χρυσοσ αιωνασ του περικλη στο facebook
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι Αθηναίοι πολίτες

Τι είναι πολίτης; Στην Αθήνα του χρυσού αιώνα του Περικλή, πολίτες θεωρούνταν όλοι οι άνδρες με αθηναική καταγωγή. Το σύστημα της διάκρισης αποσκοπούσε, σύμφωνα με μία ομάδα μελετητών, στην προστασία του πολιτεύματος, καθώς θεωρούσαν πως ένας μεγάλος αριθμός πολιτών θα έθετε σε κίνδυνο την δημοκρατία. Μία άλλη ομάδα μελετητών υποστηρίζει πως η συμμετοχή στα κοινά ήταν αποκλειστικά προνόμιο των αθηναίων πολιτών. Όσον αφορά την καταγωγή, ο πολίτης έπρεπε να έχει γονείς Αθηναίους. Ο πατέρας του παιδιού έπρεπε να είναι εγγεγραμμένος στους καταλόγους ενώ η μητέρα έπρεπε να έχει πατέρα εγγεγραμμένο στους καταλόγους.

‘’Εικόνα Αθηναίων πολιτών στην Ακαδημία του Πλάτωνα’’ Αναγέννησή Ο πίνακας τονίζει την μόρφωση των Αθηναίων ανδρών καθώς το κτήριο στο οποίο βρίσκονται είναι η ακαδημία του Πλάτωνα στην Αθήνα. Η Αθήνα, λόγω του υψηλού πνευματικού επιπέδου, ήθελε πολίτες μορφωμένους.

Οι ελεύθεροι άνδρες στην Αθήνα περνούσαν το χρόνο τους συζητώντας και φιλοσοφώντας στην αγορά. Αυτό το προνόμιο δεν το είχαν όλοι καθώς οι γυναίκες και οι δούλοι δεν είχαν δικαιώματα.

΄΄Ο λόφος της Πνύκας΄΄ Το μέρος συγκέντρωσης της Εκκλησίας του Δήμου, το αντίστοιχο της σημερινής Βουλής. Εκεί ο λαός συγκεντρωνόταν για να παρθούν σημαντικές αποφάσεις, οπού επικρατούσε η άποψη της πλειοψηφίας.

‘’Η γιορτή των Παναθηναίων ‘’ Οι Αθηναίοι στις θρησκευτικές εορτές συγκεντρώνονταν στην Ακρόπολη οπού εκεί , με θυσίες και μεγαλοπρεπείς τελετές , λάτρευαν τους θεούς τους.

‘’ Το δικαίωμα ελευθερίας λόγου’’ Κάθε Αθηναίος πολίτης είχε το δικαίωμα ελευθερίας του λόγου, βασική αρχή της Δημοκρατίας.

‘’Ο θάνατος του Σωκράτη’’ Στην Αθήνα, οι νόμοι είχαν ισχύ και όλοι οι πολίτες τους ακολουθούσαν πιστά.

‘’Τα παιδία των Αθηναίων μορφώνονται’’ Η μόρφωση στην Αθήνα ήταν σημαντικό μέρος της ζωής των Αθηναίων και τα παιδιά τους είχαν δασκάλους που τους προσέφεραν όσο το δυνατό καλύτερη μόρφωση.

Κουρτίδου Αναστασία Κωνσταντινίδης Δημήτρης Κώστας Παντελής Ξυδά Ευαγγελία