KM ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Διάλεξη 1

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Advertisements

ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τεχνικές για την ανάλυση της κίνησης και την αξιολόγηση της μάθησης
Διδακτικοί στόχοι.
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Διάλεξη 3η Ψυχοκινητική Ανάπτυξη
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής
ΤΑ ΣΤΙΛ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Κλασσικός αθλητισμός στο Γυμνάσιο
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
KM Διάλεξη 9 προετοιμασία και τεχνικές για το σχεδιασμό της εξάσκησης Ελιζάνα Πολλάτου, επικ.καθ.ΤΕΦΑΑ-ΠΘ.
KM Διάλεξη 4 Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Eλιζάνα Πολλάτου επικ.καθ. Τ.Ε.Φ.Α.Α Π.Θ.
Ελιζάνα Πολλάτου, επικ.καθ.ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
KM Διάλεξη 8 θεωρίες και μέθοδοι κινητικής μάθησης
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/ Αναπτυξιακών.
Ψυχοκινητική και Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία Ενότητα 5: Αρχές Ανάπτυξης της Φυσικής Κατάστασης Βασιλική Ρήγα Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
 Ο 16χρονος Λευτέρης κολυμπά από μικρός και είναι σήμερα από τους καλύτερους κολυμβητές της ομάδας του. Στους τελευταίους αγώνες που συμμετείχε (πρόσθιο.
Ρυθμική γυμναστική Κωνσταντίνα Μάστορα ΓΠ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ● ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ! ● 1 ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ● 2 ΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ(2-6)ΑΤΟΜΑ.
Ψυχοκινητική και Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία Ενότητα 4: Κινητική Ανάπτυξη στην Παιδική Ηλικία Βασιλική Ρήγα Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Κινητική Εκτέλεση και Μάθηση Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Τα τελευταία χρόνια οι Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί είναι θεματική ενότητα της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ METAΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιβλέπουσα καθηγήτρια Μιχαλοπούλου Μαρία.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 4: Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 7: Προετοιμασία της μαθησιακής εμπειρίας Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ > Μάθημα : Κίνηση – Επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές Παρουσίαση περιστατικού: Δημιουργία θεραπευτικού.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 804 «ΚΙΝΗΣΗ,
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Κίνηση επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές ΟΝΟΜΑ: Ευαγγελία Γιαδανού.
Σενάριο Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 3: Λήψη αποφάσεων και απόδοση κάτω από στρες και ψυχική διέγερση, προσοχή,μνήμη Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης.
Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης 4η Περίπτωση: Παραδοσιακοί χοροί Άγγελος Κωνσταντινίδης, ΑΕΜ: 908.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 8: Θεωρίες και μέθοδοι κινητικής μάθησης Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ‘’Άσκηση και Ποιότητα Ζωής’’. Ατομική Εργασία στο.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Κινητική Μάθηση Ενότητα 2: Διαδικασία πληροφόρησης και λήψης αποφάσεων
Διδακτική-Μεθοδολογία της Κολύμβησης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Κινητική Μάθηση Ενότητα 7: Ατομικές διαφορές και κινητικές ικανότητες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Project.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

KM 0907- ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Διάλεξη 1 Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο Εισαγωγή στην Κινητική Εκτέλεση και Μάθηση

Η τεχνική των συγκεκριμένων ποδοσφαιριστών είναι το στοιχείο που τους διέκρινε από τους υπόλοιπους επαγγελματίες αθλητές , καθιστώντας τους διάσημους αλλά και πάμπλουτους. το ΠΩΣ φτάνει κάποιος σε τόσο υψηλό επίπεδο απόδοσης (δηλ. η πορεία της μάθησης των δεξιοτήτων) και ο λόγος για τον οποίο συνεχίζει να είναι ενεργός, είναι ένα από τα θέματα που πραγματεύεται η κινητική μάθηση Απαιτείται συνεχής και σκληρή εξάσκηση για να επιτευχθεί τόσο υψηλό επίπεδο απόδοσης σε συγκεκριμένες δεξιότητες, γεγονός που χαρακτηρίζει περισσότερο τους επαγγελματίες αθλητές

Στον αντίποδα, υπάρχουν κινήσεις που εκτελούνται χωρίς ιδιαίτερο κόπο, δεν απαιτούν ιδιαίτερη εξάσκηση και στοχεύουν στην αναψυχή των ασκουμένων, μέσω της αυτοέκφρασης (δημιουργικός χορός σε παιδαγωγικό περιβάλλον)

Υπάρχουν και δεξιότητες που απαιτούν ακρίβεια κίνησης, συντονισμό (μυϊκών ομάδων του σώματος) και συγχρονισμό (μεταξύ των μελών της ομάδας)- χορευτική ομάδα Μοmix και εθνική ομάδα ΡΑΓ, ensemble Ελλάδας και Ισπανίας

Δεξιότητα θεωρείται οποιαδήποτε επιδέξια κίνηση που επιφέρει κάποιο λειτουργικό αποτέλεσμα (σερβίρισμα, οδήγηση, παίξιμο πιάνου, πλέξιμο)

Απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως: Απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως: Πώς η Ν. Κομανέτσι έγινε θρύλος; Πώς παραπληγικοί άνθρωποι κερδίζουν μαραθώνιους; Πώς κάποιος μπορεί να έχει υψηλές επιδόσεις στο τένις, στο μπάσκετ και στο σκι; Πώς η Ν. Κομανέτσι έγινε θρύλος; Πώς παραπληγικοί άνθρωποι κερδίζουν μαραθώνιους; Πώς κάποιος μπορεί να έχει υψηλές επιδόσεις στο τένις, στο μπάσκετ και στο σκι; Στόχος της κινητικής μάθησης είναι η κατανόηση της μάθησης των κινητικών δεξιοτήτων και η σωστή διδασκαλία τους.

Εισαγωγή της έννοιας της δεξιότητας Η ανθρώπινη ικανότητα να εκτελεί δεξιότητες αποτελεί σημαντικό χαρακτηριστικό της ύπαρξής μας. Συγχρονισμός μυϊκών μονάδων, δυναμικές δραστηριότητες, κινήσεις ακρίβειας. Εκ γενετής συμπεριφορές: περπάτημα, τρέξιμο, μάσημα, ισορροπία, αποφυγή πόνου ( στοιχειώδεις-αποτέλεσμα ωρίμανσης και εμπειρίας). Είμαστε εφοδιασμένοι εκ γενετής με μερικές στοιχειώσεις δεξιότητες και χρειαζόμαστε μόνο λίγη ωρίμανση και εμπειρία για να τις εκτελέσουμε σε ολοκληρωμένη μορφή (π.χ. μάσημα, περπάτημα, τρέξιμο, αποφυγή πόνου)

Ορισμοί δεξιοτήτων Guthrie,1952: Δεξιότητα είναι η ικανότητα που έχει κάποιος ώστε να πετύχει ένα τελικό αποτέλεσμα με τη μεγαλύτερη δυνατή σιγουριά και τη λιγότερη κατανάλωση ενέργειας, ή χρόνου και ενέργειας. Κίνηση για την οποία καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας της είναι η ποιότητα εκτέλεσής της Π.χ. κατακόρυφος και κίνηση δαχτύλου, ¨βελάκια¨ σε στόχο, τακτική στο μπάσκετ, έκφραση στο χορό. Για την επιδέξια εκτέλεση κάποιων δεξιοτήτων (π.χ. σάλτο στη γυμναστική και στις καταδύσεις, κωπηλασία, τεχνική στο χορό και στο βόλεϊ) χρειαζόμαστε εξάσκηση και τη βοήθεια κάποιου προπονητή

Συστατικοί παράγοντες δεξιοτήτων Αντίληψη-κατανόηση σχετικών συνθηκών του περιβάλλοντος. Απόφαση για το τι, το πού και το πώς θα γίνει κάτι. Οργανωμένη μυϊκή δραστηριότητα για τη δημιουργία κινήσεων. Αναφορικά π.χ. με τις καιρικές συνθήκες στα αθλήματα βουνού (θύελλα, ομίχλη κλπ) αλλά και την ασφάλεια των ασκουμένων που δρα αποτρεπτικά για τους τραυματισμούς (π.χ. αποφυγή μιας δύσκολης στροφής στο σκι εάν υπάρχει πόνος στο γόνατο).

Ταξινομήσεις δεξιοτήτων 1. ανάλογα με το περιβάλλον Ανοιχτές δεξιότητες περιβάλλον ποικίλο και απρόβλεπτο κατά τη διάρκεια της κίνησης π.χ. κίνηση μπάλας και αντιπάλου στις αθλοπαιδιές, στο τένις, snowboard, mountain bike, surfing, πυγμαχία, taekwondo. Κλειστές δεξιότητες περιβάλλον σταθερό και προβλεπόμενο π.χ. δακτυλογράφηση, ρουτίνα γυμναστικής, κολύμπι σε πισίνα, χορός. Υπάρχουν και δεξιότητες που βρίσκονται σε ενδιάμεσο επίπεδο προβλεπτικότητας (π.χ. οδήγηση αυτοκινήτου, κολύμπι σε ανοιχτή θάλασσα)

2. ανάλογα με τη ροή της κίνησης Α) Διακεκομμένες (ή διακριτές) καθορισμένη αρχή και τέλος, με σύντομη χρονική διάρκεια π.χ. ρίψη, κλωτσιά μπάλας Β) Διαδοχικές(ή σειριακές) σύνολο διακεκομμένων δεξιοτήτων δεμένων μεταξύ τους σε περίπλοκη κίνηση π.χ. πρόγραμμα γυμναστικής, αλλαγή ταχυτήτων στην οδήγηση. Γ) Συνεχείς χωρίς συγκεκριμένη αρχή και τέλος, ροή για πολλά λεπτά π.χ. κολύμπι, τρέξιμο, ποδήλατο

3. ανάλογα με τη φύση της κίνησης (σημασία κινητικών-γνωστικών στοιχείων) Κινητικές δεξιότητες παράγοντας της επιτυχίας η ποιότητα της κίνησης, απουσιάζει η απόφαση για το ποια κίνηση θα γίνει π.χ. άλμα εις ύψος. Γνωστικές δεξιότητες η φύση της κίνησης δεν είναι σημαντική όσο η απόφαση π.χ. σκάκι, παίξιμο πόκερ, coaching. Μερική λήψη αποφάσεων απαιτεί ο playmaker σε ομαδικό αγώνισμα

Βιβλιογραφία Schmidt R., Weisberg C. (2009). Κινητική μαθηση και απόδοση, μια εφαρμοσμένη προσεγγιση, Επιμ.,Μιχαλοπούλου Μαρία, εκδ. Αθλότυπο, Αθήνα Schmidt R. (1993). Κινητική μάθηση και απόδοση, Μετάφ. Ε.Πολλάτου, Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα Rose D. (1997). Κινητική μάθηση και κινητικός έλεγχος, Μεταφ. Τζέτζης, Γ., Μιχαλοπούλου Μ., Δέρρη, Β., Κουρτέσης Θ., Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις University Studio Press, Θεσσαλονίκη Schmidt R. (1988). Motor Control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL Schmidt R., Lee T. (1999) Motor control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL Magill R. (1989). Motor Learning , WCB Publishers, Iowa

Συζήτηση Γιατί είναι σημαντικό να διαχωρίζονται οι δεξιότητες σε κατηγορίες; Δώστε μερικά παραδείγματα γνωστών σας δεξιοτήτων . Που θα τις εντάσσατε και γιατί;

Επίλογος Δεξιότητα είναι η ικανότητα που έχει κάποιος να πετύχει ένα τελικό αποτέλεσμα με τη μεγαλύτερη δυνατή σιγουριά και τη λιγότερη κατανάλωση ενέργειας, ή χρόνου και ενέργειας Κατηγορίες δεξιοτήτων Ανάλογα με το περιβάλλον-ανοικτές/κλειστές

Ανάλογα με τη ροή της κίνησης- διακεκομμένες/ συνεχείς/ διαδοχικές Ανάλογα με την φύση τους- γνωστικές/ κινητικές