Λευκανική κεραμική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
H ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Advertisements

Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
Μακελλαράκη Σταυρούλα
Πελοποννησιακός πόλεμος.
Η Αρχαϊκή Εποχή.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
Γεωμετρική Αγγειογραφία Πρωτογεωμετρική
Βαγγέλης αθανασιου κατερινα βουτσα
Μάντσιου Χρυσούλα Μπογιατζόγλου Θεανώ Σουλίδης Χρήστος
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ , δωρικός ρυθμός 1
Στις αρχές του 4 ου αιώνα βρέθηκαν τα λείψανα ανθρώπινων σκελετών, πλήθος αγγείων, λυχνάρια, μεταλλικά αντικείμενα και νομίσματα διάσπαρτα που χρονολογούνταν.
Η πολιτισμική αναγέννηση
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΌ ΤΟ π.Χ
Απουλική κεραμική Πρώιμη: /360 Μέση:
Πρώτο Μάθημα: H Αρχαιολογία του Θανάτου
Σικελία.
Αμφορέας Αγοράς. Τάφος ΧΙΙ
Μάθημα 3ο : Γεωμετρική Κεραμική
Μαθήματα 5ο και 6ο : Ανατολίζουσα περίοδος
Λακωνικός μελανόμορφος ρυθμός
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
Αττικός μελανόμορφος ρυθμός: ως το 560 π.Χ.
Μάθημα 7ο: Η κορινθιακή κεραμική της αρχαϊκής περιόδου
156. ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΪΣΤΟΡΙΑ ΣΤΟ ΛΑΤΙΟ Α. Ρώμη, Forum, τάφος C. Β
Ο Πρώιμος ερυθρόμορφος αττικός ρυθμός
340. Τάφοι a ziro από το Sarteano, που περιέχουν κανόπες. 7ος αι. π.Χ.
761. Ταρκυνία, τάφος Bartoccini. 540 π.Χ.
Μάθημα 6ο. Οι Πρωτοπόροι Κρατήρας Ευφρονίου. Λούβρο
ΚΕΡΑΜΙΚΗ Η μελανόμορφη τεχνική διακόσμησης των αγγείων πρωτοξεκίνησε τον 7ο αι. από την Κόρινθο. Από την Κόρινθο τη δανείστηκαν οι Αθηναίοι, οι οποίοι.
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
Εικόνα και τελετουργία
Αρχαϊκή Τέχνη.
To κρασί των αρχαίων Ελλήνων
Μάθημα Δεύτερο: ταφικό τελετουργικό και δοξασίες
ΤΑ ΑΓΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Αρχές μελέτης της εικονογραφίας
Ενότητα 4η: Θεωρητικά ζητήματα
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Η κεραμική της αρχαϊκής περιόδου
Χάλκινοι λέβητες από την Ανατολία, την Αρμενία και την Συρία
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.)
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Αρχαία Ελληνικά Ευρήματα στην Ισπανία. Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν γνωρίσει την Ιβηρική Χερσόνησο και είχαν προσεγγίσει ακόμα και σε λιμάνια της που βρέχονται.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΑΡΑΘΩΝΑ!!!. Το Αρχαιολογικό Μουσείο του Μαραθώνα βρίσκεται στο Βρανά Μαραθώνα, η οποία περιλαμβάνει επίσης το προστατευμένο με νεκροταφείο.
Ενότητα 6a : ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ Α ’ Αισχύλος (68 Θ 200) O ρέστεια Χοηφόροι : Ο νόστος του διαδόχου και η μητροκτονία Αικατερίνη ( Καίτη ) Διαμαντάκου.
Η Νίκη της Σαμοθράκης Δημιουργήθηκε στα τέλη του 3ου - αρχές 2ου αιώνα π.Χ. (περ. στα 220 με 190 π.Χ.). Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε τον καλλιτέχνη.
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Γεωμετρικά χρόνια.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΜΙΝΩΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Σε τι πίστευαν;
MAGNA GRECIA ΟΙ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ.
Σταχτομαζώχτρες.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ.
ΠΛΑΝΗΤΕΣ.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΠΛΟΥ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Η -ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ.
2ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λευκανική κεραμική

Σχήματα λευκανικών αγγείων

Λευκανικά αγγεία Λιγότερα από 1000 αγγεία αποδίδονται στο ανεπτυγμένο λευκανικό εργαστήριο Αγγεία των Ζωγράφου του Αναβάτη, του Δόλωνα και της Κρέουσας έχουν βρεθεί στον κεραμεικό του Μεταποντίου Ένα τμήμα της παραγωγής προσιδιάζει με αντίστοιχες κατηγορίες της απουλικής κεραμικής Ελάχιστα λευκανικά αγγεία εξάγονται. Εξαίρεση αποτελεί η λεγόμενη μεταβατική ομάδα: αγγεία της ομάδας πιθανόν να παράγονται στον Τάραντα. Στους κλιβάνους του Μεταποντίου βρέθηκαν απορρίματα αγγείων που αποδίδονται σε απουλικά εργαστήρια του προχωρημένου 4ου αι., δείγμα ότι ένα δείγμα της παραγωγής της Απουλίας γίνονταν στην Λευκανία και εξυπηρετούσε πιθανόν τοπικές ανάγκες. Η λευκανική παραγωγή σταματά στο τελευταίο 4ο του 4ου αιώνα

Μεταβατική Ομάδα: oι Ζωγράφοι και οι Ομάδες Ομάδα της via Dante Ομάδα του Schwerin Ομάδα της via Minniti Zωγράφος του Αμβούργου Ζωγράφος του Τάραντα 102547 Ομάδα των Λοκρών Αγροτική Ομάδα (Ζωγράφοι της Mesagne, του Λονδίνου F 162, της Βιέννης 1091)

Μεταβατική Ομάδα Trendall: Λευκανικά αγγεία μικρών και μεσαίων διαστάσεων (αγγεία πόσεως, αρυβαλλόσχημοι λήκυθοι, μικρές υδρίες, οινοχόες). Τεχνοτροπικά τοποθετούνται μεταξύ των τελευταίων αγγείων του Ζωγράφου του Αμύκου και των αγγείων της ομάδας του Ζωγράφου του Tarporley. Χρονολογικά μεταξύ 410 και 380. Barresi: κριτική στο μοντέλο του Trendall. Η μεταβατική ομάδα κατήντησε ένα refugium peccatorum, όπου τοποθετούνται μικρού μεγέθους αγγεία που δεν κατατάσσονται εύκολα. Η ομάδα των Λοκρών είναι στην πραγματικότητα τοπικό εργαστήριο που γεννιέται στο εσωτερικό του σικελικού εργαστηρίου. Στο εσωτερικό της Αγροτικής Ομάδας υπάρχουν αγγεία που παράγονται από αθηναίους μετανάστες (Ζωγράφος της Mesagne). Ο Ζωγράφος του Λονδίνου F 162 εργάζεται πιθανόν στο Paestum. Ένα μεγάλο τμήμα της ομάδας του Ρηγίου προέρχεται από την Απουλία και παράγεται εκεί. Το ίδιο ισχύει και για ορισμένα αγγεία της ομάδας του Schwerin, της ομάδας της via Dante, της ομάδας της via Minitti.

Λούβρο Κ 405. Ζωγράφος του Λονδίνου F 162.

Ιδ. συλλ. Κρατήρας της Αγροτικής Ομάδας. Κωδωνόσχημος κρατήρας.

1. Αμβούργο, ιδ. Συλλ. Ομάδα της via Minniti. 2. Βaranello 137

1. Tάραντας 509712. Υδρία της Ομάδας της via Dante. 2. Tübingen 696292 1. Tάραντας 509712. Υδρία της Ομάδας της via Dante. 2.Tübingen 696292. Ομάδα της Schwerin.

Τάρας 8275, από το Ceglie del Campo

Τάρας. 4653. Τάρας 4669. Αγγεία από την Απουλία. Μεταβατική Ομάδα.

Οι επίγονοι του Ζωγράφου του Αμύκου Ζωγράφος του Αναβάτη Ζωγράφος της Κρέουσας Ζωγράφος του Δόλωνα Έργα και των τριών έχουν βρεθεί στον Κεραμεικό του Μεταποντίου, λίγα του πρώτου, πάρα πολλά των δύο άλλων Οι τρεις ζωγράφοι επιδεικνύουν εξαιρετική ομοιογένεια στην τεχνοτροπία και στην θεματολογία τους, αλλά και στα σχήματα που επιλέγουν.

Ζωγράφος του Αναβάτη Συρακούσες 16034. Κωδωνόσχημος κρατήρας.

Ζωγράφος της Κρέουσας Στον ζωγράφο αποδίδονται 130 αγγεία Χρησιμοποιεί έναν αριθμό τυποποιημένων μορφών, όπως οι όρθιες γυναίκες με πέπλο, γυμνοί έφηβοι, που στηρίζονται στο ένα πόδι. Διακοσμεί κυρίως κωδωνόσχημους κρατήρες, πελίκες και αγγεία του ποτού, αλλά τα καλύτερα έργα του είναι ελικωτοί κρατήρες.

Ζωγράφος της Κρέουσας Τοledo Museum of Art 81.110.

1. Sotheby’s. Κωδωνόσχημος κρατήρας. 2. Αncona 22658

Ζωγράφος του Δόλωνα Λονδίνο F 157.

Vicenza, Banca Intesa 177. Ζωγράφος του Δόλωνα.

Νάπολη 82140. Αμφορέας. Ομάδα Βrooklyn-Βουδαπέστη. Ζωγράφος του Sydney

Ζωγράφος των Χοηφόρων Πελίκη Λούβρου ΜΝΒ 169 Ζωγράφος των Χοηφόρων Πελίκη Λούβρου ΜΝΒ 169. Σκηνή από τις Χοηφόρους του Αισχύλου

Νάπολη 81841. Υδρία του Ζωγράφου των Χοηφόρων.

Ζωγράφος του Primato Roccagloriosa, tomba 9

Berlin F 3155. Υδρία του Ζωγράφου του Primato.