ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μάθημα 7ο.
Advertisements

Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Θεωρία Υπολογισμού Εισαγωγή (μέρος 2 ο ) Πρακτική Θεωρία.
Σύγχρονες τάσεις στη διδακτική της βιολογίας Ο τεράστιος όγκος γνώσεων στον τομέα των βιολογικών μαθημάτων, η συνεχής αλλαγή δεδομένων και ο αναγκαστικά.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Νευροδιαβιβαστές και συνάψεις
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
Dr. ΜΙCHΜΙΖΟΣ, UTh-Edu 1 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ TMHMA ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Οι πεποιθήσεις για τη νοημοσύνη και τη σχέση της με τη σχολική επίδοση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Διδάσκοντας Συστημική Βιολογία: Μια Μέθοδος Ενεργούς Μάθησης (του Anuj Kumar,2005) Γιώτα Πασχαλίδου.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
John Dewey
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Διδακτική της Πληροφορικής
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
Βιολογία Γυμνασίου.
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
Αλέξανδρος-Ανδρέας Κύρτσης
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Σύμπαν Από τι αποτελείται; Υπάρχουν κι άλλα;…
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΦΥΣΙΚΗ Γ. ΜΗΤΣΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ TMHMA ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: 2005-2006

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΠΛΑΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ εισαγωγή επιστήμη της Βιολογίας, εξοικείωση με τις βασικές βιολογικές έννοιες και σύγχρονες θεωρίες, κατάρτιση ώστε να κατανοηθούν και να αναγνωριστούν ζητήματα παιδικής και νεανικής ανάπτυξης, τόσο φυσιολογικά όσο και παθολογικά ανάπτυξη βάσεων για μαθήματα επόμενων ετών Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: 2005-2006

Γιατί Βιολογία Ανάπτυξης; Ο εγκέφαλος είναι ένα πλαστικό όργανο και πιο πολύπλοκο από το Σύμπαν που τον περιέχει Λειτουργίες των Εγκεφαλικών Περιοχών Γνωρίζουμε πια πολλά – και ΔΕΝ γνωρίζουμε πολύ περισσότερα Γιατί απαραίτητη γνώση στην πράξη για έναν πτυχιούχο Ειδικής Αγωγής; Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΜΑ: Kolb B & Whishaw I.Q. Εγκέφαλος & Συμπεριφορά (2η έκδοση). Ιατρικές Εκδόσεις ΠΧ Πασχαλίδης. Αθήνα, 2009. ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ: Κεφάλαια: 1, 2, 3, & 5, 6 ΟΧΙ μόνο οι Παρουσιάσεις των Διαλέξεων Προκειμένου να βοηθηθεί η οργάνωση της μελέτης του μαθήματος, θα μοιραστεί έγκαιρα δεξαμενή ερωτήσεων με βάση τις οποίες θα γίνει η αξιολόγηση. Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ Εισαγωγή στην Επιστημονική Σκέψη & Επιστημολογία Εγκέφαλος & Συμπεριφορά Ι: Εξέλιξη Εγκέφαλος & Συμπεριφορά ΙΙ: Από τους Νευρώνες στις αποφάσεις Λειτουργίες του ΝΣ Ι: Ανατομία & Οργάνωση Λειτουργίες του ΝΣ ΙΙ: Εγκεφαλικές Περιοχές Λειτουργίες του ΝΣ ΙΙΙ: Οι 8 Αρχές Λειτουργίας του ΝΣ Βασικές Έννοιες Μοριακής & Κυτταρικής Βιολογίας Τα Κύτταρα του ΝΣ Νευρωνική Επικοινωνία: Νευροδιαβιβαστές & Συνάψεις Συναπτική Πλαστικότητα: Μάθηση & Μνήμη Αναπτυξιακή ΝευροΒιολογία Ι: Νευρογένεση & Οργάνωση Αναπτυξιακή ΝευροΒιολογία ΙΙ: Συμπεριφορά Οι Απαντήσεις της ΝευροΒιολογίας για την Ευτυχία Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

SLIDES ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΣΤΟ INTERNET http://eclass.uth.gr/ Τμήμα : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καθηγητής : ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΙΧΜΙΖΟΣ Μάθημα : Bιολογικές Βάσεις της Ανάπτυξης (SEAC251) Κατηγορία : ΕΓΓΡΑΦΑ http://eclass.uth.gr/eclass/SEAC251/index.php Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει κατά 25% από την ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ του θέματος που θα τους έχει ανατεθεί από την αρχή του εξαμήνου και κατά 75% από την τελική ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ – στην οποία όμως θα πρέπει να βαθμολογηθεί τουλάχιστον με 5. Η ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ θα γίνει με τη μορφή ερωτήσεων ανάπτυξης (από δεξαμενή ερωτήσεων). Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Διδάσκων: Δημήτριος Μιχμίζος eMail : dimitrios.michmizos@gmail.com Profile : http://goo.gl/QvkZ5 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: 2005-2006

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΔΙΑΛΕΙΜΑ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΣΤΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Παιδική περιέργεια: η πηγή της Επιστήμης Γιατί είναι μπλε ο ουρανός; Τότε γιατί κοκκινίζει στο ηλιοβασίλεμα; Γιατί το νερό είναι πάντα μούσκεμα; Μπορούμε να πνίξουμε ένα ψάρι; Γιατί δεν πεθαίνουν όλα τα ψάρια από ηλεκτροπληξία όταν χτυπάει κεραυνός τη θάλασσα; Γιατί πέθανε η γάτα μας; Τι θα πει “αργότερα”; Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΥΠΑΡΞΗΣ Ποιος είναι ο Ορισμός της Ζωής; Υπάρχουν Εξωγήινοι; Μπορεί να υπάρξει Αθανασία στο Σύμπαν; Τι είναι η Αυτοσυνείδηση; Υπάρχει όντως ο κόσμος γύρω μας; Εμείς; Τι είναι ο Χρόνος; Υπάρχει όντως; Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: 2005-2006

ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Πως μπορούμε να αποδείξουμε ότι: - υπάρχει ο κόσμος γύρω μας; - υπάρχουμε; Υπάρχει απόλυτη Αλήθεια; Πως τελικά αποδεικνύουμε κάτι Αληθινό; Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Παρατήρηση Μέτρηση Θεωρία Πείραμα Απόδειξη Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΠΟΣΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ; “Το είδα” ή “το άκουσα” σημαίνει και “υπήρξε”; Oι ασθενείς με σχιζοφρένεια λένε ψέματα; Το φαινόμενο incubus Τι συμβαίνει με όσους ισχυρίζονται ότι είδαν εξωγήινους; Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΠΟΣΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ; “Το είδα” ή “το άκουσα” σημαίνει και “υπήρξε”; Το φαινόμενο incubus Oι ασθενείς με σχιζοφρένεια λένε ψέματα; Τι συμβαίνει με όσους ισχυρίζονται ότι είδαν εξωγήινους; Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΟΠΤΙΚΕΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ Βλέπουμε έγχρωμα όνειρα; Η κατασκευή του ματιού μας αλλά και οι μηχανισμοί επεξεργασίας & ερμηνείας του οπτικού σήματος από τον εγκέφαλο θέτουν τα θεμέλια για οπτικές ψευδαισθήσεις Το οπτικό είδωλο του ματιού είναι 2D αλλά μετά την επεξεργασία από τον οπτικό φλοιό “βλέπουμε” σε 3D Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ Χρήση υψηλόσυχνου ήχου (17ΜHz) γίνεται αντιληπτός μόνο από νέους ως 25 ετών [Audio 1] Επανάληψη με ψευδαίσθηση ανόδου κλίμακας [Audio 2] Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΠΟΣΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ; Αρχή της αβεβαιότητας Επίδραση του παρατηρητή στο φαινόμενο πχ: στοιχεία συνεντεύξεων για οικογενειακή βία Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ Το κάθε ένα πείραμα ελάχιστα μπορεί να αποδείξει ή να πείσει  προσεκτικότερη διατύπωση δημοσιεύσεων Μια “ΑΠΟΔΕΙΞΗ” στηρίζεται σε ένα ολόκληρο σύστημα πειραμάτων & μαρτύρων Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Ενδείξεις ΣΥΣΧΕΤΙΣΗΣ : όταν συμβαίνει το Α  προακλεί το Β Το πιο αδύναμο είδος ένδειξης Δεν είναι απίθανη ούτε η τυχαία συσχέτιση ούτε η σύνδεση και του Α & του Β με ένα κοινό Ζ, χωρίς να έχουν πραγματική σχέση τα Α & Β πχ: πελαργοί & γεννήσεις στη Γερμανία 1965-80 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 2. Ενδείξεις ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ : όταν καταργώ το Α  καταργείται & το Β - Καλύτερο είδος ένδειξης αλλά και πάλι δεν αποκλείει άλλες πιθανές περιπτώσεις Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 3. Ενδείξεις ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ : όταν προκαλώ το Α  εμφανίζεται & το Β - Το καλύτερο είδος ένδειξης αλλά και πάλι δεν είναι σε θέση να αποδείξει από μόνο του Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΚΑΙ τα 3 είδη Ενδείξεων απαραίτητα! Δεν είναι δυνατόν να αποδείξουμε κάτι αληθές. Συχνά γίνονται εντυπωσιακές ανακοινώσεις με δυστυχώς σαθρές ενδείξεις πχ: απόπειρα σύνδεσης εγκεφαλικής ανατομίας με σεξουαλική συμπεριφορά (Simon LeVay, 1991. Μέγεθος προσθίου Υποθαλάμου) Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Αρχή της Αβεβαιότητας του Heisenberg (1927): πρόβλημα ακρίβειας μετρήσεων Θεώρημα της Μη-Ολοκληρίας του Gödel (1931): όλες οι θεωρίες στηρίζονται σε αναπόδεικτες Αρχές Η ανυπαρξία του Χρόνου Οι 11 διαστάσεις του Σύμπαντος [Video 1] Θεωρίες του Χάους και της Πολυπλοκότητας Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11 ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ Πολύπλοκα συστήματα έχουν απρόβλεπτη εξέλιξη γιατί μικρές αρχικές διαφοροποιήσεις κατακρημνίζουν μεγάλες μεταβολές Το παράδειγμα της πεταλούδας στην Αργεντινή που αλλάζει τον καιρό της Νέας Υόρκης Η πολυπλοκότητα σε συμμετρία με τα παραπάνω & τα παρακάτω επίπεδα Γεωμετρία Θρυμματισμού (Fractals) [Video 2] Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11

ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑΣ Ακόμα και τα πιο χαοτικά συστήματα περιέχουν εσωτερική τάξη Η τάξη ισορροπεί στη κόψη του ξυραφιού H διατήρηση αυτής της Τάξης είναι η ΖΩΗ - σε δυναμική ισορροπία με την εντροπία/ΘΑΝΑΤΟ Μέσα από κάθε ανώτερο επίπεδο απρόβλεπτης πολυπλοκότητας εμφανίζονται ΑΝΑΔΥΩΜΕΝΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11

ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ Το πέταγμα των πουλιών και η κίνηση των ψαριών [Video 3] Η διαμόρφωση του αναπτυσσόμενου εμβρύου [Video 4] Η Αυτοσυνείδηση Η οργάνωση της ανθρώπινης κοινωνίας Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11

Κατά τα Μέγιστα, τα Ελάχιστα Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11 ΟΙ ΑΡΡΗΤΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ Όλοι οι αριθμοί είναι κατασκεύασμα του ανθρώπινου νου Οι άρρητοι αριθμοί είναι παράθυρα μετάβασης από ένα επίπεδο οργάνωσης στο επόμενο (πχ√2) Δύο αριθμοί ξεχωρίζουν: π & φ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11 Π = 3.1415926535897932384626433… Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11 Φ = 1,6180339887498948482 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11 H Ακολουθία Fibonacci Ο κάθε αριθμός της Ακολουθίας προκύπτει από το άθροισμα των δύο προηγούμενων: 1,1,2,3,5,8,13,21,34,55… Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11

Η Ακολουθία Fibonacci εμφανίζει τον φ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11

ΠΟΣΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΣ; Αδυναμία να αντιληφθούμε την πολυπλοκότητα του Σύμπαντος Η ψευδαίσθηση του Χρόνου “ο άνθρωπος δεν μπορεί να δει παρά την σκιά των αληθινών πραγμάτων, όπως αυτή πέφτει στα τοιχώματα της σπηλιάς της περιορισμένης νόησης του” ΠΛΑΤΩΝ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Το Λάθος της Ανθρωποκεντρικότητας Κεντρικής σημασίας σε μία θρησκεία αλλά δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης στην Επιστήμη Σκύλοι, Ελέφαντες, Κοράκια, Φάλαινες, Δελφίνια: γιατί μόνο η δικιά τους αντίληψη να είναι περιορισμένη; Ούτε η Γη κέντρο του Σύμπαντος, ούτε ο άνθρωπος το μέτρο του Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Επιστημονικά ούτε η Γη κέντρο του Σύμπαντος, ούτε ο άνθρωπος το μέτρο του Το βήμα από την Επιστημονική Αλήθεια στην Απόλυτη Αλήθεια είναι άλμα πίστης Η κοινωνική εξέλιξη της Επιστήμης σε Θρησκεία Η Επιστημονική ακεραιότητα απαιτεί να γνωρίζουμε τα όρια της ανθρώπινης γνώσης Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΣΧΕΣΗ ΠΙΣΤΗΣ-ΓΝΩΣΗΣ-ΑΛΗΘΕΙΑΣ . ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΙΣΤΗ ΓΝΩΣΗ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Η Πραγματικότητα δημιουργείται στον Εγκέφαλό μας Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11 MEMES (ΜNHΜΙΔΙΑ) Γιατί εκτελούν τον Σωκράτη; Μemes: Άυλοι “ιοί” πληροφορίας που χρησιμοποιούν τους ανθρώπινους εγκεφάλους ως ξενιστές Επιβίωση, Αναπαραγωγή, Εξάπλωση & Επικράτηση Θρησκείες, Πολιτικές Πεποιθήσεις, Τεχνοτροπίες, Ηθική, κλπ. Συχνά οι αληθινές αιτίες πίσω από κοινωνικές συγκρούσεις [Video 5] Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu: 2010-11

Δημιουργία Νέων ερωτήσεων Ελεύθερη βούληση; Ηθική; Προσωπική ευθύνη; Προσωπική ολοκλήρωση; Ευτυχία; Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΤΕΛΟΣ 1ης ΔΙΑΛΕΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13