Cultural Heritage Language Technologies ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ‘ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ’ ΣΤ΄ Εξάμηνο Υπεύθυνος καθηγητής: Καπιδάκης Σαράντος Λούβαρη Αγγελική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η πλατφόρμα moodle και η χρήση ψηφ. εκπαιδευτικού υλικού
Advertisements

IU Digital Library Program Herman B Wells Library W E. Tenth Street Bloomington, IN 47405
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
THE LEAF PROJECT Μάθημα: Ψηφιακές βιβλιοθήκες Διδάσκων: κος Καπιδάκης Επιμέλεια: Αρμενάκη Παρασκευή-Μαρία Δημητριάδου Δήμητρα Κονσολάκη Χαρούλα Κέρκυρα.
ΟΡΟΛΟΓΙΑ Στην ΚτΠ: Χρησιμότητα στον Δημόσιο Τομέα ή Η σημασία της γνώσης των όρων για αποτελεσματική πρόσβαση στην πληροφορία Γ. Καραγιάννης Καθηγητής.
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Κατεύθυνση : « Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες »
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Θέμα: Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Τζόρτζια (Digital.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Γ Εξάμηνο Τετάρτη 12-3μμ, αίθουσα Β13 Καθηγητής: Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ.
ΤΜΗΜΗ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: iVia ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΠΗΓΗΣ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΜΩΡΑΪΤΗ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ.
DIGITAL LIBRARIES TECHNOLOGIES Του Πανεπιστημίου του Stanford Μπαρμπαδάκη Αικατερίνη Καραδέμητρου Βιολέττα.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ TEL. ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» n Του καθηγητή Σαράντου Καπιδάκη n των φοιτητών: Βάμβα Ματίνα, Μόσχου Δημητρίου, Βρασταμινού.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
STANFORD DIGITAL LIBRARY TECHNOLOGIES Ανταβάλογλου Δέσποινα Βλισίδου Εύα Γόντικα Ειρήνη.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΑΜΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Β ΚΑΛΩΤΑ ΑΝΝΑ Β
E X a M p L e Αξιοποιώντας την τεχνολογία XML στη διαχείριση της πληροφορίας Λίνα Μπουντούρη Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας Εργασία Μαθήματος Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
Μετατροπή Μουσικών Συλλογών σε Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Το Πρόγραμμα MUSESCAPE Ιόνιο Πανεπιστήμιο Ιανουάριος 2005 Χριστιανούδης Ιωάννης.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «Επιστήμη της Πληροφορίας-Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Η γέφυρα TIP/Greenstone: Μία υπηρεσία για κινητή τοπικά προσδιορισμένη πρόσβαση σε ψηφιακές.
Εισαγωγή-Πρώτα στάδια των ψηφιακών βιβλιοθηκών  Υπάρχουν βιβλιοθήκες εικόνων, ήχου, ψηφιακού βίντεο και συλλογές αποθηκευμένες σε βάσεις δεδομένων, βάσεις.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
Διαχείριση Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « Ηλεκτρονική Δημοσίευση.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ Ζ’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Κ. ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ The NEDLIB Project Επιμέλεια παρουσίασης: Μαυρομιχάλη Μαρίνα, Νικάκη Θεοδώρα.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΒ 322: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Κατούνα.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» Εργασία στο Μάθημα «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ»
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ» ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Το DSpace ως ένα Ανοικτό.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ “ USING MILOS TO BUILD A MULTIMEDIA.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Digital Universal Library of Carnegie Mellon University.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Networked Digital Library of Theses and Dissertations Εργασία στο μάθημα των Ψηφιακών Βιβλιοθηκών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ INFORMEDIA INFORMEDIA Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ:ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ.
Greenstone Digital Library Λογισμικό Ψηφιακών Βιβλιοθηκών GREENSTONE Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Α. Βαρβέρης
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
A SURVEY OF DIGITAL LIBRARY AGGREGATION SERVICES ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Καμπουρούδη Αναστασία Β Μαγκούτα Ιωάννα Β Παρασκελίδου Χρυσούλα Β
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Wikis Ο Cunningham εμπνεύστηκε τον όρο wiki από τα "wiki wiki", δηλαδή τα "γρήγορα" λεωφορεία πυκνών δρομολογίων στον αερολιμένα της Χονολουλού.
EΡΓΑΣΙΑ στο μάθημα του ΣΤ’ εξαμήνου Ψηφιακές Βιβλιοθήκες ΘΕΜΑ: The Cyclades Project Εισηγητής: Καπιδάκης Σαράντος Φοιτήτριες:
DIGITAL FILM LIBRARIES
Εισαγωγή Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, οι προσωπικοί υπολογιστές αποτελούνταν από ένα desktop system και ένα folder system metaphors για τη διαχείριση.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης(Ε) 3ο Εξάμηνο
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Cultural Heritage Language Technologies ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ‘ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ’ ΣΤ΄ Εξάμηνο Υπεύθυνος καθηγητής: Καπιδάκης Σαράντος Λούβαρη Αγγελική Β

Cultural Heritage Language Technologies 4 Ένα πρόγραμμα συνεργασίας για να δημιουργηθούν υπολογιστικά εργαλεία για τη μελέτη των αρχαίων ελληνικών, λατινικών, και των παλαιών νορβηγικών κειμένων για το δίκτυο των συμβεβλημένων ψηφιακών βιβλιοθηκών. 4 Η χρηματοδότηση του έργου παρέχεται από το National Science Foundation και το European Union International Digital Library Collaborative Research Program

Οι στόχοι του προγράμματος 4 Θέλει να προσαρμόσει τις ανακαλύψεις από το πεδίο της υπολογιστικής γλωσσολογίας, της ανάκτησης και της απεικόνισης πληροφοριών σε τρόπους που σχεδιάζονται συγκεκριμένα για να βοηθήσουν τους φοιτητές και τους μελετητές των κλασικών επιστημών να προωθήσουν την εργασία τους. 4 Αποσκοπεί να θεσπίσει ένα διεθνές πλαίσιο με ανοικτά πρότυπα για τη μακροπρόθεσμη συντήρηση, τη διανομή και τη διαλειτουργικότητα των μεταδεδομένων μεταξύ των συνδεδεμένων ψηφιακών βιβλιοθηκών. 4 Να εξαλειφθούν οι δυσκολίες ανάγνωσης στα ελληνικά, λατινικά, και παλαιά νορβηγικά κείμενα στις αρχικές γλώσσες τους.

Βασική τεχνολογία 4 Η βασική τεχνολογία της ψηφιακής βιβλιοθήκης παρέχεται σε όλους τους συνεργάτες από τη βιβλιοθήκη Perseus. Το σύστημα Perseus παρέχει ένα γενικό περιβάλλον που μπορεί να πάρει οποιοδήποτε SGML ή κωδικοποιημένο XML κείμενο και να το παρουσιάσει στο τέλος στους χρήστες με HTML ή άλλες μορφές όπως PDF. - Αυτό το σύστημα DL παραδίδει ~8.5 εκατομμύρια σελίδες το μήνα μέσω web. 4 Ο σχεδιασμός του συστήματος επιτρέπει στις νέες εφαρμογές να μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στην υπάρχουσα αρχιτεκτονική δομή.

Δοκιμές 4 Ελληνικά και λατινικά κείμενα από Perseus (6 εκατομμύρια λέξεις ελληνικών, 4 εκατομμύρια λέξεις λατινικών, με τις αντίστοιχες αγγλικές μεταφράσεις) 4 Εργασίες του Issac Newton από το Newton Project του Imperial College 4 Λατινικά κείμενα από το Stoa Consortium του University of Kentucky 4 Παλαιά κείμενα Νορβηγών από το University of California και του Arnamagnaean Institute 4 Κείμενα από τον Αρχιμήδη Project (DL για την ιστορία των μηχανικών)

Συνεργάσιμη υποδομή 4 Σε αυτό το πρόγραμμα, δημιουργήθηκε μια υποδομή για τη συνεργασία μεταξύ των συστημάτων λογισμικού που βασίζονται στο Open Archives Initiative protocols για να κάνουν τις διαφορετικές συλλογές από διάφορες ψηφιακές βιβλιοθήκες να λειτουργήσουν μαζί τόσο εύκολα όσο τα κείμενα μέσα σε μια ενιαία βιβλιοθήκη. 4 Προτείνεται το πρωτόκολλο OAI για να μοιραστούν όχι μόνο τα βασικά Dublin Core μεταδεδομένα, αλλά και τα πιο λεπτομερή μεταδεδομένα που χρησιμοποιούνται στα συστήματα ψηφιακών βιβλιοθηκών, όπως περίληψη και σχόλια.

Parsers 4 Η επέκταση ή η ανάπτυξη των μορφολογικών εργαλείων ανάλυσης για τα ελληνικά, τα λατινικά και παλαιά νορβηγικά είναι θεμελιώδης για αυτές τις εφαρμογές. - Οι απλές προϋπάρχουσες τεχνικές δεν είναι αρκετά ακριβείς. 4 Το πρόγραμμα Perseus θα παράσχει έναν Parser για κλασσικά ελληνικά και λατινικά. 4 Το Istituto Di Linguistica Computazionale del CNR, Πίζα θα αναπτύξει ένα σύστημα για τα λατινικά. 4 Το πανεπιστήμιο Καλιφόρνιας και το ίδρυμα Arnamagnaean και θα δημιουργήσει έναν Parser για τους παλαιά νορβηγικά. 4 Ακόμα, μετά τα αρχικά σχέδια θα δημιουργηθεί ένας Parser για παλαιά αγγλικά.

Ανάκτηση πολύγλωσσων πληροφοριών 4 Η πολύγλωσση ανάκτηση πληροφοριών μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμη για τους μη εξειδικευμένους μελετητές και τους σπουδαστές που ξέρουν λίγα ελληνικά, λατινικά, ή παλαιά Νορβηγικά, αλλά δεν είναι ικανοί να διατυπώσουν ερωτήσεις στην αρχική γλώσσα. 4 Οι άνθρωποι που μελετούν Όμηρο, παραδείγματος χάριν, θα μπορούσαν να ενδιαφέρονται πολύ για την έννοια της ηρωικής φήμης, της υστεροφημίας και της υπόληψης που διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην Ιλιάδα. 4 Ένας στόχος του προγράμματος είναι να αναπτυχθούν κοινές μορφές ευρετηρίασης αυτών των γλωσσών.

Απεικόνιση πληροφοριών Πολύ σχετική με τα εργαλεία για την ανάκτηση πολύγλωσσων πληροφοριών είναι οι δυνατότητες για την απεικόνιση πληροφοριών. 4 Τα αποτελέσματα αναζήτησης παρουσιάζονται πολύ συχνά σε έναν κατάλογο που είναι ταξινομημένος με τρόπο που είναι δυσνόητος για τον τελικό χρήστη. 4 Επομένως το σύστημα προγραμματίστηκε να αναπτύξει ένα σύστημα που:  προσδιορίζει αυτόματα τις λέξεις κλειδιά,  τις ταξινομεί σε ομάδες,  ονομάζει εκείνες τις ομάδες αναλόγως  απεικονίζει και επιτρέπει στο χρήστη να στραφεί σε υποτομείς σε συγκεκριμένο κείμενο σε μια αναζήτηση.

Συντακτικά εργαλεία ανάλυσης 4 Προσδιορισμός της σύνταξης των ρημάτων 4 Η σύνταξη και η χρήση συγκεκριμένων λέξεων μπορεί να παραπέμπουν σε ένα ύφος, έναν συντάκτη, ή ακόμα και σε κείμενο. 4 Όλα αυτά βέβαια είναι δύσκολα για το λόγο ότι η πολυπλοκότητα αυτών των γλωσσών είναι μεγάλη.

Ολοκλήρωση της ειδικής γνώσης 4 Ενώ οι αυτόματες διαδικασίες μπορούν να παρέχουν πολλές χρήσιμες πληροφορίες, οι μελετητές θα θελήσουν να διορθώσουν, να σχολιάσουν, και να επεκτείνουν τα αυτόματα αποτελέσματα 4 Η συνηθισμένη πρακτική για τους μελετητές είναι να τυπωθούν τα αποτελέσματα και στη συνέχεια να προσθέσουν τα σχόλια τους, τις σημειώσεις τους χειρόγραφα. 4 Σ’ αυτό το πρόγραμμα έχουν ως στόχο να δημιουργήσουν έναν μηχανισμό για να γίνονται απευθείας οι σημειώσεις των μελετητών και να αποθηκεύονται. 4 Θα δημιουργηθεί ένα πρωτοποριακό εργαλείο για τις DL.

Συμπέρασμα 4 Δημιουργήθηκαν εργαλεία που διευκολύνουν την ανάγνωση αυτών των κειμένων, με αυτόν τον τρόπο, την καθιστούν ευκολότερη για τα μεγάλα γενικά ακροατήρια. 4 Δημιουργήθηκαν επίσης εργαλεία που επιτρέπουν στους σπουδαστές και τους μελετητές να ρωτήσουν και να απαντήσουν σε ερωτήσεις για τη γλωσσική χρήση που θα ήταν δύσκολο ή αδύνατο να απαντηθεί έξω από ένα ηλεκτρονικό περιβάλλον.

Συμπέρασμα 4 Η χρηματοδότηση από αυτήν την επιχορήγηση επιτρέπει να πραγματοποιηθεί το όραμα δύο νέων μοντέλων της συνεργασίας. Αυτά τα μοντέλα είναι:  ένα δίκτυο κοινών στοιχείων συμπεριφοράς μέσω του OAI στα πολύ χαμηλά επίπεδα πέρα από τα μεταδεδομένα,  και ένα μοντέλο όπου η ειδική γνώση των χρηστών μπορεί να συμβάλει και να βελτιώσει τα εργαλεία μέσα σε μια ψηφιακή βιβλιοθήκη.