Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης 2009
ΣΤΟΧΟΙ να εξοικειωθούν οι μαθητές με την μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης να σχεδιάζουν και να επεξεργάζονται τη γραφική παράσταση θέσης - χρόνου, και ταχύτητας - χρόνου ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2009
Σωλήνας με νερό και φυσαλίδα Μετροταινία Χρονόμετρο Στήριγμα για πλάγια θέση του σωλήνα ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2009
Με τη βοήθεια ενός μικρού αντικειμένου (π.χ. χοντρό βιβλίο) ανασήκωσε το ένα άκρο του σωλήνα. Η φυσαλίδα αρχίζει να κινείται με σταθερή ταχύτητα. Με ένα χρονόμετρο χρονομέτρησε την κίνηση από 0 έως 5, 10, 15, 20 cm. (Για λιγότερα σφάλματα, οι μετρήσεις να είναι τουλάχιστο δύο για κάθε θέση). Με βάση αυτές τις μετρήσεις συμπλήρωσε τον παρακάτω πίνακα Π Ε Ι Ρ Α Μ Α Τ Ι Κ Η Δ Ι Α Δ Ι Κ Α Σ Ι Α ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2009
Καταγραφή δεδομένωνΣημείο t (α) t (β) t=(tα+tβ)/2sec Θέση (χ) cm ή m Ταχύτητα (χ/t) Α0000- Β Γ Δ Ε ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2009
Με τα στοιχεία του παραπάνω πίνακα κάνουμε τις γραφικές παραστάσεις θέσης – χρόνου και ταχύτητας – χρόνου και δίνουμε απαντήσεις στις ερωτήσεις του φύλου εργασίας. ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2009