Γ΄ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Διαθεματική προσέγγιση Οι μαθητές παροτρύνονται να ασχοληθούν στο σχολείο ή και στο σπίτι με διάφορες δημιουργικές δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες αυτές μπορούν να γίνουν στα πλαίσια διαφόρων μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος όπως: Ιστορία Ελληνικά Τέχνη Οικιακή Οικονομία Σχεδιασμός και Τεχνολογία
Βιβλίο Ιστορίας Ε΄ τάξης ΙΣΤΟΡΙΑ Βιβλίο Ιστορίας Ε΄ τάξης «Στα βυζαντινά χρόνια» Εισηγείται την εκπόνηση σχεδίου εργασίας με θέμα τα κάστρα του τόπου μας.
ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Γράφουν μικρά κείμενα με θέματα όπως: Ένας άρχοντας, ένας στρατιώτης ή ένας εργάτης διηγείται πώς περνά τη μέρα του. Η επίσκεψη μου στο μουσείο Ένας αρχαιολόγος περιγράφει την τελευταία του ανασκαφή. Ένα μουσειακό αντικείμενο ζωντανεύει. Ο Καραγκιόζης και η παρέα του επισκέπτονται το κάστρο. Μια φορά κι ένα καιρό… στο κάστρο Συνέντευξη με το φύλακα του κάστρου.
ΑΛΛΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Τουριστικός οδηγός Εφημερίδα-περιοδικό Ημερολόγιο Γρίφοι-αινίγματα Ποιήματα Δραματοποίηση Η γωνιά του μουσείου Έρευνα
ΤΕΧΝΗ Θέματα: Το κάστρο της Λεμεσού Σκηνές από τη ζωή στο κάστρο Ζωγραφική (νερομπογιές, παστέλ, πενάκι, μαλακό μολύβι, κάρβουνο) Θέματα: Το κάστρο της Λεμεσού Σκηνές από τη ζωή στο κάστρο Το κάστρο πολιορκείται Οι ιππότες του κάστρου Το κτίσιμο του κάστρου Ένα οικόσημο Αφίσα για το κάστρο της Λεμεσού Μεσαιωνικά γραμματόσημα
Αγγεία με παραστάσεις εμπνευσμένες από το μουσείο. Πηλοπλαστική Τα παιδιά δημιουργούν με πηλό. Θέματα: Το κάστρο Πανοπλίες ιπποτών Το οικόσημό μου Νόμισμα της εποχής Αγγεία με παραστάσεις εμπνευσμένες από το μουσείο.
Κολλητική - ψηφιδωτό Με τη χρήση εφημερίδων, περιοδικών, χρωματιστών χαρτιών κ.ά. δημιουργούν έργα με θέματα που αναφέρονται πιο πάνω. Φτιάχνουν τη δική τους προθήκη με εικόνες από αντικείμενα και γράφουν και τις απαραίτητες λεζάντες.
Γλυπτική - Χαρακτική Πάνω σε ασβεστόλιθο ή γύψο χαράζουν: Το οικόσημό τους Ένα κάστρο Μια σφραγίδα Έναν ιππότη
Κάρτες Τα παιδιά φτιάχνουν κάρτες για να στείλουν τις ευχές τους και τις διακοσμούν με μεσαιωνικά μοτίβα και παραστάσεις που συνάντησαν στο μουσείο. Εικονογράφηση Φτιάχνουν μικρές ιστορίες για τα κατoρθώματα φανταστικών ιπποτών και τις εικονογραφούν.
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Με τσόχες και άλλα υφάσματα δημιουργούν μαξιλαράκια ή πετσετάκια διακοσμημένα με παραστάσεις από το μουσείο. Οι συνθέσεις μπορούν να γίνουν με βελονιές ή με τύπωμα. Γράφουν με τη φαντασία τους διάφορες συνταγές. Κάνουν έρευνα για τις ενδυμασίες της εποχής και κάνουν συλλογές με σχετικές εικόνες. Συλλέγουν στοιχεία για τα μαγειρικά σκεύη της εποχής.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Με άχρηστα υλικά κάνουν κατασκευές όπως: κάστρα πολιορκητικές μηχανές καταπέλτες πολιορκητικούς κριούς κανόνια πανοπλίες
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ