Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Advertisements

ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
αναπαραστάσεις της πραγματικότητας σε δύο διαστάσεις
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
Ο αγαπημένος αριθμός του σύμπαντος
έ ν α τ α ξ ί δ ι δ ι ε ρ ε ύ ν η σ η ς
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΚΥΤΤΑΡΩΝ
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Μάτριξ. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι Ό,τι βλέπουμε είναι φτιαγμένο από ενέργεια συγκεκριμένου ηλεκτρομαγνητικού φάσματος Τα μάτια μας είναι ευαίσθητα.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Εννοιολογική αναπαράσταση δεδομένων. Οντότητα Είναι κάθε αντικείμενο, πρόσωπο, γεγονός κατάσταση ή και αφηρημένη έννοια που προσδιορίζεται από την ανεξάρτητη.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
V. Η Λειτουργία της Έκφρασης Ζητήματα στη Σύγχρονη Φιλοσοφία της Τέχνης.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΣΥΝΟΛΑ.
‘ΟΜΙΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ…ΤΕΧΝΗ.
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το 90% της γνώσης μας προέρχεται από τους αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους και επιστήμονες. Μόνο το υπόλοιπο 10% προέρχεται από τον υπόλοιπο.
Κινηματογράφος : Προβάλλοντας με δυο διαστάσεις τρισδιάστατα όντα και αλλάζοντας μέγεθος. Κινηματογραφιστές.
Maurits Cornelis Escher
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Θε1: Μπορούν οι άνθρωποι να απεικονίζουν το Θεό
Η ζωή της Η Υπατία γεννήθηκε το 370 μ.Χ. Ήταν Ελληνίδα νεοπλατωνική φιλόσοφος, αστρονόμος και μαθηματικός. Ήταν κόρη του μαθηματικού και φιλοσόφου Θέωνα.
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Αμφιλοχίας Σχ. Έτος: 2012 – 13 Μαθηματικά ΣΤ΄: ¨Εξασκούμε στη λύση προβλημάτων με πίνακα στα ανάλογα ποσά¨ Υπεύθυνος τάξης: Γεωργακόπουλος.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Διδακτική Πληροφορικής
Συχνά οι επιφάνειες των όψεων, ή τα πλάνα, τέμνονται σε γωνίες που δεν έχουν κάποιο αναγνωρίσιμο βάθος. Ο κυβισμός επηρέασε βαθειά τον καλλιτεχνικό.
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
Βασικά στοιχεία Τηλεσκοπίου Ενίσχυση Φωτός Μεγέθυνση Γ. Νικολιδάκης.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
Το τρίγωνο του Πασκάλ Παρατηρήστε πως αναπτύσσετε το μοτίβο. Συμπληρώστε τις κενές γραμμές.
ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Ο μαγικός αριθμός π.
ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΟΥΝΧΕΝΤΖ.
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
ΣΧΟΛΕΙΟ: 6 ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
#2_γεωμετρία επιμέλεια_Σύμος Χαραλάμπους
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ Το αντικείμενο της εδαφομηχανικής είναι η μελέτη των εδαφών, με στόχο την κατανόηση και πρόβλεψη της συμπεριφοράς του εδάφους για.
Τεστ στα Μαθηματικά πολλαπλασιασμοί & διαιρέσεις 10, 100, 1000.
Πι.
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Κρυστα ρακαλλιδου.
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
Μαθηματική λογοτεχνία
Εργασία 2ης Ενότητας-Σαμαρτζής Πέτρος Δ201611
Καθηγητής: Κ. Πιτσιλαδής Τάξη-Τμήμα: Α΄1 Μάθημα: Βιολογία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών Όμιλος Μαθηματικών 2013-2014

ο Μ. C. Escher και οι γεωμετρίες…

Ο Μάουριτς Κορνέλις Έσερ (ολλανδικά: Maurits Cornelis Escher) (17 Ιουνίου 1898 – 27 Μαρτίου 1972) ήταν Ολλανδός εικαστικός καλλιτέχνης. Εκτός από το σχέδιο και τη γραφιστική ο Έσερ, δούλεψε επίσης με τις τεχνικές της ξυλογραφίας, της λιθογραφίας και της χαλκογραφίας. Κύριο στοιχείο της τέχνης του Έσερ είναι η απεικόνιση αδύνατων γραφικών παραστάσεων (ανθρώπων, ζώων, αντικειμένων κτλ.), οι οποίες δημιουργούν την ψευδαίσθηση του απείρου, δηλαδή της ατελείωτης δημιουργίας σχεδίων ή οι «αδύνατες» παραδοξολογικές κατασκευές (κτήρια). Αυτή η ιδιαιτερότητα των σχεδίων του οφείλεται στην επιρροή που δέχτηκε ο Έσερ από τα μαθηματικά -με τα οποία παραδόξως δεν τα πήγε ποτέ καλά στο σχολείο- και ιδιαίτερα από αρχές της προβολικής γεωμετρίας, όπως και από τα πορίσματα και τις προτάσεις της μη Ευκλείδειας γεωμετρίας

Αν και δεν είναι μαθηματικός, επηρεάζεται από τα μαθηματικά και δουλεύει στηριγμένος στις αρχές της προβολικής γεωμετρίας, ενώ συχνά γοητεύεται από τα πορίσματα και τις προτάσεις της μη-Ευκλείδειας γεωμετρίας. Φλερτάρει γοητευμένος με την έννοια του "αδύνατου" και ενδιαφέρεται γι' αυτό που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε "λογική" του χώρου, όπως δείχνουν οι πολλές μελέτες του για τη διαίρεση της παραστατικής επιφάνειας (tesselation).

Παρατηρεί τη δυνατότητα των σχημάτων να "γεννήσουν" άλλα σχήματα και δουλεύοντας με δεκάδες μαθηματικές τεχνικές παράγει σειρές έργων -το καθένα μελέτη και ενός προβλήματος παράστασης- όπου, για παράδειγμα, από την εναλλαγή των ασπρόμαυρων τετραγώνων μιας σκακιέρας, σιγά-σιγά φτάνουμε σε ψάρια που κολυμπούν σε κοπάδια και μετά γίνονται σμήνη πουλιών… Γοητεύεται από τη σφαίρα και τις απίστευτες δυνατότητες διάπλασης της εικόνας που καθρεφτίζεται στην κοίλη επιφάνειά της. Παρακολουθεί με προσοχή τις διαφορές προοπτικής καθώς ένα μάτι βλέπει ένα κτίριο από ψηλά και από κάτω την ίδια στιγμή. Διακόπτει την εικόνα ενός προσώπου με ελικοειδείς περιοχές κενού. Πειραματίζεται με τους εγκιβωτισμούς των εικόνων, με τη συμμετρία και την αναστροφή, τον απασχολεί το κάτω και το πάνω. "Παίζει" με την ψευδαίσθηση, την ιδιότητα της ανθρώπινης νόησης να συμπληρώνει τα ελλείποντα μέρη μιας εικόνας…

Ωστόσο ο Έσερ δεν είναι μόνο ένας έξυπνος και ικανός μελετητής της παράστασης, που, ως εκ της ικανότητός του και των άοκνων προσπαθειών του, κατορθώνει το ακατόρθωτο. Είναι ένας καλλιτέχνης σκεπτόμενος, με φιλοσοφικούς προβληματισμούς πέραν των όσων ήδη υπαινιχτήκαμε σχετικά με τις μαθηματικές έννοιες που χειρίζεται στο έργο του. Αρκεί να σκεφτεί κανείς τη σχέση άψυχου και έμψυχου στο έργο του, την μετατροπή της μιας μορφής ζωής σε άλλη (το ψάρι που γίνεται πουλί, ο σκύλος που γίνεται πουλί), για να καταλάβει πόσο τον απασχολούσε η διαλεκτική της ύλης και πόσο, πίσω από όλα αυτά, κρύβεται μια τραγική επιθυμία ενότητας, η προσμονή του "ενός" από το οποίο όλα προέρχονται και στο οποίο όλα καταλήγουν (π.χ. Μεταμορφώσεις). Φαίνεται μάλιστα πως απότοκο τέτοιων προβληματισμών είναι το έργο το "Μάτι", όπου μέσα στην κόρη ενός πανέμορφου ματιού, σχηματίζεται η εικόνα του θανάτου, από τα πιο παράξενα έργα του Έσερ, όταν ο καλλιτέχνης πια ξεπερνά τον κόσμο της παράστασης και περνά στο ρίγος της μεταφυσικής.

Ένα δείγμα της δημιουργίας του:

Πηγές http://www.epohi.gr/triadafillou_culture_1292004.htm el.wikipedia.org