Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαι καλά με τον εαυτό μου και τους άλλους»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΜΗΠΩΣ ΕΙΣΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΤΗΣ;
Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΛΟΣΣΙΟΥ
«Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη»
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό
Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Παιδικοί Σταθμοί Αγίας Παρασκευής «Βάζοντας όρια στα παιδιά»
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Σχολικός εκφοβισμός Black and White.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Δρόμος αρετής και δύναμης
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Ακατάλληλο και επιβλαβές περιεχόμενο στο διαδίκτυο
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
Έχεις δύο επιλογές! από το
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Το αγαπημένο μου μάθημα
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
2ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΣεβΟμαστε τη διαφορετικΟτητα…
Κελεσίδης Βαγγέλης.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Πρόληψη & αντιμετώπιση Ερασμία Φείδη Ψυχοπαιδαγωγός – Αναπληρώτρια Επιστημονικά Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης «Σχεδία»
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Μερικές φορές νιώθω πολύ θυμωμένη!!
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Νοέμβριος 2015 ΣΤ 2 τάξη Μαθητές: Ευτυχία Μουλά, Βασιλική Ρωμοσιού, Μπεσνίκ Νουρεντίνι, Νίκος Παπαευσταθίου, Περικλής Σταυρόπουλος.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ σε νέες περιπέτειες
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
2ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων «Σχολική Διαμεσολάβηση»:
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαι καλά με τον εαυτό μου και τους άλλους» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαι καλά με τον εαυτό μου και τους άλλους» Σχολικό έτος 2012-2013 4/θ Δημοτικό Σχολείο Ροδοδάφνης

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Παπαδόπουλος Αλέξιος Συνεργαζόμενοι:Σιταρά Μαρία Τάξη:Ε΄Στ΄ Τμήμα:

Η τάξη εργάστηκε σε ομάδες που κάθε φορά άλλαζαν σύσταση, ανάλογα με το θέμα που επεξεργάζονταν. Στη συνέχεια γινόταν η παρουσίαση στην ολομέλεια.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Διότι συχνά στο σχολείο αντιμετωπίζουμε προβλήματα στην επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ μας και το χειρότερο, υπήρξαν και κρούσματα σχολικής βίας. Για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα έπρεπε να τα διερευνήσουμε να τα αναγνωρίσουμε και να τα αποδεχτούμε. Έπρεπε να βρούμε τις αιτίες, αλλά και τον τρόπο αντιμετώπισής τους.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Στην αρχή μελετήσαμε τα προβλήματα στη συνεργασία με δυο παιχνίδια. Το ένα ήταν η «γέφυρα» (όλοι μαζί) Και το άλλο η «εμπιστοσύνη» (αφού χωριστήκαμε σε ζευγάρια) Διαπιστώσαμε ότι όταν δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στα μέλη της ομάδας και καλή διάθεση συνεργασίας, τότε έχουμε πρόβλημα στη συνεργασία μας.

Το συμβόλαιό μας Χωριστήκαμε σε ομάδες και καταγράψαμε αυτά που μας αρέσουν και αυτά που δεν μας αρέσουν στη συμπεριφορά των συμμαθητών μας στο σχολείο. Στη συνέχεια με βάση αυτά συντάξαμε το συμβόλαιό μας και το υπογράψαμε όλοι.

ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΜΑΣ Εμείς… Να μην τσακωνόμαστε. Να είμαστε αγαπημένοι. Να μην αρνούμαστε τη βοήθειά μας. Να μην μιλάμε όλοι μαζί. Όταν θέλουμε να μιλήσουμε να σηκώνουμε χέρι. Να μην φωνάζουμε. Να μην κάνουμε φασαρία. Να ακούμε προσεκτικά χωρίς να διακόπτουμε αυτόν που μιλάει. Να περιμένουμε τη σειρά μας. Αν κάποιος μιλάει πολλή ώρα να του το λέμε ευγενικά. Να σκεφτόμαστε τι λέμε. Να μην λέμε πολλά γιατί έτσι κουράζουμε τον ακροατή μας. Να σεβόμαστε τη γνώμη των άλλων. Να μη φερόμαστε με αγένεια. Να μην ξεχωρίζουμε τα παιδιά από την εμφάνιση. Να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο. Ν’ ακολουθούμε τις οδηγίες. Να δοκιμάζουμε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος. Να δίνουμε πράγματα σε όσους δεν έχουν. Να μην κάνουμε ζευγάρι μόνο με τους ίδιους. Να μην αφήνουμε κανέναν έξω από την ομάδα. Αν κάποιος περισσεύει θα σχηματίζουμε τριάδα αντί για ζευγάρι. Να μη λέμε κακές λέξεις και να μην απειλούμε.. Οι δάσκαλοί μας μας : Ακολουθούμε το πρόγραμμα. Δεν φωνάζουμε Ακούμε με προσοχή χωρίς να διακόπτουμε. Σεβόμαστε τις γνώμες όλων. Οργανώνουμε ενδιαφέρουσες δράσεις και φροντίζουμε την αίθουσα. Αδιαπραγμάτευτα για όλους Δεν χτυπάμε ποτέ κανέναν. Δεν κοροϊδεύουμε ποτέ κάποιον για κάτι που είπε. Όχι βία, λεκτική και σωματική..

Προβλήματα επικοινωνίας Με θεατρικό παιχνίδι διαπιστώσαμε τα προβλήματα επικοινωνίας και τα καταγράψαμε. Δεν μπορούμε να επικοινωνήσουμε όταν οι άλλοι… Δεν μας προσέχουν, συζητούν μεταξύ τους, έχουν κάτι άλλο στο μυαλό τους, μεσολαβεί θόρυβος και φασαρία, είναι απασχολημένοι, κ.λ.π. Συντάξαμε τους κανόνες καλής επικοινωνίας

ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Όταν μιλούμε Στεκόμαστε απέναντι από τον ακροατή μας. Μιλούμε ήρεμα. Δεν μιλούμε θυμωμένα. Δεν μιλούμε βιαστικά. Δεν φωνάζουμε Δεν κοιτάμε αλλού. Δεν χρησιμοποιούμε άπρεπες λέξεις. Δεν λέμε λόγια που προσβάλλουν ή ενοχλούν. Όταν ακούμε Προσέχουμε αυτόν που μας μιλάει. Του δίνουμε σημασία. Τον ακούμε με προσοχή. Δεν χαζεύουμε. Δεν κοιτάζουμε αλλού. Δεν έχουμε αλλού το νου μας. Δεν κοιτάζουμε το ρολόι μας. Δεν ψιθυρίζουμε στον διπλανό μας. Δεν κάνουμε θόρυβο. Δεν παίζουμε με το μολύβι μας.

Αντιμετώπιση συγκρούσεων Χωριστήκαμε σε ομάδες με ονόματα κατοικίδιων ζώων και καταγράψαμε πότε αισθανόμαστε θυμό. Τον τρόπο που αντιδρούμε όταν θυμώνουμε Τα αποτελέσματα και τις συνέπειες Τον τρόπο που θα πρέπει να λύνουμε τα προβλήματα.

Θυμώνω όταν : Ομάδα : «πρόβατο» Με πειράζει ο αδερφός μου. Δεν με εμπιστεύονται. Μου λένε ψέματα. Ακούω άσχημες κουβέντες. Όταν οι μεγάλοι μου συμπεριφέρονται υπερπροστατευτικά. Θυμώνω όταν : Ομάδα : «Γάτα» Δεν βάζω καλάθι στο μπάσκετ Φωνάζουν μέσα στο αυτί μου Τα παιδιά δεν συμφωνούν στα παιχνίδια και καθυστερούν να ορίσουν ομάδες. Με διατάζουν να κάνω κάτι που δεν θέλω. Ομάδα : «Κατσίκι» Με βρίζουν ή με βαράνε Τρώω γλυκά Μου πατάνε τα παπούτσια Δεν με αφήνουν να δω DVD Μιλάνε την ώρα που μιλάω Μου κάνουν τους μάγκες Φταρνίζονται επάνω μου Με ενοχλούν Με κακοχαρακτηρίζουν και δε με σέβονται Με προσβάλλουν Τα αγόρια της τάξης μου δεν υπακούουν τους κανονισμούς. Ομάδα : «Σκύλος» Με κοροϊδεύουν Μου κάνουν τον έξυπνο. Με βαράει ο αδερφός μου. Χάνει η ομάδα μου. Χάνει ο Ολυμπιακός. Μου λένε να διαβάζω από νωρίς. Μου φωνάζει ο πατέρας μου. Καπνίζει ο πατέρας μου..

Αντιμετώπιση συγκρούσεων Ομάδα : «γάτα» Για να μην τσακωνόμαστε με τους άλλους θα πρέπει : Να συζητούμε με ηρεμία Να λέμε πάντα την αλήθεια. Να ξέρουμε τι να κάνουμε Να συμφωνούμε με τις πράξεις και τα λόγια των άλλων όταν είναι σωστές. Να μην επαναλαμβάνουμε τις κακές πράξεις. Να μην κοροϊδεύουμε τα παιδιά για τις ιδιαιτερότητές τους. Ομάδα : «πρόβατο» Για να αποφεύγουμε τις συγκρούσεις πρέπει όλοι να συνεργάζονται ώστε να μην φορτώνουν τα λάθη σε ορισμένους. Να παίζουμε ήρεμα και να συγκρατούμε τον εαυτό μας. Ομάδα : «κατσίκι » Πρέπει να μιλούμε ήρεμα και πολιτισμένα γιατί με τις μπουνιές δεν λύνουμε το πρόβλημα, μόνο υπάρχει κίνδυνος να τραυματιστούμε και να τρέχουμε στα νοσοκομεία. Να προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να φύγουμε μακριά από τη σύγκρουση. Να μην προκαλούμε τον άλλο με βρισιές για να μην νευριάσει. και χάσει τον έλεγχό του. Να μην κάνουμε άσχημες χειρονομίες. Να μην παίρνουμε τα πράγματα των άλλων χωρίς την άδειά τους. Ομάδα : «σκύλος» Να ζητούμε συγνώμη ο ένας από τον άλλο και να προσπαθούμε να ξαναγίνουμε φίλοι. Να λύσουμε την παρεξήγηση. Να αποφεύγουμε πράξεις βίας με λόγια ή χτυπήματα. Να αποφεύγουμε τις κοροϊδίες και τις βρισιές.

Διερεύνηση συναισθημάτων Εκτός από το θυμό που είναι πολύ έντονο συναίσθημα, μιλήσαμε και για τα άλλα συναισθήματα και προσπαθήσαμε να τους δώσουμε ένα χρώμα. Όλοι δώσαμε ανοιχτά χρώματα στα όμορφα συναισθήματα ενώ ζωγραφίσαμε με σκούρα χρώματα τα πιεστικά και άσχημα συναισθήματα.

Ομοιότητες και διαφορές Με θεατρικό παιχνίδι διαπιστώσαμε ομοιότητες και διαφορές με τους άλλους. Πόσο διαφορετικά κάνουμε και το πιο απλό πράγμα, όπως το να καθίσουμε σε μια καρέκλα. Αλλά και πόσο ίδια αντιδρούμε σε παρόμοιες καταστάσεις. Παίξαμε το παιχνίδι της αυτοεκτίμησης και μιλήσαμε για τον εαυτό μας και τους άλλους.

Μας επισκέφθηκαν… Από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» για την πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων, παίξαμε παιχνίδια προσομοίωσης. Κι εδώ ήταν απαραίτητη η καλή επικοινωνία και συνεργασία και φυσικά στο δρόμο χρειάζεται προσοχή και … ψυχραιμία!

Η παρουσίασή μας… Παρουσιάσαμε τα αποτελέσματα του προγράμματός μας στη γιορτή λήξης των μαθημάτων, αφού πρώτα συνεργαστήκαμε για να φτιάξουμε το θεατρικό μας δρώμενο να το επενδύσουμε με μουσική και να ζωγραφίσουμε τα σκηνικά.

Ας αξιολογηθούμε… Οι μαθητές στην αρχή αισθάνονταν άβολα κυρίως όταν έπρεπε να πάρουν μέρος σε θεατρικό παιχνίδι προσομοίωσης ή να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους. Στη συνέχεια έδειχναν να το διασκεδάζουν, συνεργάζονταν πιο πρόθυμα κι έπαιρναν πιο εύκολα το λόγο για να εκφράσουν τις σκέψεις και τις απόψεις τους. Υπήρξαν πολλά θετικά αποτελέσματα, κυρίως στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης κάποιων μαθητών, στην αναγνώριση των συναισθημάτων και στην αντιμετώπιση των συγκρούσεων. Πιστεύω ότι η επεξεργασία τέτοιων θεμάτων συνδέεται με όλα τα μαθήματα.

Ο ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΜΑΣ Κλεινοντασ… Ο ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΜΑΣ Σταματάμε πριν Φωνάξουμε, χτυπήσουμε, κλωτσήσουμε, βρίσουμε, λυπήσουμε κάποιον πάνω στα νεύρα μας και την ένταση της στιγμής. Περιμένουμε λίγο Δίνουμε χρόνο στον εαυτό μας να ηρεμήσουμε. Σκεφτόμαστε τι συνέβη. Ποια είναι η ευθύνη η δική μου; Τι έκανα εγώ; Πώς νιώθω γι αυτό που έγινε; Τι θέλω να κάνω από εδώ και πέρα; Επιθυμώ να το λύσω; Τι λύσεις προτείνω; Συνεχίζουμε Να ακούμε τον άλλο με ανοιχτό μυαλό Να μπαίνουμε στη θέση του άλλου. Να είμαστε ειλικρινείς. Να σεβόμαστε όσα μας λέει, χωρίς να τον διακόπτουμε, τον προσβάλλουμε ή τον κατηγορούμε. Να αναλαμβάνουμε την ευθύνη μας. Να σκεφτόμαστε λύσεις που να ικανοποιούν και τις δυο πλευρές, χωρίς νικητές και νικημένους.