Κινηματογράφος : Προβάλλοντας με δυο διαστάσεις τρισδιάστατα όντα και αλλάζοντας μέγεθος. Κινηματογραφιστές
Φακοί Κοίλοι μεγεθύνει το είδωλο που τοποθετείται μπροστά καθώς οι ακτίνες του αποκλίνουν Κυρτοί σμικρύνει το είδωλο που τοποθετείται μπροστά καθώς οι ακτίνες του συγκλίνουν αφού διαπεράσουν το φακό Ο συνδυασμός των κατάλληλων φακών μπορεί να αποδώσει απίστευτα αποτελέσματα και τα υπερμεγέθη του κινηματογράφου είναι συχνά αποτέλεσμα σωστής τοποθέτησης και λειτουργίας των καμερών και φωτισμού
ΚοίλοςΚυρτός
Η δημιουργία πλασμάτων και τοποθεσιών( κατασκευών όπως πύργοι αλλά και φυσικών τοπίων, π.χ. βουνά) γίνεται κυρίως με τρεις τρόπους: Ματ ζωγραφικής( αρχαιότερος) Με γραφικά μέσω υπολογιστή Με πιστά αντίγραφα ή σχεδόν πιστά( Μινιατούρες και Animatronics) ΄Όλα αυτά βέβαια προυποθέτουν την σωστή χρήση φακών και φωτισμού.
Μία ερασιτεχνική μηχανή έχει περίπου 6 με 13 φακούς Μία επαγγελματική κάμερα, από την άλλη αποτελείται τουλάχιστον από 100 φακούς και κοστίζει... Κοστιζεί.
Ματ ζωγραφικής Σχέδια, τα οποία προβάλλονται με ταχύτητα δίνοντας την αίσθηση της κίνησης. Για να το πετύχουν λοιπόν την αλλαγή του μεγέθους οι κινηματογραφιστές δανειστικά από την τέχνη την τεχνική της προοπτικής. Προοπτική είναι η τέχνη της προβολής μιας τρισδιάστατης εικόνας και της δημιουργίας της αίσθησης του βάθους σε μια επίπεδη επιφάνεια. Η προοπτική και η έννοια του μεγέθους επιτυγχάνεται με τη γεωμετρία
Χ αρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής της προοπτικής είναι οι ταινίες του Walt Disney, στις οποίες αινετά ακριβώς και η ογκομετρική διαφορά των χαρακτήρων τους.
Αντίγραφα σε κλίμακα Μινιατούρες και μεγατούρες (τοποθεσίες και σκηνικά κυρίως) Animatronics
Μινιατούρες και μεγατούρες Χρήση: δημιουργία του περιβάλλοντος Μινιατούρες είναι τα μικρών διαστάσεων πιστά αντίγραφα που χρησιμοποιούνται για τη αρχική λήψη μίας τοποθεσίας Μεγατούρες: Λέγονται έτσι γιατι είναι σαν μεγεθυμένες μινιατούρες, Χρησιμοποιούνται ως σκηνικά και εκτός από την ακρίβεια στο μέγεθος προσφέρουν και λεπτομερειακή ακρίβεια. Πρόβλημα: δεν είναι ποτέ αρκετά μεγάλες. Λύση: Η κατάλληλη τοποθέτηση της κάμερας και του φωτισμού, και η τελική ψηφιακή επεξεργασία.
Μεγατούρα Πλάνο από την ταινία
Animatronics Τι είναι μια συσκευή animatronics? Βασικά, η συσκευή, αυτή, είναι μια αυτοματοποιημένη κούκλα, με χειριστήριο ή προγραμματισμένη. Χρησιμοποιείται για τη δημιουργία πλασμάτων τα οποία έχουν ιδιαίτερο μέφεθός Διαδικασία δημιουργίας 1. φτιάξτε στο χαρτί 2. φτιάξτε μια μοκέτα (ένα μικρό μοντέλο ) 3. φτιάξτε ένα κανονικών διαστάσεων γλυπτό 4. φτιάξτε το καλούπι του γλυπτού και δημιούργησε το σώμα 5. μηχανοποιήστε το σώμα 6. δοκίμασε και διόρθωσε κάθε λάθος του
Έτσι, δημιουργούνται γιγάντια όντα και τοποθεσίες σε κάθε ταινία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Jurassic Park.
Συμπέρασμα Αν θέλεις ποιοτικό αποτέλεσμα τα γυρίσματα των ταινιών πρέπει να γίνουν όσο το δυνατόν πιο φυσικά. Αυτό επιτυγχάνεται με τα animatronics και τα studio, που έχουν φτιαχτεί με τη μορφή τοποθεσιών( μεγατούρες). Παρ’ολ’αυτά το μεγάλο κόστος και η δυσκολία που παρουσιάζουν έκανε τα ψηφιακά μέσα πιο προσιτά. Η μέθοδος του καμβά και των ματ ζωγραφικής είναι πλέον ξεπερασμένος και χρησιμοποιείται μόνο για το αρχικό σχέδιο. Ανεξάρτητα όμως με τον τρόπο τα αποτελέσματα όσο αναφορά την δημιουργία χαρακτήρων και σκηνικών διαφορετικού μεγέθους είναι εκπληκτική.
Βιβλιογραφία es.htmlhttp:// es.html p.gsp.htmlhttp://mathforum.org/workshops/sum98/participants/sanders/TryPers p.gsp.html