ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
3.4 Στοίβα (stack) (μόνο θεωρία)
Advertisements

Συλλογές, Στοίβες και Ουρές Σε πολλές εφαρμογές μας αρκεί η αναπαράσταση ενός δυναμικού συνόλου με μια δομή δεδομένων η οποία δεν υποστηρίζει την αναζήτηση.
POINTERS, AGGREGATION, COMPOSITION. POINTERS TO OBJECTS.
-Στοίβα-Ουρά - Πλεονεκτήματα πινάκων -Δομές δεδομένων δευτερεύουσας μνήμης -Πληροφορική και δεδομένα -Παραδείγματα-Προβλήματα ψευδοκώδικα.
Ανασκόπηση σε Δείκτες, Ουρές, Στοίβες, Συνδεδεμένες Λίστες
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
Γλώσσα C & Unix Τμήμα Πληροφορικής, ΑΠΘ B’ εξάμηνο
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
TEMPLATES STANDARD TEMPLATE LIBRARY ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ C Evangelos Theodoridis.
Στοίβα & Ουρά Πέμπτη 08/03/2007 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τμήμα: Γ3τεχν. Καθηγητής :Ν. Γιαννακόπουλος ΠΕ19 Ερωτήσεις:
Δυναμική Διατήρηση Γραμμικής Διάταξης Διατηρεί μια γραμμική διάταξη δυναμικά μεταβαλλόμενης συλλογής στοιχείων. Υποστηρίζει τις λειτουργίες: Έλεγχος της.
Διδάσκων: Παύλος Παυλικκάς1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Stacks - Στοίβες.
Ε. ΠετράκηςΣτοίβες, Ουρές1 Στοίβες  Στοίβα: περιορισμένη ποικιλία λίστας  τα στοιχεία μπορούν να εισαχθούν ή να διαγραφούν μόνο από μια άκρη : λίστες.
Στοίβα, Ουρά.
Αλγόριθμοι συνέχεια 2.2.4, 2.2.5,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Lists– Λίστες 1. Αυτό-αναφορικές δομές Τα μέλη μίας δομής μπορεί να είναι οποιουδήποτε τύπου, ακόμα και δείκτες σε δομές του ίδιου τύπου. Χρησιμοποιώντας.
ΕΠΛ231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
ΕΠΛ 223 Θεωρία και Πρακτική Μεταγλωττιστών7-1 Πίνακας Συμβόλων Πίνακας συμβόλων: δομή δεδομένων που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση διαφόρων πληροφοριών.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
6-1 ΜΑΘΗΜΑ 6 ο Ανασκόπηση σε Δείκτες, Συνδεδεμένες Λίστες, Ουρές, Στοίβες.
Templates Standard Template Library (STL) Exceptions Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
Διερεύνηση γραφήματος. Ένας αλγόριθμος διερεύνησης γραφήματος επισκέπτεται τους κόμβους του γραφήματος με μια καθορισμένη στρατηγική, π.χ. κατά εύρος.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
1 ΤΜΗΜΑ ΜΠΕΣ Αλγόριθμοι Αναζήτησης Εργασία 1 Τυφλή Αναζήτηση.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα Αναφορές.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Δομές Δεδομένων και Αρχεία Ενότητα 7: Η δομή Στοίβα Ηλίας Κ. Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε., T.E.I. Θεσσαλίας.
Δομές Δεδομένων και Αρχεία Ενότητα 10: Κυκλικά και Διπλά Συνδεδεμένη Λίστα Ηλίας Κ. Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε., T.E.I.
Δομές Δεδομένων και Αρχεία
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Δομές Δεδομένων και Αρχεία Ενότητα 8: Η δομή Ουρά Ηλίας Κ. Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε., T.E.I. Θεσσαλίας.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα.
Κεφάλαιο 3ο Δομές Δεδομένων.
Ουρές Αναμονής.
1 Το Σύστημα της Διαρκούς Απογραφής Η Διαρκής Απογραφή είναι: –ένα λογιστικό σύστημα το οποίo επιτρέπει τη συνεχή παρακολούθηση της κίνησης των αποθεμάτων.
1 Απογραφή Η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να πραγματοποιεί πραγματική απογραφή των αποθεμάτων της τουλάχιστον μία φορά μέσα σε κάθε χρήση και συγκεκριμένα.
Δομές Δεδομένων 7η Διάλεξη Αφηρημένοι Τύποι Δεδομένων Ε. Μαρκάκης.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΕΡΡΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. Πτυχιακή εργασία Μάρθα Τσολακίδου.
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ Ι. ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΧ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ.
Γράφημα Συνδυαστικό αντικείμενο που αποτελείται από 2 σύνολα:
Ενότητα 7 : Χρήση Πινάκων στο Ηλεκτρονικό εμπόριο (I) Ιωάννης Τσούλος
Οι Δομές Δεδομένων Ουρά και Στοίβα
Δυναμικός Κατακερματισμός
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Μοντελοποίηση Διακριτών Συστημάτων
Δομές δεδομένων.
ΣΤΟΙΒΑ.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Οι Δομές Δεδομένων Ουρά και Στοίβα
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ
Αναδρομικές Εξισώσεις και Αφηρημένοι Τύποι Δεδομένων
Πολυπλοκότητα Αλγορίθμων
οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες…
Δυναμικός Κατακερματισμός
Αναδρομή Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα:
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΠΙΝΑΚΕΣ Οι δομές δεδομένων «Στοίβα» & «Ουρά»
Η Ροή του Κόστους Παραγωγής
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ – ΡΟΕΣ ΚΟΣΤΟΥΣ
Η Ροή του Κόστους Παραγωγής
ΠΙΝΑΚΕΣ Δομή ΟΥΡΑΣ (queue)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο: ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΜΕΡΟΣ 3o: ΣΤΟΙΒΑ & ΟΥΡΑ 12/04/2017 Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης

Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης ΣΤΟΙΒΑ Μια στοίβα δεδομένων, μοιάζει με οποιαδήποτε άλλη στοίβα αντικειμένων στον πραγματικό κόσμο Μπορούμε να τοποθετήσουμε ή να αφαιρέσουμε αντικείμενα μόνο από την κορυφή της στοίβας Το τελευταίο αντικείμενο που τοποθετείται στη στοίβα εξάγεται πρώτο, και το πρώτο αντικείμενο που τοποθετήθηκε στη στοίβα, μπορεί να εξαχθεί αφού πρώτα εξαχθούν όλα τα προηγούμενα  Τελευταίο μέσα, πρώτο έξω (LIFO – Last In, First Out) 12/04/2017 Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης

Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΣΤΟΙΒΑΣ Ώθηση (push) στοιχείου στην κορυφή της στοίβας Απώθηση (pop) στοιχείου από την κορυφή της στοίβας 12/04/2017 Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης

Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης ΕΛΕΓΧΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ Η λειτουργία της ώθησης, πρέπει οπωσδήποτε να ελέγχει εάν η στοίβα είναι γεμάτη, οπότε συμβαίνει υπερχείλιση (overflow) της στοίβας Αντίστοιχα, η λειτουργία της απώθησης, πρέπει να ελέγχει αν υπάρχει τουλάχιστον ένα στοιχείο στη στοίβα, γιατί εάν η στοίβα είναι άδεια τότε συμβαίνει υποχείλιση (underflow) της στοίβας 12/04/2017 Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΙΒΑΣ ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ Η υλοποίηση μιας στοίβας με πίνακα είναι πολύ απλή Χρήση ενός μονοδιάστατου πίνακα μεγέθους ν (το μέγιστο δυνατό μέγεθος στοίβας) Χρειαζόμαστε μια επιπλέον μεταβλητή (Top), η οποία θα μας δείχνει τη θέση του πίνακα στην οποία βρίσκεται η κορυφή της στοίβας (το τελευταίο στοιχείο δηλαδή) Για να εξαχθεί ένα στοιχείο (απώθηση): Εξάγουμε το στοιχείο Stack[Top] Top Top - 1 Για να εισαχθεί στοιχείο (ώθηση): Top Top +1 Τοποθετούμε το νέο στοιχείο στη θέση Stack[Top] ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΆΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΟΥΝ ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ!!! 12/04/2017 Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης

Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης ΟΥΡΑ Ανάλογα με τη στοίβα, η ουρά δεδομένων, είναι μια ουρά αναμονής αντίστοιχη με οποιαδήποτε άλλη πραγματική ουρά (π.χ. ουρά σε ταμείο τράπεζας) Η σειρά εξόδου από την ουρά (η σειρά εξυπηρέτησης δηλαδή) είναι η σειρά με την οποία μπήκαν στην ουρά, δηλαδή το πρώτο αντικείμενο που μπήκε στην ουρά θα βγει πρώτο, και το τελευταίο θα βγει μετά από όλα τα προηγούμενα  Πρώτο μέσα, πρώτο έξω (First In, First Out – FIFO) 12/04/2017 Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης

Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΟΥΡΑΣ Εισαγωγή (enqueue) στοιχείου στο πίσω άκρο της ουράς Εξαγωγή (dequeue) στοιχείου από το εμπρός άκρο της ουράς 12/04/2017 Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΥΡΑΣ ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ Υλοποιείται με ένα μονοδιάστατο πίνακα Απαιτούνται δύο δείκτες για την υλοποίηση της ουράς: Ένας δείκτης να δείχνει το πρώτο στοιχείο προς εξαγωγή (front) Ένας δείκτης να δείχνει το τελευταίο στοιχείο, το οποίο μόλις εισήλθε στην ουρά(back) Κατά την εξαγωγή του στοιχείου: εξάγεται το στοιχείο Q[front] front  front + 1 Κατά την εισαγωγή στοιχείου: rear rear +1, εισάγουμε το στοιχείο στη θέση Q[rear] 12/04/2017 Καθηγητής: Δρίμτζιας Βασίλης