ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Έκθεση (μάθημα 3ο).
Advertisements

Φωτογραφική μηχανή Η σύγχρονη φωτογραφική μηχανή είναι συνδυασμός τεχνολογιών από τρεις τομείς, των λεπτοκατασκευών, της οπτικής και, αφενός της χημικής.
Ανάκλαση και διάθλαση του φωτός
Εισαγωγή στο χειρισμό της φωτογραφικής μηχανής
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ-ΠΑΥΛΟΣ
Η εξέλιξη της οικογενειακής φωτογραφίας με το πέρασμα των χρόνων
Περιεχόμενα o Σελ 1…Εισαγωγή o Σελ 3…Η πρώτη μηχανή o Σελ 5…Η ιστορική εξέλιξη της φωτογραφίας o Σελ 9… Ποιος τραβηξε την πρωτη φωτογραφια o Σελ 11…
Pinhole Camera ή Κάμερα Μικροσκοπικής Οπής
ΟΛΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο φωτογραφία αναφερόμαστε γενικά στη διαδικασία δημιουργίας οπτικών εικόνων μέσω της καταγραφής και αποτύπωσης του φωτός, με χρήση.
Τα υλικά και οι τεχνικές της Φωτογραφίας
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
Εργασία στο μάθημα της Τεχνολογία
Η ιστορια της φωτογραφιασ
ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΑΝΘΗΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΟΣ ΦΑΚΟΥ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
Ερευνητική εργασία 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης
Παθήσεις του ματιού και η διόρθωση τους
9. ΦΑΚΟΙ & ΟΠΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ.
ΜΑΤΙ, ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Οπτική, Καθρέφτες και Διαφάνεια σωμάτων
7.2 ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: ΕΙΔΩΛΑ
ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΑ.
Test διάθλαση, φακοί.
Τεστ ΟΠΤΙΚΗΣ - ΚΥΜΑΤΩΝ. Καμπύλες ακτίνες: να σχεδιαστούν μέτωπα Στο διπλανό σχήμα δείχνονται οι ακτίνες που ξεκινούν από ένα σημείο (αρχή αξόνων). Με.
! Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ!☺☻.
ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ-ΣΙΛΙΚΟΝΕΣ Παπαδημητρίου Παναγιώτης Σαραντόπουλος Γιώργος
Κινηματογράφος : Προβάλλοντας με δυο διαστάσεις τρισδιάστατα όντα και αλλάζοντας μέγεθος. Κινηματογραφιστές.
1ο ΕΠΑ.Λ. ΣΟΦΑΔΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Β’ ΤΑΞΗ
Η ιστορία και η εξέλιξη της
ΨΗΦΙΑΚΗ & ΕΓΧΡΩΜΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Πώς βλέπουμε.
ΗΛΙΑΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ ΗΛΙΑΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ Το πιο μεγαλειώδες θέαμα στη φύση 17/3/2015ΕΚΦΕ Νέας Ιωνίας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ» Εργασία στο μάθημα της τεχνολογίας. Σχολικό Έτος Υπεύθυνη Καθηγήτρια Στ. Μαυρομματάκη.
Βασικές αρχές έκθεσης Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.
Click to add Text Κάμερες και χρώμα Κάμερες και χρώμα.
Ο φωτογραφικός φακός Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.
Όταν το φως περνά από τον αέρα σε ένα άλλο διαφανές υλικό ή από ένα διαφανές υλικό στον αέρα, αλλάζει πορεία. Διάθλαση ονομάζουμε.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ " ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ " Εξέταση στο μάθημα της τεχνολογίας Σχολικό έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Μαυροματάκη.
Ορισμός της φωτογραφίας και ιστορική αναδρομή
Τί τους θέλουμε τους επιταχυντές;
Photography Εισαγωγή στην Φωτογραφία
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ fdtugy
ΕλληνογαλλικΗ σχολΗ ΠειραιΑ « ΑγιοΣ ΠαΥλοΣ "
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Ερευνητική εργασία των μαθητών του Α1 του 3ου ΓΕΛ. Γλυφάδας
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Σημείωση: οι ερωτήσεις του φύλλου εργασίας είναι εκτός ύλης, ενώ δεν ισχύει το ίδιο για την εργαστηριακή άσκηση.
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
ΑνΑκλαση και διAθλαση του φωτΟΣ
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
ΜΑΤΙ, ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
Η φωτογραφική μηχανή.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Όταν το χαρτονάκι είναι κοντά στο βιβλίο, βλέπω τα γράμματα μεγαλύτερα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ ΤΑΞΗ ΣΤ-ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2001-2002

EΡΕΥΝΩ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΟΠΤΙΚΗ

ΦΥΣΙΚΗ ΣΤ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Εφαρμογές των φακών Η φωτογραφική μηχανή Ο κινηματογράφος… και Οι προβολείς Το μικροσκόπιο Το τηλεσκόπιο

ΟΙ ΦΑΚΟΙ Είναι σώματα διαφανή, τα οποία αλλάζουν μορφή στην παράλληλη δέσμη φωτός. Είναι συνήθως γυάλινοι και διαφανείς Έχουν 2 σφαιρικές επιφάνειες ή μια επίπεδη και μια σφαιρική

ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ… Συγκλίνοντες ή συγκεντρωτικοί ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ… Συγκλίνοντες ή συγκεντρωτικοί Αποκλίνοντες ή αποκεντρωτικοί… Μετατρέπουν την παράλληλη φωτεινή δέσμη σε συγκεντρωτική Μετατρέπουν την παράλληλη φωτεινή δέσμη σε αποκλίνουσα

ΕΙΔΗ ΦΑΚΩΝ

ΕΙΔΗ ΦΑΚΩΝ

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ Η πρώτη φωτογραφία στον κόσμο ήταν οι στέγες των σπιτιών του χωριού Chalonsur-Saone, στην κεντρική Γαλλία. Νικηφόρος Νιέπς(1826)

Η ιστορία της φωτογραφίας αρχίζει από ένα δωμάτιο ή ένα κουτί εντελώς σκοτεινό, που στην μία άκρη έχει μία γυαλιστερή επιφάνεια και στην ακριβώς απέναντι άκρη μια πολύ μικρή τρύπα, την Camera Obscura. Το αρχαιότερο γνωστό διάγραμμα ενός σκοτεινού θαλάμου, που έγινε το 1544 από τον Ολλανδό φυσικο-μαθηματικό Reinerus Gemma-Frisius.

Η Camera Obscura                          Οι ακτίνες του φωτός ταξιδεύουν σε ευθεία γραμμή, με αποτέλεσμα να σχηματίζεται ανάποδα πάνω στη γυαλιστερή επιφάνεια μια εικόνα των αντικειμένων που βρίσκονται έξω από το δωμάτιο (ανεστραμμένο είδωλο). Στους επόμενους αιώνες, πολλοί ασχολήθηκαν με την camera obscura και σε πολλούς δόθηκε λανθασμένα η πατρότητα αυτής της ανακάλυψης, όπως στον Roger Bacon, τον Etien de Silouette, τον Leonardo Da Vinci ή τον Giovanni Battista Della Porta.

Ιταλός καλλιτέχνης και μηχανικός. Το σχέδιο της εικόνας προέρχεται από τις σημειώσεις του και δείχνει ότι το φως που εκπέμπουν δύο κεριά ρίχνει σκιές και από τις δύο πλευρές ενός αντικειμένου. Διακρίνουμε ορισμένες παρατηρήσεις, που είναι γραμμένες αντίστροφα, όπως το συνήθιζε ο μεγαλοφυής Ιταλός. Σε πολλούς πίνακες χρησιμοποιούσε φωτοσκιάσεις για να φτιάξει μια εικόνα.                                                                                                     

Βελτιώσεις της Camera Obscura Κατασκευή φακών Οι πρώτοι φακοί κατασκευάζονταν πάνω σε τροχούς: ο τροχιστής αντέγραφε πάνω στο γυαλί το σχήμα που είχε κάποιο κατάλληλο καλούπι. Το 1550 έγινε η προσθήκη από τον Girolamo Gardano, ενός διπλού κοίλου φακού στην τρύπα εισόδου του φωτός.

TO ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ

Η ΠΡΩΤΗ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ 1826-1830

Η 1η μηχανή κουτί - Talbot

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Το "Μαμούθ" Πρόκειται για τη μεγαλύτερη φωτογραφική μηχανή που ζύγιζε 635 κιλά μαζί με τη γυάλινη πλάκα του (225 κιλά) και απαιτούσε για το χειρισμό περίπου 15 άτομα. Κατασκευάστηκε στο Σικάγο μαζί με το ειδικό βαγόνι για τη μεταφορά του. Η φωτογραφία του είχε διαστάσεις 1,4χ2,4 μέτρα και για την εμφάνισή της απαιτούσε 45 λίτρα χημικών διαλυμάτων.

Υγρή Πλάκα - Αμβροτυπία - Σιδεροτυπία Μέχρι το 1930 χρησιμοποιήθηκαν διάφορα υλικά αντί του πρώτου αρνητικού για την αποτύπωση του ειδώλου. Το 1879 η εφεύρεση της ξηρής πλάκας ζελατίνης οδήγησε στη μείωση του όγκου των μηχανών.

Η ΠΡΩΤΗ ΜΗΧΑΝΗ ΜΕ ΦΙΛΜ ΡΟΛΟ Το 1888 ο Geοrge Eastman κατασκεύασε το φιλμ σε ρολό και την πρώτη μηχανή κουτί (box camera) kodak. Το όνομα Κodak το διάλεξε γιατί ήταν μικρό και εύκολο. Η μηχανή Κodak ζύγιζε περίπου ένα κιλό, με διαστάσεις 15χ8χ8 εκ

1925 Η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΦΛΑΣ To 1925, o Seguin κατασκεύασε πυκνωτή αερίου για τη δημιουργία αναλαμπής (φλας) και πέτυχε τη λήψη αντικειμένων κινούμενων με μεγάλη ταχύτητα. Το 1935 ο Osterman κατασκεύασε λυχνίες αναλαμπής με μαγνήσιο. Έκτοτε συνεχείς βελτιώσεις έδωσαν καλύτερους φακούς, ελαφριές μηχανές και απεριόριστες δυνατότητες φωτογράφησης κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

ΔΗΛΑΔΗ…ΘΥΜΑΜΑΙ ΟΤΙ… Η φωτογραφία με τη σημερινή της μορφή είναι εφεύρεση του 19ου αι. Πρώτοι που επινόησαν τη φωτογραφία ήταν οι Γάλλοι Νιέπς και Νταγκέρ Ο Ίστμαν επινόησε τις φωτοπαθείς ταινίες (φιλμς). Τέλος το 1907 οι αδερφοί Λιμιέρ επινόησαν αυτόχρωμες φωτογραφίες και το φιλμοκολόρ δηλαδή έβαλαν τις βάσεις για τον κινηματογράφο.

Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΑΚΩΝ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΕΙΔΩΛΑ Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΑΚΩΝ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΕΙΔΩΛΑ

Το φως που πέφτει πάνω στο αντικείμενο ανακλάται και επιστρέφοντας περνά από το φακό, που βρίσκεται μπροστά στη μηχανή. Ο φακός συγκεντρώνει τις ακτίνες και προβάλλει ένα ανεστραμμένο είδωλο του αντικειμένου πάνω στο φιλμ, που είναι μέσα στη μηχανή και πίσω από το φακό.

TA ΠΕΝΤΕ ΜΕΡΗ ΜΙΑΣ ΜΗΧΑΝΗΣ "Οι φακοί" είναι καμπύλα κομμάτια από γυαλί ή πλαστικό, που συγκεντρώνουν το φως για να σχηματιστεί η εικόνα στο φιλμ. Το "διάφραγμα" είναι μία τρύπα που αλλάζει μέγεθος, και επιτρέπει να περνάει περισσότερο ή λιγότερο φως. Ο φωτοφράκτης ή "κλείστρο" ελέγχει πόση ώρα το φως από το αντικείμενο πέφτει πάνω στο φιλμ. Ο "σκοτεινός θάλαμος" είναι συνήθως μαύρος από μέσα, ώστε να σταματάει κάθε τεχνητό φως. Τέλος το "φιλμ" είναι μια μεμβράνη καλυμμένη από ευαίσθητες στο φως χημικές ουσίες, όπου αποτυπώνεται η εικόνα.

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ Μπροστά υπάρχει ένας συγκεντρωτικός φακός που μπορεί να μετακινείται. Στο πίσω μέρος τοποθετείται το φίλμ

Ανάμεσα στο φιλμ και στο φακό υπάρχει ένα διάφραγμα. Πιέζοντας το κουμπί το διάφραγμα ανοίγει… Τότε οι ακτίνες φτάνουν στο φιλμ και αποτυπώνουν το είδωλο.

ΤΟ ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ…Η ΙΡΙΔΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ …ΚΛΙΚ

ΤΟ ΦΙΛΜ ΚΑΙ Η ΕΚΤΥΠΩΣΗ Το φιλμ αποτελείται από φωτοευαίσθητα χημικά υλικά που έχουν την ιδιότητα να αποτυπώνουν ακριβείς εικόνες ( είδωλα)του γύρω κόσμου. Η εμφάνιση του φιλμ γίνεται σε ειδικούς σκοτεινούς θαλάμους και οι φωτογραφίες τυπώνονται σε ειδικό χαρτί

Η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Η ………… μηχανή αποτελείται από ένα ……… θάλαμο. Ο Φ……. της μηχανής εστιάζει το φως από το αντικείμενο Το εστιασμένο φως από τη μηχανή σχηματίζει αντεστραμμένο …….. πάνω στο πίσω μέρος του……..θαλάμου Στο σημείο αυτό οι α………….σχηματίζουν μια θερμική κηλίδα. Εκεί τοποθετούμε το φ…..…και παίρνουμε με χημική επεξεργασία ένα αντίγραφο του πραγματικού αντικειμένου.

TA ΠΕΝΤΕ ΜΕΡΗ ΜΙΑΣ ΜΗΧΑΝΗΣ "Οι …….." είναι καμπύλα κομμάτια από γυαλί ή πλαστικό, που συγκεντρώνουν το φως για να σχηματιστεί η εικόνα στο φιλμ. Το "δ……….." είναι μία τρύπα που αλλάζει μέγεθος, και επιτρέπει να περνάει περισσότερο ή λιγότερο φως. Ο φ………….. ή "κλείστρο" ελέγχει πόση ώρα το φως από το αντικείμενο πέφτει πάνω στο φιλμ. Ο "σ……… …………ς" είναι συνήθως μαύρος από μέσα, ώστε να σταματάει κάθε τεχνητό φως. Τέλος το ………. είναι μια μεμβράνη καλυμμένη από ευαίσθητες στο φως χημικές ουσίες, όπου αποτυπώνεται η εικόνα.

ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ… Το μέλλον ανήκει στην Ψηφιακή τεχνολογία…και στις ψηφιακές Φωτογραφικές μηχανές

ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΑΥΤΉ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ… ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΕ…

O ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Το πρώτο στοιχείο του κινηματογράφου, όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, ήταν η προβολή. Η απλούστερη μορφή προβολής παρουσιάστηκε από τον προϊστορικό άνθρωπο, όταν έριχνε σκιές με το χέρι σε ένα τοίχο υπό το φως της φωτιάς. Πιο σύνθετες εικόνες φωτός και σκιάς παρήχθησαν από το θέατρο σκιών της Άπω Ανατολής. Στο θέατρο σκιών οι επίπεδες φιγούρες ρίχνουν τις σκιές τους πάνω στην οθόνη.

TO MEΤΑΙΣΘΗΜΑ Το μάτι μπορεί να διατηρεί την εντύπωση μιας εικόνας επί 1/10 του δευτερολέπτου . Οι εικόνες στο σινεμά είναι αποτυπωμένες πάνω σε φιλμ. Προβάλλονται ξεχωριστά στην οθόνη αλλά με ταχύτητα μικρότερη του 1/10 του δευτερολέπτου. Έτσι δίνουν την εντύπωση της κίνησης.                                                                                     

ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ ΤΟΥ ΝΕΥΤΩΝΑ

ΟΙ ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ