Διδάσκοντας Κριτική της Τέχνης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Διδακτική εφαρμογή ενός προγράμματος νοητικού χάρτη στην Ιστορία
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η χρήση των τεχνών ως εκπαιδευτική τεχνική
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Socrates Comenius 1 Συνάντηση στο Βέλγιο – Antwerp 23 – 27 November Τίτλος προγράμματος: ¨Χρήση και εφαρμογές πληροφορικής τεχνολογίας στη διαδικασία μάθησης¨
European Citizenship Learning to get-Learning to give.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Ο φυσικοθεραπευτησ ωσ εκπαιδευτικοσ
Τα σχήματα στην τέχνη Επιμέλεια: Δήμητρα Αραμπατζή
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
17-19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012 Χώρος Αρχής Κρατικών Εκθέσεων Μακεδονίτισσα ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
project: οψεις της ψυχολογιας
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Ο ΧΟΡΟΣ ΕΝΩΝΕΙ, ΣΥΓΚΡΑΤΕΙ, ΠΑΡΗΓΟΡΕΙ
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Διδακτική Πληροφορικής
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Συνέντευξη με νήπια.
Το μοντέλο δομής κοινωνικών παραγόντων του Κ. Roberts
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Εκπαιδευτική Εκδήλωση Εικαστικής Αγωγής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου
της επιμορφωτικής συνάντησης
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδάσκοντας Κριτική της Τέχνης Διδακτικές Προσεγγίσεις στο μάθημα της Τέχνης Διδάσκοντας Κριτική της Τέχνης Από τις εισηγήσεις της Rachel Mason Καθηγήτρια, University of Surrey Roehampton στο Παγκύπριο Συνέδριο «Τέχνη και Παιδεία» Επιμέλεια: Νικολέτα Αυγουστή, Σύμβουλος Τέχνης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Ο σκοπός της Κριτικής της Τέχνης είναι να βοηθηθούν τα παιδιά να γνωρίσουν τη σημασία και την αξία των έργων Τέχνης, για να μπορέσουν να εφαρμόσουν αυτά που θα ανακαλύψουν σε άλλα έργα και στη ζωή τους.

Για το σκοπό αυτό μπορούν να ακολουθηθούν οι πιο κάτω στρατηγικές: 1. Οι μαθητές να έρθουν αντιμέτωποι με διαφορετικές απόψεις για ένα έργο τέχνης, είτε αυτές προκύπτουν από τα ίδια τα παιδιά ή από τους κριτικούς Τέχνης. Rothko Στεφανίδου

2. Οι δάσκαλοι μπορούν να ζητήσουν από τους μαθητές να συγκρίνουν έργα Τέχνης που σχετίζονται μεταξύ τους. Μελετώντας έργα που είναι όμοια στο θέμα ή το στυλ, τονίζονται οι διαφορές στην έκφραση και στην καλλιτεχνική πρόθεση. Kirchner Marc Gauguin

3. Οι δάσκαλοι μπορούν να διαλέξουν «προκλητικά» έργα για μελέτη 3. Οι δάσκαλοι μπορούν να διαλέξουν «προκλητικά» έργα για μελέτη. Έργα που αμφισβητούν τα πιστεύω και τις αξίες του συστήματος θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον και την προσοχή των παιδιών. Μακρίδης Διαμαντής Παραπομπή: Venables, B. (1998) Questioning the assumptions behind art criticism, Art Education, Vol. 52, No. 5, Page 14

Οι εκπαιδευτικοί είναι προτιμότερο αντί να οργανώνουν διαδικασίες για να τις ακολουθούν οι μαθητές, να στρέφουν την προσοχή τους σε καταστάσεις που προάγουν την κριτική σκέψη και βοηθούν τους μαθητές να επικοινωνούν με τα έργα τέχνης. Ιωάννης

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να οργανώνουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες έτσι που οι μαθητές σταδιακά να αναγνωρίζουν τη σημασία και τις αξίες που παρουσιάζονται στα έργα τέχνης. Παραπομπή: Critical inquiry: Understanding the concept and applying it in the classroom, George Geagihan, Art Education, Vol. 52, No. 5, pp. 10-16.

Πολλαπλή ανάγνωση έργων Τέχνης Ερωτήσεις που διευκολύνουν την πολλαπλή ανάγνωση έργων τέχνης Σε ποιο πολιτισμό δημιουργήθηκε αυτό το έργο τέχνης; Παραδοσιακή Τέχνη Ιθαγενών Αυστραλίας Βρες και περίγραψε τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της χώρας/του μέρους όπου κατοίκησε ο δημιουργός αυτού του έργου

Ποια χρονική περίοδο δημιουργήθηκε το έργο; Περιγραφή του έργου Με ποιους τρόπους το κλίμα, ο τύπος του εδάφους, η βλάστηση και οι φυσικές πηγές επιδρούν στο έργο τέχνης που δημιουργήθηκε; Παραδοσιακή Τέχνη Ιθαγενών Βόρειας Αμερικής Ποια χρονική περίοδο δημιουργήθηκε το έργο; Περιγραφή του έργου Πώς λειτουργεί ή λειτουργούσε το έργο στον πολιτισμό του;

Ποια στοιχεία του έργου είναι τα ποιο σημαντικά: η διαδικασία, το αποτέλεσμα ή η συμβολική του αξία; Ποια είναι / ήταν η κοινωνική σημασία του έργου; Παραδοσιακή Τέχνη Ιθαγενών Βόρειας Αμερικής Ποιες είναι / ήταν οι αισθητικές αξίες του πολιτισμού;

Ποιοι είναι / ήταν οι καλλιτέχνες; Ποιο είναι / ήταν το γένος τους, η ηλικία, το κοινωνικό τους επίπεδο; Richard Ray Whitman, 1989 Καλλιτέχνης Ιθαγενής Β. Αμερικής Jean Lamar 1984 Καλλιτέχνιδα Ιθαγενής Β. Αμερικής Πώς επέλεξαν να γίνουν καλλιτέχνες; Πώς εκπαιδεύτηκαν;

Για ποιον κάνουν/έκαναν αυτό το έργο; Σήμερα παράγεται αυτό το είδος τέχνης; Είναι το ίδιο ή διαφορετικό; Πώς; Πώς το έργο χρησιμοποιείται σήμερα; «Dingeridoo», παραδοσιακά μουσικά όργανα Ιθαγενών Αυστραλίας Παραπομπή: Efland, A., Freedman, K. and Stuhr, P. (1988) Postmodern Art Education, National Art Education Association, p. 119.

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στην Κρατική Πινακοθήκη Σύγχρονης Κυπριακής Τέχνης Λευκωσία

Α. Ατομική Εργασία (5 λεπτά) Γράψε δυο λέξεις που να εκφράζουν την αρχική σου αντίδραση σε ένα έργο τέχνης. Χριστόφορος Σάββα

Πώς νιώθεις για αυτό το έργο; Τι είναι εκείνο που επισημαίνεις παρατηρώντας το έργο; Τι σου θυμίζει; Τι σχέση έχεις με αυτό; Κουρούσιης

Β. Ομαδική συζήτηση (10 λεπτά) Ποια είναι η καλλιτεχνική διαδικασία δημιουργίας του έργου; Πώς δημιουργήθηκε; (π.χ. υλικά, τεχνική). Βότσης Χρυσοχός

2. Σε ποια χρονική περίοδο και μέρος δημιουργήθηκε; (Πώς το ξέρεις;) 2. Σε ποια χρονική περίοδο και μέρος δημιουργήθηκε; (Πώς το ξέρεις;) Κάνθος 3. Τι είδους άνθρωπος νομίζεις ότι το έφτιαξε και γιατί; Ποιο είναι / ήταν το φύλο του, η ηλικία και η κοινωνική του θέση;

4. Με ποιους τρόπους ο πολιτισμός, το περιβάλλον και η γεωγραφική τοποθεσία της Κύπρου έχει επηρεάσει τα έργα; Διαμαντής Αβερκίου Κάνθος

5. Μπορείς να δεις καθόλου σύμβολα στα έργα; Ξέρεις τι είναι αυτά; 5. Μπορείς να δεις καθόλου σύμβολα στα έργα; Ξέρεις τι είναι αυτά; Μαυροΐδης Στεφανίδου 6. Τι μηνύματα και έννοιες νομίζεις ότι ο καλλιτέχνης προσπαθεί να μεταδώσει; Πώς νιώθεις για αυτά;

7. Τι πληροφορίες θα ήθελες για το έργο αυτό από τον ειδικό της Πινακοθήκης; Λοϊζίδης Γ. Ομαδική επανατροφοδότηση και ερωτήσεις για τον ειδικό της Πινακοθήκης (15 λεπτά)