Βοηθώντας το μικρό μας πρωτάκι στο σπίτι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Advertisements

Δημιουργικές δραστηριότητες
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Ενότητα 6 Είμαστε έτοιμοι; Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
Κεφ.15 Τακτικεσ επιτυχιασ στο σχολείο
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Η Γραφή.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Μαθητές και Facebook 2 ο Γυμνάσιο Ευόσμου Σιώσιος Γεώργιος, Σταματίου Εύα, Στεφανίδης Παύλος, Τασέλη Άσπα, Τέκου Αναστασία, Τσαγκουρίδης Ηλίας, Τσιάβος.
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Συνέντευξη με νήπια.
Φακελος αξιολογηςης portfolio
Βιολογία Γυμνασίου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Κωδικοποίηση και Αποκωδικοποίηση Συλλαβών
Καλώς ορίσατε, μαθητές! Το όνομα του καθηγητή.
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βοηθώντας το μικρό μας πρωτάκι στο σπίτι.

Το πρωτάκι μας έρχεται στο νέο του σχολείο γεμάτο ερωτηματικά Το πρωτάκι μας έρχεται στο νέο του σχολείο γεμάτο ερωτηματικά.. γεμάτο φόβους…ανασφάλειες… Λέξη κλειδί: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Συνεργασία με το σχολείο βασική παράμετρος επιτυχίας … Η εμπιστοσύνη ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς απαραίτητη για την πραγματοποίηση του κοινού μας στόχου. Το σχολείο στοχεύει τόσο στο μαθησιακό τομέα όσο και στον τομέα της αγωγής και της συμπεριφοράς μέσα σε ένα νέο για το παιδί κοινωνικό πλαίσιο.

Ο εκπαιδευτικός γνωρίζει καλά πώς πραγματοποιείται η μάθηση σε κάθε αναπτυξιακή φάση του παιδιού. ο γονέας γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες του παιδιού του.

Αν το παιδί προσέχει στο μάθημα. Τι πρέπει να μας ενδιαφέρει σαν γονείς . (Τι ρωτάμε τον δάσκαλο) Αν το παιδί δείχνει να ενδιαφέρεται πραγματικά για μάθηση και βρίσκει νόημα στη δουλειά του σχολείου. Αν το παιδί προσέχει στο μάθημα. Αν συμμετέχει στο μάθημα μόνο του ή μόνον εφόσον ερωτηθεί. Αν εργάζεται μόνο του ή ζητά βοήθεια. Αν ολοκληρώνει τις ασκήσεις του στην ώρα του. Αν η απόδοση του είναι ανάλογη με τις ικανότητες του.

Ποια είναι η συμπεριφορά του παιδιού στο διάλειμμα (λεξιλόγιο, ευγένεια... ). Αν κάνει παρέα με τ' άλλα παιδιά στο διάλειμμα (αν προτιμά τα συνομήλικα, τα μεγαλύτερα ή μικρότερα ). Aν κάθεται μόνο του ή νιώθει ασφάλεια μένοντας κοντά στο δάσκαλο-δασκάλα. Τι προτείνει ο δάσκαλος-δασκάλα για τις ελεύθερες ώρες του. Τι τρόπους εφαρμόζει ο δάσκαλος για την εκμάθηση κάθε μαθήματος (κυρίως στα μαθήματα που δυσκολεύεται το παιδί).

Τι πρέπει να μαθαίνει ο δάσκαλος από τους γονείς Για τη σωματική υγεία του παιδιού (όραση - ακοή - αλλεργίες -λοιπές ευαισθησίες),αλλά και για την ψυχική του κατάσταση ,τις προσκολλήσεις του. Για την υγεία της οικογένειας. Αν το παιδί εργάζεται στο σπίτι μόνο του ή με βοήθεια. Ποιος ενήλικας, με ποιο τρόπο και πόση ώρα διαθέτει για να βοηθά το παιδί στο σπίτι (όταν δυσκολεύεται). Την κριτική που κάνει το παιδί στο σπίτι για το σχολείο. Για τ’ άλλα ενδιαφέροντα του παιδιού (μουσική, γυμναστήριο, γλώσσες κ.α)

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας κατά την προσαρμογή τους στο σχολείο

Για να συστηματοποιήσουν τα παιδιά τις γνώσεις γραφής και ανάγνωσης εφαρμόζουμε διάφορες τεχνικές που θα βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς να κουράσουμε το παιδί. ■Κάνοντας έναν περίπατο, να ζητούν από τα παιδιά να υποθέσουν και να ερμηνεύσουν το περιεχόμενο των πινακίδων. ■Να βρουν τα παιδιά (με τη βοήθεια τους) την εφημερίδα ή το περιοδικό που συνήθως αγοράζουν. ■Να ξεφυλλίζουν μαζί τους ένα έντυπο που αγόρασαν. ■Να κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενό του. ■Να διαβάζουν μαζί τίτλους και λεζάντες.

■Να ασχολούνται με απλά κείμενα της καθημερινότητας μέσα στο σπίτι (τηλεφωνικός κατάλογος, προσκλήσεις, κάρτες, φυλλάδια, συσκευασίες τροφίμων κ.λ.π.). ■Πηγαίνοντας για ψώνια να ζητούν από τα παιδιά να παρατηρούν τις ταμπέλες των τροφίμων. ■Τα κείμενα συσκευασίας κ.λ.π. ■Να πραγματοποιούν απλές συνταγές (να καταγράφουν μαζί λίστα με τα υλικά που θα ψωνίσουν). ■Να πηγαίνουν μαζί στην αγορά και με τη λίστα στο χέρι να ζητούν να βρουν τα προϊόντα, διαγράφοντας από τη λίστα όσα ψωνίζουν. ■Να διαβάζουν μαζί τις οδηγίες χρήσης παιχνιδιών, ■Να γράφουν με τα παιδιά προσκλήσεις για γιορτές και να συζητούν ποια είναι τα απαραίτητα στοιχεία της πρόσκλησης (αποστολέας, παραλήπτης, τόπος, ημερομηνία, ώρα).

■ Να ζητούν από τα παιδιά τους να τους διαβάσουν μια ιστορία που έγραψαν στο σχολείο. ■ Να διαβάζουν μεγαλόφωνα δείχνοντας τις εικόνες και να συζητούν για τη συνέχεια της πλοκής.

Οργάνωση μαθητή ΤΣΑΝΤΑ: Η τσάντα πρέπει να γίνεται από το ίδιο το παιδί με τη βοήθεια του ατόμου που το επιβλέπει στο σπίτι. Είναι ευθύνη του και υποχρέωσή του να έχει μια καλοφτιαγμένη τσάντα με όλα αυτά που του χρειάζονται στο σχολείο και μόνο αυτά. Βάλτε το παιδί σας στη διαδικασία να ετοιμάζει την τσάντα του ώστε να ξέρει τι έχει μέσα, και να μην ψάχνει την άλλη μέρα τετράδια, εργασίες και μολύβια.

Η τσάντα θα πρέπει καθημερινά να περιέχει: τα βιβλία, τα τετράδια, και την κασετίνα (δηλ. αυτά που έρχονται σπίτι για έλεγχο ή για να γίνει κάποια εργασία την επομένη επιστρέφονται) Τα υπόλοιπα βιβλία και τετράδια μένουν στο σχολείο και έρχονται σπίτι μόνο όταν υπάρχει κατ’ οίκον εργασία. Ο φάκελος με το κουμπί ελέγχεται καθημερινά για φυλλάδια εργασιών (τα νέα γίνονται στο σπίτι ή ολοκληρώνονται, τα παλιά, αν τα έχω ελέγξει, τοποθετούνται στον φάκελο με τις διαφάνειες που για το πρώτο τρίμηνο θα βρίσκεται στο σπίτι.

ΚΑΣΕΤΙΝΑ το είδος της κασετίνας παίζει σημαντικό ρόλο. Oι κασετίνες τσαντάκια δεν είναι εύχρηστες για το παιδί της πρώτης και δευτέρας δημοτικού. προτιμάμε να έχουμε τις κλασικές επίπεδες κασετίνες με τα λαστιχάκια ώστε να μην ψάχνουμε να βρούμε τα μολύβια και τα χρώματα μέσα σ’ αυτές αλλά να τις ανοίγουμε και να τα βλέπουμε.. Μέσα στην κασετίνα το παιδί πρέπει να έχει ξυλομπογιές (12 χρώματα) 3-4 μολύβια σβηστήρα. Στην τσάντα πρέπει να υπάρχει μια ξύστρα με θήκη ώστε τα ξύσματα να μην πέφτουν κάτω όταν ξύνουμε.

Τα μολύβια και οι ξυλομπογιές πρέπει να είναι ξυσμένα από το σπίτι Τα μολύβια και οι ξυλομπογιές πρέπει να είναι ξυσμένα από το σπίτι. Στην τάξη δεν επιτρέπετε να ξύνουμε και δεν μπορούμε όλη την ώρα να ψάχνουμε μολύβια. Ξύνουμε μόνο όταν σπάσουν οι μύτες και των 3-4 μολυβιών που έχουμε και αυτό σπάνια θα γίνει σε μία μέρα. Μ’ αυτό τον τρόπο εξασφαλίζουμε την συνεχή κατά το δυνατόν προσοχή του παιδιού

Το βιβλίο μας /πρώτο δισέλιδο

Το βιβλίο το επεξεργαζόμαστε στην τάξη αποκλειστικά. Δεν βοηθάτε με το να το δουλεύετε μόνοι σας στο σπίτι…. Έτσι στερείτε από το παιδί την διάθεση να συμμετέχει στο μάθημα αφού το έχει δει μαζί σας σπίτι.

Στο σχολείο ξεκινώ με παρατήρηση της εικόνας η οποία αντικαθιστά το κείμενο. Οι μαθητές παρατηρούν και λένε τι υπάρχει σε αυτή κάνουν υποθέσεις διατυπώνουν προτάσεις. Διαβάζω την εικόνα και εντοπίζουμε τα εκφωνήματα (Α α! πα πα πα κλπ) τα υποδεικνύω με το δαχτυλό μου. Διαβάζουμε ξανά μαζί την ιστορία και στο δεύτερο δίωρο που διαθέτω για το δισέλιδο τους ζητώ να την αναδιηγηθούν. Καταγράφω την ιστορία σε κάνσον ή ότι άλλο προτιμώ με βάση τις εκδοχές των παιδιών κυκλώνοντας τα νέα γλωσσικά στοιχεία. Η ιστορία όπως ειπώθηκε από τα παιδιά αναρτάται στην τάξη και στο τέλος της ενότητας γίνεται το βιβλίο της τάξης με τις ιστορίες που διηγήθηκαν τα παιδιά.

Ζητώ από τα παιδιά να μου πούνε λέξεις που περιέχουν το διδασκόμενο φώνημα. Σε κάνσον λευκό, καταγράφω τις λέξεις που λένε τα παιδιά με χοντρό μαρκαδόρο δίπλα το κάθε παιδί γράφει το όνομά του. Με τη βοήθεια των ονομάτων που τα παιδιά έχουν γράψει δίπλα από τις λέξεις προσπαθούμε να διαβάσουμε τον κατάλογο και να ενισχύσουμε την παρατηρητικότητα- προσοχή των παιδιών.

πα Δίνω το φώνημα σε χαρτονάκι και ζητώ να το διαβάσουν τα παιδιά με τη βοήθεια της εικόνας οδηγού που έχω αναρτήσει στον πίνακα. Ζητώ να το κάνουμε με πλαστελίνη στο τραπέζι μας π α πο

πο Μοιράζω τίτλους εφημερίδων που περιέχουν το φώνημα και ζητώ να το κυκλώσουμε με κόκκινη ξυλομπογιά. Το κόβουμε όσο καλύτερα μπορούμε και το κολλάμε στο σπιτάκι του που βρίσκεται στη γωνιά της γλώσσας. Το υλικό παραμένει αναρτημένο στην τάξη μέχρι τον Νοέμβρη περίπου.

Τα φωνήματα στον τοίχο της τάξης.

Παράλληλα εργαζόμαστε στο βιβλίο εργασιών

Εργασίες Οι εργασίες του βιβλίου γίνονται σε μεγάλο βαθμό στο σχολείο και βοηθούν στην εκμάθηση του φαινομένου (γράμμα –αριθμός κ.λ.π) που δουλεύουμε εκείνη την ημέρα. Έχουν παιχνιώδη μορφή και σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν στο σπίτι. Στο σπίτι μεταφέρονται η εργασία στο τετράδιο της αντιγραφής και η εκμάθηση της ορθογραφίας αργότερα.

Επίσης μαζί με το τετράδιο της πρώτης γραφής θα δίνεται και μισό φύλλο Α4 στο οποίο το παιδί θα πρέπει να ζωγραφίσει κάτι που να έχει σχέση με τη φωνούλα που μαθαίνουμε. Αν π.χ έχουμε το α μπορούμε να σκεφτούμε κάτι που αρχίζει από α να το πούμε δυνατά χωρισμένο σε συλλαβές χτυπώντας παλαμάκια να ακούσουμε την πρώτη φωνούλα του ότι είναι α και να το ζωγραφίσουμε ( αστέρι α—στε—ρι ζωγραφίζω τον ουρανό με αστέρια). Στο ίδιο χαρτί το παιδί γράφει με ξυλομπογιές όπως το ίδιο μπορεί και την λέξη που ζωγράφισε, έστω και αν δεν έχει διδαχθεί όλα τα γράμματα.

Η ζωγραφιά είναι απαραίτητη γιατί βοηθά στην εμπέδωση του νέου γράμματος φωνούλας με οπτικό τρόπο. Τα χρώματα κάνουν πιο ελκυστική την γραφή και το παιδί απομνημονεύει καλύτερα τη φωνούλα της ημέρας. Στην περίοδο που διδάσκουμε τα δισέλιδα δεν ασχολούμαστε με τη φορά των γραμμάτων. Επισημαίνουμε όμως την απόσταση μεταξύ των λέξεων-φωνημάτων. Επίσης τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τη δαχτυλίτσα για να μην κολλάνε μεταξύ τους οι λέξεις.

Στα τετράδια γράφουμε ανά δεύτερη γραμμή τουλάχιστον μέχρι το Πάσχα Κάθε λέξη που ζωγραφίζετε καλό είναι να την τραγουδάτε σπάζοντας τη στα δομικά της στοιχεία γράμματα ή συλλαβές. Αυτή είναι μια βασική δουλειά που θα βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τον μηχανισμό της γραφής γρηγορότερα.

Συνήθως το τετράδιο πρώτης γραφής δίνεται την πρώτη μέρα επεξεργασίας του γράμματος και την δεύτερη γίνεται εμπέδωση- επέκταση του φαινομένου στο πράσινο τετράδιο ή σε φυλλάδιο. Στόχος είναι οι δραστηριότητες αυτές να γίνονται στο σχολείο ώστε να μεταφέρονται για τα σπίτι μόνο δραστηριότητες αντιγραφής και ορθογραφίας.

Τα παιδιά πρέπει να μάθουν ότι δεν έχουν απεριόριστο χρόνο για να κάνουν τις εργασίες τους. Αυτό προϋποθέτει ότι θα εργάζονται χωρίς να συζητάνε με τους διπλανούς τους, θα είναι οργανωμένα στο θρανίο τους, θα συνυπάρχουν με τον διπλανό- διπλανή τους. Όταν μια εργασία δεν τελειώνει στον συγκεκριμένο χρόνο μένει για το διάλειμμα οπότε και ο μαθητής μετά από την πρώτη φορά που θα μείνει για να την κάνει δεν θα το επαναλάβει ή όταν η καθυστέρηση οφείλετε σε άλλους λόγους (γράφει αργά από τη φύση του-ήταν πολύ κουρασμένο για να την ολοκληρώσει κ.λ.π) μεταφέρετε στο σπίτι.

Η δουλειά του γονέα είναι να ψάχνει να βρει αν υπάρχουν ατελείωτες εργασίες και να βάλει το παιδί να τις ολοκληρώσει. Ο χρόνος που θα διατίθεται στο σπίτι για τις εργασίες και την εξάσκηση της αναγνωστικής ικανότητας δεν πρέπει να ξεπερνά τα 40 λεπτά.

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ Στο τετράδιο της ορθογραφίας γράφουμε καθημερινά και είναι ένα τετράδιο αξιολόγησης της δουλειάς που γίνεται. Ορθογραφία είναι αρχικά το στάδιο της γνωριμίας με τις φωνούλες μας, η φωνούλα της ημέρας και οι φωνούλες που έχουμε μάθει τις προηγούμενες μέρες.

Πως μαθαίνω ορθογραφία 1. Διαβάζω , Συλλαβίζω , Κρύβω, Γράφω , Ελέγχω Ακολουθώντας αυτά τα πέντε απλά βήματα , ο μαθητής μπορεί να μάθει την ορθογραφία του χωρίς καμία βοήθεια. Ο ρόλος του γονιού είναι καθαρά υποστηρικτικός. 2. Τρέχω και Γράφω Γράφουμε τις λέξεις σε ένα χαρτί και το τοποθετούμε σε ένα μέρος του σπιτιού. Το παιδί πρέπει να τρέξει να δει τη λέξη και να τη θυμάται  μέχρι να επιστρέψει στο γραφείο του να τη γράψει. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται για κάθε μια λέξη ή πολλές λέξεις μαζί εάν είναι σε προχωρημένο επίπεδο. Για να γίνει ακόμα πιο διασκεδαστικό το 'παιχνίδι' αυτό , ο γονιός μπορεί να βάζει μουσική όσο ο μαθητής τρέχει να δει τη λέξη. Πρέπει να επιστρέψει μόλις σταματήσει η μουσική. 

Αξιολόγηση Το Άριστα ! σημαίνει ότι τα πήγε τέλεια, το Μπράβο σημαίνει ότι μπορεί να βελτιώσει τα γράμματά του-την απόδοσή του γενικά, το Π.Καλά σημαίνει ότι χρειάζεται περισσότερη δουλειά και το προσπάθησε περισσότερο ότι πρέπει να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να ξεπεραστεί όποιο πρόβλημα υπάρχει. Το αυτοκόλλητο λειτουργεί σαν επιβράβευση και το ζητούν τα ίδια τα παιδιά.

Αξιολόγηση Οι παραπάνω χαρακτηρισμοί αξιολογούν το παιδί σε σχέση με τις δυνατότητές του και όχι συγκριτικά με τους συμμαθητές του. Προσπαθήστε να μην δημιουργείται στα παιδιά ανταγωνισμό και μην μπαίνετε οι ίδιοι στην διαδικασία να το συγκρίνετε με τους συμμαθητές του. Στα τετράδια ενδέχεται να γίνονται κάποιες επισημάνσεις σχετικές με την εργασία. Σκοπό έχουν να βελτιώσουν τον μαθητή και όχι να τον επικρίνουν. Το γιατί δεν εργάστηκες , γιατί δεν έκανες τη ζωγραφιά σου, γιατί έκανες μουτζούρες…κ.λ.π γίνονται μετά από συνομιλία με το παιδί με το οποίο και συμφωνούμε για το μήνυμα που γράφουμε.

Τρόπος εργασίας στο σπίτι και στο σχολείο Μαθάινουμε στο παιδί : Να έχει έναν ικανοποιητικό βαθμό συγκέντρωσης προσοχής για  τη δραστηριότητα που του ανατίθεται και να την ολοκληρώνει σε λογικό χρονικό διάστημα. § Να οργανώνει την εργασία του σε ικανοποιητικό βαθμό και να αναζητάει λύσεις και βοήθεια εκεί που δυσκολεύεται («Τι πρέπει να κάνω;» «Πώς μπορώ να το κάνω;» «Τι βοήθεια χρειάζομαι;») 

Μηνύματα για τους γονείς….προφορικά ή γραπτά Η μεταξύ μας επικοινωνία σε καθημερινή βάση θα γίνεται με σημειώματα τα οποία θα μπαίνουν στον φάκελο του ταχυδρόμου…(με το κουμπί)..Μπορείτε και εσείς να μου στέλνετε κάτι που θέλετε να μου πείτε με αυτόν τον τρόπο. Στο σχολείο μπορείτε να μου τηλεφωνείτε ή να με επισκέπτεστε κάθε Πέμπτη μετά τις 12.30-1.30

Κάποιες φορές ζητώ από τα παιδιά να φέρουν κάποια υλικά στο σχολείο για να οργανωθεί η διδασκαλία επόμενου μαθήματος (παλιές κορδέλες…άχρηστα κουμπιά …κ.λ.π) θα με διευκολύνατε αν τα στέλνατε την ημέρα που έχω ορίσει.

Ευέλικτη ζώνη /εικαστικά Το μάθημα της ευέλικτης ζώνης έχει σκοπό να δώσει την ευκαιρία στα παιδιά να ασχοληθούν με ένα θέμα που τα ενδιαφέρει μέσα από μια βιωματική μορφή μάθησης. Ο μαθητής σε ρόλο ερευνητή, με τον εκπαιδευτικό σε ρόλο ισότιμου συνερευνητή και το σχολείο γενικότερα ως «οργανισμό που μαθαίνει», αξιοποιεί πηγές και γνώσεις από το περιβάλλον του και έτσι αναπτύσσει τη δημιουργική και κριτική του σκέψη μέσα από διαθεματικές βιωματικές προσεγγίσεις ενώ παράλληλα κοινωνικοποιείται.

Φέτος μετά από συζήτηση που θα κάνω με τα παιδιά προσανατολίζομαι στην επεξεργασία θέματος σχετικού με την αγωγή υγείας (δόντια) ή τον πολιτισμό μας (έθιμα-παραδόσεις)

Μαθηματικά /μελέτη Στα μαθηματικά δουλεύουμε κάθε μάθημα με βάση τη δομή του βιβλίου η οποία είναι απλή. Οι ενότητες θα προσεγγίζονται με τη σειρά του βιβλίου και η δική σας δουλειά εντοπίζεται στον έλεγχο των εργασιών που έχουν γίνει στο σχολείο ή στην ολοκλήρωση των εργασιών που πιθανόν θα πρέπει να γίνουν στο σπίτι. Η μελέτη δουλεύεται αποκλειστικά στο σχολείο και σπάνια δίνεται κάποια εργασία στο σπίτι. Το βασικό είναι να ρωτάτε το παιδί για το τι δουλειές έχει για την επόμενη και να ελέγχετε μαζί του την τσάντα και τον φάκελο του ταχυδρόμου. Συζητάτε με το παιδί και ζητήστε του να θυμηθεί τυχόν προφορικά μηνύματα που πρέπει να σας μεταφέρει.

Κολατσιό/ μεσημεριανό στο ολοήμερο Φροντίστε να έχει το παιδί καθημερινά μαζί του κολατσιό. Αποφύγετε τα συσκευασμένα προϊόντα ώστε να αναπτύξει ένα σωστό διατροφικό πρότυπο. Μην επιτρέπετε να μεταφέρουν παιχνίδια, χρήματα στο σχολείο ή άλλα αντικείμενα. Αν πρέπει να στείλετε χρήματα στο σχολείο για κάποια δραστηριότητα, βάλτε τα σε φάκελο με γραμμένο το όνομα του παιδιού και το ποσό εξωτερικά.

Γιατί πρέπει τα παιδιά να κοιμούνται πριν τις εννέα το βράδυ;

Γιατί πρέπει τα παιδιά να κοιμούνται πριν τις εννέα το βράδυ; Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Neuroscience, όταν τα παιδιά κοιμούνται, οι εγκέφαλοί τους μετατρέπουν το υποσυνείδητο υλικό που έχουν μάθει σε ενεργή γνώση – μια διαδικασία που είναι πολύ πιο αποτελεσματική στα παιδιά από ότι στους ενήλικες. Ουσιαστικά αυτό που συμβαίνει κατά τη διάρκεια του ύπνου είναι η μνήμη να μετατρέπεται σε μια μορφή που διευκολύνει τη μελλοντική μάθηση.

Σε έρευνα που μελετούσε την επίδραση του ύπνου στη μνήμη και στη μάθηση σε παιδιά ηλικίας 8 ως 11, βρέθηκε ότι μετά από μια νύχτα ύπνου τα παιδιά μπορούσαν να θυμούνται περισσότερα πράγματα και να κατακτούν καλύτερα τη νέα γνώση σε σύγκριση με τα παιδιά που έμειναν ξύπνια στο μεσοδιάστημα. Mια δεύτερη έρευνα του University College του Λονδίνου, με επικεφαλή την καθηγήτρια Αμάντα Σάκερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό για θέματα επιδημιολογίας “Journal of Epidemiology and Community Health”, σύμφωνα με το BBC και τον Guardian, εκτιμούν ότι ο άτακτος και ελλιπής ύπνος μπορεί να επιδράσει αρνητικά στην ανάπτυξη και την «πλαστικότητα» του εγκεφάλου των μικρών παιδιών.

Συνοπτικά Μην κάνετε επιπλέον δουλειά με τα παιδιά. Τα κουράζετε και τα αγχώνετε. Μην βιάζεστε…δεν βοηθά να τους μάθετε την Α-Β σε αυτή τη φάση παρά μόνο τις φωνές των γραμμάτων π.χ όχι άλφα αλλά ααααα Ελέγχετε τσάντες και κασετίνες μαζί με το παιδί καθημερινά. Βοηθήστε τα να οργανωθούν…. Αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι στο πρώτο τρίμηνο. Τα παιδιά πρέπει να ξέρουν τις υποχρεώσεις τους…συζητήστε μαζί τους. Προσπαθήστε να βρίσκονται στο κρεβάτι στις 9.00 με 9.30 ώστε να έχουν ενέργεια το πρωί. Φροντίστε να τρώνε ένα καλό πρωινό (μέλι-γάλα-μπανάνα) ώστε να ενισχυθεί η λειτουργία της σκέψης.

Το τηλέφωνο του σχολείου Το blog του σχολείου http://blogs.sch.gr/2dimpor/ Το τηλέφωνο του σχολείου 2421072346 Διευθυντής : κ. Γαϊτανάς Κώστας Δασκάλα τάξης : Γεροστάθη Ζωή Γυμνάστρια: Μακρή Ολυμπία Μουσικός:

Ευτυχισμένο πρωτάκι είναι αυτό που η φοίτησή του στο σχολείο να γίνεται με ευχαρίστηση, και δεν είναι καταναγκαστικό έργο γιατί μόνο αν νιώθει ικανοποίηση και χαρά μπορεί να μάθει. Καλή αρχή για μια ουσιαστική και δημιουργική σχολική χρονιά! Ζωή Γεροστάθη