2. Ενδοιαστικές Προτάσεις Ορισμός: εκφράζουν ενδοιασμό (φόβο, δισταγμό) μετά από ρήματα φόβου, δισταγμού κ.τ.ό. Λειτουργούν όπως οι ειδικές προτάσεις.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Advertisements

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Γιώργος Διομήδους Θεολόγος
Τα ονόματα των πλανητών, σύνδεση με τη μυθολογία!
Η Υποτακτική στα Αρχαία Ελληνικά
Αιτιολογικές προτάσεις
ΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
28. «Περίλυπος εστίν η ψυχή μου έως θανάτου»
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Οι ειδικές προτάσεις είναι δευτερεύουσες ονοματικές ή ουσιαστικές προτάσεις που λειτουργούν ως συμπλήρωμα στο ρήμα ή άλλο ρηματικό τύπο, απαρέμφατο – μετοχή,
Αλίκη Αποστολάκη. Ω, Μούσα των δασόπυκνων βουνών! Στα ματόκλαδά σου πάνω οι κερασιές δένουν τον πρώιμο εύχημο καρπό για το φιλί των εραστών. Αφήνοντας.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου – Ενότητα 9
Φύγαμε για αρχαία Αθήνα! Έχει διάλεξη ο Ισοκράτης... Θα μιλήσει:
ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Βουλγάρογλου Γρηγόριος.
Δευτερεύουσες προτάσεις.
Μια παρουσίαση της νηπιαγωγού Χρυστάλλας Λουλλή 28η Οκτωβρίου 1940.
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας
Δευτερεύουσες προτάσεις
Η Αιτιατική ως ετερόπτωτος προσδιορισμός
Να σας συστηθώ: Το όνομά μου είναι: Σημαίνει … Το πήρα από …
Που αποβλέπει η εισαγωγή των Ερευνητικών Εργασιών (ΕΕ) στο Λύκειο?
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΔΑΝΑΗ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ Δ2 ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ
2ο Γυμνάσιο Περάματος1 Η πρόταση 2ο Γυμνάσιο Περάματος2 Πρόταση είναι …  …ένα σύνολο λέξεων γύρω από ένα ρήμα, που έχουν συντακτική σχέση μεταξύ τους.
Δευτερεύουσες προτάσεις
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
Αναφορικές προτάσεις Οι αναφορικές προτάσεις αναφέρονται σε όρο άλλης πρότασης που υπάρχει ή εννοείται.
ENOTHTA 10 Δευτερεύουσες αιτιολογικές προτάσεις. Πορεύσομαι οἴκαδε ἀμάξῃ, ὅτι λίαν πόρρω κεῖται. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 Πάω σπίτι μου με.
Υποθετικοί λόγοι.
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
Επανάληψη για το διαγώνισμα του β΄ τρίμηνου
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Γιατί και πως μετακινούνται οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού;
α) ονόματα ουσιαστικά, β) ονόματα επίθετα γ) αντωνυμίες 
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
Φανή Λαζάρου – Τρανού Δ2 1 ο δωδεκαθέσιο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Η μάχη των Θερμοπυλών!
«Η ΝΙΚΗ» Η ΣΤΙΓΜΗ ΑΥΤΗ ΠΡΟϊΔΕΑΖΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ. Η ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΑΣΠΑΖΕΤΑΙ Ο ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΗΝ.
Οι χρονικές προτάσεις Ενότητα 11.
ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΣΙΦΝΙΩΝ «ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ» 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΑΣΑΚΗΣ Δ’2.
Θρησκευτικά Α΄ Γυμνασίου
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Οι Δευτερεύουσες προτάσεις της αρχαίας ελληνικής
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Imperatives (Let’s / Don’t)
Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο
Το ενδιαφέρον των παιδιών για εκείνο το οποίο "καλούνται" να λάβουν ως νέα πληροφορία είναι αυτό που αποτελεί το ισχυρότερο κίνητρό τους στην ανακάλυψη.
ΣΤΑΥΡΟΣ Τεμπελησ 17/9/2015 ΣΤ΄2.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Ερωτήσεις Ποιες οι μεγάλες διαμάχες του 20ου αιώνα
Η συνταξη τησ αε.
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗ
Οι όροι της συνθηκολόγησης
Στρατιώτης στον πόλεμο του Μαραθώνα!
πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις
Ξενοφών, ελληνικά, Επεξεργασία κειμένου με σκοπό την εμπέδωση της αναγνώρισης συντακτικών όρων μιας πρότασης και την κατανόηση του συντακτικού ρόλου.
Συμπερασματικές ή αποτελεσματικές προτάσεις
Η ΣΟΥΛΑ Η ΣΑΚΟΥΛΑ.
Συμπερασματικές ή αποτελεσματικές προτάσεις
EU in My Region 2018 Χίος,
δε μας αρέσει η προστακτική
ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2. Ενδοιαστικές Προτάσεις Ορισμός: εκφράζουν ενδοιασμό (φόβο, δισταγμό) μετά από ρήματα φόβου, δισταγμού κ.τ.ό. Λειτουργούν όπως οι ειδικές προτάσεις. Εκφέρονται με τις ίδιες εγκλίσεις συν την υποτακτική που δηλώνει φόβο πιθανό στο παρόν-μέλλον.

Εφαρμογή 1 Δεινῶς ἀθυμῶ (=ανησυχώ) μήπως ὁ μάντης βλέπῃ. Δεινῶς ἀθυμῶ (=ανησυχώ) μήπως ὁ μάντης βλέπῃ. Δέδοικα (=φοβάμαι) μὴ πόλεμος γένηται. Δέδοικα (=φοβάμαι) μὴ πόλεμος γένηται. Ἔδεισαν οἱ Ἕλληνες μὴ οἱ πολέμιοι κατακόψειαν αὐτούς. Ἔδεισαν οἱ Ἕλληνες μὴ οἱ πολέμιοι κατακόψειαν αὐτούς. Φόβος ἐστὶ μὴ οὐ γένηται εἰρήνη. Φόβος ἐστὶ μὴ οὐ γένηται εἰρήνη. Σόλων ἐφοβεῖτο τοῦτο, μὴ οἱ Ἀθηναῖοι τοὺς νόμους τρέψαιντο. Σόλων ἐφοβεῖτο τοῦτο, μὴ οἱ Ἀθηναῖοι τοὺς νόμους τρέψαιντο.

Εφαρμογή 2 Τρέμω μήπως με ανακαλύψουν. Τρέμω μήπως με ανακαλύψουν. Υπάρχει ανησυχία μήπως ανακαλυφθεί το μυστικό. Υπάρχει ανησυχία μήπως ανακαλυφθεί το μυστικό. Αυτό μόνο με φοβίζει, μη δε με εξοφλήσουν οι οφειλέτες μου. Αυτό μόνο με φοβίζει, μη δε με εξοφλήσουν οι οφειλέτες μου. Στο αλβανικό μέτωπο οι Έλληνες δεν φοβούνταν μήπως σκοτωθούν. Στο αλβανικό μέτωπο οι Έλληνες δεν φοβούνταν μήπως σκοτωθούν.