ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μαθηματικά Ε΄ Δημοτικού Δεκαδικοί αριθμοί – Αξία θέσης ψηφίου
Advertisements

Ήπιες Μορφές Ενέργειας Ι
ΜΕΙΩΝΩ– ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΣΩ (ΖΩ)ΤΗ ΦΥΣΗ» ΤΑΞΗ Ε΄ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΑΜΑΝΤΖΗ.
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Γ 1 Παρουσίαση δράσεων της Γ 1 τάξης του Δημοτικού Σχολείου Σαραβαλίου Πατρών Με την υποστήριξη υλικού της.
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Τμήμα Βιολογικών Επιστημών ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η επιστήμη της ζωής
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
27 juin 2014 Slide N° 1 19 Ιουνίου η διαφάνεια Γραμματεία προγράμματος Urbact URBACT II Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ε δαφικής Συνεργασίας για.
Η οργάνωση ενός Υποθετικού Προγράμματος Εικονικών Επιχειρήσεων στα ΤΕΕ
1 7 ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 11α
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ε ν έ ρ γ ε ι α.
ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο άνθρωπος από την εμφάνιση του στη Γη, βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με το περιβάλλον του Tο περιβάλλον του ανθρώπου: Φυσικό.
ΙΟΝΙΟΣ ΣΧΟΛΗ. 10 η Γερμανικά άνθρωποι ΙΟΝΙΟΣ ΣΧΟΛΗ.
Αλγόριθμοι Ταξινόμησης
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
Προετοιμασία της κατασκευής
Η μαθητική μετακίνηση του 1ου ΕΠΑΛ Ν.Ιωνίας
ΓΛΥΚΑ ΖΩΑΚΙΑ ΣΤ2 ΖΩΗ ΓΕΩΡΓΙΑ.
Άνθρωπος και Περιβάλλον
Αναγνώριση Προτύπων.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΙΜΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΩΜΑΤΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΙΜΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΩΜΑΤΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ.
Περιεχόμενο Γραπτής Εργασίας
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΕΞΕΛΙΞΗ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Χωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
ΜΑΘΗΜΑ:. Ψυχολογία ΤΑΞΗ:. Α’ Λυκείου ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
ΤΟ ΠΡΟΚΑΡΥΩΤΙΚΟ ΚΥΤΤΑΡΟ
Τα είδη δε μένουν σταθερά, αμετάβλητα, αλλά εξελίσσονται στη διάρκεια μεγάλων συνήθως χρονικών περιόδων. Η σύγχρονη ποικιλία ειδών, η μεγαλύτερη από οποιαδήποτε.
Η Ανακύκλωση στη σχολική μας μονάδα Α’ τάξη Ομάδα 5 ης Ερευνητικής Εργασίας.
Ερευνητικές Εργασίες Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Παντελής Μάναλης Υπεύθυνος Π.Ε. στη Δ/νση Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
EΠ.Α.Κ.Α.Β 2014 ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΙΜΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΩΜΑΤΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ EΠ.Α.Κ.Α.Β 2014 ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΙΜΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΩΜΑΤΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ.
Σ. Ε. Γ. Α. Σ. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ  ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2014 ΓΛΥΦΑΔΑ / 12 / 2014.
«Οι Δρόμοι του Νερού – Η Λίμνη της Καστοριάς»
IB Topic: 3.8 Photosynthesis
Παραγωγοί Καταναλωτές Αποικοδομητές Καταναλωτές 1ης τάξης
Αλβανόπουλος Γεώργιος Σχολικός Σύμβουλος 4ης Περιφέρειας
Έργα ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΒΑΛΟΝ» ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Η ομορφιά της ζωής είναι συχνά δυσδιάκριτη με γυμνό μάτι. Για ένατη συνεχή χρονιά, η εταιρεία οπτικών και συστημάτων απεικόνισης Olympus παρουσιάζει τους.
Τεχνολογία Εστιατορικής Τέχνης Θέμα: Οργάνωση Συνεδριών
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής. Πρακτικά ζητήματα, Ωρολόγιο Πρόγραμμα, Ωράριο, Δημιουργία τμημάτων ενδιαφέροντος Για τη διεξαγωγή των Ερευνητικών.
ΜΕΛΕΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ Β΄ Τάξη ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΠΑΡΤΗΣ
ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ…ΟΙΚΟΣ + ΛΟΓΟΣ…Αναφέρεται σε έναν οίκο… …το σπίτι μας δηλαδή και σπίτι όλων των έμβιων όντων…..τον πλανήτη γη. Ας κοιτάξουμε λίγο αυτό το σπίτι.
«Οι Δρόμοι του Νερού – Η Λίμνη της Καστοριάς»
ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ Στα φυσικά οικοσυστήματα η υπεραύξηση των πληθυσμών περιορίζεται από.
Βιολογία Α Γυμνασίου Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ. 1.1 Τα χαρακτηριστικά των οργανισμών Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των ζωντανών οργανισμών Οι οργανισμοί τρέφονται.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΞΑΠΛΑΝΤΕΡΗ, M.D., Ph.D.
Κακαρά Στυλιανή A Η εξέταση των φυτικών δειγμάτων με βάση τα μορφολογικά τους γνωρίσματα, Η κατάταξή τους σε οικογένειες με την χρήση των κλειδων,
Βιολογία Γυμνασίου.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Άνθρωπος και Περιβάλλον
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
5.Μέρη του ναού Κυρίως ναός-Νάρθηκας-Αύλειος χώρος
ΤΟ ΠΡΟΚΑΡΥΩΤΙΚΟ ΚΥΤΤΑΡΟ
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Αποικοδομητές Καταναλωτές κ.τ.λ τάξης Καταναλωτές 3 ης τάξης Καταναλωτές Παραγωγοί Καταναλωτές 2 ης τάξης Καταναλωτές 1 ης τάξης.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
1. Ο χριστιανικός ναός Εισαγωγή.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1α ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ Οι επιστήμονες ταξινομούν τους οργανισμούς σε ομάδες ανάλογα με τα κοινά τους χαρακτηριστικά. Τα πρώτα συστήματα ταξινόμησης βασιζόταν αποκλειστικά στα μορφολογικά χαρακτηριστικά των οργανισμών. Σήμερα για την ταξινόμηση των οργανισμών εξετάζονται, εκτός από τα μορφολογικά τους γνωρίσματα, γενετικοί χαρακτήρες, στοιχεία της κυτταρικής τους οργάνωσης, καθώς και άλλοι εξειδικευμένοι παράγοντες. Τα επικρατέστερα συστήματα ταξινόμησης ορίζουν μεγάλες ταξινομικές ομάδες στις οποίες συμπεριλαμβάνονται άλλες μικρότερες. Για παράδειγμα διαφορετικά είδη συνενώνονται σε περιεκτικότερες ομάδες, σε γένη, οικογένειες, τάξεις, κλάσεις, φύλα και βασίλεια. Οι περισσότεροι βιολόγοι κατατάσσουν τους σύγχρονους οργανισμούς σε Πέντε Βασίλεια: Μονήρη (βακτήρια, κυανοβακτήρια), Πρώτιστα (μικροφύκη και πρωτόζωα), Μύκητες, Ζώα και Φυτά. ΤΑΞΙΝΟΜΩΝΤΑΣ ΕΞΩΓΗΙΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ… «Στο έτος 2525 ο άνθρωπος επισκέπτεται για πρώτη φορά πλανήτη ενός άλλου ηλιακού συστήματος σ' ένα διαφορετικό γαλαξία. Οι κάτοικοί του φωτογραφίζονται και ειδικοί επιστήμονες επιχειρούν να τους ταξινομήσουν σε ομάδες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους. Αποτελείς μέλος της ερευνητικής ομάδας που ασχολείται με την ταξινόμηση των εξωγήινων μορφών...» ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Για μαθητές δημοτικού

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1β ΤΑΞΙΝΟΜΩΝΤΑΣ ΕΞΩΓΗΙΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 5-6 ατόμων και κάθε ομάδα προμηθεύεται 16 διαφορετικές κάρτες με μπλε περίγραμμα (φύλλα εργασίας: 1γ, 1δ & 1ε). Τα μέλη κάθε ομάδας παρατηρούν τις εξωγήινες μορφές, συζητούν και επισημαίνουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους. Στη συνέχεια οι μαθητές επιχειρούν να ταξινομήσουν τις διαφορετικές κάρτες σε ομάδες ανάλογα με το αν διαθέτουν ή όχι κάποια κοινά γνωρίσματα π.χ. τον ίδιο αριθμό ματιών, τριχοφυΐα, κεραίες, στόμα, αστέρι στο στήθος κ.ά. Για κάθε ταξινομική ομάδα σχεδιάζεται ένας πίνακας όπου αναφέρονται τα κοινά χαρακτηριστικά των μορφών που την αποτελούν. Στη συνέχεια σε κάθε ομάδα μαθητών δίνονται 8 κάρτες με κόκκινο περίγραμμα (φύλλα εργασίας: 1στ & 1ζ). Οι μαθητές συγκρίνουν τα χαρακτηριστικά των οργανισμών που απεικονίζονται στις 8 αυτές κάρτες με τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ταξινομικών ομάδων που δημιούργησαν και επιχειρούν να κατατάξουν τους νέους οργανισμούς σε κάποια από αυτές. Κάθε ομάδα παρουσιάζει τα αποτελέσματα της έρευνάς της στις υπόλοιπες ομάδες και ακολουθεί συζήτηση. Προτεινόμενα θέματα για συζήτηση… Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η πρακτική αξία της ταξινόμησης των οργανισμών; Ποια προβλήματα αντιμετωπίσατε κατά την ταξινόμηση των οργανισμών; Πόσα διαφορετικά συστήματα ταξινόμησης προέκυψαν; ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Για μαθητές δημοτικού

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1γ ΤΑΞΙΝΟΜΩΝΤΑΣ ΕΞΩΓΗΙΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ Πηγή: http://www.microbeworld.org/images/stories/resources/PDFs/Experiments/creepycritters.pdf - Προσαρμογή από το ΚΠΕ Καστοριάς ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Για μαθητές δημοτικού

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1δ ΤΑΞΙΝΟΜΩΝΤΑΣ ΕΞΩΓΗΙΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ Πηγή: http://www.microbeworld.org/images/stories/resources/PDFs/Experiments/creepycritters.pdf - Προσαρμογή από το ΚΠΕ Καστοριάς ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Για μαθητές δημοτικού

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1ε ΤΑΞΙΝΟΜΩΝΤΑΣ ΕΞΩΓΗΙΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ Πηγή: http://www.microbeworld.org/images/stories/resources/PDFs/Experiments/creepycritters.pdf - Προσαρμογή από το ΚΠΕ Καστοριάς ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Για μαθητές δημοτικού

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1στ ΤΑΞΙΝΟΜΩΝΤΑΣ ΕΞΩΓΗΙΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ Πηγή: http://www.microbeworld.org/images/stories/resources/PDFs/Experiments/creepycritters.pdf - Προσαρμογή από το ΚΠΕ Καστοριάς ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Για μαθητές δημοτικού

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1ζ ΤΑΞΙΝΟΜΩΝΤΑΣ ΕΞΩΓΗΙΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ Πηγή: http://www.microbeworld.org/images/stories/resources/PDFs/Experiments/creepycritters.pdf - Προσαρμογή από το ΚΠΕ Καστοριάς ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Για μαθητές δημοτικού

με αστέρι στο στήθος (n=…) χωρίς αστέρι στο στήθος (n=…) 13η: με στόμα (n=…) χωρίς στόμα (n=…) με αστέρι στο στήθος (n=…) χωρίς αστέρι στο στήθος (n=…) με κεραίες (n=…) χωρίς κεραίες (n=…) με τριχοφυΐα (n=…) χωρίς τριχοφυΐα (n=…) …. θα καταλήξετε σε 13 διαφορετικές ταξινομικές ομάδες. 12η: 11η: 10η: 9η: 8η: 7η: 6η: 5η: 4η: 3η: 2η: 1η: χωρίς μάτια (n*=…) με ένα μάτι (n=…) με δύο μάτια (n=…) με τρία μάτια (n=…) Χρησιμοποιώντας ως κριτήρια για την ταξινόμηση των εξωγήινων μορφών: 1. τον αριθμό ματιών, 2. την τριχοφυΐα, 3. τις κεραίες, 4. το στόμα και 5. το αστέρι στο στήθος… *n = o αριθμός των μορφών που εκδηλώνουν το αντίστοιχο χαρακτηριστικό ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1η ΤΑΞΙΝΟΜΩΝΤΑΣ ΕΞΩΓΗΙΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ