1884-1974 Κώστας Βάρναλης. Πύργος – σημερινή Βουλγαρία « Ποιητής του προλεταριάτου » - Μ. Βίτι Περιοδικά Ηγησώ και Νουμάς « Το ξύλο, η καθαρεύουσα και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κωνσταντίνος Καβάφης.
Advertisements

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Ταξιδεύοντας από το χθες
Ιωάννης Βηλαράς
Αν το διαγράψεις αυτό μετά το διάβασμα… θα περάσεις ένα χρόνο κακής τύχης ! *** Αλλά… αν το στείλεις σε (2 τουλάχιστον) φίλους… θα έχεις 3 χρόνια καλής.
Tα χρoνια του Περικλh.
Κωνσταντίνος Καβάφης
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
 Με μια πρώτη ματιά, ο πίνακας αυτός δεν τράβα το βλέμμα του παρατηρητή. Ωστόσο, παρατηρώντας τον πιο προσεκτικά διακρίνουμε κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά,
Ένα λεμόνι με φτερά Νικολάου Έλενα.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Σημαντικές εκκλησίες και Τεμένη στη πόλη της Λευκωσίας
17 Ν ΟΕΜΒΡΗ χρόνια μετά Τα πέτρινα χρόνια ( )
ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΤΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝTΗ
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
«Ταπεινή τέχνη χωρίς ύφος»
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
21 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
Κωστής Παλαμάς
 Ζάκυνθος (νόθο παιδί του Κόντε Νικολάου Σολωμού και της Αγγελικής Νίκλη)  Ιταλία - σπουδές και μελέτη της ιταλικής ποιητικής παράδοσης 
Πολιτευματα στην αρχαια ελλαδα
Γεώργιος Βιζυηνός
Λευτέρης Δάλπης Ε΄2 1ο πρότυπο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
Ερευνητικη Εργασια Ά Ταξησ Λυκειου Μyρινα ετοσ ο Τετραμηνο
Οδυσσέας Ελύτης Ο ποιητής του Αιγαίου
20/2/12 Μάριος Eυρυγένης Γιάννης Ελίζογλου Γ1
Η πόλη της Κερύνειας – εισαγωγικά Θέση Ονομασία Ιστορία
Η ελληνοχριστιανική οικουμένη Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΕΙΔΟΣ: Ποίημα ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κ. Π. Καβάφης ΤΙΤΛΟΣ: «Όσο Μπορείς» Το ποίημα γράφτηκε το 1913 και ανήκει στην κατηγορία των διδακτικών-παραινετικών.
Του γιοφυριού της Άρτας
Νεοελληνική λογοτεχνία
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
Κωνσταντίνος Θεοτόκης Κωνσταντίνος Θεοτόκης Κέρκυρα (η μητέρα του ήταν ανιψιά του Ιάκωβου Πολυλά) Παρακολουθεί μαθήματα φιλοσοφίας στα Πανεπιστήμια.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ

Έλληνες Λογοτέχνες: Άγγελος Σικελιανός Τμήμα: Ε΄1 Μιχαέλα Τ. Μαρινα Μ. Ηλιάννα Κ.
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Ελεύθεροι πολιορκημένοι! Ένα θεατρικό δρώμενο για την 25η Μαρτίου.
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΣΗ:ΑΘΗΝΑ ΓΚ.
Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΙΗΤΕΣ - ΣΥΓΡΑΦΕΙΣ
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Στ’ Sandro Botticelli, H Άνοιξη.
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος Οι λειτουργίες( σελ )
Κοινωνικό Ζήτημα
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
Κωστής Παλαμάς ( ) Костис Паламас
Τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
Η ανάσταση του Λαζάρου- «ἐγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή»
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΜΕ ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Χρήστος Λεοντής
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
Νεοελληνικός Πολιτισμός
Η εξέλιξη της ποίησης.
Νεότερη λογοτεχνία Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β΄ τεύχος (σελ. 171)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κώστας Βάρναλης

Πύργος – σημερινή Βουλγαρία « Ποιητής του προλεταριάτου » - Μ. Βίτι Περιοδικά Ηγησώ και Νουμάς « Το ξύλο, η καθαρεύουσα και η Μεγάλη Ιδέα, μας είχαν κάνει το μυαλό κουρκούτι » Κηρήθρες – 1905 ( συμβολιστικό κλίμα ) Η περίοδος που μεσολάβησε θεωρήθηκε παρνασσιακή Παρίσι – σπουδάζει φιλολογία και κοινωνιολογία, δέχεται τη μαρξιστική ιδεολογία

Κώστας Βάρναλης Προσκυνητής – 1919 ( αφιερωμένο στον Ν. Πολίτη ), δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Μαύρος Γάτος Εγώ ’ μουν όλοι εσείς, εγώ ’ μουν η άχνα Που από τις μάζας έβγαινε τα σπλάχνα ( στ ) Συνδυασμός των παγανιστικών με τους χριστιανικούς μύθους ( Αθηνά και Παναγία, Ορφέας και Χριστός, κτλ ) Πού πάμε ; Ακούω πας άνοιξη τ ’ αηδόνι όλβια ζήση στο πάθος του να βρίσκει. Δεν έχει χτες και σήμερα. Η Δωδώνη και ο Άγιος Τάφος βαθιά μας όρθιος μνήσκει.

Κώστας Βάρναλης Ποίηση πριν και μετά το 1919 – ιδεολογική στροφή προς τον μαρξισμό Το φως που καίει – 1922 ( το πρώτο έργο της αριστερής, στρατευμένης λογοτεχνίας στην Ελλάδα ), τυπώθηκε στην Αλεξάνδρεια, υπό ψευδώνυμο. Αποτελείται από τρία μέρη : 1) Προμηθέας, Χριστός και Μώμος ( προσωποποίηση του ψόγου στην αρχαία παράδοση, σήμερα της ειρωνείας και του σαρκασμού )

Κώστας Βάρναλης 2) Ιντερμέδιο ( τέσσερεις θρήνοι ) - αποχαιρετισμός στην πίστη 3) Ανατρεπτικό μέρος – εμφανίζονται ο Άρχοντας και ο λαός, και ο ποιητής ως οδηγητής του λαού « Η Αριστέα και η Μαϊμού » - σατιρικό μέρος ( η πρώτη είναι η πόρνη της υψηλής κοινωνίας : εκκλησία, άρχουσα τάξη, ιδεαλιστική αντίληψη της τέχνης, ενώ η δεύτερη αποτελεί μία κωμική αναπαράσταση των αστών διανοουμένων ) « Οδηγητής » Προβολή της αταξικής κοινωνίας

Κώστας Βάρναλης Αρνητική υποδοχή του έργου από την ελληνική κοινωνία « Από τα βαρνάλια στα καρναβάλια » « Το κτήνος αυτό είναι βουλγαρικόν και κουφόν » Θετική στάση του Παλαμά και του Καβάφη Ο Σολωμός χωρίς μεταφυσική – 1925 ( ανταπάντηση στο βιβλίο του Γιάννη Αποστολάκη, Η ποίηση στη ζωή μας, για τον Σολωμό ) Σκλάβοι πολιορκημένοι – 1927 Η αληθινή απολογία του Σωκράτη – 1931

Κώστας Βάρναλης Πολιτικά και κοινωνικά θέματα και ζητήματα στην ποίηση Απεικονίζει τις αρνητικές πλευρές της κοινωνίας του Συνεχής σύγκρουση αφηρημένης ιδέας με την πραγματικότητα στα έργα του

Το φως που καίει – 1922/1933 « Δεν είμ ’ εγώ σπορά της Τύχης, Ο πλαστουργός της νιας ζωής Εγώ ’ μαι τέκνο της Ανάγκης και ώριμο τέκνο της Οργής ». « Και σένα χρυσοπάλατον ανύπαρχτης Ουσίας, Σένα εκκλησιά, ομορφοκκλησιά, λημέρ ’ Υποκρισίας. Τα πλάνα σου φαντάσματα σου βγάναμε από την κοιλιά : Ουράνιοι Χωροφύλακες δε μας χρειάζονται τώρα πλια ». « Το τραγούδι του λαού »