1ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης 20 Μαρτίου 2013 Συνάντηση της ομάδας του λογοτεχνικού εργαστηρίου με τον ποιητή Γιάννη Πατίλη
Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη «Υπάρχω για να ληστεύω την ανυπαρξία» Υπάρχω για να ληστεύω την ανυπαρξία. Από κει κουβαλάω με κόπο Υπέροχα ποιήματα. Είναι διάφανα, φωτεινά κι ανέκφραστα. Αλλά στο δρόμο μού πέφτουνε, σπάνε. Τα μπαλώνω, τα κολλάω με λέξεις. Με λέξεις που οι άνθρωποι λένε. Μ’ αυτά που ξέρω, που βλέπω κι ακούω. Και τα χαλάω μ’ αυτό που υπάρχει. (Ζεστό μεσημέρι, Αθήνα 1984)
Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη Κωνσταντίνα Αλεξανδροπούλου Ανυπαρξία του μέλλοντος Είναι ο πόνος της ασημαντότητας Ο κόπος για το τίποτα Η μιζέρια ανάμεσα σε πυκνές σκέψεις Ανυπαρξία στα μάτια ... Τα μάτια που εκτίμηση δεν έχουν που βλέπουν το επιφανειακό Σαν ένα μήλο κόκκινο λαμπερό Αλλά από μέσα σάπιο ... Ανυπαρξία στο κάθε τι Μαύρο τρελό πάθος Γεμάτο δίψα για εκτίμηση Ανυπαρξία που φλογέρα στοιχίζει Κόσμου και κόσμου την ψυχή Πόνου και τρέλας την φυγή Κόσμος γεμάτος με μαυρίλα Αλλά όχι πλέον….. Όχι ,δεν το αφήνει έτσι Πανί φθαρμένο Μαγικός τρόπος εξουσίας
Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη Υπέροχα ποιήματα. Είναι διάφανα, φωτεινά κι ανέκφραστα. Αλλά στο δρόμο μού πέφτουνε, σπάνε , Σοφία
Τα πουλιά είναι κάτασπρα μες στην ελπίδα Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη Εύη εμπνεόμενη από το ποίημα «Πουλιά» Τα πουλιά είναι κάτασπρα μες στην ελπίδα Και οι άνθρωποι βαμμένοι στα μαύρα Μόνο αυτά έχουν μείνει Αυτά τουλάχιστον δεν χρωστάνε .
Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη Κωνσταντίνα Κ εμπνεόμενη από το ποίημα για τη γιορτή της ποίησης Στο μυαλό και στην ψυχή στίχοι ασυνάρτητοι, τρέχουν σκόρπιοι, μέχρι που έρχεται η μέρα που όλα βυθίζονται και δένουν, για να γραφτεί το ποίημα εκείνο, που θα γίνει σιγά σιγά ολόκληρο μια γιορτή Μελώνει βγαίνοντας απ' τα βάθη του σκότους Τυφλός ο ποιητής βλέπει καλύτερα βυθισμένος στις μαύρες σκέψεις του Ο πόνος σκληρός και το νιώσιμο βαρύ Σήμερα γιορτάζω, ποιητής κι εγώ, την ποίηση.
Γιατί να γράψω εγώ αυτά τα ποιήματα Γιατί να μην πάω στο περίπτερο Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη «Γιατί να γράψω εγώ…» Γιατί να γράψω εγώ αυτά τα ποιήματα Γιατί να μην πάω στο περίπτερο Να χαζέψω τις γλάστρες από το παράθυρο Να πιω νερό; Γιατί να μην αφήσω τον εαυτό μου Στην καρέκλα του Ξεχασμένο Κι αδίκαστο;
Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη Μιχαέλα Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη Μιχαέλα Με ρώτησες γιατί να γράψεις εσύ. Εγώ θα σου πω δες το σαν αφορμή τα συναισθήματα να δείξεις και τους ανθρώπους χαρούμενους με τα λόγια σου να κάνεις. Γι'αυτό να γράψεις, για εσένα και τους άλλους. Στις καρδιές τους να μείνεις μέσα απ'τα ποιήματά σου
Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη, ερωτικά χαϊκού Μόνο ο καθρέφτης Να σε βλέπει αντέχει Δίχως να σπάει Είσαι το άλφα Το βήτα το όμικρον Είσαι το ωμέγα
Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη Νάντια Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη Νάντια Το δάκρυ κυλά Το δάκρυ γλυκό πικρό , Είναι δάκρυ μου. Εικόνες τρέχουν Σκόρπιες και χαρούμενες Χαμένη δείχνω. Ο άγγελος μου Είναι που σε σκοτώνει Και σε πληγώνει. Κοιτάζοντας σε Βλέπω μέσα σου φωτιές Και μάτια πάγους. Ανοίγοντας τα Ανοίγω την καρδιά σου Τον έρωτα σου.
Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη Αγάπη Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη Αγάπη Κάποτε με ρώτησες τι είσαι εσύ για 'μένα Είσαι το άλφα, Ο άγγελός μου Το βήτα Το βάσανο μου Το όμικρον Το όνειρό μου Είσαι το ωμέγα Το ωραιότερο πλάσμα μες τα όνειρά μου Αυτό είσαι για 'μένα Όλος μου ο κόσμος Ένα αλφαβητάρι η ζωή και όλα τ' άλλα εσύ Όλα τα γράμματα στη δική μου τη ζωή Αυτό για 'μένα είσαι 'συ!
Μόνο ο καθρέφτης Να σε βλέπει αντέχει Δίχως να σπάει,Κωνσταντίνα
Η Κωνσταντίνα οπτικοποιεί κάποια από τα ερωτικά Χαϊκού του ποιητή http://www.youtube.com/watch?v=tUjMDNsXDtA
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ…. Ασχολείστε από μικρός με την ποίηση και ήταν κάτι που θέλατε πάντα να κάνετε; (Στέλλα) Όταν πηγαίνατε σχολείο, σας άρεσε η λογοτεχνία; (Χριστιάννα) Τι ήταν αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε με αυτό το επάγγελμα; (αλήθεια μπορεί να θεωρηθεί επάγγελμα ;) (Στέλλα)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ… Κάθε φορά που επιθυμείτε να γράψετε ένα ποίημα, απομονώνεστε από κάθε παράγοντα που θα μπορούσε να σας αποσυντονίσει ή προσαρμόζεστε αναλόγως με το περιβάλλον που βρίσκεστε; Είστε ποιητής που ζει τη ζωή σε όλο της το μεγαλείο ή αποσύρεστε συχνά από την κοινωνική πραγματικότητα; (Κωνσταντίνα Κ.)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ… Τί είναι αυτό που σας εμπνέει κάθε φορά ώστε να γράφετε τα ποιήματά σας; (Χριστιάννα) Από ποιους παράγοντες επηρεάζεται η έμπνευσή σας για τη συγγραφή ενός ποιήματος; (Αγάπη)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ Πως αισθανθήκατε όταν είδατε ολοκληρωμένο το πρώτο σας έργο; (Αγάπη) Πώς θα περιγράφατε τα ποιήματά σας με μια λέξη; (Σοφία)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ… Κάθε φορά που επιθυμείτε να γράψετε ένα ποίημα, θέτετε ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο δημιουργίας ή γράφετε ανάλογα με το πότε έχετε έμπνευση; (Χριστιάννα) Υπήρξε κάποιο πρόσωπο που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ενασχόλησή σας με την ποίηση; (Αγάπη)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ… Τι είναι για σας ποίηση; Ποιος ο ρόλος του ποιητή στη σύγχρονη εποχή;