*ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ version* του PROJECT

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
3o ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
Advertisements

Β΄ Περιφερειακό Γυμνάσιο Λευκωσίας Σχ. Χρονιά:
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
KURO SIWO ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ.
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Λίγα πράγματα που πρέπει να θυμόμαστε για τους υπολογιστές!
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΣΧΕΔΙΑΖΩ :ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΒΑΡΤΑΝΙΑΝ ΜΙΧΑΗΛ
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
Η ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ.
Ανακύκλωση Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΕΜΑ: ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
1.4 Οι υδρογονάνθρακες ως καύσιμα
10 τραγούδια …10 ποιήματα Γ – 2014 Σοφία Χαντζή.
KURO SIWO.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Περιεχόμενο Γραπτής Εργασίας
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Η πολιτική για το θαλάσσιο περιβάλλον και την παράκτια ζώνη
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
Τίποτα δεν πάει χαμένο Σχολείο: 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης Σχ.Έτος:
1ο ΕΠΑΛ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ Β΄ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Συνέπειες των απορριμμάτων για το περιβάλλον.
ΑΘΗΝΑ ΣΩΠΑΣΟΥΔΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΙΟΥ ΚΑΙ Δ2
Σκηνή 1 Μέγεθος πλάνου 30cm*50cm Χρόνος 00:00:12 Εικόνα Ήχος 00:00:09 Πλάνο 1 Εμφανίζονται ο Juan και η Juanita, πίσω τους εμφανίζεται στον πίνακα ο χάρτης.
Η καταστροφή των δασών Η καταστροφή των δασών αποτελεί ένα τεράστιο περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόβλημα αφού είναι ένας από τους βασικούς λόγους του.
Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT 6) ΥΠΟΘΕΜΑ: Σκουπίδια και παραδοσιακές κοινωνίες (ιστορική.
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Η Ρύπανση Του Νερού Στα Βριλήσσια
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ Μιχαηλίδου Αργυρώ Πολυνού Λίτσα Πολυνού Λιάνα
Χημεία και Αέρια θερμοκηπίου
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Λ Υ Κ Ε Ι Ο Τ Σ Α Γ Κ Α Ρ Α Δ Α Σ Τ Α Ξ Η Α΄
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Γιάννης Αυγουστάκης Β1  Συχνό φαινόμενο των πόλεων, αλλά όχι μόνο. Η ρύπανση χωρίζεται σε φυσική και τεχνητή. Η φυσική προέρχεται από διάφορα φυσικά.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Medilab.pme.duth.gr Δρ. Π. Ν. Μπότσαρης 1 ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΕΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ κ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΥΛΙΚΩΝ, ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 6: Επιμερισμός Κόστους Βοηθητικών Τμημάτων Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Αρχικές ιδέες ΑΙΤΙΕΣ Λιώσιμο των πάγων Όξινη βροχή Τρύπα του όζοντος Σκουπίδια Καταστροφή του περιβάλλοντος Φαινόμενο θερμοκηπίου Εργοστάσια.
 Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Το ομόσπονδο κρατίδιο (Laender) της Βόρειας Ρηνανίας -Βεστφαλίας
Ορισμός κράματος Καθαρές ουσίες είναι τα στοιχεία και οι χημικές ενώσεις. Τα μίγματα προέρχονται από ανάμιξη δύο τουλάχιστον καθαρών ουσιών και διακρίνονται.
Σήκω ψυχή μου, δώσε ρεύμα… Διονύσης Σαββόπουλος
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΠΑΣΙΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
ΦΤΙΑΞΑΜΕ «ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ» ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ… «ΧΗΜΕΙΑ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 1)ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ;
EIKONIKO ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Μελλοντική ύπαρξη νερού-Λειψυδρία
Εργασία Χημείας για το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου:
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Αρχικές ιδέες ΑΙΤΙΕΣ Λιώσιμο των πάγων Όξινη βροχή Τρύπα του όζοντος Σκουπίδια Καταστροφή του περιβάλλοντος Φαινόμενο θερμοκηπίου Εργοστάσια.
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Εκπαίδευση και μειονότητες
Αυτές οι μηχανές λειτουργούν πάντα;
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

*ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ version* του PROJECT

BX2 2 1 3

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: ΟΜΑ∆Α Α ́ 1 ΣΙΜΟΣ ΣΠΥΡΟΣ 2 ΡΟΜΒΟΣ ΣΤΑΝΙΣΛΑΟΣ ΡΑΠΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 4 ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ   ΟΜΑ∆Α Β’ 1 ΦΡΑΝΣΙΣ ΠΑΣΚΟΥΑ 2 ΟΚΑΦΟΡ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 3 ΣΚΕΜΠΙ ΑΝΤΖΕΛΟ 4 ΟΝΙΑΝ ΓΚΟΓΚΑ ΟΜΑ∆Α Γ ́ 1 ΡΑΠΚΑ ΝΤΕΝΙΣ 2 ΣΑΝΝΙ ΙΩΣΗΦ 3 ΠΕΡΝΤΙΓΚΟΥΕΡΑ ΑΛΑΝ ΠΩΛ

2013 ΑΡΧΙΚΗ ΟΨΗ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ο ΣΚΟΠΟΣ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΑ Η ΛΑΜΑΡΙΝΑ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ ΠΟΙΗΜΑ Ν. ΚΑΒΒΑΔΙΑ (για την λαμαρίνα) Η ΛΑΜΑΡΙΝΑ ΚΑΙ Η ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΑ & ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Η (λεπτή) ΛΑΜΑΡΙΝΑ ΛΕΥΚΟΣΙΔΗΡΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΧΗΜΙΚΟΥ ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΟΠΗΣ ΜΕΤΑΛΛΩΝ ΚΟΠΗ ΜΕ ΛΕΙΖΕΡ ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΔΡΟΚΟΠΗΣ ΡΥΠΟΓΟΝΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΦΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ ΒΑΣΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΕΠΙΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

διάβα της ανθρώπινης εξέλιξης. Ο ΣΚΟΠΟΣ : Σκοπός της εργασίας είναι οι μαθητές, να αναπτύξουν τις βασικές γνώσεις για τα την μεταλλουργία τις λαμαρίνες και την Διαχείριση των ανακυκλώσιμων μεταλλικών υλικών καθώς και για τις ωφέλειές τους στο περιβάλλον . Επίσης να συνειδητοποιήσουν την σημασία τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτισμική εξέλιξη του ανθρώπου αντιμετωπίζοντας έτσι το μέταλλο ως ένα υλικό με οικονομική σπουδαιότητα και πολιτισμική παρουσία στο διάβα της ανθρώπινης εξέλιξης.  

Εισαγωγικός προβληματισμός: Εισαγωγικός προβληματισμός: Το περιβάλλον εκκίνησης του σχεδίου αποσκοπεί στη διέγερση του ενδιαφέροντος των μαθητών έτσι ώστε να αναπτυχθεί η πρωτοβουλία τους. Η αναζήτηση και καταγραφή μεταλλικών αντικειμένων απ’ το σχολείο η το σπίτι περιγραφή των ιδιοτήτων τους, και η δυνατότητα χρήσης τους.

Η Μεταλλουργία είναι στενά συνυφασμένη με το ιστορικό και πολιτισμικό γίγνεσθαι του ανθρώπου, ξεκίνησε δε ως εμπειρική τεχνική για να εξελιχθεί δια μέσου των αιώνων σε συγκροτημένη γνώση και επιστήμη. Τα μέταλλα-λαμαρίνες και τα κράματά τους, με τις ιδιαίτερες μηχανικές ιδιότητές τους, κυριάρχησαν στην κατασκευή εργαλείων και όπλων καθώς και στην κατασκευή αντικειμένων οικιακής χρήσης, κοσμημάτων και νομισμάτων.

Η σταδιακή εξέλιξη των μεθόδων χύτευσης και επεξεργασίας επέτρεψαν στον άνθρωπο να χρησιμοποιήσει τα μέταλλα σε όλο το φάσμα της καθημερινής του ζωής. Τα πρώτα μέταλλα που ανακαλύφθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν από τον άνθρωπο είναι τα αυτοφυή. Αυτά τα μέταλλα είναι ο χρυσός, ο άργυρος ο χαλκός και το φυσικό κράμα χρυσού-αργύρου (γνωστό ως ήλεκτρο). Αν και η χρήση των αυτοφυών μετάλλων σηματοδότησε μια άλλη εποχή για τον άνθρωπο,

Βιβλιογραφικές αναφορές γίνονται από τους  * η πραγματική εποχή των μετάλλων αρχίζει από την στιγμή που ο άνθρωπος κατόρθωσε να τα λιώσει και να τους δώσει μορφή και σχήμα. Το πότε ακριβώς έγινε αυτό δεν μπορεί να οριστεί με χρονολογική ακρίβεια. Ο άνθρωπος της λίθινης εποχής βρισκόταν σε ένα ανεπτυγμένο στάδιο κεραμικής τεχνογνωσίας. Ήξερε δηλαδή καλά το “παιγνίδι” με τη φωτιά και τα κλειστά καμίνια για τα κεραμικά. Βιβλιογραφικές αναφορές γίνονται από τους Στράβωνα (7οπ.Χ. αι.), Δημόκριτο (4οπ.Χ. αι.), Πλάτωνα (4οπ.Χ. αι.),Βιτρούβιο (1οπ.Χ. αι.), αλλά και από τους Άραβες (8ομ.Χ.αι.) και Ευρωπαίους αλχημιστές (13ομ.Χ. αι.).  

ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΛΑΜΑΡΙΝΑΣ «ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΟΙΑ» ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΕΙΔΕ ΤΗΝ ΛΑΜΑΡΙΝΑ ΚΑΙ «ΜΕΤΕΦΕΡΕ» ΣΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥ Ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ {ακούγεται το ομώνυμο (με τον στίχο του) τραγούδι…} Για την ιστορία Η λαμαρίνα, Χρησιμοποιείται κατά κόρον στο Πολεμικό Ναυτικό αλλά και για εμπορικά πλοία (γκαζάδικα, φορτηγά, λιγότερο ποστάλια).

Η λαμαρίνα, η λαμαρίνα όλα τα σβήνει μας έσφιξε το Κuro Siwo σα μια ζώνη κι εσύ κοιτάς ακόμη πάνω απ' το τιμόνι πως παίζει ο μπούσουλας καρτίνι με καρτίνι ...έγραφε ο Νίκος Καββαδίας για τις πλωτές αυτές φυλακές. Η λέξη λαμαρίνα εγκλείει εντός της (πέρα από την χρησιμότητά της) όλη τη συσσωρευμένη πικρία, όλα τα βάσανα, που συνεπάγεται η ζωή στα καράβια. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=qGCspPvN2C0

KURO SIWO Πρώτο ταξίδι έτυχε ναύλος για το Νότο, δύσκολες βάρδιες, κακός ύπνος και μαλάρια. Είναι παράξενα της Ιντιας τα φανάρια και δεν τα βλέπεις, καθώς λένε, με το πρώτο. Περ' απ' τη γέφυρα του Αδάμ, στη Νότιο Κίνα, χιλιάδες παραλάβαινες τσουβάλια σόγια. Μα ούτε στιγμή δεν ελησμόνησες τα λόγια που σού 'πανε μια κούφιαν ώρα στην Αθήνα. Στα νύχια μπαίνει το κατράμι και τ' ανάβει, χρόνια στα ρούχα το ψαρόλαδο μυρίζει, κι ο λόγος της μεσ' στο μυαλό σου να σφυρίζει, "ο μπούσουλας είναι που στρέφει ή το καράβι;" Νωρίς μπατάρισε ο καιρός κ' έχει χαλάσει. Σκατζάρισες, μα σε κρατά λύπη μεγάλη. Απόψε ψόφησαν οι δυό μου παπαγάλοι κι ο πίθηκος πού 'χα με κούραση γυμνάσει. Η λαμαρίνα!.. η λαμαρίνα όλα τα σβήνει! Μας έσφιξε το Kuro Siwo σα μια ζώνη κ' εσύ κοιτάς ακόμη πάνω απ' το τιμόνι, πως παίζει ο μπούσουλας καρτίνι με καρτίνι. Μουσική -μελοποίηση: Θάνος Μικρούτσικος Φωνή: Γιάννης Κούτρας ΠΟΙΗΣΗ Ν.ΚΑΒΒΑΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Λ Α Μ Α Ρ Ι Ν Α

Η ΛΑΜΑΡΙΝΑ ΚΑΙ Η ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ

Δεξαμενισμός πλοίου είναι η είσοδος ενός πλοίου σε δεξαμενή μόνιμη ή πλωτή προκειμένου αφενός να διενεργηθούν διάφοροι έλεγχοι και επιθεωρήσεις.

Αναρωτηθήκαμε τι να δείχνει άραγε η παραπάνω φωτογραφία Απ: ¨Αμμοβολή χρησιμοποιεί ο άνθρωπος για να καθαρίσει τις λαμαρίνες του πλοίου, μια πολύ επικίνδυνη εργασία για το αναπνευστικό του. Εδώ βλέπουμε πως γίνονται οι καθαρισμοί και χρωματισμοί υφάλων του πλοίου  ή και οι μη άμεσης ανάγκης επισκευές. Στις μέρες μας που η τεχνολογία τείνει να υπερκαλύψει την χειρωνακτική εργασία, σε μερικά επαγγέλματα δεν αποφεύγετε η ανθρωπινών παρουσία. - Ακόμα… Διπλανοί μας άνθρωποι σε “απίθανες” συνθήκες δουλειάς στις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες. Δουλεύουν πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας κι όμως νιώθουν σαν να δουλεύουν σε στοά ορυχείου. Πολλά αλλάζουν, ο κίνδυνος όμως παραμένει ‘κι εκείνοι εκεί επιμένουν..

Αχ….!!!!!!!! Που να δείτε τι συνέβαινε στις εσωτερικές επισκευές. Αμπάρια με αναθυμιάσεις ίσως και εκρηκτικά αέρια (gas free)με κίνδυνο τις λιποθυμίες η και μικρό εκρήξεις κατά τις θερμές εργασίες συγκόλλησης ελασμάτων και λαμαρινών γι αυτό απαιτούνται ισχυρά μέτρα ασφαλείας αλλά τα έχουμε ? Ρωτήστε κάποιον τεχνίτη ή ναυπηγό της ναυπηγοεπισκευαστικής για περισσότερα μας είπε. http://tamystikatoukolpou.blogspot.gr/2006/08/blog- post_28.html

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝΕΤΑΙ Ο ΟΓΚΟΣ «ΤΟ ΑΤΣΑΛΙ ΚΙ Η ΛΑΜΑΡΙΝΑ

Η ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και το οποίο στην μορφή που είναι δεν αποτελεί πλέον αγαθό για τον άνθρωπο. Στην διαδικασία αυτή συνήθως τα απορρίμματα μετατρέπονται σε πρώτες ύλες από τις οποίες παράγονται νέα αγαθά.

Η « ΓΑΛΒΑΝΙΖΕ » ΛΑΜΑΡΙΝΑ (λεπτή) ή ΛΕΥΚΟΣΙΔΗΡΟΣ

Η λαμαρίνα (δηλ. το μικρού πάχους μεταλλικό επίπεδο έλασμα) από σίδηρο ή χάλυβα με λεπτή επικάλυψη από κασσίτερο ονομάζεται λευκοσίδηρος, είναι πολύ διαδεδομένο υλικό για την κατασκευή μεταλλικών δοχείων συσκευασίας τροφίμων (κονσέρβες), και παλιότερα χρησιμοποιούταν ευρέως για την κατασκευή μαγειρικών και άλλων οικιακών σκευών. Για τις λεπτές λαμαρίνες γίνονται αναφορές αιώνες τώρα ότι συνυπάρχουν και συνδέονται άρρηκτα με ένα μαλακό μέταλλο τον κασσίτερο κυρίως για την επικάλυψη των επιφανειών του και για να προφυλάσσονται αυτές από την οξείδωση και την καταστροφή.

“Για όσους ενθυμούνται Ο γανωματής και ντελάλης της γειτονιάς προσέδιδε πάντα μια ξεχωριστή νότα” Με λίγα λόγια ο Κασσίτερος (λατινικά: Stannum) είναι ένα μαλακό μέταλλο με ατομικό αριθμό 50 και ατομικό βάρος 118,69. Το σύμβολό του είναι Sn. Έχει θερμοκρασία τήξης 231,9 C° και θερμοκρασία βρασμού 2270 C°. Έχει αργυρόλευκο χρώμα. Το κύριο μετάλλευμα του κασσίτερου είναι ο κασσιτερίτης. Η παγκόσμια παραγωγή φτάνει τους 300.000 τόνους ετησίως. Κύριες χώρες παραγωγής είναι οι Κίνα, Ινδονησία, Περού, Βολιβία και Βραζιλία.

Ο επικασσιτερωμένος χάλυβας είναι επίσης γνωστός και ως τενεκές, Επίσης επικασσιτερώνονται τα χάλκινα μαγειρικά σκεύη, για να αποφεύγονται οι δηλητηριάσεις, καθώς ο χαλκός αν έρθει σε επαφή με όξινα υλικά με ph κάτω από 6.5, που μπορεί να χρησιμοποιούνται στο μαγείρεμα, μπορεί να διαβρωθεί και να μολύνει τις μαγειρεμένες τροφές με τοξικές ουσίες. Ο κασσίτερος αποτελεί το κύριο συστατικό πολλών κραμάτων, όπως είναι ο μπρούντζος (κράμα κασσίτερου-χαλκού), το συγκολλητικό κράμα ή καλάι (κασσίτερος-μόλυβδος, από την Αλταϊκή λέξη kalay (κασσίτερος).

Οδηγίες για τον εκπαιδευόμενο

Από τις απλές συνδέσεις του σχολείου μας στις ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΚΟΠΗΣ ΜΕΤΑΛΛΩΝ –ΛΑΜΑΡΙΝΩΝ-& όχι μόνο… 1-Με Λέιζερ 2-με υδροκοπή 3-με μεταλλομηχανή

απεικόνιση με λέιζερ

απεικόνιση με πλάσμα

δείτε τώρα στο παρακάτω βίντεο την κοπή υλικού με ΥΔΡΟΚΟΠΗ..   δείτε τώρα στο παρακάτω βίντεο την κοπή υλικού με ΥΔΡΟΚΟΠΗ.. ΟΧΙ VIDEO : συντομευμένο project

με όλα αυτά…. Τίθεται ένα γενικό ερώτημα Οι μεταλλουργικές δραστηριότητες σηματοδοτούν την έναρξη της βιομηχανικής ρύπανσης; Προκύπτουν ρυπογόνοι παράγοντες ;   ¨ Η απάντηση είναι μάλλον και ΝΑΙ και ΟΧΙ….

Για πολλά χρόνια, η παραγωγή μετάλλων με πυρομεταλλουργικές τεχνικές αποτελούσε την κύρια πηγή μόλυνσης του περιβάλλοντος. Οι καμινάδες των μεταλλουργιών εξέλυαν για εκατοντάδες χρόνια τοξικά αέρια όπως διοξείδιο του Θείου κ.ά. Με την βιομηχανική επανάσταση τον 19ο αι., η μόλυνση του περιβάλλοντος από πυρομεταλλουργικά εργοστάσια πήρε δραματικές διαστάσεις. Η καταστροφή που επέφερε η όξινη βροχή ήταν μεγάλη και το πρόβλημα της εκπομπής μονοξειδίου και διοξειδίου του άνθρακα (CO και CO) εξακολουθούν να προκαλούν το γνωστό φαινόμενο του θερμοκηπίου. Οι πιο σύγχρονες ΟΜΩΣ υδρομεταλλουργικές μονάδες δεν προκαλούν ρύπανση της ατμόσφαιρας.

Έτσι … για να καταλήξουμε στα ευκολότερα επιστρέφουμε αμιγώς στα δικά μας και στις δυνατότητες που μας δίνει ο χρόνος αλλά και οι γνώσεις μας, και πάντα στα πλαίσια αξιοποίησης ενός η περισσότερων μηχανολογικών στοιχείων θα προβάλουμε απαραίτητα μια σειρά διεργασιών , για την δημιουργία μιας : «ΒΑΣΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ»

Κρίνεται απαραίτητο να λαμβάνονται τα καταλληλότερα μέτρα προστασίας και μέτρα ασφάλειας

ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΣΘΗΚΑΜΕ & ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  

ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΑΣ (Βάσης στήριξης βιβλίων) ΣΤΗΡΙΧΘΗΚΑΜΕ ΠΟΛΥ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΜΑΣ και αμέσως μετά περνάμε με βίντεο στις φάσεις του έργου.

* -ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ ΒΑΣΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ -*

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Διαπιστώσαμε λοιπόν ταξιδεύοντας με τον Ν ΕΠΙΛΟΓΟΣ Διαπιστώσαμε λοιπόν ταξιδεύοντας με τον Ν.Καββαδία τα καράβια του και τις λαμαρίνες ότι ακόμη και σε απλούστερες εφαρμογές (και με δεδομένο μάλιστα ότι ο καταναλωτισμός δεν φαίνεται να αναχαιτίζεται εύκολα) η ανακύκλωση –ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ αποτελεί σήμερα ενδεδειγμένο τρόπο αντιμετώπισης της μείωσης των αποθεμάτων μη ανανεώσιμων πρώτων υλών και ρυπογόνων καταλοίπων. Η εργασία μας πρέπει να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση όλων μας και να ληφθεί υπόψη ότι τα διάφορα κατάλοιπα (Μηχανολογικά η μη)δεν είναι σωστό να απορρίπτονται ούτε να μένουν αναξιοποίητα , αλλά μπορεί και πρέπει να λαμβάνουν μέρος στη διαμόρφωση του νέου, ώστε ανακύκλωση – διαχείριση και τέλος η εκμετάλλευση πόρων να γίνει ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ. Ευχαριστούμε για την υπομονή σας.

Ενδεικτική βιβλιογραφία 1. Κονοφάγος Κ. (1980) “Το αρχαίο Λαύριο και η Ελληνική τεχνική παραγωγής αργύρου” 2. Κονοφάγος Κ. (1964) “Μεταλλογνωσία, τόμος 1 ος , τα μέταλλα” 3. Ιστορία Ελληνικού Έθνους (1972) Εκδοτική Αθηνών 4. Εθνικό ίδρυμα Ερευνών, 2000, “Τα μέταλλα στη ζωή μας”, Χημεία και Κοινωνία 5. Ματσαγγούρας Η.(2002). Διεπιστημονικότητα, διαθεματικότητα και ενιαιοποίηση στα νέα Προγράμματα Σπουδών: τρόποι οργάνωσης της σχολικής γνώσης. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, Τεύχος 7, Ειδικό Αφιέρωμα στη διαθεματικότητα, σσ.19-35. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα 2002 6. Larry Gonick & Graig Criddle, 2005, “The Cartoon Guide to Chemistry” , Collins 7. Μπαράτση Α.(2006). Αξιοποίηση μουσειακών εκθεμάτων στη διδασκαλία της Χημείας: Πρόταση εφαρμογής στο Βιοτεχνικό-Βιομηχανικό Μουσείο Λαυρίου. Ερευνητική εργασία διπλώματος ειδίκευσης, Διδακτική της Χημείας και Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες, Πανεπιστήμιο Αθηνών 8. Μπαράτση Α. (2004) “Μετάλλια Ολυμπιακών Αγώνων” ΔιΧηΝΕΤ 9. Steven H. Szczepankiewicz, Joseph F. Bieron, and Mariusz Kozik, “The golden Penny Demonstration”, J. of Chem Educ., 1995 http://users.sch.gr/marbagana/eKef08/page08_4.html ΤΕΛΟΣ