ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πόσο ασφαλή είναι (ή πρέπει να είναι) τα γεωτεχνικά έργα
Advertisements

ΣΕΙΣΜΙΚΗ ΜΟΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΕΔΑΦΙΚΗΣ
Η ολοκλήρωση σε πολεοδομική και αρχιτεκτονική κλίμακα.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Ι. Λαβασάς Π.Ζέρβας Γ. Νικολαϊδης Χ.Κ. Μπανιωτόπουλος
Παραδείγματα Εφαρμογής ανελαστικών μεθόδων (με βάση τον ΚΑΝΕΠΕ)
Βαθμός Στατικής Αοριστίας
ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ ΣΕ ΤΥΧΟΥΣΑ ΔΙΕΓΕΡΣΗ – ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΑ DUHAMEL
Με δεδομένο ότι συνήθη επαγγελματικά προγράμματα ανάλυσης και διαστασιολόγησης κατασκευών δεν παρέχουν την δυνατότητα εν-χρόνω ολοκλήρωσης, στην Δυναμική.
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
ΧΡΗΣΗ ΦΑΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΟΠΟΙΪΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
Θερμομετρα ηλεκτρικησ αντιστασησ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ – ΥΠΕΝΘΥΜIΣΕΙΣ 1 Πώς ονομάζεται και τι εξυπηρετεί το δόμημα του σχήματος; Δώστε τα ονόματα των επιμέρους μελών. Τι εξυπηρετεί το #6 και πως προσδιορίζεται.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΣΧΑΡΑΣ ΠΛΑΚΟΔΟΚΩΝ
ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ COURBON
Παράδειγμα: Υπολογισμός ολόσωμης ορθογωνικής πλάκας καταστρώματος οδικής γέφυρας . Υπολογίζεται η ένταση από τα κινητά φορτία κατά DIN FB101 Α) ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ - ΒΑΘΡΩΝ
ΜΗΧΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΓΕΦΥΡΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ
ΠΡΟΕΝΤΑΣΗ Έννοια – Βασική ιδέα
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Διατμητικές τάσεις
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός πρισματικών φορέων
Κατασκευές Οπλισμένου Σκυροδέματος Ι
Ενότητα 6η: ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
Ενότητα 8η: Η ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
Ενότητα 8η: Η ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
Σεισμική Μόνωση Κατασκευών Θεμελιωμένων με Πασσάλους με Χρήση Γεωαφρού EPS Γιώργος Μυλωνάκης, Επίκουρος Καθηγητής Παναγιώτης Παπαστυλιανού, Υποψήφιος Διδάκτορας.
Κατασκευή και Τύποι θερμοκηπίων
Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Ημερίδα Ευρωκωδίκων EC6 Ε. Βιντζηλαίου, Σχολή Π.Μ./ΕΜΠ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Ερευνητικό Πρόγραμμα ΘΑΛΗΣ-ΕΜΠ: ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΒΑΘΡΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ ΣΕ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΙΜΟ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΜΟΝΩΣΗΣ ΝΕΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Γιάννης.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Εισαγωγή στις γραμμές επιρροής. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Π.Θ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Διαγράμματα δοκού με τη μέθοδο της ομόλογης αμφιέρειστης. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Διαστάσεις Εργαστήριο Μηχανολογικού Σχεδιασμού Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Επ. Καθηγητής Μπότσαρης Παντελεήμων Lesson 3 1 Γραμμές διαστάσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 2 η : Ο ΔΙΚΤΥΩΤΟΣ ΔΙΣΚΟΣ Διάλεξη: Η μέθοδος τομών Ritter – γενικοί τύποι και ειδικές περιπτώσεις δικτυωμάτων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Ιωάννου Αντ. Χρύσα Πολιτικός Μηχανικός MSc Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Βασικές.
Κριτήρια επιτελεστικότητας γεφυρών Ανδρέας Κάππος Ανδρέας Κάππος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Α.Π.Θ. City University London Αναστάσιος Σέξτος Αναστάσιος Σέξτος.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 6 η : ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ Διάλεξη: Ασκήσεις πάνω στην Α.Δ.Ε. για παραμορφώσιμους και δικτυωτούς φορείς. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Συμπληρωματική Πυκνότητα Ελαστικής Ενέργειας Συμπληρωματικό Εξωτερικό Έργο W: Κανονικό έργο Τελικές δυνάμεις Ρ, τελικές ροπές Μ, ολικές μετατοπίσεις δ.
Μηχανική των υλικών Θερμικές τάσεις και παραμορφώσεις
Τιμές Μεταφοράς.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Δυναμικός Αερισμός Θερμοκηπίων
δίνει το σχετικό τύπο που συνδέει τα πιο πάνω μεγέθη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Γέφυρα: Σχεδιασμός, άσκηση δυνάμεων και αντοχή υλικών
Μηχανική των υλικών Μεταβολή όγκου λόγω παραμόρφωσης
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Ελαστική Γραμμή Παραμόρφωση λόγω κάμψης. Η μέγιστη υποχώρηση ή αλλιώς το μέγιστο βέλος κάμψης εμφανίζεται στο ελεύθερο (δεξιό) άκρο.
Σπουδάστρια: Σαββοπούλου Χρυσή Επιβλέπων καθηγητής: Κίρτας Εμαννουήλ
Μηχανική των υλικών Ενέργεια παραμόρφωσης
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΔιδΑςκων Νίκος Κ. Μπάρκας
ΤΥΠΟΙ ΔΙΑΤΟΜΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Α. Ανεξάρτητα αμφιέρειστα ανοίγματα Πλεονεκτήματα Απλή και σαφής η ανάλυση. Στις περιπτώσεις ραβδόμορφων μελών είναι δυνατή η εφαρμογή απλών συμβατικών μεθόδων (με το χέρι). Δεν αναπτύσσουν ένταση από υποχωρήσεις στηρίξεων ή άλλες επιβαλλόμενες παραμορφώσεις. Για το λόγο αυτό είναι συνήθης η εφαρμογή τους σε περιπτώσεις εδαφών περιορισμένης αντοχής ή όταν δεν διατίθενται αξιόπιστα γεωτεχνικά στοιχεία. Απλή και οικονομική από πλευράς απαιτούμενου εξοπλισμού κατασκευή. Δυνατή η ταυτόχρονη και ανεξάρτητη κατασκευή περισσότερων του ενός ανοιγμάτων. Προσφέρονται για εφαρμογή προκατασκευής. Ειδικότερα σε περιπτώσεις μεγάλων υψομετρικών διαφορών εδάφους – ερυθράς η χρήση της προκατασκευής είναι επιβεβλημένη.

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Α. Ανεξάρτητα αμφιέρειστα ανοίγματα (συνέχεια) Μειονεκτήματα Αντιοικονομική κατανομή της εντάσεως (π.χ. Μ = ql2/8) Παραμορφώσεις και ταλαντώσεις μεγαλύτερες απ’ ότι στα συνεχή συστήματα ιδίων κατά τα άλλα χαρακτηριστικών. Για την εξασφάλιση έναντι πτώσεων στο κενό σε περιπτώσεις σημαντικών σεισμικών διεγέρσεων απαιτείται πρόβλεψη σημαντικού πλάτους εδράσεως. C = (400+2,5L+10H) (1+S2/8000) [mm] L: απόσταση μεταξύ αρμών διαστολής σε [m] H: το ύψος του βάθρου σε [m] S: γωνία λοξότητας σε [ο] = 90ο - γωνία διασταυρώσεως

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Α. Ανεξάρτητα αμφιέρειστα ανοίγματα (συνέχεια) Μειονεκτήματα (συνέχεια) Αυξημένα πλάτη εδράσεως απαιτούνται γενικότερα στους φορείς ανεξάρτητων καταστρωμάτων προκατα-σκευασμένων ή επιτόπου. Η απαίτηση αυτή οδηγεί σε ογκώδεις δοκούς εδράσεως με δυσμενείς γενικώς αισθητικές επιπτώσεις, ειδικότερα σε βάθρα μικρού ύψους. Απαιτούν μεγαλύτερο αριθμό εφεδράνων και αρμών συστολοδιαστολής, οι οποίοι είναι διατάξεις με προβλήματα επιτελεστικότητας (επειδή απαιτούν βιομηχανοποιημένη κατασκευή, εξειδίκευμένη εργασία τοποθετήσεως και συστηματική επιθεώρηση). Πρέπει να σημειωθεί όμως ότι ο αριθμός των αρμών είναι δυνατό να μειωθεί δραστικά με τη χρήση των πλακών συνεχείας ή με πρόβλεψη άλλου τρόπου αποκαταστάσεως της συνέχειας (βλ. κατωτέρω).

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Α. Ανεξάρτητα αμφιέρειστα ανοίγματα (συνέχεια) Μέθοδοι αποκαταστάσεως συνέχειας Η επιδίωξη διατηρήσεως των πλεονεκτημάτων των αμφιερείστων τμημάτων με παράλληλη μείωση των μειονεκτημάτων τους οδήγησε στην ανάπτυξη και εφαρμογή μεθόδων μερικής ή πλήρους αποκαταστάσεως της συνεχείας μεταξύ δύο αρχικώς ανεξαρτήτων τμημάτων. Στη χώρα μας έχει συχνή εφαρμογή μία μέθοδος μερικής αποκατάστασης της συνεχείας κατά την οποία η πλάκα του καταστρώματος κατασκευάζεται συνεχής πάνω από τους άξονες όλων ή μερικών μεσοβάθρων.

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Α. Ανεξάρτητα αμφιέρειστα ανοίγματα (συνέχεια) Μέθοδοι αποκαταστάσεως συνέχειας (συνέχεια) Με τη χρήση των πλακών συνεχείας είναι δυνατόν να επιτύχουμε μήκη γεφυρώσεως χωρίς αρμούς μέχρι και 250 ~ 300m (για μεγαλύτερα μήκη το κόστος των αρμών και των ακραίων εφεδράνων αυξάνει υπέρμετρα). Πέραν του ανωτέρω πλεονεκτήματος η συνέχεια της πλάκας του καταστρώματος εξασφαλίζει διαφραγματική λειτουργία στη συνολική επιφάνεια του καταστρώματος με ευνοϊκά αποτελέσματα στη συμπεριφορά σε σεισμικές διεγέρσεις. Κατασκευαστικές και άλλες λεπτομέρειες δίνονται στα σχήματα που ακολουθούν.

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Α. Ανεξάρτητα αμφιέρειστα ανοίγματα (συνέχεια) Μέθοδοι αποκαταστάσεως συνέχειας (συνέχεια)

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Α. Ανεξάρτητα αμφιέρειστα ανοίγματα (συνέχεια) Μέθοδοι αποκαταστάσεως συνέχειας (συνέχεια) Αντιθέτως προς τα ανωτέρω, δεν διαθέτουμε εμπειρία σε συστήματα πλήρους αποκαταστάσεως της συνεχείας όπως αυτά που εμφανίζονται στα σχήματα.

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Α. Ανεξάρτητα αμφιέρειστα ανοίγματα (συνέχεια) Μέθοδοι αποκαταστάσεως συνέχειας (συνέχεια)

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Β. Φορείς με ενδιάμεσες αρθρώσεις (Gerber) Οι συνηθέστερες διαρθρώ-σεις των φορέων αυτών έχουν ως έναντι. Παλαιότερα είχαν συχνή εφαρμογή λόγω του ότι οι φορείς αυτοί συνδυάζουν (θεωρητικώς) το πλεονέκτημα των συνεχών γεφυρών (ευνοϊκή κατανομή εντάσεων) με την έλλειψη ευαισθησίας σε υποχωρήσεις στηρίξεων των ισοστατικών. Η εφαρμογή τους σήμερα περιορίζεται συστηματικώς για τους ακόλουθους λόγους:

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Β. Φορείς με ενδιάμεσες αρθρώσεις (συνέχεια) Είναι κατασκευαστικά δυσχερής η άρτια διαμόρφωση της αρθρώσεως με τη μορφή της βαθμιδωτής στηρίξεως. Υπάρχει κίνδυνος ολοκληρωτικής καταστροφής τμήματος, εάν αστοχήσει η διατομή εδράσεως, η οποία καταπονείται σημαντικά. Από την άποψη αυτή οι φορείς τύπου (ΙΙ και ΙΙΑ) πλεονεκτούν του φορέα τύπου (Ι) στον οποίο δεν αποκλείεται αλυσιδωτή κατάρρευση. Η σεισμική συμπεριφορά των γεφυρών είναι κακή λόγω του ενδεχομένου της πτώσεως ολόκληρων φατνωμάτων στο κενό, επειδή συνήθως δεν διατίθεται το απαιτούμενο πλάτος εδράσεως. Οι αρμοί διαστολής φθείρονται ταχύτατα διότι εδράζονται στο άκρο ενός προβόλου που παραμορφώνεται και ταλαντώνεται.

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Γ. Συνεχείς φορείς

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Γ. Συνεχείς φορείς (συνέχεια) Πρόκειται για το συχνότερα εφαρμοζόμενο διεθνώς σύστημα, ειδικότερα σε γέφυρες σημαντικού συνολικού μήκους, διότι σε σύγκριση με τους ανεξάρτητους (ισοστατικούς) φορείς παρουσιάζουν τα εξής πλεονεκτήματα: Ευνοϊκή κατανομή της εντάσεως μεταξύ θέσεων στηρίξεων και ανοιγμάτων. Στις περιπτώσεις μάλιστα φορέων πολλαπλών τυπικών ανοιγμάτων μήκους L επιδιώκεται τα ακραία ανοίγματα να είναι 0,8L ώστε να εξισωθούν οι ροπές ακραίων και εσωτερικών ανοιγμάτων (πολύ ευνοϊκή περίπτωση, ιδίως για γέφυρες που κατασκευάζονται με κάποια από τις «μηχανοποιημένες» μεθόδους). Με τη χρήση μεταβλητού ύψους είναι δυνατό να τροποποιηθεί η κατά μήκος κατανομή της έντασης με αύξηση των ροπών στηρίξεως και μείωση των ροπών ανοίγματος (η ρύθμιση αυτή έχει ευνοϊκά αποτελέσματα σε περιπτώσεις που δε διατίθεται ευχερώς το απαιτούμενο ελεύθερο ύψος).

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Γ. Συνεχείς φορείς (συνέχεια) Διαθέτουν εφεδρείες αντοχής ώστε σε ενδεχόμενη υπέρβαση της αντοχής να μην υπάρχει κίνδυνος συνολικής αστοχίας (υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι οι διατομές διαθέτουν επαρκή πλαστιμότητα). Αναπτύσσουν μικρότερα βέλη και ταλαντώσεις υπό τα κινητά φορτία και συνεπώς προσφέρονται για εφαρμογή λεπτομερών διατομών (βελτίωση αισθητικής – οικονομία υλικών). Παρέχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης της καμπυλότητας της χαράξεως σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο (βελτίωση αισθητικής). Προσφέρουν τη δυνατότητα ελαχιστοποιήσεως του πλήθους των αρμών διαστολής (γενικώς ευαίσθητες διατάξεις). Προσφέρονται για την κατά τμήματα δόμησή τους με χρήση συμβατικών (δηλ. επί ικριωμάτων) ή μηχανοποιημένων μεθόδων.

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Γ. Συνεχείς φορείς (συνέχεια) Παρά τη γενικώς πλεονεκτική εικόνα που εμφανίζουν οι συνεχείς φορείς, η χρήση τους παρουσιάζει και τις εξής απαιτήσεις και μειονεκτήματα: Απαιτούν πιο εκτεταμένες αναλύσεις της εντάσεως, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις σταδιακής κατασκευής όπου το στατικό σύστημα αλλάζει κατά τα διαδοχικά στάδια μέχρι την τελική μορφή. Για τις περιπτώσεις αυτές υπενθυμίζονται και επισημαίνονται τα εξής: Η ελαστική (γραμμική) ένταση λόγω των μονίμων δράσεων που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της κατασκευής μέχρι την ολοκλήρωση του τελικού συστήματος είναι διαφορετική από την ένταση που θα προκαλούσαν οι ίδιες δράσεις εφαρμοζόμενες μόνο στο τελικό στατικό σύστημα.

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Γ. Συνεχείς φορείς (συνέχεια) Κάθε μια από τις μόνιμες δράσεις αναπτύσσει ένταση και επηρεάζει μόνο το σύστημα που υπάρχει κατά τη στιγμή της εμφανίσεώς της. Επιπλέον, η ένταση των επιμέρους σταδίων ανακατανέμεται χρονικά λόγω ερπυσμού ώστε συνολικώς η τελική, λόγω μόνιμων ένταση στο τελικό σύστημα να προκύπτει (με επαρκή ακρίβεια) από τη σχέση Trost.

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Γ. Συνεχείς φορείς (συνέχεια) όπου: : η τελική ένταση της διατομής S : το άθροισμα των επιμέρους εντάσεων της διατομής S κατά τα διάφορα στάδια της κατασκευής : η ένταση της διατομής S για εφαρμογή του συνόλου των δράσεων αποκλειστικώς στο τελικό σύστημα. : ο τελικός συντελεστής ερπυσμού (συνήθως 1,0 φ 4,0) : ο συντελεστής ωριμάνσεως (συνήθως 0,7 ρ 0,90)

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Γ. Συνεχείς φορείς (συνέχεια) Ενδιάμεσες τιμές μπορούν να υπολογισθούν με ανάλογες μεθόδους, ενώ βελτίωση της ακριβείας επιτυγχάνεται με χρήση ειδικών υπολογιστικών λογισμικών. Απαιτούν πρόβλεψη λεπτομερειών ώστε να εξασφαλισθούν και να ενεργοποιηθούν οι εφεδρείες αντοχής. Εμφανίζουν το μειονέκτημα όλων των υπερστατικών φορέων δηλ. της αναπτύξεως σημαντικής εντάσεως λόγω επιβαλλομένων παραμορφώσεων. Στις περιπτώσεις αυτές περιλαμβάνονται: Υποχωρήσεις και στροφές στηρίξεων – ανυψώσεις για αντικατάσταση εφεδράνων. Θερμοκρασιακές μεταβολές και στυστολή ξηράνσεως. Προένταση.

ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ Γ. Συνεχείς φορείς (συνέχεια) Πάντως πρέπει να επισημανθεί η ευνοϊκή επίδραση του ερπυσμού τόσο στις περιπτώσεις ακαριαίας επιβολής όσο και σε εκείνες της βαθμιαίας (συστολή ξηράνσεως, υποχωρήσεις λόγω στερεοποιήσεως).