12 μήνες αθλητές, Μ. Κριεζή (συλ. Λιλιπούπολη) Διαπραγμάτευση μαθηματικού νοήματος σε 6 έργα 12 μήνες αθλητές, Μ. Κριεζή (συλ. Λιλιπούπολη) Μ.Γουμενοπούλου Ανθολόγιο Νηπ/γείου Θέτη Χορτιάτη συλ.Καλημέρα Φύση
Δειγματική: Τα πρόβατα ντύθηκαν λύκοι Α. Διαπραγμάτευση στην ολομέλεια Δειγματική: Τα πρόβατα ντύθηκαν λύκοι Α. Διαπραγμάτευση στην ολομέλεια Η Νηπ/γός (Ν) διαμέσου της κυρίας κουκουβάγιας παρου-σιάζει μέσα από το κουτί την επιστολή του ήρωα πρόβα-του ντετέκτιβ Έλιοτ Μπε από το παραπάνω παραμύθι. Η επιστολή λειτουργεί ως αφόρ-μηση για να εμπλακούν τα παιδιά σε μαθηματική δρα-στηριότητα προσθέσεων μικρών αριθμών με το χειρα-πτικό υλικό.
Γίνεται συζήτηση και ανίχνευση των πρώτων αριθμητικών δεδομένων στη σελίδα όπου είναι συγκεντρωμένοι όλοι οι ήρωες: 3 μικρά πρόβατα και 1 μεγάλο (ο ντετέκτιβ Έλιοτ Μπε), 4 γάτες, 4 λύκοι (στρατηγικές απαρίθμησης)
Προσθέσεις με χειραπτικό υλικό Η Ελεάννα επιλέγει τις κάρτες που θέλει και διαμορφώνει την πρόσθεση «3 μικρά πρόβατα και 1 μεγάλο μας κάνουν 4», γράφει στον πίνακα την πράξη με τον αριθμ. συμβολισμό, όμως αποφασίζουμε για λόγους μεθοδολογίας να την ξαναφτιάξει σε χαρτόνι
ο Γιώργος Δ. διαμορφώνει την πρόσθεση 1+1+1+1=4 πρόβατα η Ελένη Π. διαμορφώνει την πρόσθεση 4 λύκοι και 4 γάτες μας κάνουν 8 ζώα όλα μαζί.
Ο Εμμανουήλ(προν) σκέφτηκε την πρόσθεση: 4 λύκοι και 3 μικρά πρόβατα μας κάνουν 7 ζώα. Δεν τον διακόπτουμε βλέποντας την καθρεπτική γραφή του 3, γιατί κανένα παιδί δεν το επισημαίνει.
Στη συνέχεια, η Ν καλεί την Ίνβα και της προτείνει μια καρτέλα με 4 λύκους, προτρέποντας να βρει και να φτιάξει κάποια πρόσθεση. Η Ίνβα επιλέγει ακόμα δυο καρτέλες, εκείνη με τις 4 γάτες και μια άλλη με 4 πρόβατα και αντίστοιχα φτιάχνει την πρόσθεση (με τρεις προσθετέους!)
Η Χριστιάνα αμέσως μετά και αφού πρώτα διατυπώνει την πρόσθεση: 4 λύκοι και 4 γάτες και 4 πρόβατα μας κάνουν 12 ζώα όλα μαζί, γράφει από κάτω τον αριθμ. συμβολισμό: 4+4+4 = 12 –Αυτό γίνεται και αλλιώς, πετάγεται η Ελεάννα, αλλά η Ν της ζητά να μας το πει λίγο αργότερα.