Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση
Βραβείο Διαγωνισμού National Geographic
Επιτροπή Διοργάνωσης National Geographic Υπουργείο Αιγαίου Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος Εταιρία Αρχιπέλαγος Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Κριτική Επιτροπή Ζυλ Ντασσέν (σκηνοθέτης) Νίκος Μάργαρης (καθηγητής) Στέλιος Κούλογλου ( δημοσιογράφος) Περικλής Χούρσογλου (σκηνοθέτης) Νίκος Κούνδουρος (σκηνοθέτης)
Εκπαιδευτική ταινία (Ασκήσεις υδρολογίας και ατμόσφαιρας) (Κόσυνθος-Ποτάμια δρόμοι Πολιτισμού)
Αν επιτευχθεί η ευαισθητοποίηση του παιδιού στον Πολιτισμό θα δημιουργηθεί μια άλλη κοινωνία, μια άλλη νοοτροπία, μια άλλη πολιτική.
Μια μηχανή λήψης Hitachi 500E, 2,5 κιλών, βαριά ήταν αλήθεια, ένα Pony Citroen, αγαπημένο των παιδιών μου αυτοκίνητο αλλά και πολύ προβληματικό, ένα «εξωσχολικό» πρόγραμμα που αφορούσε το ποτάμι, που η παρουσία του, καθώς πορεύεται σταθερά, μας συνδέει με τις παιδικές βόλτες, τις σχολικές αταξίες και τις εφηβικές ανησυχίες, το ποτάμι που σταθερά μας συνδέει με τις καλοκαιρινές αύρες και τόσα άλλα που θα συμβούν και δε ξέρουμε, ήταν τα υλικά.
Μια ομάδα παιδιών που αξέχαστα πορεύτηκα μαζί τους και σήμερα είναι φοιτητές οι πιο πολλοί, ήταν η ψυχή.
Ένας διαγωνισμός που τυχαία διάβασα, ήταν η αφορμή να μοντάρω με τη βοήθεια του Καναλιού 6 στη Ξάνθη, ένα μέρος από το υλικό που κατά καιρούς μάζευα και η χαρά μεγάλη γιατί η συνεργασία και κάθε συνεργασία, ζωντανή και κεφάτη, αφήνει ένα μυστήριο που φεύγει ανεξιχνίαστα και δεν ήθελα να το χάσω. Την αιχμαλώτισα αυτή τη συνεργασία, την κράτησα μέσα σ΄αυτό το ντοκιμαντέρ.
Στην ομάδα αυτή των παιδιών αφιέρωσα τότε το βραβείο.
Με βάση τη διαθεματική προσέγγιση στη γνώση και με άξονα την προέκταση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών σε σχολικές δραστηριότητες μοντάραμε, το υλικό αυτό με ένα σενάριο για το νερό και συγκεκριμένα το νερό που διασχίζει αιώνες τώρα την πόλη μας. Το σενάριο βασίσθηκε στα διδασκόμενα μαθήματα του Γυμνασίου- Λυκείου εμπλουτίζοντάς το με προσεγγίσεις για καλλιτεχνική έκφραση μέσα από τη φωτογραφία και την τεχνική βίντεο.
τόπος και χρόνος λήψης θέματα τοπικής Ιστορίας κοινωνική και οικονομική ζωή της Ξάνθης σύνδεση με τη γενικότερη πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα εκείνης της εποχής
Βρήκαμε τη σχέση του τόπου μας με άλλους γειτονικούς πλυθησμούς. Ποια ήταν η επικοινωνία μαζί τους; Υπήρχαν συγκοινωνίες;
Αναζητήσαμε στοιχεία από τα αρχεία στο Δημοτικό συμβούλιο της πόλης. Ποια ήταν η δημογραφική εξέλιξη και ποιος ο ρόλος των προσφύγων. Πόσοι Ξανθιώτες έφυγαν ως όμηροι στη Βουλγαρία την εποχή εκείνη.
Ποιες μορφές της κοινωνικής ζωής της Ξάνθης αναπτύχθηκαν γύρω από την κοίτη του όταν περνά μέσα από την Παλιά Πόλη της Ξάνθης.
Το κάψιμο του Τζάρου την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς
Αγιασμός υδάτων την ημέρα των Θεοφανείων
Στο ίδιο μέρος κατεβαίναμε τα Σαββατοκύριακα για να μελετήσουμε από κοντά το ποτάμι και να κάνουμε τις μετρήσεις μας.
Μελετήσαμε συλλέγοντας πληροφορίες από πολλές πηγές Ποιες είναι οι αιτίες ρύπανσής του Τι σημαίνουν οι οσμές για το νερό του Ποιοι είναι οι αόρατοι επιβάτες του
Οργισμένο το ποτάμι, ανεξέλεγκτη η στάθμη του και η πορεία του. Γιατί;;; Προσπαθήσαμε να δώσουμε απαντήσεις
Αναδείχθηκαν οι εικαστικές δημιουργίες του νερού όταν παίρνει τη μορφή του χιονιού, του πάγου και όταν λαξεύει τους βράχους από γρανίτη στις όχθες του.
Καταγράψαμε στοιχεία του περιβάλλοντος του χειμάρρου και τις χρήσεις του.