Έλενα Αναγνωστοπούλου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατηγορηματικός Λογισμός
Advertisements

Οι διαφάνειες αυτού του μαθήματος βασίζονται
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
ΦΥΛΟ.
ΤΠΕ & Γλωσσική διδασκαλία
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Καθ. Π. Κάπρος, Πρόεδρος Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Ημερίδα της Δήλος Επικοινωνίες, Αθήνα 23/5/2002.
ΕισαγωγικΑ στοιχεια : Συνταξη και γενετικη γραμματικη
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Γ1 – Πολύ καλή γνώση) Παρασκευή, 27 Μαρτίου ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Έλενα Αναγνωστοπούλου
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Έλενα Αναγνωστοπούλου
Έλενα Αναγνωστοπούλου
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
31 Μαρτίου 2015 ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 1 ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Π.Θ. – ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ Ι Για τον προτασιακό.
Φιλοσοφική / Ερμηνευτική Παιδαγωγική
Έλενα Αναγνωστοπούλου
Cultural awareness and expression Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει.
Έλενα Αναγνωστοπούλου
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
Διαγνώσιμες και μη-διαγνώσιμες ασυμφραστικές γραμματικές και γλώσσες
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
18η Διημερίδα Τμημάτων – Γραφείων Διεθνών, Δημοσίων Σχέσεων και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων των Ελληνικών Α.Ε.Ι. ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΝΔΕΡΑΚΗ, Διοίκηση Επιχειρήσεων,
Εισαγωγή στη Θεωρητική Γλωσσολογία A’ εξάμηνο ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ, Ακαδ. Έτος Μαρία Ιακώβου, Τομέας Γλωσσολογίας γρφ. 830 (Tε, )
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
Κατάκτηση της γλώσσας από το παιδί Ο γενικευτικός και αφαιρετικός χαρακτήρας της γλώσσας Το νόημα = σημαινόμενο του γλωσσικού σημείου συγκροτείται στη.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Συγχρονία έναντι Διαχρονίας κατά Saussure Η έννοια της Γραμματικής στη Σύγχρονη Γλωσσολογία.
ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Βασικοί στόχοι: 1. να αναπτύσσει ερμηνείες της πραγματικότητας.
Ψυχολογία της Γλώσσας και Νευρογλωσσολογία Μάθημα 1 - Εισαγωγή Σημειώσεις: κ. Χριστίνα Μανουηλίδου, Πανεπιστήμιο Πατρών.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΦΙΟΡΕΛΛΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ. Η Υγεία είναι ο παράγοντας που μετράει την φυσική, ψυχολογική ή ακόμα και την πνευματική κατάσταση ενός ζώντος οργανισμού.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Δυϊκότητα/ διπλή άρθρωση Μεταθετότητα Απειρία Δημιουργικότητα
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Edward de Bono’s Six Thinking Hats
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Τι είναι η σχολική γραμματική;
Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;;
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Σημειολογία και σχεδιασμός
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
Αν κάνει καλό καιρό, θα πάμε εκδρομή.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Έλενα Αναγνωστοπούλου ΓΛΩΦ 165 - ΣΥΝΤΑΞΗ Έλενα Αναγνωστοπούλου 25/2/2002

Μάθημα 2ο Βασικά χαρακτηριστικά συντακτικής γνώσης Πότε είναι επαρκής μια γραμματική 25/2/2002

Θέματα προς συζήτηση Κύρια σημεία: Γλωσσική ικανότητα και γλωσσικές διαισθήσεις Δημιουργικότητα (νέες προτάσεις-προτάσεις που επεκτείνονται στο άπειρο). Η Γραμματική ως γενετικός μηχανισμός Μετασχηματισμός 25/2/2002

Γλωσσική ικανότητα Η ικανότητα του ομιλητή: Να παράγει και να κατανοεί νέες προτάσεις (προτάσεις που δεν έχει ξανακούσει ποτέ του). Να διακρίνει τις γραμματικές από τις αντιγραμματικές προτάσεις. Να ερμηνεύει τις προτάσεις ανάλογα με τη δομή τους. Να αντιλαμβάνεται τις σχέσεις μεταξύ των γλωσσικών στοιχείων μιας πρότασης και τις σχέσεις μεταξύ προτάσεων. 25/2/2002

Γλωσσικές Διαισθήσεις Η γλωσσική ικανότητα δεν είναι συνειδητή γνώση. Αποκαλύπτεται μέσα από την παραγωγή, την αντίληψη και κυρίως μέσα από την ικανότητα των ομιλητών να εκφέρουν διαισθητικές κρίσεις για τη γραμματικότητα ή την ερμηνεία μιας πρότασης (Γλωσσικές Διαισθήσεις) α) Άχρωμες πράσινες ιδέες κοιμούνται μανιασμένα β) Ιδέες κοιμούνται άχρωμες μανιασμένα πράσινες 25/2/2002

Δημιουργικότητα Η ικανότητα του ομιλητή να παράγει και να κατανοεί προτάσεις που δεν έχει ξαναπεί ή ξανακούσει ποτέ. Η δυνατότητα επέκτασης κάθε πρότασης στο άπειρο: Ο Γιάννης κέρδισε Η Μαρία άκουσε ότι ο Γιάννης κέρδισε Η Μαρία χάρηκε που άκουσε ότι ο Γιάννης κέρδισε Ο Πέτρος πιστεύει ότι η Μαρία χάρηκε που άκουσε ότι ο Γιάννης κέρδισε Είπαν στις ειδήσεις ότι ο Πέτρος πιστεύει ότι η Μαρία χάρηκε που άκουσε ότι ο Γιάννης κέρδισε 25/2/2002

Η Γλώσσα δεν είναι μια λίστα προτάσεων/συμπεριφορών Είναι αδύνατο να ορίσουμε τη μεγαλύτερη δυνατή πρόταση: καθολικό χαρακτηριστικό της γλώσσας (Descartes, Humboldt, Chomsky). Η Δημιουργικότητα αποκαλύπτεται μέσα από τις γλωσσικές διαισθήσεις (κριτική στα Σώματα Δεδομένων). Η Δημιουργικότητα στη γλώσσα δείχνει ότι η γνώση της γλώσσας δεν μπορεί να είναι μια λίστα συμπεριφορών (κριτική στον Συμπεριφορισμό). 25/2/2002

Η Γραμματική ως γενετικός μηχανισμός Αν μια γραμματική ορίζει μια πρόταση ως γραμματική, τότε λέμε ότι η γραμματική "παράγει" (generates) την πρόταση. Τέτοιου είδους γραμματικές ονομάζονται "γενετικές" (generative). Γραμματικές που παράγουν το σύνολο των προτάσεων μιας γλώσσας. Ο επιστημονικός χώρος που ασχολείται με τον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών της γενετικής γραμματικής λέγεται "γενετική γραμματική". 25/2/2002

Βαθμοί Επάρκειας μιας Γραμματικής Παρατηρητική επάρκεια: Η γραμματική που ορίζει τις γραμματικές και αποκλείει τις αντιγραμματικές προτάσεις. Μια γραμματική που παράγει όχι μόνο τις γραμματικές αλλά και τις αντιγραμματικές "υπερ-παράγει" (overgenerates). Προτάσεις που δεν ορίζονται σωστά από τη γραμματική: "αντιπαραδείγματα". Περιγραφική επάρκεια: Παρατηρητική επάρκεια + αναπαράσταση που ανταποκρίνεται στις διαισθήσεις μας (π.χ.αμφισημίες) Ερμηνευτική επάρκεια: Περιγραφική επάρκεια + ερμηνεία γλωσσικής κατάκτησης. 25/2/2002

Μετασχηματισμοί Στις Συντακτικές Δομές ο Chomsky υποστηρίζει ότι η Γραμματική που αποδίδει τα βασικά χαρακτηριστικά της ανθρώπινης γλώσσας περιέχει: Κανόνες Φραστικής Δομής Μετασχηματισμούς Αυτή η γραμματική ονομάζεται "Γενετική Μετασχηματιστική Γραμματική". 25/2/2002