Η μουσική είναι …κύμα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στάσιμα κύματα.
Advertisements

ΣΥΜΒΟΛΗ ΚΥΜΑΤΩΝ.
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Μηχανικά κύματα.
Ήχος Τι είναι; Πως δημιουργείται; Πως διαδίδεται;
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Ήχος Πέτρος Γεωργιάδης Σύμβουλος Επιστήμης, Υ.Π.Π.
Εισαγωγικές έννοιες στην Κυματική Φυσική
ΉΧΟΣ.
Ο ΗΧΟΣ.
Η φωνή μας Το βασικό όργανο ομιλίας του ανθρώπου είναι ο λάρυγγας. Στον λάρυγγα βρίσκονται οι φωνητικές χορδές. Όταν αναπνέουμε και δεν μιλάμε οι φωνητικές.
Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16)
Παραγωγή και διάδοση Ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων
Ζαχαριάδου Αικατερίνη
Όργανα Ορχήστρας.
Χάλκινα Πνευστά Μαρία Στυλιανού Δ/λα.
Κεφάλαιο 15 Κίνηση Κυμάτων
Το κύμα, γενικώς, μεταφέρει ενέργεια από μια περιοχή σε μια άλλη
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ.
Φωνητική-Φωνολογία Η Φωνητική εξετάζει τη φυσιολογία της ομιλίας και περιγράφει τους ήχους όπως παράγονται από τα φωνητικά όργανα του ανθρώπου ή τους αναλύει.
Ήχος Γρηγόρης Δρακόπουλος.
Αντικειμενικά – Υποκειμενικά – Αρμονικά /
Πώς περνούν τον ελεύθερό τους χρόνο οι μαθητές του σχολείου μας.
Κιθάρα Μαριέττα.
Ξύλινα Πνευστά Μαρία Στυλιανού.
Φαινόμενο Doppler- Fizeau
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΟΝΟΜΑ: ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΑΜΠΑ.
προχώρησαν στην σκοτεινή αμμουδιά
ΜΙΧΑΗΛ Ν. ΠΙΖΑΝΙΑΣ. ΜΙΧΑΗΛ Ν. ΠΙΖΑΝΙΑΣ ΜΙΧΑΗΛ Ν. ΠΙΖΑΝΙΑΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
« Για δες που τα όργανα ζωντανεύουν…»
Για δες που τα όργανα μιλούν
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
Αννίτα Μπάμπτσακ & Τζούλιο Μπατσελάρι Σχολικό έτος Τμήμα Γ’2
5.1 MΗΧΑΝΙΚΑ ΚΥΜΑΤΑ 5.2 ΚΥΜΑ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαρακτηριστικά του ψηφιακού ήχου.
5.5 ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΗΧΟΥ
Παραγωγή και διάδοση του ήχου
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
Ο ήχος στη ψηφιακή εποχή.
Τεστ κύματα. Συντονισμός 1.Αν το χέρι μας ταλαντώνεται με χαμηλή συχνότητα, ποιο από όλα τα εκκρεμή έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να ταλαντώνεται πιο έντονα;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΙΟΥΛΗ Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου. Με.
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 8 Ηχητική Πληροφορία 19 Φεβρουαρίου, 2004 Χρυσάνθη Πρέζα, D.Sc. Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ.
1 Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16) Συστήματα επικοινωνίας με ήχο και εικόνα Παραδείγματα: 1.Τηλέγραφος 2.Τηλέφωνο 3.Τηλεόραση 4.Ραδιόφωνο.
Μουσικά Όργανα.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα VIΙΙ. Τα αερόφωνα Ι.. Τα αερόφωνα Ήχος: παλμική κίνηση στήλης αέρος. Οξύτητα: ανάλογα με το μήκος της στήλης αέρος. Κατατάσσονται.
Φυσική για Μηχανικούς Ηχητικά Κύματα Εικόνα: Τα αυτιά του ανθρώπου έχουν εξελιχθεί να ακούν και να ερμηνεύουν ηχητικά κύματα ως φωνή ή ως ήχους. Κάποια.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα V. Νυσσόμενα έγχορδα ΙΙ. Λαούτο Ανήκει στο γένος των λαούτων και είναι αχλαδόσχημο. Ο βραχίονάς του φέρει τάστα και η κεφαλή που.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
Ήχος και ομιλία Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής Π. Παπαγιάννης
Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΩΝ Εργαστηριακή Άσκηση 9 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών των Ν. Αντωνίου, Π. Δημητριάδη,
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
ΤΑ ΠΝΕΥΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΚΑΤΣΙΑΡΑ ΑΝΝΙΑ ΙΜΕΡΑΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΥΩΤΗ
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ..
Μουσικά σύνολα Μουσική δωματίου.
Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ. Πολύαυλα
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας και οι πρόγονοι.
Το μουσικό ερωτηματολόγιο
η έννοια συχνότητα κύματος ταλαντώνεται η πηγή
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Ε.Κ.Φ.Ε.
Στάσιμα κύματα Μερικές από τις διαφάνειες αυτής της ενότητας είναι από δουλειά του Φυσικού Ανδρέα Ι. Κασσέτα.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Έγχορδα ή Χορδόφωνα. ΚΙΘΑΡΑ ΣΑΝΤΟΥΡΙ.
Συμβολή – Ανάκλαση – Διάθλαση
Ηχητικά Συστήματα Ι Μάθημα 2 13/10/ 2018.
Ταλαντώσεις Όλες οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις του βιβλίου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η μουσική είναι …κύμα

Σχέση μουσικής και φυσικής! Οι μουσικοί ήχοι είναι κύματα πίεσης. Παράγονται από διάφορα μουσικά όργανα. Διαδίδονται στον αέρα.

Παράγονται όταν κάποιο σώμα κινείται παλμικά και συμπιέζει –αποσυμπιέζει τον αέρα στην περιοχή του. Στα έγχορδα όργανα όπως η κιθάρα, το βιολί και το πιάνο το σώμα που κινείται παλμικά είναι η χορδή. Στα πνευστά όργανα όπως η τρομπέτα, το κλαρίνο ή το φλάουτο , το σώμα που κινείται είναι μια στήλη αέρα.

Χορδές Συχνότητες Χρώμα

Συχνότητα Όταν μια χορδή απομακρύνεται από τη θέση ισορροπίας αρχίζει να πάλλεται με έναν ρυθμό. Εξαρτάται από το μήκος , από το πάχος και από την τάση της δηλαδή από το πόσο τεντωμένη είναι η χορδή.

Η συχνότητα των ηχητικών κυμάτων κυμαίνεται από περίπου 100 παλμούς το δευτερόλεπτο (για τα μπάσα) ως περίπου 10.000 (για τα πρίμα). Στην κιθάρα αυτό γίνεται πιέζοντας με τα δάχτυλα τα μεταλλικά «τάστα» όπου το ίδιο γίνεται και στα άλλα έγχορδα όργανα.

Τάση των χορδών Η τάση των χορδών ενός μουσικού οργάνου μπορεί να ρυθμιστεί με τη βοήθεια των περιστρεφόμενων «κλειδιών» , στα οποία τυλίγεται η μία άκρη της χορδής. Η ρύθμιση αυτή λέγεται χόρδισμα αλλά είναι γνωστή με τον όρο κούρδισμα.

Απεικόνιση της νότας ΜΙ στην κλασσική κιθάρα.

Χρώμα Μια χορδή δεν πάλλεται μόνο με μια συχνότητα αλλά με πολλές ταυτόχρονα. Αν δηλαδή χτυπήσουμε την νότα λα , αυτή θα πάλλεται 440 φορές το δευτερόλεπτο και ταυτόχρονα θα γίνονται και μικρότερες παλμικές κινήσεις με συχνότητα. (2х40=880 3х440=1.320). Οι συχνότητες αυτές ονομάζονται αρμονικές.

Οι στήλες του αέρα! Η στήλη του αέρα αναγκάζεται να πάλλεται και να παράγει ήχους. Σε κάποια πνευστά γίνεται με το γλωσσίδι (κλαρίνο) , με το κάθετο φύσημα (φλάουτο) και με παλμική κίνηση των χειλιών (τρομπέτα).

Συχνότητα στα πνευστά Εξαρτάται από το μήκος της στήλης και από το αν η στήλη είναι κλειστή και στα δύο άκρα , η ανοιχτή και στα δύο ή κλειστή στο ένα και ανοιχτή στο άλλο.

Εφημερίδα το «ΒΗΜΑ» της Κυριακής ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Εφημερίδα το «ΒΗΜΑ» της Κυριακής «Φυσική science»

ΤΕΛΟΣ… Μάθημα:Φυσικής Εργασία:Σχέση μουσικής και φυσικής Σχολική χρονιά:2012-2013 Τάξη:Α3 Επιμέλεια:Τσακαλάκη Μαρία