Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

“ The European teenagers between culinary tradition and fast food ”
Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΨΙΟΥΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΣΤ τάξης 3ου Δ.Σ. Νάξου,
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Υγιεινή διατροφή Ψυχική υγεία Kοινωνική - Συναισθηματική ανάπτυξη
Υγιεινή διατροφή και υγιεινή σώματος
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώγοντας σωστά… έρχεται η όρεξη»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης: “Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία” Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 9 - Δάσος Χαϊδαρίου, τηλ.:
1. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: Στοματική υγιεινή 1 ο στάδιο: Τι τρώμε; Σωστή διατροφή Ομάδες τροφίμων μεσογειακή πυραμίδα της διατροφής Επίσκεψη από τη διαιτολόγο-
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΡΩΝ.
ΕΕΕΕΚ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
2 /Θ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.Σ. ΠΟΡΠHΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης» Σχολικό έτος 2012-2013 20ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Τσιάκος Νεκτάριος Συνεργαζόμενοι: Καλογερής Θεόδωρος Τάξη: Β΄ Τμήμα: 1ο

Δημιουργήσαμε ομάδες των 3-5 ατόμων, δίνοντας την ευελιξία να μετακινηθούμε σε άλλη ομάδα, εάν άπτεται του ιδιαίτερου ενδιαφέροντός μας. Ο αριθμός των ομάδων φροντίσαμε να είναι ίδιος με τον αριθμό των ομάδων τροφών.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Με αυτό το θέμα ασχοληθήκαμε κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά. Αποφασίσαμε λοιπόν να ασχοληθούμε εκτενέστερα φέτος με το ίδιο θέμα προκειμένου να επιτύχουμε πληρέστερη κατανόηση της πυραμίδας των τροφών και να διερευνήσουμε τον τρόπο με τον οποίο η σωστή διατροφή συμβάλλει στη σωματική, πνευματική και ψυχική ευεξία του ανθρώπου. Στόχος μας η ευαισθητοποίηση των μαθητών και η συνειδητή υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Διαβάσαμε βιβλία. Θυμηθήκαμε τις ομάδες τροφών. Ζωγραφίσαμε σκίτσα τροφών. Κόψαμε και κάναμε κολάζ για τις ομάδες τροφών και την πυραμίδα διατροφής.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Φτιάξαμε την πυραμίδα διατροφής μας, τη συγκρίναμε με την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, βγάλαμε συμπεράσματα, κάναμε προτάσεις. Φτιάξαμε λίστες υγιεινών και ανθυγιεινών φαγητών. Είδαμε video με σχετικά θέματα. Καλέσαμε ειδικούς να μας μιλήσουν. Επισκεφθήκαμε την ιχθυόσκαλα Πατρών, μανάβικο, φούρνο. Ζωγραφίσαμε, παίξαμε, τραγουδήσαμε.

Μας επισκέφθηκαν… Ενημερωθήκαμε από υπεύθυνο της ΝΤΟΛ ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ για την αξία των φρούτων στη διατροφή μας. Ενημερωθήκαμε από διατροφολόγο του Δήμου Πατρέων για τη μεσογειακή διατροφή. Ενημερωθήκαμε από υπεύθυνο καρδιολόγο από το Ελληνικό Ίδρυμα Καρδιολογίας. Ενημερωθήκαμε από οδοντίατρο για τη στοματική υγιεινή και τη φροντίδα των δοντιών. Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις εισηγήσεις και συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις συζητήσεις.

Η παρουσίασή μας… Δημιουργήσαμε την πυραμίδα της διατροφής. Παίξαμε παιχνίδια , στην τελική γιορτή λήξης του σχολείου μας, προβάλλοντας την αξία της υγιεινής διατροφής .

Ας αξιολογηθούμε… Τα παιδιά έχοντας ασχοληθεί και την προηγούμενη χρονιά με την υγιεινή διατροφή έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για θέματα που αφορούν τις συνέπειες από την υιοθέτηση ή όχι υγιεινών διατροφικών συνηθειών. Οι ομάδες είχαν άψογη συνεργασία και εργάστηκαν με ιδιαίτερο ζήλο. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση παρατηρήσαμε πως το δεκατιανό τους δεν περιελάμβανε συσκευασμένα τρόφιμα ή ανθυγιεινές τροφές. Τα περισσότερα παιδιά έφερναν τοστ ή φρούτο από το σπίτι. Θεωρώ πως οι στόχοι μας από την υλοποίηση του προγράμματος επιτεύχθηκαν.

Ας αξιολογηθούμε… Ως υπεύθυνος εκπαιδευτικός του προγράμματος με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπίστωσα πως οι μαθητές μου μπορούν να κατατάσσουν τις τροφές που καταναλώνουν στις ομάδες τροφών, συνειδητοποίησαν τη δομή της διατροφικής πυραμίδας , τη σημασία τήρησής της στην καθημερινή διατροφή μας για την ευεξία του ανθρώπου. Πέρα όμως από το να επιλέγουν προσεκτικά το τι τρώνε συνειδητοποίησαν ότι δεν είναι αρκετό για να είναι υγιείς.

Ας αξιολογηθούμε… Ατομική υγιεινή, άθληση είναι ορισμένοι από τους παράγοντες που δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση και επηρέασε τις διατροφικές τους συνήθειες. Σε μια ενδεχόμενη επόμενη επεξεργασία θα διοργανώναμε και ημέρα μαγειρικής με συνταγές υγιεινών φαγητών, ένα παζάρι, ίσως, με δικά μας εδέσματα, σύνταξη ερωτηματολογίου για όλους τους μαθητές του σχολείου μας ή οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα πρότειναν οι μαθητές μας και μπορούσε να ενταχθεί στα πλαίσια του προγράμματός μας.

Κλεινοντασ… Για να κλείσουμε το πρόγραμμά μας αποφασίσαμε: Να φιλοτεχνήσουμε σχετική αφίσα. Να φτιάξουμε σελιδοδείκτες με θέματα στοματικής ή και άλλα θέματα. Να παίξουμε θεατρικό παιχνίδι.

Επίσκεψη στην ιχθυόσκαλα

Ενημέρωση από Καρδιολόγο

Ομάδες τροφών

Κατασκευές