Μελέτες περίπτωσης Πρακτικές συμβουλές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΚΑΤΟΙΚΙΑ
Παιδικοί Σταθμοί Αγίας Παρασκευής «Βάζοντας όρια στα παιδιά»
Β. Νταλούκας – Δ. Δαούσης – Σ. Κατεβάογλου –
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ ΧΙΟΥ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική.
ΑΠΟΦΥΓΗ ΘΥΜΟΥ Σχολική Κοινωνική Ζωή 2ο Γυμνάσιο Αγ. Αναργύρων Τάξη:Α’3
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο Μίλα, μη φοβάσαι! Το υλικό είναι από την ιστοσελίδα
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού
Διδακτική Πληροφορικής
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Βιωματική Δράση 1ης Γυμνασίου 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Ε στιάζοντας την προσοχή σε ό,τι δεν αποτελεί πρόβλημα ( Μαριάννα Αργυροπούλου Έλενα Παππά.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Ο σχολικός εκφοβισμός Ομάδα κατά του bullying Ο σχολικός εκφοβισμός στον κόσμο!!! Το νταηλίκι είναι μια μορφή κακοποίησης, πιο συγκεκριμένα εκφοβισμό.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Δραστηριότητα: η ιστορία του αστεριού
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης
ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Ένα απο τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι καθηγητές είναι πως τα παιδιά απο μικρή.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μελέτες περίπτωσης Πρακτικές συμβουλές Μελέτες περίπτωσης Πρακτικές συμβουλές Καζάρα Ελένη Εκπ/κός ειδικής αγωγής (ΠΕ 71) Δημοτικό σχολείο Ποταμιάς Θάσου

Πλαίσιο: Εντός σχολικής τάξης, εν ώρα μαθήματος Μεσημέρι Παρασκευής Ο Γιώργος κάνει φασαρία και ενοχλεί τους συμ- μαθητές του. Ποιος είναι ο ρόλος του δασκάλου;

Αναζήτηση αιτιών: Ψυχολογικό πρόβλημα Επιζητά την προσοχή Υπερκινητικότητα Δεν καταλαβαίνει το μάθημα Το μάθημα είναι βαρετό Χαρισματικός μαθητής κτλ

Τεχνικές που μπορεί να ακολουθήσει ο εκπ/κός: Αγνόηση της συμπεριφοράς Βλεμματική επαφή Φυσική επαφή Απλές λεκτικές παρατηρήσεις Ανάθεση εργασίας – κάλεσμα προς την έδρα Διακοπή μαθήματος – συζήτηση κανόνων τάξης – συνέπεια Στάδιο επανόρθωσης

Σημαντικά στοιχεία προβληματισμού: Συμπεριφορά εκπαιδευτικού και διαταρακτική συμπεριφορά Γνωστικό αντικείμενο και διαταρακτική συμπεριφορά

Καλές πρακτικές: Δεκάλογος της καλής συμπεριφοράς στο σχολείο Δεκάλογος της καλής συμπεριφοράς στο σπίτι Κοινές πρακτικές από εκπ/κούς και γονείς Συναισθηματική νοημοσύνη

Η μέθοδος του ‘time-out’ Αντιδρώ εγκαίρως, προτού φτάσει στο απροχώ-ρητο η κατάσταση… Στόχος η μείωση της ανεπιθύμητης συμπερι-φοράς Δεν είναι ‘τιμωρία’ Είμαστε συνεπείς στην επιβολή της Δεν δίνουμε πολλές προειδοποιήσεις

Η τεχνική της μικρής χελώνας… Πηγή: Κολιάδης Ε. (2010). Συμπεριφορά στο σχολείο: αξιοποιούμε δυνατότητες, αντιμετωπίζουμε προβλήματα, Αθήνα, Εκδόσεις Γρηγόρη.

«Το μικρό χελωνάκι, κάθε φορά που πήγαινε στο σχολείο έμπλεκε σε καβγάδες με τα άλλα μικρά χελωνάκια, που το πείραζαν και το χτυπούσαν. Ο δάσκαλος το τιμωρούσε. Μια μέρα συνάντησε τη μεγάλη χελώνα, η οποία του είπε πως η απάντηση στο πρόβλημά του ήταν το καβούκι του. Το συμβούλευσε να κρύβεται στο καβούκι του κάθε φορά που θύμωνε, μέχρι να αισθανθεί καλύτερα. Το χελωνάκι εφάρμοσε τη συμβουλή της χελώνας, και όλα βελτιώθηκαν: σταμάτησε τους καβγάδες, ο δάσκαλος δεν το μάλωνε πια και άρχισε να του αρέσει το σχολείο».

Το παιδί εξασκείται στις παρακάτω ασκήσεις: 1. να μαζεύει κοντά στο σώμα του τα χέρια και τα πόδια, 2. να ακουμπά το κεφάλι του στο θρανίο, 3. να φανταστεί πως είναι το χελωνάκι που κρύβεται μέσα στο καβούκι του και να σκεπάζει το κεφάλι με τους βραχίονες ή τις παλάμες του, 4. να χαλαρώνει τους μύες του σώματός του και να παραμείνει στην ίδια θέση για λίγο.

Τεχνικές χαλάρωσης: Εκτός από την τεχνική της χελώνας που χρησιμοποιούμε τον λαιμό και τους ώμους μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε: την τεχνική «Μασάω το καρότο» που χρησιμοποιούμε τα δόντια μας. Δαγκώνουμε με πολλή δύναμη τα δόντια μας μετρώντας μέχρι το δέκα σαν να μασάμε ένα πολύ σκληρό καρότο. την τεχνική «Ο Φράκτης» χρησιμοποιώντας τους μύες της κοιλιάς μας. Ρουφάμε την κοιλιά μας μετρώντας μέχρι το δέκα σαν να θέλουμε να περάσουμε ανάμεσα από έναν φράκτη. την τεχνική «Στύβω το λεμόνι» χρησιμοποιώντας τα δάκτυλα των χεριών μας. Σφίγγουμε τα χέρια μας σαν να κρατάμε ένα λεμόνι που θέλουμε να στύψουμε μετρώντας μέχρι το δέκα. την τεχνική  «Λακκούβα με λάσπες» χρησιμοποιώντας τα πόδια και τα δάκτυλα των ποδιώνμας. Πιέζουμε τα πόδια μας και τα δάκτυλά μας σαν να βρισκόμαστε σε μια λακκούβα με λάσπες και προσπαθούμε να μην πέσουμε, μετρώντας μέχρι το δέκα. Πηγή: http://www.popi-it.gr

3 βασικά βήματα: Στάσου Σκέψου Πράξε

Παιχνίδια διαχείρισης θυμού Η ηρεμία θα βοηθήσει…. Ο πράσινος δράκος και το μαγικό κουτί…. Πηγή: Γεωργιάδου Νένα, «Θεραπευτικά Παιχνίδια», Εκδόσεις Οξυγόνο http://www.anaptyxikaikinisi.gr/paixnidia-eksaskisis/43- paixnidia-diaxeirisis-thymoy.html

Πηγή: http://www.kindykids.gr Πηγή: http://www.kindykids.gr

Πηγή: http://omadakardias.blogspot.gr/

Μέσα και δραστηριότητες ανάπτυξης συναισθηματικής αγωγής στη σχολική τάξη: Δραματοποίηση Παιχνίδια ρόλων Γραπτή έκφραση Καλλιτεχνική έκφραση Προβολή ταινίας Συζήτηση Ομαδικά παιχνίδια (π.χ. παντομίμα)

Χρήσιμες συμβουλές: Κανόνες της τάξης Πίνακας παρακολούθησης της συμπεριφοράς από το ίδιο το παιδί Γωνιά χαλάρωσης (θέλω να με κάνω παρέα; κουτί θυμού και κουτί παραπόνων… https://pappanna.wordpress.com) Αξιοποίηση κινήτρων!!!

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!!! ekaz25@yahoo.gr kazaraeleni.blogspot.gr blogs.sch.gr/dipotam